2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu u nás a spotřeba
assassin píše: Jinej styl jízdy...
Taky bych to tak viděl. Nebo každej z vás, co mu to žere v zahraničí méně jezdí stejně doma kolem komína a cestuje do zahraničí?
Nevim no...když mám ujet za den dejme tomu 600 km, tak asi nepoletím kudlu, jako když se jedu protáhnout na 2 hoďky po okolí, ni?
KawaSV píše: Taky bych to tak viděl. Nebo každej z vás, co mu to žere v zahraničí méně jezdí stejně doma kolem komína a cestuje do zahraničí?
Nevim no...když mám ujet za den dejme tomu 600 km, tak asi nepoletím kudlu, jako když se jedu protáhnout na 2 hoďky po okolí, ni?
Taky si to myslím. Navíc v zahraničí jede člověk trochu opatrněji. Přeci jen tam ty pokuty nejsou malý a policie se tam s nikým moc nesere. Oběktivní by bylo kdyby si někdo přivezl 15 litrů benzínu ze zahraničí a pak to vyjezdil u nás a pak u nás vyjezdl i náš benzín a jezdil pořád stejně. A pak by spočítal spotřebu.
1 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu u nás a spotřeba
JardelT píše: kdyby se u nás dělali častější kontroly čerpacích stanic a cenový postih by byl skoro likvidační pro danou stanici, tak by se hned stanice rozmyslely ředit benzín a naftu sračkama
kdyby byly v prdeli ryby....
u nás by se měly dělat kontroly naprosto všude, páč právě zmíněné ryby smrdí od hlavy. a že ta naše naše vepřová silně zapáchá, o tom se přesvědčuju denně. tže ÁNO, kontroly a VYSOKÉ pokuty by byly řešením, ale tak jsme v ČR, takže se nikdy nicht v tomto směru neuděje.
KawaSV píše: Taky bych to tak viděl. Nebo každej z vás, co mu to žere v zahraničí méně jezdí stejně doma kolem komína a cestuje do zahraničí?
Nevim no...když mám ujet za den dejme tomu 600 km, tak asi nepoletím kudlu, jako když se jedu protáhnout na 2 hoďky po okolí, ni?
No tady nejezdím plně naloženej s bagáží, tudíž se znatelně menším odporem vzduchu a nižší hmotností, přesto se i při decentním stylu jízdy na tak nízkou spotřebu nedostanu a je jedno, u koho a co tankuju. Takže v mém případě musím vliv stylu jízdy fakt vyloučit.
Mirrek píše: Důležitou věcí je typ jízdy. Pokud cestuješ v zahraničí tak ráno nastartuješ a celý den jedeš s ohřátým motorem. Dále jedeš buďto po dálnici a nebo po dálkových cestách kde nejsou tak frekventované kopce jako u nás.
Nene, vyzkoušeno třeba s focusem v chorvatsku- stejný styl jízdy jako v čr, většinou kombinaci krátkých a středních tras (tj. do 20ti a pak do sta km) a dojezd na nádrž o víc jak 100km delší než v ČR. Vyzkoušeno na dvou plných nádržích. Po prvním natankování v ČR dojezd opět zkrácený. Tak kde je ta chyba?
Edit: aby někdo nerejpal s tím LPG, je to měřený na celou nádrž a samozřejmě záleží na okolní teplotě, tlaku, kterým plní stojan, náklonu auta.......Ale prostě litr až dva dolů. Zpět na svých 10 jsem se dostal až po cestě zpět v lijáku, kde jsem jel jak to přilnavost dovolila.
