1 reakcí na tento příspěvek zacetecnik
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zacetecnik
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zacetecnik
1.záleží jak jsi vysoký a jakou máš hmotnost,někdy i začátečník zvládne těžší motorku,když má predispozice.
2.jestli jsi už někdy něco jezdil,chrchla,babetu a stadion nepočítej
3.motorka váží cca 320kg bez náplní,ale je dobře ovladatelná
4.má neskutečný krouťák,což začátečníkovi může činit potíže při nenadálém přidání plynu,hlavně při rozjíždění
5.být tebou volil bych něco lehčího a lépe ovladatelného třeba Honda VT 1100 ,Suzuki intruder,Volusia,Yamaha 750-1100 dragstar.Až se rok rozjezdíš můžeš na toho mastodonta VTX 1800.
1 reakcí na tento příspěvek zacetecnik
Takže: Ano, i úplnej začátečník na VTX 1800 může začít - jsem toho příkladem. Ale já osobně po mých zkušenostech zodpovědně říkám že bych to hodně nedoporučoval. VTXko je pro mě krásná mašina, pohodlná, dá se na ní jet hodně ostře (v rámci kategorie chopper/cruiser - ale dá se držet krok i se spoustou cestovních mašin - není problém jet přes dvě kila), netrpí na žádný profláklý poruchy a mouchy. Ale je to powercruiser a podle mě neni nejšťastnější nápad začít rovnou tímhle.
Když ale do ní přesto půjdeš - bude to tvůj boj a řečeno slovy klasika: "Přátelé, já sem vás varoval..."
2 reakcí na tento příspěvek zacetecnik
2 reakcí na tento příspěvek zacetecnik
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zacetecnik
XchlupáčX píše: No merim tak cca 175a vazim cca 70kg. Tak ze tak jako zvazuju ale jsem do ni uplne vydrej jsem uplnej zacatecniktak zkusenosti moc nemam , dekuji vsem za cene rady a nazory .
Mám 182 a 85 kilo. Síla je důležitá - když někde blbě zastavíš. Za jízdy je to jedno, tam se váha ztratí. Věřim, že se ti VTXo líbí, ale zvaž to. Učit se rovnou na týhle potvoře znamená pořádně si to ztížit. Nejde ani tak o to, že by si nebyl schopnej s ní jet, ale spíš že ti bude dlouho trvat než využiješ a zvládneš potenciál co ta mašina má. Ono když ti ustřelí někde v zatáčce plynem zadek tak přestává sranda. A urvat se to dá i na suchu na trojku - o mokru nemluvě. Nechci tě nějak zrazovat, spíš tě varovat aby sis uvědomil do čeho chceš jít. Mezi běžným cruisrem kolem 15set kubíků a powercruisrem jako je VTXo, a pak Introš 18ka a Warik je větší rozdíl než se zdá podle těch papírovejch 300 kubíků - rozdíl v krouťáku je markantní.
Každopádně přeju hodně štěstí ať už se rozhodneš jakkoliv.
PS: Dej vědět jak ses rozhod a jakej máš pak názor - zajímala by mě zpětná vazba!
baks píše: To co ti raděj ostatní je na místě, ale pokud stůněš po VTX, tak stejně nebudeš spokojenej, dokud ho nebudeš mít, jdi do toho a pokud máš rozum, tak to zvládneš.
Tak ono zvládnutí takové motorky a tolik KG není jen o rozumu.Například až bude potřeba někde couvnout,myslím jako popotlačit tak to bude dost perný Ale něco na tom pravdy bude co píšešOvšem musíš mít na té motce subjektivně dobrý pocit. Vzhledem k tomu, že opravdu začínáš, jakýkoliv pohyb na té motce ti bude připadat úžasný, ale problémy přijdou později. Opravdu bych si tak na jednu sezonu zajezdil na něčem, na čem zjistíš co by ti vyhovovalo a pak bych šel do nějakého mastodonta.
Good luck
Pokud máš rozum, tak si dokážeš i bez zkušeností uvědomit co máš pod sebou a že je třeba se k tomu chovat s velkým respektem na plynu.
Ale váha motorky dokáže být dost velký problém:
1) Vlastním tělem už tady toho moc neuřídíš (jelikož je VTXko 5x (!) težší než ty) a je třeba se naučit, jak využívat při jízdě váhu motorky ve svůj prospěch (protisměrné řízení, atd.). Což se samozřejmě lépe a bezpečněji učí na lehčích strojích.
