Který model myslíte, že je nejpovedenější? Kamarádi v okolí, mi doporučují 639 nebo 640 kvůli kotoučové brzdě. Je to tak?
Rád bych kdyby jste uvedli i nějaké argumenty, kterými podpoříte své názory. Děkuji mnohokrát
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
Naposledy editováno 25.07.2013 22:28:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
Sema píše: Žárovky používám stejný v obou motorkách. On není rozhodující ani tak tvar, jako struktura rozptylového skla.
Edit: o výměně světla za kulaté na své J640 uvažuju, ale pokud k tomu dojde, tak určitě nepoužiju klasický světlomet PAL, ale nějaký s čirou optikou (samozřejmě homologovaný-xenon, co má kamarád je fajm, ale...).
dostal94 píše: já osobně za sado maso považuji paskvily jako např ktm duke.to jak by se někdo vyblil na papír a podle toho udělali motorku..
Mě se zase "malý" Duke moc líbí. Jako bonus je to dobře navržená a kvalitně vyrobená motorka s úžasnou ovladatelností a vynikajícím motorem i podvozkem.
PS: hranaté světlo na 640 style se dávalo v době "retromódy" ala 70´léta. V té době ho dostala i Kawa ZRX 1100 Lawson Replica. Proti kulatému světlu to hranaté o dost lépe svítí - má stejnou žárovku (H4), jeho činná (svítící) plocha je totiž o cca 1/3 větší.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
Sema píše: Edit: o výměně světla za kulaté na své J640 uvažuju, ale pokud k tomu dojde, tak určitě nepoužiju klasický světlomet PAL, ale nějaký s čirou optikou (samozřejmě homologovaný-xenon, co má kamarád je fajm, ale...).
Rád bych viděl ten homologovaný xenon - nic takového neexistuje.
vtr78 píše: Rád bych viděl ten homologovaný xenon - nic takového neexistuje.
Píšu, že chci homologovaný čirý světlomet. Xenon, který má na motorce kamarád, svítí moc pěkně, ale.. (zde bych mohl napsat iks důvodů, proč ne nehomologovaný xenon). Teď už je to jasnější?Naposledy editováno 25.07.2013 23:05:07
2 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?
ja jsem mel spoustu motorek, včetně uplně nové Jawy 639, kdysi jsem ji kupoval v Kotvě za 16 139,- a pak ji za dva roky prodal jetou za 18500,- (to byly časy oni je mezi tim zdrazily na asi 35000 ale to uz byla 640..) ale zpět k tématu.A řekl jsem si - jawu uz nikdy.Ted mam GS 1200, ale před loni jsem si rikal, sakra, chtelo by to něco mensiho k tomu, jen tak rano pro housky, nebo na nejaky kratsi vylet, tak jsem koupil MZ 150 ale porad to nebylo ono, a najednou letos se naskytla krásna J 634 s vape a předním kotoučem,v dobrem stavu, sice ten kotouč originalite ubral ale bezpecnosti pridal, a ted si na ni tak brblam tech mých cestovních 60 - 90km za hodinu, a vlastne jsem spokojenej.Vyjedu si kdy chci, jen tak kecky, teplaková bunda, otevrena helma, motor si ševeli, a že do kopce musim podradit ? No a co.Že mě borci na ruznych rr zxr gsxr atd nezdraví ? No a co, at si trhnou, ja jsem najednou zjistil ze to bylo to co jsem hledal, a ohromě me to baví a splnuje pro mě pojem motocyklu. A mile GS ? Je v bazaru na prodej....Vlatne mi staci milá jawa a jsem rad ze ji mam.Svíčku do kapsy, šroubovak vrazim do brejli a hura za hranice všedních dnu.
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
....a přichází na to stále více lidí.
Že různými prskolety 125, 250, 350cm si lze užít mnoho zábavy. Zvláště, když mají navíc větší světlou výšku a lze na nich třeba vyjet schody, přejet lávku, jez, přebrodit řeku = a to vše jen tak pro radost.
Já to vzal podobně, skočím na to kdy chci/na hodinu, dvě po práci, neřeším extra výbavu a když mi to baví dám na tom 250 km za den z toho polovinu třeba vojenským prostorem, po posekaných loukách nebo trasou budovaného plynovodu.
A je mi znovu 17
Franky píše: Vlada>
....a přichází na to stále více lidí.
Že různými prskolety 125, 250, 350cm si lze užít mnoho zábavy. Zvláště, když mají navíc větší světlou výšku a lze na nich třeba vyjet schody, přejet lávku, jez, přebrodit řeku = a to vše jen tak pro radost.
Já to vzal podobně, skočím na to kdy chci/na hodinu, dvě po práci, neřeším extra výbavu a když mi to baví dám na tom 250 km za den z toho polovinu třeba vojenským prostorem, po posekaných loukách nebo trasou budovaného plynovodu.
A je mi znovu 17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
Franky píše: Vlada>
....a přichází na to stále více lidí.
Že různými prskolety 125, 250, 350cm si lze užít mnoho zábavy. Zvláště, když mají navíc větší světlou výšku a lze na nich třeba vyjet schody, přejet lávku, jez, přebrodit řeku = a to vše jen tak pro radost.
Já to vzal podobně, skočím na to kdy chci/na hodinu, dvě po práci, neřeším extra výbavu a když mi to baví dám na tom 250 km za den z toho polovinu třeba vojenským prostorem, po posekaných loukách nebo trasou budovaného plynovodu.
A je mi znovu 17
jj, přesně můj případ. po letech plnotučnejch motorek jsem se dostal na čínský dvoukilo a nepamatuju si, že bych si jinou motorku takhle dokonale užíval. Dokonce jsem kvůli ní dal z domu Hondu FMX 650, protože na Hondě tuna prachu a Kentus nevychladnul.
střídám to se skútrem 125ccm a sem tam projedu Robby 50 mý ženy a prostě mě to baví.
mám rád ten způsob pohybu na motorce a zjišťuju, že o výkonu to moc není.
naopak tě malá motorka nesežere, takže může bejt doma i když ti hypotéka a další nečekaný výdaje nasazujou dvojitýho Nelsona
pochybuju, že si ještě někdy koupím něco nad 300ccm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
Franky píše: Vlada>
....a přichází na to stále více lidí.
Že různými prskolety 125, 250, 350cm si lze užít mnoho zábavy. Zvláště, když mají navíc větší světlou výšku a lze na nich třeba vyjet schody, přejet lávku, jez, přebrodit řeku = a to vše jen tak pro radost.
Já to vzal podobně, skočím na to kdy chci/na hodinu, dvě po práci, neřeším extra výbavu a když mi to baví dám na tom 250 km za den z toho polovinu třeba vojenským prostorem, po posekaných loukách nebo trasou budovaného plynovodu.
A je mi znovu 17
V mnoha ohledech máš pravdu a rozumím tomu, ale jawa 350 je na takové hrátky zbytečně velký, neohrabaný a těžký stroj.
vtr78 píše: V mnoha ohledech máš pravdu a rozumím tomu, ale jawa 350 je na takové hrátky zbytečně velký, neohrabaný a těžký stroj.
jj,to je pravda.Jednu 632 zrovna spravuju jednomu známýmu.Včera jsem to byl projet po cestách i necestách -super ! Jak jsem zvyklej na ZX9R,tak tohle mi připadá váhou jak pionýr.Do budoucna koupím taky něco maloobjemovýho na ježdění všude.Otázkou je pro mě co koupit aby to bylo lehký a relativně výkonný.
Franky píše: Vlada>
....a přichází na to stále více lidí.
Že různými prskolety 125, 250, 350cm si lze užít mnoho zábavy. Zvláště, když mají navíc větší světlou výšku a lze na nich třeba vyjet schody, přejet lávku, jez, přebrodit řeku = a to vše jen tak pro radost.
Já to vzal podobně, skočím na to kdy chci/na hodinu, dvě po práci, neřeším extra výbavu a když mi to baví dám na tom 250 km za den z toho polovinu třeba vojenským prostorem, po posekaných loukách nebo trasou budovaného plynovodu.
A je mi znovu 17
Přestávám chápat. Tolik lidí se vrací k malorážkám a prodávají plnotučný motorky. Něco je v tom špatně. Mě bylo 40 jezdím od 15 a hobloval sem všemožný i nemožný motky a všechny obsahy 350 sem měl postupně 3 různý panelku, californii a 634), ale od tý doby co mám C1800 mám problém dojet s BN125 jednou za 2 roky na technickou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
callowsick píše: jj, přesně můj případ. po letech plnotučnejch motorek jsem se dostal na čínský dvoukilo a nepamatuju si, že bych si jinou motorku takhle dokonale užíval. Dokonce jsem kvůli ní dal z domu Hondu FMX 650, protože na Hondě tuna prachu a Kentus nevychladnul.
střídám to se skútrem 125ccm a sem tam projedu Robby 50 mý ženy a prostě mě to baví.
mám rád ten způsob pohybu na motorce a zjišťuju, že o výkonu to moc není.
