Chtěl bych se s Vámi podělit o můj první "nešťastný" zážitek na motorce. Trápí mne to a potřeboval bych radu.
Prvně bych chtěl začít tím, že sem začátěčník a pád přišel po cca 1000km. Už teď je mi jasné, že sem na dobré pověsti začínajích motorkářů nepřispěl. Jako první motorku sem si vybral MT-03 od Yamahy. Do té osudné chvíle, sem z ní byl nadšený. Ale k věci.
Stalo se to před zatáčkou při podřazení. Při puštění spojky se mi zablokovalo zadní kolo a rozhoupalo mi to celou motorku. Silnice byla bez jakékoli nečistoty. Odnesl to kotník, který mám nalomený. Osobně si myslím, že jsem podřadil ve vyšších otáčkách, tedy že jsem podřadit nemusel, ale v tu chvíli mi to vůbec nepřišlo :/ ... Ještě věčí pochybnosti jsem dostal, když si na motorku sedl známý, který už má něco odježděno a stalo se mu to samé. Akorát jel v nižší rychlosti (asi 40km/h) a podřadil z 3ky na 2ku.Zadní kolo mu zapískalo a šlo do smyku. Ovšem ustál to.
Tím bych se chtěl zeptat, zdali to byla chyba jezdce a nebo zda může být i nějaká chyba v motorce. + kdyby se to stalo znovu zda se to dá nějak zvládnout. Maté s tím někdo zkušenost? Díky moc
Spojka a lamely jsou serizene dobre? spojka je lankem nebo hydraulika?
je to o citu, ja na proslavenem V2 podrazuju v naklonu v zatacce a nikdy no problem, jen ten cit pro plyn a spojku to chce
1 reakcí na tento příspěvek Crash - rada
Hlavně se dej brzy do kupy.
3 reakcí na tento příspěvek Crash - rada
Naposledy editováno 28.08.2013 13:44:59
Zx-10RCarlos píše: proc na takovou motorku nemontujou antihopp
protoze to je motorka na blbnuti, co by to tam delalo. .
Ty jo bleju to tady kazdou chvili ze zacinat na 600 a jednobuchu to uz je lepsi zacit na 1200 4 valci.
Otazka je jestli si nemel nahodu nejakou snahu stim neco delat, ono v nekterych pripadech a zvlaste pri minimu zkusenosti je snad lepsi se v nekterych pripadech nesnazit a ponechat to osudu ono se to to obcas srovna samo.
Proste si odted budes pamatovat ze v zatacce se nepodrazuje pokud to neni bezpodminecne nutne a nebo nevis co tim chces docilit. Prejiz brzke uzdraveni.
2 reakcí na tento příspěvek Crash - rada
a když sme u toho "meziplynu" ... tak bych měl ještě jednu otázečku. Nevim proč, ale stává se mi, že když brnku plynem mezi nižšími rychlostmi (3,2,1) tak mi to někdy chcípne, nechápu proč. Zmáčknu spojku,kopnu nižší kvalt,brnknu do plynu, a jen malinko uvolnim spojku a hned to chcípne. Jednou sem i stál na světlech a že si trochu poslechnu motor, no a i s vymačklou spojkou mi to chcíplo :/ kamarád povídal, že to jednobuchy dělaj, tak nevim
Kados7 píše: a když sme u toho "meziplynu" ... tak bych měl ještě jednu otázečku. Nevim proč, ale stává se mi, že když brnku plynem mezi nižšími rychlostmi (3,2,1) tak mi to někdy chcípne, nechápu proč. Zmáčknu spojku,kopnu nižší kvalt,brnknu do plynu, a jen malinko uvolnim spojku a hned to chcípne. Jednou sem i stál na světlech a že si trochu poslechnu motor, no a i s vymačklou spojkou mi to chcíplo :/ kamarád povídal, že to jednobuchy dělaj, tak nevim
normalni vec u jednobuchu, me se to na LC4ce stavalo bezne, proste to nesmis delat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Crash - rada
Bug píše: Podle mně je to chyba jezdce. Sám jsem MT-03 měl a vím, z vlastní zkušenosti, že ten jednoválec byl na špatné podřazení dost citlivej. Stalo se mi to několikrát, ale vždycky jsem to naštěstí ustál. To že se to stalo i tvýmu zkušenějšímu známýmu na tom nic nemění. Čtyřválec by ti to odpustil, ale jednovál se blokne.
Hlavně se dej brzy do kupy.
Ale i čtyřválec Ti nakope pokud na vytočenou trojku tam kopneš místo čtyřky dvojku.
U nižších rychlostních stupnů nemusis podřadit, stačí zaklapnout plyn a pofrčís smykem taky.
Jezdit a jezdit... dostat cit, nebejt zbrklej... naučit se smyku předcházet a současně jej ustávat - pak se z nešvaru stane zdroj zábavy.