2) Obávám se, že při manipulaci na místě tě bez nějakých zkušeností, jak se taková masa hmoty chová, doslova převálcuje. A ne vždycky to může být sranda, jako když to složíš někde na louce a už nezvedneš . Stačí aby ti třeba na parkovišti skočilo v zatáčce do cesty děcko, lekneš se, hamstneš brzdu, zavřou se ti řídítka a protože nevíš co máš čekat tak nestihneš říct ani "do prd..." a těch cca 350 kilo se válí v lepším případě po tobě, v horším po tom děcku, které to už asi nerozdejchá.
VTXko je nádherná motorka. Je jasné, že když koupíš něco slabšího, tak po něm budeš po oku pořád mrkat, ale věř mi, že to za to stojí. Jedna-dvě sezóny není vůbec dlouhá doba a pak do toho půjdeš s daleko větším přehledem a ten přechod si daleko více užiješ. A bez stresu/strachu ze začátku. Teď to nemyslím nijak zle, ale podle té výšky/váhy jsi docela střízlík a takovou motorku může být ze začátku fakt problém "přeprat", i když je člověk nějaké velké prase .
XchlupáčX píše: No merim tak cca 175a vazim cca 70kg. Tak ze tak jako zvazuju ale jsem do ni uplne vydrej jsem uplnej zacatecniktak zkusenosti moc nemam , dekuji vsem za cene rady a nazory .
Já se po 15letech vrátil k moto, mám 182cm a skoro 100kg a na VTX1800 bych si netroufl hlavně kvůli váze, krouťáku a brždění motorem. I "blbá" SV 650 mně uměla zapotit a Firestorm ještě víc (jsou to jiné typy motorek, vím, ale V2 mají), na nové VT750S jsem si dával extra pozor... Vidlicový dvouvál má prostě krouťák a taky slušnou kompresi - u Firestormu se mi při podřazení na moment bloklo zadní kolo.. Jestli to hrozí u VTX, nevím, ale s chrakterem V2 je nutno počítat.
Souhlasím s Charliem a Vejfukem . Taky se mi líbí velké V2 (ještě kdyby Honda dělala vzduchem chlazené), ale na VTX bych se vydlábnul a začal na menší. S Tvou postavou se vejdeš v pohodě i na Dragstar nebo Shadow (ten se dá koupit s kardanem), na kterých poznáš chování chopperu/cruiseru a nepřeválcujou Tě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zacetecnik
charlie.vtx1800 píše: ........Ono když ti ustřelí někde v zatáčce plynem zadek tak přestává sranda. A urvat se to dá i na suchu na trojku - o mokru nemluvě. Nechci tě nějak zrazovat, spíš tě varovat aby sis uvědomil do čeho chceš jít. Mezi běžným cruisrem kolem 15set kubíků a powercruisrem jako je VTXo, a pak Introš 18ka a Warik je větší rozdíl než se zdá podle těch papírovejch 300 kubíků - rozdíl v krouťáku je markantní.
To co způsobí ustřelení zadní pneumatiky není přímo kroutícímu moment motoru(ten je sám o sobě neškodný), ale výkon motoru, který přes převody působí kroutícím momentem na zadní kolo.
I obyčejná Honda cb600 Hornet bude mít podobný kroutící moment na zadní kolo(který způsobí ustřelení zadního kola), jako VTX1800, jen toho docílí v jiných otáčkách motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zacetecnik
charlie.vtx1800 píše: Mám 182 a 85 kilo. Síla je důležitá - když někde blbě zastavíš. Za jízdy je to jedno, tam se váha ztratí. Věřim, že se ti VTXo líbí, ale zvaž to. Učit se rovnou na týhle potvoře znamená pořádně si to ztížit. Nejde ani tak o to, že by si nebyl schopnej s ní jet, ale spíš že ti bude dlouho trvat než využiješ a zvládneš potenciál co ta mašina má. Ono když ti ustřelí někde v zatáčce plynem zadek tak přestává sranda. A urvat se to dá i na suchu na trojku - o mokru nemluvě. Nechci tě nějak zrazovat, spíš tě varovat aby sis uvědomil do čeho chceš jít. Mezi běžným cruisrem kolem 15set kubíků a powercruisrem jako je VTXo, a pak Introš 18ka a Warik je větší rozdíl než se zdá podle těch papírovejch 300 kubíků - rozdíl v krouťáku je markantní.
Každopádně přeju hodně štěstí ať už se rozhodneš jakkoliv.
PS: Dej vědět jak ses rozhod a jakej máš pak názor - zajímala by mě zpětná vazba!