naopak tě malá motorka nesežere, takže může bejt doma i když ti hypotéka a další nečekaný výdaje nasazujou dvojitýho Nelsona
pochybuju, že si ještě někdy koupím něco nad 300ccm
Velikou roli hraje nostalgie... Já mám ale pocit, že už není kam spěchat. Pořád jsem se honil za výkonem - dokonce jsem jezdil i soutěže a dnes už si taky radši zabrblám na veteánku a jsem spokojený. Starou Jawu mám navíc rád
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
1100Virago píše: MartinED250: To poslední foto je parádní
http://ed250.rajce.i..._krasneho_Rumunska./
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
Zavady byly neustale i kdyz pro nekoho prkotiny, me to proste dokazalo akorat otravit. Spojkovy lanko sem menil pravidelne po trech mesicich kdy prasklo u packy v tom ohybu, pravidelne sem vyklepaval vlozky z vejfuku bo se pokazdy vyklepaly sroubky, co drzely ty koncovky vejfuku a to sem tam mel nekolik perovek a samoreznejch podlozek. Predni svetlomet (kulatej) mel tahlo na naklapeni pri jizde dvou lidi, to se samozrejme vysralo a svetlo ve vertikalnim smeru neslo nicim jinym utahnou tak aby aspon chvili nesvitilo do zeme. Spinac zadniho brzdoveho svetla ktery byl napojenej pres takovej zvlastni bazmek jak na ruku tak na nohu byl taky neuveritelne poruchovej. Spojkovej kos, je kapitola sama pro sebe, to ze sem koupil novej a byl sisatej jak ragbiovej mic byla moje blbost ale to jeho uchyceni kdy se uplne vyfrezuje a spojka pak vlastne vubec nefunguje to je uz docela horsi. Kladivka a svicky to snad nema ani cenu komentovat. Vubec cela zapalovaci soustava byla jak ze skody 120 proste takovejch moznejch zavad co sem mel prave se zapalovanim sem nemel nikde. Identifikace toho co muze zpusobit vynechavani jednoho valce je dokonaly sci-fi. At vymenite cokoli od civky svicku kladivka svickovej kabel fajfku a date tam uplne novy vsechno sance ze zavada zmizi je tak 5 procent. Ona elektrika obecne na ty jawe je ducharina a vymitani dabla. Dalsi co odeslo byl ctyrhran v tachometru, mel sem za to ze se ulomil na bovdenu ale bohuzel vyhobloval se v budiku a i kdyz sem tem budik rozebral neslo to nijak opravit, cenu za novej rychlomer si najdete sami nebudu to radsi ani komentovat protoze bych musel ty prodejce asi umlatit heverem z mazdy :( Vecne piskajici predni kotoucovku sem uz povazoval za nepodstatny charakteristicky rys toho stroje. Jawa se v mych ocich pro me stala necim jako je cerveny hadr pro rozzurenyho byka v koride. A je to urcite skoda, protoze kdyby mela kvalitativne poradny dily a ne ten smejd ze kteryho byla poskladana, tak to mohla bejt hodne dobra motorka z cesku znackou. Jawa zaspala dobu a sikovne ruce nasich kutilu uz ji ten lesk a slavu z dob davno minulych nedokazou vratit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
vtr78 píše: Tak tě sereme. Ptal jsi se starších a zkušenějších na jejich názor - ten se ti líbit nemusí. Většina lidí co tě od jawy zrazuje ji v minulosti měla. Ti co ji doporučují ji mají dosud a vyjma C.j. nemají moc zkušeností s něčím normálnějším nebo mají jawku jako druhou motorku. Neříkám, že bych starší a zkušenější ve tvém věku poslouchal.....Potom si ale za pár let nestěžuj, že ti nikdo neměl snahu poradit. Průměrný člověk se poučí z vlastních chyb, chytřejší jedinci se poučí na chybách cizích .
Chlapi chce třindu, tak mu nevnucujte japana. Jawa není ideální stroj, ale špatný také ne. Většina lidí, co tady píše, jak je třinda i jiná motorka od jawy poruchová a má velkou spotřebu, tak je to jen díky majitelům. Jawa sice vyžaduje více péče, ale pokud dostává, co potřebuje, tak je maximálně spolehlivá, vzhledem k tomu, že motor je již dost obstarožní . Když, jsem kupoval před 5 lety svou 640, tak byla hodně zachovalá, ale nějaké "úpravy k lepšímu" také měla. Byly to úpravy, které udělaly více škody, jak užitku. Uvedl jsem ji do původního stavu, což nedalo ani moc práce i financí a funguje skvěle. Když někdo mašinu stále upravuje a ještě více honí po cestách necestách, tak jeho názor na to, že jawa, nebo jiná motorka je krám poruchový je neobjektivní. Mimo jiné zde byl názor, že jawa je na vzdálenosti delší jak 200km nepohodlná a nevhodná. Mám 189cm, přítelkyně 185cm a myslím si, že třeba 640 nabízí dobré pohodlí jako každý jiný stroj. Najezdil jsem hodně km na ni. Dálniční střela to není a na dálnici se ani moc nehodí. Ale když někam cestuji a chci si tu cestu užít, tak na dálnici nejedu. Projel jsem minulý rok s přítelkyní Šumavu a můžu říci, že to byla pohoda a klídek. Mám Šumavu 200km daleko a dalších 400km jsem tam najel.