Naposledy editováno 12.09.2013 11:09:56
Smrči-GSX-F píše: Tankuju leta u soukromý benzinky kousek vedle v dědině. Letos u ní zavedli novinku a to nějaký benzin s názvem Ultra 95. Jelikož mám s majitelem pumpy vřelé vztahy (tankujeme tam leta i do autobusů), tak jsem se ho narovinu zeptal, v čem je to tak "ultra". Dušoval se, že dle dodavatele by to měl být benzin bez biosložek. Jelikož rozdíl v ceně činí 20 haléřů na litr, tak to do motorky leju. Po vyjetých dvou nádržích jsem nechtěl uvěřit, jak mi klesla spotřeba. Já jí teda nikdy nesledoval, od toho motorku nemám, ale při jedný vyjížďce mě zarazilo, že jsem na jednu nádrž ujel 300 km, což se mi do té doby nikdy nepovedlo. Z dlouhodobého hlediska mi dle ukazatele na přístrojovce klesla spotřeba z 6,3 na 5,9 l / 100 km, styl jízdy jsem neměnil... Teď babo raď, v čem je háček?
Jojo, já se snažím tankovat pokud možno vždy takovéhle Ultra (Globus) nebo Optimal (EuroOil) benály, ale ne vždy se to vyplatí, protože rozdíl v ceně nutí většinu Čecháčků tyto plnohodnotné benzíny přehlížet (nespočítají si, že rozdíl ve spotřebě je větší než rozdíl v ceně), takže ty pak v nádržích čerpaček stárnou a už nejednou se mi stalo, že jsem po natankování takového paliva pozoroval spíše negativní efekt. Bavím se teď hlavně o mym veteránskym autě s přeplňovanym zážeháčem a kupodivu velmi přesnym palubním počítačem.
1 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu u nás a spotřeba
Alojs01 píše: Bohuzel to je znat i u stejne znacky, tankuju jen u Shellu, jak v zahranici, tak u nas...
tak zrovna Shellce u nás se obloukem vyhýbám, po tom, co jsme do firemních aut načepovali nafutu a při -15 nám ve dvou autech zamrzla nafta, auta staré 2-3 roky, další měli problém při startování.
Když jedu zpět, natankuju přímo v místě odjezdu a dojedu až do Prahy, tzn o 100 km víc a přesto mám v nádrži ještě o něco víc paliva.
A tím že tam jedu nahoru a zpátky zase dolů to asi nebude
vladaobi píše: A proč asi vždyt unás dotoho přilévají ty biosračky a buchvý co ještě.
buchvý...? To je nářez!
K tématu. Jo, o nižší spotřebě píše skoro každý,kdo vyjede ven. Šidí se tu ve velkém, dokonce i značkové benzinky(na OMW v Uh. Brodě jsem slyšel už vícekrát kritiku) s tím mají problém. Prý je to i způsobem jízdy. Na dovči jezdíš klidněji. Ale zase nabalený.
StrejdaMortymer píše: U nás to ředěj z 15-25% aditivy i když je to dle zakona EU je to povoleny do 7%, dle slov šašků mají aditiva přispěv ke zlepšení spotřeby a snížení emisí. Paradoxně to je úplně jinak a motory tím akorát trpí, kdyby to bylo těch "skutečných" 7% na litr benálu tak to možná takový účinek opravdu má, ale díky nenažranosti a nulovým kontrolám je to všem putna. Hezky to jde vidět třeba při tomhle testu, kdy se paliva ředěj nejvíc kvůli zimě
http://www.auto.cz/r...deji-65209 [/quote]Ty aditiva rozhodně nejsou na škodu a určitě jich tam nebude 15-25%. Povolených 7% se myslím týká biosložky ( řepky) a ne aditiv.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu u nás a spotřeba
Danielos píše: Ohledně těch ekologických výmyslů - je fakt, že třeba civic 1,5 (90 HP) z roku 1990 jede lépe a žere méně než nové benziňáky 1,6(110-120 HP).
Protože ty nový káry jsou o 300 kilo těžší.
Mě taky stařičká Astra G s 1.4 jezdila líp, než novej Focus 1.6
E: Abych nebyl úplně OT, není ta spotřeba hozená spíš tím, že doma na benga kašleš a víc za to taháš? V cizině jezděj všichni jak Dušíni
Naposledy editováno 12.09.2013 14:10:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu u nás a spotřeba
xluke79 píše: Protože ty nový káry jsou o 300 kilo těžší.
