P.S. origo desky mi zítra dorazí z Anglie.. ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
Mr.Dan píše: Tak jasně, jednovál nebo dvouvál to není, ale oproti R4 je to sakra rozdíl, na druhou stranu je to jak píšeš, ta motorka je trošku drsnější než R4, ale furt hodná oproti jedno a dvouválům. Kažopádně mi přijde, že obzvlášť na první tři kvalty to brzdí znaměnitě.. Možná máš výš volnoběh než já nebo nevím...
Povím ti to takhle. VFR dokážu z prudkýho kopce roztlačit na 1 kvalt.
Na GSX mi místo zdní brzdy stačí ubrat plyn, takže jí moc nepoužívam, ale na VFR se ji začal používat víc, tam ten motor neubrzdí nic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
PetrL3 píše: Povím ti to takhle. VFR dokážu z prudkýho kopce roztlačit na 1 kvalt.
Na GSX mi místo zdní brzdy stačí ubrat plyn, takže jí moc nepoužívam, ale na VFR se ji začal používat víc, tam ten motor neubrzdí nic.
Je to možné, aspoň o důvod víc, proč netrpělivě vyhlížet pána s dodávkou a destičkama v balíku. :) Jinak mechanik ze servisu, kde jsem byl se strojem na jaře, se nechal slyšet, že má taky VFR a ta moje mu přišla, že jede o dost lépe a že je vidět, že byla málo jetá a motor jede úplně jinak než ta jeho, takže třeba je důvodem toho, že ti příjde, že tvá (bráchova) VFR motorem tolik nebrzdí, právě její vylítanost a tím pádem malá komprese. Navíc jak říkám, nastavení volnoběhu může taky udělat hodně. Bylo by asi zajímavé to porovnat. Ale to už je trochu OT...
1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
Sefo píše: Moc nechápy ty rad, že když přeplálíš zatáčku, tak ti pomůže zadní brzda...? V čem jako, že dřív spadneš?)
Predni brzda ti motorku narovnava, zadni ji naopak poklopi do naklonu. V supermotu se taky do zatacek nalitava pres zadni brzdu - tak tohle je takova zmensena verze.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
SirIndy píše: Predni brzda ti motorku narovnava, zadni ji naopak poklopi do naklonu. V supermotu se taky do zatacek nalitava pres zadni brzdu - tak tohle je takova zmensena verze.
Počkej, to ale jen když to jde záměrně do smyku, ne? Když brzdíš zadkem v náklonu a nejdeš až na hranici smyku, tak ti to motorku narovnává, stejně jako brzdění předkem. Jinak by to bylo proti fyzikálním zákonům.
A jakmile je zadne koleso na zemi tak vzdy ma vyznam s nim brzdit, urcita cast kinetickej energie sa da minut aj na zadnom kotuci... nehovoriac o tom, je brzdenie zadnou brzdou ma stabilizacny ucinok na motorku pri brzdeni (nemyslim blokovane koleso) A kto pri brzdeni zadnou pozna len dva stavy "nebrzdi a blokovana" nech netvrdi, ze zadna brzda je nepotrebna.
PetrL3 píše: Počkej, to ale jen když to jde záměrně do smyku, ne? Když brzdíš zadkem v náklonu a nejdeš až na hranici smyku, tak ti to motorku narovnává, stejně jako brzdění předkem. Jinak by to bylo proti fyzikálním zákonům.
Ja si teda nikdy nevsiml, ze by zadni brzda narovnavala. Ono to jakoby ma snahu jit do smyku, ale tak malou ze se to neutrhne, jenom se posouva kontakt pneumatiky s vozovkou ke kraji pneu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
sice jsem v Sosnový projel jednu zatáčku rovně protože to překvapivě najednou nebrzdilo, ale jinak se na to dalo zvyknout. jediný kde mi to trochu vadilo je kličkování v koloně, tam jsem měl nohu vždycky připravenou na brzdě kdyby se někdo rozhodnul že musí za každou cenu bez blinkru do vedlejšího pruhu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
Fazer-FZS píše: PetrL3> když brzdíš v náklonu zatáčky zadní brzdou(je jasné,že v zatáčce se brzdit nemá) tak snižuješ rychlost a více se nakloníš. Pozor na to,dojde k ztrátě rychlosti a pokud ji znovu před výjezdem nenabereš tak skončíš v protisměru.