No me to třeba dělaly nízký volnoběžný otáčky. Ja jsem mel nastaveno asi 1400 a po zvednuti na 1600 (1400-1600 ot./min - podle manualu) tohle naprosto zmizelo. Predpokladam že na mt03 to bude podobný jako na xt.
jednoválec je trošku potvora a chce to opravdu trošku zkušeností a cviku.
MT-03 jsem si pořídil na jaře a první kilometry absolvované na jednobuchu mi připadali dost divoké.
Ze začátku jsem měl pocit, že na tom nejde ani v klidu jezdit, pořád samí drc, drc, přeřadit, podřadit, sem tam mi to chcíplo i v zatáčce. Prudce ubrat plyn bylo jako by mě někdo chytnul za prdel, ale …
No jezdil jsem dál a čím dál víc mě bavil jednobuch a baví dál, ty počáteční problémy co jsem měl „já“ ne motorka zmizely a dneska je to vážně na pohodu.
Tak, že jezdit, jezdit, seznamovat se s jednobuchem
Hooodně kilometrů na pohodu
1 reakcí na tento příspěvek Crash - rada
Je to velkej jednobuch, když ho zvládněš, není problém skočit už na jakoukoliv motorku. Hodně moc to brzdí motorem, takže opravdu stačí v náklonu zavřít plyn a ležíš. O podřazení nemluvě. Naučí tě taky práci s plynem, protože když se to nenaučíš, vyklepe ti to plomby a případný spolujezdec ti zezadu vyklove do hlavy díru. Tahle ukrutná cukatura je jedině ke prospěchu věci a je radost to krotit.
Na druhou stranu spojka je krásně citlivá a pokud jí nepustíš na hulváta, shodit tě to snad nemůže.
Jednobuchy občas chcípaj z podtstaty, to je pravda. Nicméně MT-03 měla svolávačku na TPS. Mě to chcípalo často při dojíždění do křižovatky. Typicky dobržďuju, chci podřadit a ve chvíli kdy vymáčknu spojku to chcíplo místo aby se to zastavilo na volnoběhu. Když v tu chvíli spojku pustíš, máš problém. Buď se roztočí motor nebo se to smýkne moc a ležíš. Mě se povedlo vždycky po sluchu i v tom zlomku sekundy poznat, že to chcíplo, spojku nepustil a natočil jsem startérem za jízdy nebo kontrolovaně spojkou nechal motor naskočit. A právě tenhle problém byl zapříčiněn vadným TPS. Po výměně naprosto ok a nechcíplo to snad ani jednou. Je možné že se ti stalo tohle, ani o tom nevíš.
To že tam nedali antihop je naprosto zásadní. Bez toho by to byla poloviční zábava. Když se to člověk naučí, tak je to paráda. Před zatáčkou (nebo při brždění) to skopat dolů, zároveň začít předkem pořádně brzdit a odlehčit zadek, pustíš spojku a zadek se krásně veze
Franco82 píše:
Jednobuchy občas chcípaj z podtstaty, to je pravda. Nicméně MT-03 měla svolávačku na TPS. Mě to chcípalo často při dojíždění do křižovatky. Typicky dobržďuju, chci podřadit a ve chvíli kdy vymáčknu spojku to chcíplo místo aby se to zastavilo na volnoběhu. Když v tu chvíli spojku pustíš, máš problém. Buď se roztočí motor nebo se to smýkne moc a ležíš. Mě se povedlo vždycky po sluchu i v tom zlomku sekundy poznat, že to chcíplo, spojku nepustil a natočil jsem startérem za jízdy nebo kontrolovaně spojkou nechal motor naskočit. A právě tenhle problém byl zapříčiněn vadným TPS. Po výměně naprosto ok a nechcíplo to snad ani jednou. Je možné že se ti stalo tohle, ani o tom nevíš.
JOJOJO tak přesně tohle se mi stávalo a stávalo se to celkem pravidelně, když sem chtěl podřadit meziplynem. Také sem bud ještě zajízdy startérem nastartoval a nebo sem radši uplně zastavoval. Každopádně sem z toho byl celkem vylekanej. Z toho zřejmě vyústil i ten pád. Jelikož sem si ti meziplynem nebyl jistej, tak sem ho nepoužil... Každopádně děkuji za komentář
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Změna počtu ozubené kola na rozetě [1, 2] Yamaha MT-03 | Rad4 | 35 | 27.8.2024 v 10:08 Krautkopf |
Yamaha MT-03 vysoké otáčky při star... Yamaha MT-03 | Radik55 | 12 | 27.6.2024 v 09:15 crestik |
Výfuk Yamaha mt-03 Yamaha MT-03 | Matyáš1234 | 2 | 19.5.2024 v 12:42 kokoška. |
Jak vyměnit rozdvojený výfuk, Umí t... Yamaha MT-03 | Svipe | 12 | 1.5.2024 v 09:11 Medved |
budíky Yamaha MT-03 | peldik1 | 1 | 31.3.2024 v 11:52 Fili68 |