Zjišťoval jsem cenu, a nějakých 7.500,- za novou řemenici a 7.500,- za řemen mi přijde u mašiny z devadesátých let v hodnotě 40.000,- docela dost. ,
Druhovýroba prý není, respektive je dost mizerná.
I zauvažoval jsem, zda by bylo možné nějak elegantně přestavět Savage z řemenu na řetěz, který se vyskytuje například u velice příbuzného Mauraudera. Z čistě ekonomického hlediska, řemen za 7.500,- tak jako tak odchází na stáří do 5ti let, podobně jako rozvoďák auta bez ohledu na kilometry, zatímco řetězovka, je-li mazána vydrží téměř věčnost a to při poloviční ceně (někde jsem koukal asi za 3.600,-.
Co vy na to, braši, jaký je váš názor na proveditelnost a smysl takové přestavby?
Případně pouštěl jste se někdo do něčeho podobného? Jaká jsou úskalí a zádrhele?
Díky za KONSTRUKTIVNÍ názory.
1 reakcí na tento příspěvek Řetěz za řemen?
opačně o tom nevím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz za řemen?
jo slyšel jsem že jeden klučina to tak udělal na buse a řemen se neroztrhl at tomu nakládal sebevíc obráceně bych to určitě nedělal řemen se = žádná udržba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz za řemen?
Pepa1098 píše: [quote=mariano]viděl jsem pár přestaveb z řetězu na řemen...za 25 a víc, dle šikovnosti
jo slyšel jsem že jeden klučina to tak udělal na buse a řemen se neroztrhl at tomu nakládal sebevíc obráceně bych to určitě nedělal řemen se = žádná udržba
jednu takovou busu jsem před čtrnácti dny viděl
2 reakcí na tento příspěvek Řetěz za řemen?
(Ač by se to mohlo zdát, opravdu se nehádám, jen rozvíjím myšlenku s úmyslem dozvědět se zkušenosti. Za případné vyvedení z omylu konstruktivním argumentem děkuji.)
Životnost řemenu odhaduju, vycházím z obecné životnosti rozvodových a převodových řemenů u aut. Obecně platní pravidlo cca 60.000km nebo 5 let bez oghledu na km (u aut). Nepředpokládám, že by se rozvodové řemeny u auta tolik lišily od sekundáru na motorce, a tady se bere mnou předpokládaná životnost. Ani já, ani sestřenka na mašině tolik za 5 let nenajezdíme, nicméně po té době (obecně) pryžové pohonné elementy prostě puchří.
Nutnost výměny je dána právě počínajícím příčným praskáním stávajícího sekundáru z vnější strany. Zde otočení nepomůže.
Pak je tu ta ekonomika. Mašina najezdí reálně do 3.000km za sezónu, při předpokládané životnosti řemenu a nájezdu km za jeho životnost je poměr cena / km úplně jinde, než při přestavbě na řetěz (řetězová sada od ČZ na Mauraudera 800 vyjde asi na 3,600,-). Životnost řetězovky je dána prakticky jen kilometry a přístupem řidiče / údržbáře, tedy může při nastíněných podmínkách klidně najezdit pěti- a vícenásobek řemenu.
Co se přestavby týče, vzhledem k tomu, že Suzuki u tohoto typu motorky používá řetěz i řemen nepředpokládám, že by se nějak zvlášť lišily celé agregáty (převodovka, náboj zadního kola), tuším, že to bude jen a pouze otázkou namontovaných řemenic (zubokol) a nějakých vymezení, jak je ve videoklipu výše. Ale třeba ne, a proto se tu ptám, jestli s tím má někdo nějakou zkušenost.
K údržbě řetěz / řemen asi tolik: U choppera s již uvedeným nájezdem myslím, že jde o podobou náročnost, i řemen je potřeba čas od času očistit a po straně máznout, protože vrže (blbě ojetá zadní řemenice z měkkého hliníku, zřejmě čínská subdodávka tlačí řeman na jednnu stranu malé řemenice, kde řemen bokem vrže). V tom se asi nijak neliší od řetězu. Po týdnu ježdění v ránci mytí motorky prostě projet řetěz čistidlem a stříknout sprejem. Jiná by byla situace u motorky do terénu nebo cestovního endura, ale Savage jezdí primárně po pevném povrchu bez létajícího bahna a kamení.
PS: jediný skutečný a bezúdržbový náhon pro choppera je stejně KARDANŠTANGLE.
Dawes píše: Teda, ani jsem nečekal takové množství reakcí, ale popořadě.
(Ač by se to mohlo zdát, opravdu se nehádám, jen rozvíjím myšlenku s úmyslem dozvědět se zkušenosti. Za případné vyvedení z omylu konstruktivním argumentem děkuji.)
Životnost řemenu odhaduju, vycházím z obecné životnosti rozvodových a převodových řemenů u aut. Obecně platní pravidlo cca 60.000km nebo 5 let bez oghledu na km (u aut). Nepředpokládám, že by se rozvodové řemeny u auta tolik lišily od sekundáru na motorce, a tady se bere mnou předpokládaná životnost. Ani já, ani sestřenka na mašině tolik za 5 let nenajezdíme, nicméně po té době (obecně) pryžové pohonné elementy prostě puchří.
Ahoj,
říkáš, že se nebudeš zlobit, tak mi prosím dovol sice nesouhlasnou, ale konstruktívní reakci...
Opravdu nelze srovnávat jen tak analogicky životnost rozvodového řemenu a řemenu sekundárního převodu. Rozvoďak se sice mění dle intenzity a doby provozu, ale sekundár až dle skutečné potřeby.
Důvod je ten, že kdyby člověk nechal věci dojít až tak daleko, že by mu v motoru prasknul za chodu rozvodový řemen, potkají se písty s ventilama a motor je prakticky na odpis, respektive jeho oprava se skoro nevyplatí.
A protože rozvoďák je zakrytovaný a není proto reálná častá průběžná kontrola jeho stavu, výrobce předepisuje jeho PREVENTIVNÍ výměnu. A to ve velkém předstihu, s obrovskou rezervou...
Naproti tomu stav řemenu sekundárního převodu se dá snadno zkontrolovat po každé jízdě, a nehrozí tak, že by se sekundár zčista jasna odporoučel.
A z praxe různých typů motocyklů jsou známy případy, kdy se na jeden řemen najezdily bez problému mnohonásobky výrobcem DOPORUČENÝCH (nikoliv povinně vyžadovaných) hodnot, a že ani po 10 a více letech řemen nezpuchří - samozřejmě pokud není motorka parkována po celou dobu na přímém slunci a pokud tedy nemá UV záření šanci ke svému destruktivnímu působení.
Jsou známy konkrétní příklady enormní životnosti sekundárního řemenu např. u motocyklu BMW F650CS Scarver, ale majitelé čoprkrujzrů by jistě mohli posloužit i příklady ze své kategorie...
Ten ultranízkej nájezd není nic divnýho, motorka je sestřenice, která má asi tak 1 celej volnej den v týdnu, a zdaleka ho netráví s motorkou. Takže mašina jezdí cca 3 dny v měsíci v okolí řekněme 150 km.
Díky za názory, nějak jí to přetlumočim a ať se rozhodne, co a za kolik s tim.
Mějte se dobře a užívejte sezónu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki savage střílí do výfuku Suzuki LS 650 Savage | Malin88 | 12 | Včera v 07:51 Malin88 |
Předělání motoru a prevodovky Suzuki LS 650 Savage | mira181 | 7 | 4.10.2024 v 11:08 zolik. |
palivová směs karburátor Suzuki LS 650 Savage | Zvukostroj | 6 | 8.11.2023 v 10:48 Zvukostroj |
Výměna kontrolky neutrálu Suzuki LS 650 Savage | Pegas21 | 3 | 26.7.2023 v 13:15 Slávek-TDM |
Laďáček Suzuki LS 650 Savage | Bupo | 2 | 21.11.2022 v 10:30 ldoktor |