Téma: babetta 210 - asi zadřený motor
29.8.2013 v 20:49
Čau kluci,
dneska jsem asi po 4 měsících (od posledního nastartování, kdy jela v pohodě), zkoušel nastartovat babetu. Mrcha nechtěla na rozšlapaní naskočit, i když jsme šlapal minutu v kuse. Tak jsem vyčistil svíčku, profouknul trysku v karbcu a složil zpět dokupy. Stále nechtěla startovat, nicméně asi po 10 minutách usilovného šlapání nakonec naskočila. Ujel jsem s ní asi 1,5 km všechno v pohodě, pak stála asi 6 hodin před barákem a při cestě zpět se asi po 1km ozval zvláštní zvuk, jakoby chrastění. Myslel jsem, že to jde od tlumičů (protože už mají svá nejlepší léta za sebou) a asi po 10 sekundách, kdy jsme jel asi 45km/h se zablokovalo zadní kolo, motor zhasnul a já ve smyku zastavil :D za mnou černá lajna. Když jsme ji chtěl znovu rozšlapat, tak to nešlo, jakoby se zasekla.., tak jsem dojel na šlapací mód :D. Mám podezření na zadřený motor nebo to může být něco jiného? Olej jsem míchal těch 1:50, nevím jestli po těch 4 měsících olej nestoupl navrch a nebyl promíchaný s naturalem, těžko říct.
dneska jsem asi po 4 měsících (od posledního nastartování, kdy jela v pohodě), zkoušel nastartovat babetu. Mrcha nechtěla na rozšlapaní naskočit, i když jsme šlapal minutu v kuse. Tak jsem vyčistil svíčku, profouknul trysku v karbcu a složil zpět dokupy. Stále nechtěla startovat, nicméně asi po 10 minutách usilovného šlapání nakonec naskočila. Ujel jsem s ní asi 1,5 km všechno v pohodě, pak stála asi 6 hodin před barákem a při cestě zpět se asi po 1km ozval zvláštní zvuk, jakoby chrastění. Myslel jsem, že to jde od tlumičů (protože už mají svá nejlepší léta za sebou) a asi po 10 sekundách, kdy jsme jel asi 45km/h se zablokovalo zadní kolo, motor zhasnul a já ve smyku zastavil :D za mnou černá lajna. Když jsme ji chtěl znovu rozšlapat, tak to nešlo, jakoby se zasekla.., tak jsem dojel na šlapací mód :D. Mám podezření na zadřený motor nebo to může být něco jiného? Olej jsem míchal těch 1:50, nevím jestli po těch 4 měsících olej nestoupl navrch a nebyl promíchaný s naturalem, těžko říct.
Chaaa.Vitej v klubu.Minulej tyden se mi stalo neco podobneho u moji babety.Do kliky mi nejak vnikla perovka a taky chvilku chrastila a pak se napasovala mezi valec a pist.Zajebano total.Nemohl jsem pak ani sundat valec a musel malonko odvrtat pist.Koupil jsem novej velec pist a pistni krouzky(1500,-) a frcim dal.
1 reakcí na tento příspěvek babetta 210 - asi zadřený motor
1 reakcí na tento příspěvek babetta 210 - asi zadřený motor
No kluci, díky za rady, zkusím to rozdělat, jestli je to píst nebo ojnice, bůh ví, mažu 1:50 jelikož to bylo i v návodu, ale jezdím na plný plyn, takže to asi nestačí :), jo a hlavně, stává se vám, že když to necháte dýl stát, že nestartuje, to se mi nestalo poprvé, kdoví v čem je zakopaný pes
Babeta není mot. pila, ale u mot. pil se nedoporučuje používat mixlý benzin starší než měsíc (dříve psali v návodu HSQ měsíce tři). Nejde o to že olej si sedne nebo tak něco. Udajně snad líh v bezninu na sebe váže vodu a ta při spalování tvoří páry které degradují olejový film na stěnách válce a pak dochází k zadření. Nemyslím že za měsíc a den je palivo na vyhození, pravdou je že nejvíc zjara chodí zadřené křováky s plnou nádrží podzimního benzinu..
Do babety dávat oleje 1:50 mi přijde dost málo

Do babety dávat oleje 1:50 mi přijde dost málo

1 reakcí na tento příspěvek babetta 210 - asi zadřený motor
Ok, budu dávat víc oleje, já na tom jezdím jen občas, takže asi budu muset dolívat čerstvý benzín.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) babetta 210 - asi zadřený motor
Woohp> Ještě nemusí být tak zle, třeba se jenom natrhl ozubený řemen a šprajclo se to.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) babetta 210 - asi zadřený motor
Leon73> Tak máš 2 bludišťáky :D píst a válec v pohodě, ale ložisko v prdeli. Kámoš ale říkal, že když koupíš tu ojniční sadu, tak že si to musíš za tepla nechat zalisovat, jinak bych musel vzít celou klikovku a prý mam vyměnit i píst, když už to mám rozdělané.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) babetta 210 - asi zadřený motor
Woohp> Pokud nemáš přístup do nějaké slušně vybavené dílny, tak ti asi nic jiného nezbyde
. Ještě je možnost to někam poslat a nechat to přelisovat a srovnat. Ale cena bude asi jako za novou. A jestli vyměnit preventivně i píst, pokud mu nic není, tak to ti neporadím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) babetta 210 - asi zadřený motor
Leon73> Né tak známý mi to zalisuje asi za 150 ,- takže to je v klidku, jen ta ojniční sada stojí asi 470 nejlevnějim prý je lepší to vyměnit celé ne jen ložisko :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Babeta 210 je neustále zařazena dvo... Babetta 210 Jawa 210 Jawa 210 | Talíř | 6 | Dnes v 06:41 SuperSic58 |
Tuning babetty Babetta 210 | Giant13 | 27 | 22.4.2025 v 22:38 Ivan-K |
babetta 210 píst Babetta 210 | žalud_1 | 14 | 10.4.2025 v 10:12 žalud_1 |
B210 pískot v karburátoru jikov Babetta 210 | Rider237 | 3 | 3.4.2025 v 16:55 semperit |
Vynechavani po zavření plynu Babetta 210 | Rider237 | 8 | 28.3.2025 v 21:25 Rider237 |