Mě taky stařičká Astra G s 1.4 jezdila líp, než novej Focus 1.6
E: Abych nebyl úplně OT, není ta spotřeba hozená spíš tím, že doma na benga kašleš a víc za to taháš? V cizině jezděj všichni jak Dušíni
Fakt ne, jezdím stejně jako tady (stačí umět tak nějak předvídat, policajti nejsou opravdu faktorem, který by měl vliv na můj stal jízdy). A za další, třeba v chorvatsku, kde ta spotřeba byla tak menší, se zas neustále jezdí se zaplou klimou, což tady fakt nehrozí.
Je to skutečně o kvalitně benzínu...
1 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu u nás a spotřeba
Ale i tak do toho míchaj ty biosajrajty, leda by tam ještě lili nějaký svoje lepší aditiva.
Tak jestli pojedeš příští rok do Chorvatska, tak to můžeš porovnat. Už jsou v unii a ty bionesmysle tam budou muset přimíchávat taky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu u nás a spotřeba
Bludevil píše: Fakt ne, jezdím stejně jako tady (stačí umět tak nějak předvídat, policajti nejsou opravdu faktorem, který by měl vliv na můj stal jízdy). A za další, třeba v chorvatsku, kde ta spotřeba byla tak menší, se zas neustále jezdí se zaplou klimou, což tady fakt nehrozí.
Je to skutečně o kvalitně benzínu...
No nevim jak v Bástru, ale já jezdil letos v létě po štatlu minimálně metr s permanentně zaplou klimou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu u nás a spotřeba
Naposledy editováno 12.09.2013 14:46:00
Kov píše: xluke79> Pokud jezdím kolem Benziny, tak beru Vervu 100. Do ní se ty bionesmyslE(kdes na to přišel, Pražáku ) nedávají.
A kde říkam, že se dávaj do Vervy bionesmysle?
Naopak jsem psal, že N95 z D (kde bejt musej) je srovnatelný s naší N98, což je docela smutný.
Voe
KawaSV píše: No nevim jak v Bástru, ale já jezdil letos v létě po štatlu minimálně metr s permanentně zaplou klimou.
Jj, jenže to jsou právě kapku extrémy, které do dlouhodobého průměru spotřeby nezapočítávám.
A jinak k té vervě 100: opravdu nemá bio obsahovat, výrobce je OMW v Rakousku a je to dle jejich standardů. Mám auto na lpg a po roce provozu, kdy se benzín používá jen start a tudíž se málo tankuje, tak volnoběh na benzín byl jedním slovem hrůza. Střídavě nepálil nějaký válec, auto se třáslo atd. Pokusně jsem to začal krmit vervou a ehjle, za pár týdnů se to postupně zklidnilo, až to na benzín zas funguje stejně jak na plyn. Takže odhaduju, že palivové čerpadlo a vedení bylo plné toho zaschlého biosajrajtu a verva to postupně rozpustila.
Naposledy editováno 12.09.2013 15:17:17
1 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu u nás a spotřeba
Mr.Dan píše: Tak je to vcelku jasné, přátelé, a teď to hlavní: co s tím?
dokud nebude chtít stát s tím něco dělat, tak si tu o tom můžeme jen psát, ideální by bylo, aby všichni čepovali v zahraničí a tím donutili čerpací stanice, aby začali prodávat takové palivo, které je v zahraničí běžně dostupně, ale tohle je hodně velká fantazie
1 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu u nás a spotřeba
A hodne poznam na aute kdyz vemu smelc pokazde se rosviti diagnostika
Mimochodem už můj děda mi říkal, že na balkáně měli vždycky lepší benzín
A co se týče těch biosr... tak by se do benzínu MĚL přidávat pouze líh, kterej má tu super vlastnost, že když dlouho stojí, tak váže vodu, což má celkem nepříjemné následky. Aditiva (mající za úkol v laboratorních podmínkách snížit smradlavost) jsou věc druhá. Ale pokud se pletu, tak mě opravte - teď jsem ty předpisy nějak dýl nesledoval.