Před 3 měsíci jsem koupil novou baterii (BANNER) a jde o to, že je to již druhá baterie za 1,5 roku, která je úplně v háji…po úplném dobití a dvou pokusech o nastartování (nepodařilo se) spadla na 10V.
Dobíjení (měřeno již na nové baterii)při volnoběhu dává 12,9V a při zapnutých potkávacích světlech dobíjecí proud pomalu klesá, cca po 5 min. na 12,2V a na této hodnotě se ustálí…což je si myslím dost málo. Více nezkouším, protože s ní radši nejezdím, abych neoddělal další baterii.
Můžete prosím poradit, kde může být nejpravděpodobněji „zakopaný pes“…???...měnit rovnou regulátor dobíjení - jak poznám, že je v háji, či zkusit hledat někde jinde a kde???
1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - dobíjení baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie
www.irondogs.cz v sekci Rady a zkušenosti (článek "Jak jsem nenastartoval"). Diagnostika nabijení je například tady: www.hondavfr.eu/index.php
Naposledy editováno 28.08.2013 14:03:01
1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - dobíjení baterie
Jestli máš nějakého známého elektrikáře, co dílenský zdroj má, tak mu regler dej na proměření. Nebude-li si vědět rady s postupem, klidně vysvětlím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie
1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - dobíjení baterie
Poradí ještě někdo...je tato diagnostika dostačující??? Chtěl jsem ještě proměřit altík, ale nevím, kde je ten zatracený konktor s těmi 3 žlutými vodiči .
http://www.hondavfr.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=141:diagnostika-dobijeni&catid=26&Itemid=14
2 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - dobíjení baterie
Samozřejmě může to byt vše jinak, je to jen moje domněnka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie
Naposledy editováno 29.08.2013 11:08:12
Jinak máš recht, že to někdo předělal a hrabal se i v elektrice, ani to nemá klíček, jen klasiský přepínač zap/vyp.
1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - dobíjení baterie
Jinak ty 3 žluté dráty povedou z motoru, poblíž levé škeble (pod kterou je alternátor), ale jinak prostě jdi po drátech od regleru a nemůžš to nenajít. Nepamatuju si, kde na XV1100 je, ale u XV535 je vlevo u kyvky, v tom slabě žebrovaném pouzdře. Mám pocit, že u XV1100 je někde u držáku zadní stupačky, ale nevím to jistě.
Ještě pozor na to, aby regler nebyl vadný tím způsobem, že má stálý proudový odběr (svod), kerým baterku při stojící motorce vybíjí. Vyndej hlavní 30A pojistku (MAIN), na kontakty jejího pouzdra napíchni multimetr nastavený na 10A DC (stačí i 2A rozsah, jen pozor na možné spálení pojistky v měřáku při příliš velkém svodovém proudu - i když takový by baterku vybil během pár hodin) a jak nějaký proud naměříš, bude zakopaný pes právě tam.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie
Každopádně to dnes projedu a proměřím znovu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie
Milos1 píše: _Kovboj_>Teorie je správná. V té diagnostice, co je na ní odkaz, je k jejímu prověření hned první test.
....no, odkaz jsem si otevřel a uložil do oblíbených, ale nakonec jsem ho ještě vůbec nečetl
Jinač já to nazval usměrňovač a J.M.K. regler, ale také bych to prozkoumal, jestli že to ale bude zlobyt za tepla, tak to možná nebude sranda odhalit.
.M.K.> Dík, to přebíjení je také možné, protože po jedné celovíkendové vyjížďce jsem zase nenastartoval a v baterce na jedné straně, teď už nevím, na které, chyběl skoro cenťák kyseliny, takže musela vařit...po té jsem ještě projel kabely našel jednu pojistku (taky už nepamatuji čeho) úplně spečenou, nebyla prasklá, ale rozteklý plast. Ale stalo se to jen jednou.
Každopádně to dnes projedu a proměřím znovu.
...od té vyhořelé pojistky může být narušen celí svazek drátů a to bych rozhodně nepodceňoval, protože jednou může shořet celá motorka
Myslím, že je to právě ona příčina a možná můžeš být rád že to odnesla zatím jenom baterka. Projdi od té pojistky celí svazek drátů a dát předepsané hodnoty pojistek a žádné čínské.
Možná bude nutné svazek rozdělat, například rozříznout nožem a kouknout jestli není bužirka k sobě někde spečená.