Kolik máš krouťák?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zacetecnik
baks píše: To co ti raděj ostatní je na místě, ale pokud stůněš po VTX, tak stejně nebudeš spokojenej, dokud ho nebudeš mít, jdi do toho a pokud máš rozum, tak to zvládneš.
Samozřejmostí je jí zkusit projet,ať víš do čeho bys šel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zacetecnik
DonMušíno píše: Kolik máš krouťák?
Papírově by VTXo 18ka mělo mít 163 Nm při 3 t rpm.
To Anděl: No jedná se spíš o to, že ten krouťák je posazenej hodně dolu v nízkých otáčkách, takže je to zrádnější. Když máš motor vytočenej, tak je jasný že je třeba si dát bacha. Ale tady stačí i při relativně malých otáčkách vzít neopatrně za heft (a stačí k tomu zkřehlý prsty někdy na podzim), pustit rychlejc spojku a v zatáčce je prekérka na světě.
Jinak - jak tu má třeba Vejfuk VNko devítikilčo - pučil sem si ho a je to proti VTXu hravý koťátko, lehký, hezká mašina - na naučení by mi to přišlo ideal a pak jít teprv případně ejš. Když sem na něm jel, tak na zábavu v zatáčkách mi stačilo jet 80sát a musel sem s tou mašinou pracovat. Na VTXce sem stejný zatáčky jezdil 100-110, aby se něco dělo, protože jet je 80 by bylo o ničem - v tý rychlosti tam byla VTXka dokonalá, ale nudná, prostě jela jak po kolejích, jen si trošku zatočil a hotovo - o víc si se starat nemusel. Na VNku tam bylo těch 110 na hraně, na víc ta mašina prostě neměla. Jenže je lepší se učit řídit - a podle mě hezky projetá zatáčka je to co by člověk na mašině měl umět a co je ta správná zábava - při 80ce, než při 110. I proto si myslím, že skutečný naučení se jezdit je na těhlech strojích daleko těžší i riskantnější než na něčem lehčím a s jinou stavbou, co tě nenutí a nepustí do vyšších rychlostí a dovolí ti cvičit techniku při pomalejší jízdě. Ono když budeš třeba s VTXkou jezdit jen na pohodu a neošaháš si jí v trošku náročnějším řízení, tak pak někde v náročnějších zatáčkách se budeš spíš trápit a neužiješ si to (nebo rovnou pojedeš jak posranej )- což mi přijde s takovou mašinou škoda, až se dostaneš třeba někam do Alp.
No už končim s románama.
charlie.vtx1800 píše: Papírově by VTXo 18ka mělo mít 163 Nm při 3 t rpm.
To Anděl: No jedná se spíš o to, že ten krouťák je posazenej hodně dolu v nízkých otáčkách, takže je to zrádnější. Když máš motor vytočenej, tak je jasný že je třeba si dát bacha. Ale tady stačí i při relativně malých otáčkách vzít neopatrně za heft (a stačí k tomu zkřehlý prsty někdy na podzim), pustit rychlejc spojku a v zatáčce je prekérka na světě.
To je přesně ono. Každý pořád mluví o krouťáku, ale vlastně neví, co to vlastně je. Jakmile totiž kroutící moment vztáhneš k otáčkám, tak už se jedná o výkon.
Takže vlastně "problém" VTX 1800 je, že má výkon posazený dole blízko volnoběhu, jako normální osobní auto .
2 reakcí na tento příspěvek zacetecnik
Já ji taky bral vlastně jako začátečník před 30 rokama jsem pouze sedlal jawu.Mám ji třetí sezonu a naprostá spokojenost neměnil bych ani za zlatý prase,akorát člověk s ní musí mít respekt,jinak to nedopadne.Známej ji kupoval letos taky začátečník a je rád,že jí vzal a nezačal na něčem slabším.Ono to půjde neboj.Váhu i výšku mám jak ty.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vysoké vnoběžné otáčky Honda VTX 1800 | radekigi | 1 | 6.4.2024 v 09:05 kokoška. |
Při jízdě se vlní Honda VTX 1800 | ferabill | 18 | 5.4.2024 v 16:22 Obdélník |
Výfuk Honda VTX 1800 Honda VTX 1800 | 1Bandit | 4 | 23.11.2023 v 19:46 1Bandit |
Kdo mi v Brne spravi nadrz Honda VTX 1800 | Kritix | 22 | 14.10.2023 v 12:16 PETARDAK |
honda VTX 1800 zvažovaná koupě Honda VTX 1800 | Longorn | 2 | 5.9.2023 v 20:20 padr |