Ke ztrátě rychlosti dojde i když brzdíš předkem a taky to má ten účinek, že tě to rovná.
V tom Twist of the wirst je to dobře vysvětlený. Ty to sice víc naklopíš, protože spomalíš, ale to až jako druhotnej jev. Předtím dojde nachvíli naopak ka napřímení motorky.
Mr.Dan píše: Ano, s tím nelze souhlasit, jen to urážení sis mohl nechat pro ty případy, kde je to opravdu na místě. Aby bylo jasno, gumy mám zcela v pořádku a vždy správně nafouknuté, stejně tak přední brzda, kapalina pochopitelně vyměněna hned po koupi motorky v obou okruzích. Kdybys viděl, v jakém technickém stavu byla motorka při koupi, asi by ses takových komentů zdržel, stejně tak jako kdybys viděl, v jakém stavu udržuju svůj vůz (byť je to veterán, po technické stránce je ve 100% stavu).
Za druhé ona ta brzda nějak brzdí, sice tupě, ale brzdí a pištivé zvuky to nevydává, takže mi to zprvu ani nepřišlo, že by tam to obložení chybělo, navíc na všechny doposud uvedené případy takto (ne)fungující zadní brzda dostačuje (dobržďování, pomalá jízda, přibržďování při obsazení spolujezdcem atd.), akorát chudák kotouč, jak už tu bylo řečeno, proto jsem jí využíval fakt jen zcela výjimečně.
Samozřejmě chápu tvoje postesknutí a invektivu, ale zkrátka myslím, že tentokrát nebyla úplně vhodně mířená. Je bohužel docela známý fakt, že většina motorkářů nejsou žádní géniové, na druhou stranu já mám třeba státnice z genetiky, molekulární biologie a biochemie, jen se tím nikde nechlubím, nicméně na automatickou pračku fakt nemám.
Účelem tohodle tématu mělo být zkrátka trochu něco jiného a jak je vidět, debata se tu jinak pěkně rozvinula a myslim, že by i mohla u mnoha individuí, včetně mě, přispět k zlepšení řidičských schopností.
Neříkám, že jsem na tebe tak trochu neútočil, ale jako urážku jsem to nemyslel - to se dají použít horší výrazy. Cílem nebylo rozdmýchávat nějaký "flame". Tvůj obrat, že "motorkáři nejsou zrovna géniové", je bohužel trefný. Tvé vzdělání ti budiž ke cti, toho jsem já nedosáhl. Ale pochop, že jinou raekci na tvůj dotaz jsi obdržet nemohl.
mischa638 píše: z-x-r> Rozjeď se do křižovatky, ještě z kopečka a když ti tam vletí auto a zem plná bordelu, štěrku a zahamuj to jen předkem... Než si uvědomíš co se stalo budeš dávno zemi, to mi věř
Tomu nevěřím. Když ti tam vletí auto a je štěrk, tak zadní ti stejně nepomůže. Jsem asi jediný, kdo brzdí přední i na štěrku ale zadní na štěrku nebrzdí na sportu už vůbec, takže když ti tam vletí auto na štěrku, tak ji můžeš tak použít na položení motorky.
Naposledy editováno 11.09.2013 16:53:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
Fazer-FZS píše: Berte to lidi rozumně,že i ten výrobce ví proč tam zadní brzdu dává i když vy někteří ji zrovna nepotřebujete!!!
Nepotřebovat a neumět použít jsou dvě různé věci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
Mr.Dan píše: kapalina pochopitelně vyměněna hned po koupi motorky v obou okruzích.
Kdybys menil kapalinu na zadku a pak to odvzdusnoval, tak si tech desticek vsimnes. Pochopitelne, ze zadni brzda ma svuj smysl a to jak pri nalozeny motorce, tak pri brzdeni na kluzkym povrchu, pri velmi malejch rychlostech a hlavne pri nejaky krizovy situaci, kdy je potreba opravdu brzdit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda VFR 750 RC36 1, šíře ráfku a ... Honda VFR 750 | Dejvo6 | 4 | 1.8.2024 v 11:41 Gahan37 |
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 6 | 25.7.2023 v 16:18 Gahan37 |
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 3 | 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr |
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 | Lech | 12 | 27.4.2023 v 16:33 Gahan37 |
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 | Mates_Rider | 10 | 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr |