Ahoj, zajímá mě Váš názor. Chtěl bych si pořídit cestovní enduro za rozumnou kačku, zatím na vyzkoušení a pak se uvidí jestli to bude správná cesta.
Vybírám z těchto moto:
Honda XL 1000 Varadero - jel jsem na něm, líbí.
Suzuki DL-1000 - jezdil jsem na 650, jelo se mi pěkně ale vzhled je takový .....?
Aprilia Caponord 1000 - jen jsem seděl , a moc se mi líbí, hlavně jich moc není.
BMW GS - je moc pěkná, ale pro účel vyzkoušení poněkud drahé.
Zkušenosti, pocity ? Děkuji
samozřejmě že jsem jel nejen na 1100GS ale i na 1150GS, ne že se svezl, ale jel. Pro mě nic neříkající záležitost-jako když jedeš autem. A toho Varana jsi měl asi nějakého leklého :), je to křeslo co jezdí 200 jen to fikne...
1 reakcí na tento příspěvek Výděr cestovního endura
2 reakcí na tento příspěvek Výděr cestovního endura
Piwell píše: Caponorda jsem měl, byl senzační. Teď se po hrozivejch zkušenostech s BMW R1150 GS chci vrátit k litrovýmu véčku japonský produkce. Varana nevim nevim, láká mě litrovej V-Strom. Capo bych si klidně koupil znovu, nebejt italský produkce ...
a co hrozného Tě potkalo na tom 1150GS?
Jinak ta Suzuki za mě určitě, jezdil jsem chvíli i půjčeného Varana stříkačku, ale není tam ten náboj. Bohužel ze zdravotních důvodů půjde po sezoně pryč a na ježdění okolo komína půjdu do nějaké šestky.
BTW ty V-stromy jsem jel asi 3-4ks je zajímavé, že každý motor se choval jinak. Asi jsem měl dobrou ruku ten můj necuká v nižších otáčkách jako kolegův. Nedávno mi jeden povídá Ty máš litra s chodem malého Stroma .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výděr cestovního endura
Někteří se Italů nebojí,já osobně už jsem asi na svém vrcholu
1 reakcí na tento příspěvek Výděr cestovního endura
"No jinak - to GS je traktor, krumpáč, palice ... všechno na něm je nějak "spešl" - spojka, řazení, kardan, měření oleje, chování teleleveru ... leckomu to vyhovuje, že je to prostě jiný a svý, ale já v tom žádnou výhodu nespatřil - spíš naopak mě na tom všechno sere. Oceňuju na něm 3 věci - ovládání blinkrů (fakt lepší než standard), snímač zařazených rychlostí a pak to, že boxer nádherně brzí z prudkýho kopce. Tim to ale končí. Pokud jedeš z normálního kopce, musíš furt držet plyn. Pak to prostě žere olej - všechny tyhle vzduchem chlazený boxery, bez vyjímky. Jeho měření je snadný u řady R 1100 XX, u R1150 XX je termostat na chladiči oleje a ten dělá obecně brajgl při měření - jednou tak, podruhý jinak, potřetí ti ukáže, že olej není a na počtvrtý je ho plný "okýnko". Na to je ze všech stran jediná odpověď - zvykni si, je to BMW. To samý vibrace. Výkon a krouťák sice tak nějak i stačí a nástup je poměrně dost lineární, ale dlouho jsem nezažil nudnější motor. Sice furt nějak jede, ale je totálně nezáživnej a naprosto neemotivní. Jednokotoučová suchá spojka je sice velice jednoduchá, ale má svoje limity - a na velkejch passech má svý typický problémy. A má je každej na R1100 XX a R1150 XX. Někteří to přiznají, jiní "skalní" nepřiznají. Telelever pěkně tlumí a žehlí nerovnosti, ale nemáš v řídítkách téměř žádnou odezvu od předního kola - prostě nevíš, co se nim děje. Na šotolině a blbejch asfaltech je ABS nutností. ABS je taky kapitola sama pro sebe - sice funguje a funguje dobře, ale leckomu prej funguje jen občas. Po startu a rozjetí si čidla ABS udělají kontrolu (to je normální u všech značek), ale jen u BMW je to dopravázený takovejma divnejma ránama - to je opět normální - "je to BMW, zvykej si a buď rád, že to dělá - až to dělat přestane, je průser". Dál je u Teleleveru zajímavej konstrukčí fakt - i při prudkým brždění se motorka skoro vůbec "nepotopí" - to je rohodně plus, ale díky tomu se celkem hodně zvedá zadek motorky. dá se s tim žít, ale je to hodně divný a nepřirozený. Když je moto bez kufrů, neni problém se stojánkama. Centrál je na dobrým místě a motorka je dobře vyvážená. To ale neplatí pro "bočák" - pokud je "prázdná", je to někdy i bezpečný. Pokud máš naloženo, je naprosto nepoužitelnej - kufry a celkově bagáž mění GSu rapidním způsobem těžiště a motorka prostě padá na zem. Dokonce někdy ne hned, ale třeba po pár minutách. Mě se to sice ještě nestalo, že by spadla, ale asi 5x už jsem jí chytal když letěla. Petrguss si takhle vloni orval kufry a 2x zlomil zrcátko a blinkr. Převodovka má až na absenci zpátečky znaky totožný s Dněprem, hlavně chod a "kultivovanost". Kardan je na Dněpru snad i lepší. A to pozor - moje GS je v perfektním stavu a jedná se o leštěnku - nerasenou a v terénu neježděnou. Tohle všechno jsou "pouze" technický nedostatky (nebo snad záměry?) z výroby. Řídil jsem asi 50 nebo 70 km Petrovo R1100 GS z roku 1994 a to je mnohem horší ludra a označil jsem snad poprvý v životě motorku slovem "pelech". On mi sám řikal ať to radši prodam, že tu motorku prostě nemam rád. Nevim jak bych mohl takovejhle vehikl mít rád - nedal mi k tomu zatim jedinej důvod. Nekultivovanej sráč. Sice kvalitně vyrobenej a odolnej, to musim uznat, ale technicky velice zastaralej a naprosto nudnej. Když jsem dneska osedlal PE tak jsem vrněl blahem - nádherně kultivovanej chod všeho, všechno ke všemu sedí a je to k sobě sladěný, žádný nasírací skutečnosti - prostě bájo, opravdu ...
Jinak jak nevim s tim výběrem motorky - asi chci litra nebo o málo víc, ale nejspíš V 2. Lákal by mě litrovej versys, ale je to řadovej 4 válec a ty mě nikdy moc nenadchly - možná jsou až moc autový a na muj vkus do motorek nepatřičný. PE je sice 4válec, ale vidlicovej - chová se jako vycepovanej hlaďoučkej dvouválec. Prostě charakter V2 s jemností 4V. Ale tenhle motor je pak už velkej, v rámu širokej a těžkej (konkrétně v ST 1300 má 97 kg ... ). Charakter V2 mi do motorky sedí nejlíp. Lákala by mě třeba velká multistrada, ale jsem zas u toho - kup si itala ... "
pekl024 píše: Nebudu stát před výlohou , jen jsem psal můj pohled na věc.
Budu jezdit většinou silnice i nižších tříd a občas polňačku.
Každá motorka je hezká z nějakého úhlu a litrovej strom (myslím 2004+ s nastavitelným plexi) neni výjimka. trochu se kolem něj projdi a uvidíš, že se ti zalíbí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výděr cestovního endura
1. Traktor to je - ale má to i pozitiva - prostě víš, že jedeš. Po pár tkm jsem si na vibrace zvyknul a dneska už je vůbec neřeším. Na zatáčkovitý silnice je ten motor svoji charakteristikou perfektní. Na dálniční přesuny je, stejně jako calá motorka, nevyhovující.
2. Spojka, řazení, kardan - nemám problém, vše mi funguje jak má
3. Telelever - jedním slovem paráda na silnici!!! Pokud je přední tlumič ok, tak neexistuje nic lepšího na asfalt (u endura trochu paradox, mimo asfalt to až taková hitparáda není)
4. Brzdná síla motoru - to byl po přestupu z 4V velikej šok a doteď mám problém, že si prostě z kopce, nebo při dojíždění do vsi nemůžu proklepat pravou ruku, snad si ruka zvykne
5. Spotřeba oleje - to je kapitola sama o sobě. Podle mě - každej motor bere olej!!! Kdo tvrdí že ne, lže si do kapsy a nebo to jentak lechtá. Boxer není výjimkou, spíše naopak, u některých kousků je spotřeba oleje dost vysoká. Co jsem vypozoroval, jde hlavně o způsob jízdy, při vytáčení motoru a rychlé jízdě po dálnici jde spotřeba oleje nahoru. Při plynulé jízdě ve středu otáček je minimální.
6. O nudnosti motoru nelze polemizovat - 12tka je ale lepší, protože se nechá víc točit a nějakej fun factor uděláš. Jinak teda já tvrdím, že kdo potřebuje divokou motorku aby se bavil, tak by měl hledat důvod spíš u sebe. Jak jsem psal výše, na klikatý silnici je ten motor skvělej, jen to chce trochu za to zatáhnout a nechat motorku vyniknout v tom, co ani nečekáš, že umí.
7. ABS mi funguje vždy kdy potřebuju a naprosto perfektně.
8. Kufry - mám origo BMW a slouží skvěle, za jízdy o nich nevím, na stojánku problém nemám.
Naposledy editováno 24.07.2013 10:45:04
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výděr cestovního endura
Jinak jsem psal o R1150 GS a částečně o R1100 GS. R1200 GS jsem nikdy neřídil. Motor má silnější a celkově všechno je na ní modernizovaný takže věřim tomu, že to bude lepší a kultivovanější stroj.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výděr cestovního endura
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výděr cestovního endura
Pravdu máš v tom, že oproti PE je horší téměř každá motorka co se týče pohodlí, ochrany před počasím, rychlosti a především jízdní dynamiky. Podvozkově se GS s PE po dobrý i špatný silnici nedá srovnávat - Pan E. má naprostou klasiku mnohem lépe fungující a dokonce podstatně komfortnější. Kardan a převodovka v PE pracuje mnohem kultivovaněji, hladčeji, řekl bych, že tak o "25 let lépe". Při totožný spotřebe je poježdění na PE v úplně jiný dimenzi. Ale prostě se tyhle dvě motorky nedaj srovnávat. Já to tu nechci za každou cenu hanit, prostě se mi to nelíbí a přijde mi to úplně předpotopní, ale je mi jasný, že leckdo se v tom najde a nic jinýho nechce. Až mi to (u některých lidí) silně připomíná kult s iniciály HD ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výděr cestovního endura
Možná pro to,že jsi všude slyšel jak je to superhyper stroj na kterým každý z nás skončí bylo tvoje očekávání příliš velké.
Mnohem horší je pro mě to, že nevim co vybrat - jen tak už mě něco nenadchne a bojim se dalších zklamání ...
2 reakcí na tento příspěvek Výděr cestovního endura
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výděr cestovního endura
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výděr cestovního endura
Piwell píše: Ještě dodám, že mi vůbec nejde o to, abych byl na nějakým stroji středem zájmu nebo že bych se snažil bejt nějak a něčim zajímavej. Chci jen něco, co mi bude vyhovovat, nemusí to stát hned 200 tisíc. Klidně nějakou šedivou myšku, jen aby měla dušička pokoj
To občas není vůbec jednoduché.Když jsem začínal,vysnil jsem si pro mne exotického Elefanta.Jenže tenkrát to byla motorka za balík,nakonec jsem vzal KLR které mi ve všem vyhovovalo.Pak mi jeden známý nabídl zmíněného Elefanta.Musel jsem ho dát dohromady a těšil se na společné kilometry.Jenže sem asi byl moc natěšený,prostě mi nesedl.A po pár letech se situace opakuje.Současnou motorkou je opět Elefant,kterého jsem dával půl roku dohromady.Přesto že mám motorku svých snů nejsem spokojen.Vzpomínám na předchozí stroj,ale ani ten by mi asi nebyl ideální volba.Takže se honím za chimérou....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výděr cestovního endura
Piwell píše: Ještě dodám, že mi vůbec nejde o to, abych byl na nějakým stroji středem zájmu nebo že bych se snažil bejt nějak a něčim zajímavej. Chci jen něco, co mi bude vyhovovat, nemusí to stát hned 200 tisíc. Klidně nějakou šedivou myšku, jen aby měla dušička pokoj
Souhlasim 100% s tvým úhlem pohledu na 1150GS,je to motorka postavená kolem motoru z Oltcita,podvozek fungující ale nekomunikující,což je pro mě naprosto stěžejní od dob,kdy jsem měl TL1000S.I proto jsou mi velmi sympatický modely KLV1000 a DL1000.Nejel jsem ani na jedné,ale už kvůli motoru a co si budem povídat i ceně bych je rozhodně zařadil do výběru.
PS:Jak by bylo krásný,kdyby se dělala XTZ660Teneré s motorem z Tl´ka,imho krásná motorka s "pitomym"(rozumněj-na cestování nevhodnym) jednobuchem...
Já bych chtěl znovu Caponorda. Laďáky, kufry, novější model od roku 2004 a trochu si ho vymazlit. Jenže už asi nechci italskou motorku.
Ďuričko píše: Souhlasim 100% s tvým úhlem pohledu na 1150GS,je to motorka postavená kolem motoru z Oltcita,podvozek fungující ale nekomunikující,což je pro mě naprosto stěžejní od dob,kdy jsem měl TL1000S.I proto jsou mi velmi sympatický modely KLV1000 a DL1000.Nejel jsem ani na jedné,ale už kvůli motoru a co si budem povídat i ceně bych je rozhodně zařadil do výběru.
PS:Jak by bylo krásný,kdyby se dělala XTZ660Teneré s motorem z Tl´ka,imho krásná motorka s "pitomym"(rozumněj-na cestování nevhodnym) jednobuchem...
Jo přesně. Nebo proč Yamaha uvařila novou SuperTenerku až někdy pro rok 2010? Proč ne o nějakých 5 - 7 let dřív? Nebo 10 let? Proč do háje vůbec nepokračovala novým modelem už v tom '96? Ano, dříve nebo později by se to stejně zvrhlo k cestovnímu pseudoenduru, ale už by dneska měla modely mezi 660 ccm jednobuchem a velkou 12kou s kardanem. A byly by tu taky modely kolem 800 - 900 ccm, řadový dvouvály - pily, nějaký dobrodružnější verze, nějaký víc do typu multistrady ... to by bylo krásně na světě a já bych byl spokojenější.
1 reakcí na tento příspěvek Výděr cestovního endura
1 reakcí na tento příspěvek Výděr cestovního endura
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výděr cestovního endura
Anti píše: Á,první "ochránce boha"
stejně bych mohl napsat Á, další výkřik o ničem.
Nikde jsem nepsal nic o tom, že je GS Bůh, jen jsem se snažil být objektivní, aby někdo kdo GS-o nezná si udělal co nejlepší úsudek. Bohužel je tu spoustu lidi s předsudky aniž by znali daný typ motorky a vymýšlejí a "přikrášlují" co slyšeli , aby přikyvovali odpůrci, neznalci nebo závistivci. Kam patříš ty si odpověz sám. Nebo nám sděl jak dlouho jsi měl GS-o a konkrétní věci co Ti vadily, to je víc než plácat, že se někomu tohle stalo a že tohle taky dělá atd...
Naposledy editováno 27.07.2013 12:35:22
1 reakcí na tento příspěvek Výděr cestovního endura
Piwell> timhle svym prohlasenim zacinas byt slavnej ja si po pan europeanovi koupil R 100 GS PD. taky jsem se s nim nemohl uplne srovnat, i kdyz jsem uz jednou mel R 100 GS. pak jsem s nim projel benelux, par mensich cest a super. potreboval jsem ale motorku pro dva s vetsim vykonem a lepsima brzdama, vzal jsem 12 Adv. ja blbec, ted si za to nadavam, stejne, jako kdyz jsem kdysi prodal 1100 GS. ale my mame uplne jiny preference a potreby. mne boxer sedi neskutecne. ale tedka je moji hvezdou malinkej Scarver, to je proste bozi motorka.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Posunutí plotny Givi monokey M7 na ... Suzuki DL 1000 V-Strom | Niki76 | 17 | 24.9.2024 v 19:53 Niki76 |
Stator Varadero 1000 rv 2000 Honda XL 1000V Varadero | Patton | 8 | 30.8.2024 v 14:05 Gahan37 |
Slovensko nebo Polsko 26-31/8 Honda XL 1000V Varadero | Epidem | 3 | 17.8.2024 v 20:31 Rubini |
V-strom 1000 K7 houpe volnoběh, vyn... Suzuki DL 1000 V-Strom | DariusXT | 6 | 15.8.2024 v 19:01 Rooks |
Bmw r 1100 gs vs 1150 gs [1, 2, 3] BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS | michal-15 | 70 | 3.6.2024 v 14:18 jetam |