Naposledy editováno 29.08.2013 22:27:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie
Ale jinak ten svazek by každopádně spálený být mohl. Nechť napíše, která konkrétní pojistka to byla a pak se dá pohnout dál, kde hledat. Každopádně je to ale jedna z pojistek, které s vypnutou spínačkou nejsou pod napětím, takže požár zaparkované motorky bez dozoru nehrozí. A případný zkrat za jízdy by spálil pojistky (jsou-li správně volené).
E: Překlepy a "vymýšlející si" klávesnice... příště za žádnou cenu nedovolit holce žrát u PC.
Naposledy editováno 29.08.2013 23:46:05
J.M.K. píše: _Kovboj_> Tak on je to usměrňovač a regler v jednom, když už by se slovíčkařilo (šestidiodový třífázový můstek, u každé fáze zkratovací tyristor a pár součástek copy "přepěťová spouť", spouštějící tyristory).
Ale jinak ten svazek by každopádně spálený být mohl. Nechť napíše, která konkrétní pojistka to byla a pak se dá pohnout dál, kde hledat. Každopádně je to ale jedna z pojistek, které s vypnutou spínačkou nejsou pod napětím, takže požár zaparkované motorky bez dozoru nehrozí. A případný zkrat za jízdy by spálil pojistky (jsou-li správně volené).
OK. Souhlasím.
Tak jsem to včera projel, cca 30 km, a ihned "za tepla" proměřil. Veškeré hodnoty byly v poho. Ale provedl jsem jedno měčení, které jsem před tím nezkoušel a to dobíjení při zvýšených otáčkách (nevím při kolika, jelikož po úpravách, které původní majitel provedl, byl otáčkoměr odebrán). Zjištění bylo, že v klidu jsem naměřil 13,9V a při zvýšených otáčkách 13,5V, takže hodnota padala. Při zapnutých světlech to dalo 13,4V a v otáčkách jen 13V...což už myslím, že je asi málo, nebo se mýlím...v té diagnostice je naznačeno, že bych neměl spadnout pod 13,6V.
Dále jsem zkusil proměřit ten svodný proud u té pojistky, jak radil J.M.K. a odběr nebyl žádný, ale zkusil jsem tam změřit napětí a bralo si to tam 0,8V-0,9V, samozřejmě při úplně vypnuté mašině...nevím, zda to něco znamená.
Dál jsem se zatím nedostal .
1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - dobíjení baterie
Myslím, že by to muselo spadnout někam pod 10V a to už by možná neseplo ani relé, nebo něco co tu funkci tam plní.
Každopádně něco baterku vybíjí a to buď při vypnuté nebo u zapnuté nebo u nastartované a nejhorší u nastartované a zahřáté. Každá z těchto příčin může mít jinou závadu, ale třeba taky ne. Tak to je zatím vše, třeba to někoho někam nasměruje. Já nechci byt sprostej (kam).
Naposledy editováno 30.08.2013 15:50:48
Jen by mě zajímalo, zda je normální, že při vyšších otáčkách dobíjí méně než při volnoběhu...co jsem se tak ptal, tak prý by mělo dobíjet stejně a nebo o malilinko více.
1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 - dobíjení baterie
Asi by fakt bylo nejsnazší připojit a někam šikovně umístit vhodný voltmer, aby bylo možné dobíjení "hlídat" i za jízdy. Jinak ta pojistka se nemusela nutně vyhřát nadproudem v obvodu, spíše mělo pouzdro vymačkané, nebo zaoxidované kontakty a vyhřálo se v důsledku takto vzniklého přechodového odporu. Se závadou dobíjení to nemusí vůbec souviset.
Jinak by také stálo za to před jízdou prubnout baterku zátěžákem a stejně tak po jízdě, tak se ukáže, kterak na tom baterka jest. A jestli docházelo k vybití baterky třeba přes noc, tak stačí po jízdě vyndat hlavní pojistku (tím se odpojí baterka od regleru) a když bude baterka další den v pořádku, tak je tam stoprocentně svod přes regler.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 - dobíjení baterie
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vyběhaná vačka prvního válce Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago | Frantomas | 3 | 23.8.2024 v 17:02 Krautkopf |
virago Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 750 Virago | MaCoin | 0 | 5.8.2024 v 15:59 MaCoin |
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago | Pepanek | 7 | 18.6.2024 v 18:48 badyXV |
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago | Pepanek | 1 | 17.6.2024 v 09:14 ja1 |
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10416 | 24.5.2024 v 16:52 rancher |