Dzeronimo píše: Jawa sice vyžaduje více péče, ale pokud dostává, co potřebuje, tak je maximálně spolehlivá,
Sorry ale tohle je blbost, kvalita zpracování a materiálu je úplně někde jinde než u japonců nebo u italů u italek se možná dá říct, že když tomu věnuješ péči tak, že je spolehlivá u jawy to díky blátojidním materiálům bohužel neplatí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
Bubuss píše: Ja mel tehda kliku ze sem koupil za par kacek javu ktera byla takovej mutant papirove 639 s motorem ze 640.
V Jawách typu 638, 639 i 640 je stejný typ motoru, a to 638.
Nedojel jsem s ní z ředitelství ani 2 km a už zdechla. Po dohodě jsem jí vzal na víkend do parády, poopravil el. instalaci, trochu si nepovoleně pohrál s motorem (snížil dolní hranu pístů), posložil válce a změnil kompresi, zkontroloval všechny šroubečky atd..
Motorce za 3 roky přibylo na tacho 75 000km a jediná závada, která se opakovala bylo pravidelné zaházené myslím dolní kladívko kontaktů, kam odstříkávalo mazání vačky/pertinaxu kladívka. To začala vynechávat = stačilo 3x šroub, víko, utřít a na cca 3 000km opět pokoj.
Dokázala jet reálných 140km/h / dle cejchovaného radaru/, ale při tomto přístupu baštila i 7 l/100km. Jinak normáka okolo 5 l/100km - policejně (to jest hned jet a hned zase nejet).
Bohatší kamarád zase v roce 1986 nakupoval funglovku první 638 nebo už 369 v novém designu také nádrže, před tím měl nádhernou 360 Panelku.
Ta nová byla o několik levelů dále a poruchy nepamatuji. Dokonce jí má stále na půdě s tím, že jednou jí opět vytáhne.
Pamatuji si jako včera, když jí za 11 400,-Kčs v Plzni ve Františkánské přebíral = a ono to bude pomalu 30 let .
Se kdyžtak ozvi tady na profil tady jesli funguje odkaz se jukni
http://www.motorkari...amp;p=27#goto7433993
Naposledy editováno 26.07.2013 14:09:40
Sám mám na 350 najeto kolem 40 tis, motorka celkově potom přes 120 tis. Za den cca 900 km jsem očividně přežil též. Jawa 350 je o údržbě - jako student jsem měl čas přes zimu doladit stroj dle svých představ a pak už jen jezdit, teďko těžko hledám čas vůbec jezdit.
Spotřeba kolem 4,5-5,5 litru (po výměně karburátoru ale spíše kolem dolní hranice) při svižnějším tempu tj. 90-100 km/h, kde to silnice dovolí. Spíš mi přijde, že spotřeba se liší kus od kusu než podle stylu jízdy.
Každopádně i po letech má pro mě 350 neuvěřitelný kouzlo a vždy mi vykouzlí úsměv od ucha k uchu.
Co se týče tipu, tak vol dle vlastního vkusu a možností.
Co se různé výbavy týče, tak minimum je bezkontatní zapalování, které posune stroj spolehlivostí do jiné ligy. Alespoň základní VAPE MZ04, jako náhradu kladívek. Ideální je potom kompletní bezkontakt VAPE SZ17, které zároveň řeší všemožné problémy s dobíjením - jsou sice snadno odstranitelné, ale...
Objevují se i stroje se zapalováním DUCATI, které je funkčně stejné, ale má tu nevýhodu, že má jiný kužel v rotoru a tudíž není mechanicky jednoduše zaměnitelné s výrobky VAPE a případná závada je tak poněkud náročnější na odstranění. Elektricky jsou ovšem totožné.
Oilmaster je výhodou, spíš kvůli pohodlí, člověk na výletě nemusí řešit míchání.
Samozřejmě kotoučovka, ačkoliv je do dnešního provozu poněkud na hraně.
Výfuky - skoro lepší mi přijdou klasické do běžného provozu, dvoukomory něco málo přidají nahoře, o něco více vezmou dole.
Spojku bych doporučil z typu 634, která je uživatelsky mnohem příjemnější.
Na 640 se dá sehnat kompletní tovární sada 3 nosičů a kufrů - takže pro větší cestování vhodnější.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |