1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zima bez vody a oleje co myslíte?
mates444 píše: Hoši vy tu řešíte takový sračky, že to ani není možný. Kolikrát startujete studenej motor v sezoně? 200x? 500x? A kolikrát ho dokonale neprohřátej v létě vypnete? Taky občas jo, co? Ale protože je teplo, tak si na to ani nevzpomenete. Přitom mezi tím není tak velkej rozdíl. A v zimě po dvou startech v garáži kde je 10 stupňů se ten motor rozsype, ne? Když budu mít v lednu nutkání slyšet svoji mašinu, tak si ji prostě nastartuju. Od toho ji mám.
Máme v práci chlapa, kterej to má do práce 4 kilometry, ale radši jede oklikou, najede tak 10, aby zahřál motor. A stejně v zimě zahřeje tak leda prd. To je nemoc :( Já jezdím 3 kiláky taky a nějakej studenej motor kurva nebudu řešit, když se tam potřebuju dostat. A co na to motor? No vrčí... A až nebude pořídím jinej.
Moje řeč, předsedo!!! Dle myšlenek lidí tady by moje auto, který startuje den co den 4x studený, v zimě v létě, jezdí 5km štreky po Praze a stojí celej rok venku, muselo bejt shnilý na sračku a motor, kterej má posledních 80k km naježdíno jen v tomhle režimu by musel bejt dávno po smrti. A neni, stejně tak jako neni po smrti motorka, kterou si někdo na silvestra z radosti nadlábne v garáži. Řešíte pitchoviny...
mates444 píše: Hoši vy tu řešíte takový sračky, že to ani není možný. Kolikrát startujete studenej motor v sezoně? 200x? 500x? A kolikrát ho dokonale neprohřátej v létě vypnete? Taky občas jo, co? Ale protože je teplo, tak si na to ani nevzpomenete. Přitom mezi tím není tak velkej rozdíl. A v zimě po dvou startech v garáži kde je 10 stupňů se ten motor rozsype, ne? Když budu mít v lednu nutkání slyšet svoji mašinu, tak si ji prostě nastartuju. Od toho ji mám.
Máme v práci chlapa, kterej to má do práce 4 kilometry, ale radši jede oklikou, najede tak 10, aby zahřál motor. A stejně v zimě zahřeje tak leda prd. To je nemoc :( Já jezdím 3 kiláky taky a nějakej studenej motor kurva nebudu řešit, když se tam potřebuju dostat. A co na to motor? No vrčí... A až nebude pořídím jinej.
1 reakcí na tento příspěvek Zima bez vody a oleje co myslíte?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zima bez vody a oleje co myslíte?
1 reakcí na tento příspěvek Zima bez vody a oleje co myslíte?
Důvod? Vyschne těsnění, budeš pak mít problémy. Všechen bordel co tam zaručeně je, zaschne a pak udělá šupiny a jak dáš novou, budeš tam mít velký kusy.
Olej se mění po zimě, protože se v něm přes zimu usadí bordel, když ho vyměníš před zazimováním, pomalu ti bordel zadělá novej olej a na jaře skoro jako bys neměmil.
Nevypouštěj nádrž, napusť ji plnou a na zimu odlehči motku aby nestála na gumách, abys neměl plochy na plášti.
Ale koukám na kalendář, není na tohle všechno ještě brzo? Já kdybych mohltak lítám o 106.
Kotas_XTZ píše:
Olej se mění po zimě, protože se v něm přes zimu usadí bordel, když ho vyměníš před zazimováním, pomalu ti bordel zadělá novej olej a na jaře skoro jako bys neměmil.
a odkud se tam ten bordel jako vezme ?
bordel vyteče se starým olejem, a co ulpí na stěnách, to tam zůstane stejně tak před zimou jako po zimě
já jsem vyměnil olej totu neděli, páč jsem si usmyslel, že je to dobrej nápad
Tohle je fakt marné, lidi budou pořád motat o studeném startu, ne o vypnutí studeného motoru a tahají do toho i "pracovní" motory aut-argument jako "vy mlátíte černochy".
Když se ví o něčem, že to je všeobecně škodlivé nebo ne prospěšné pro motor a napíšou to jiné kapacity, tak mě moudra hospodských kecálků, co mají všechno v paži a malíčku nezajímají, jestli se tím začne někdo řídit, tak je blázen.
1 reakcí na tento příspěvek Zima bez vody a oleje co myslíte?
TDM851 píše: Já v zimě startuju ale úplně z jinýho důvodu. Biosložky a jiný sračky v benzínu. Vysychá, zalepí to karbce popř. vstřiky. Takže na zimování přidávám ještě aditko. Chladící kapalinu určitě ano, nejenže odvádí teplo ale má antikorozní-oxidační účinek.
já zase plnou devadesátosmičky bez biosraček a na jaře na první brnk1 reakcí na tento příspěvek Zima bez vody a oleje co myslíte?
Ukažte mi nekdo jedinou vec ktera je skodliva-fatalne pro muj motor kdyz ji v zime v garazi kde mam cca 7-10stupnu nastartuji? a to jak mi olej pres zimu zdegraduje a ja diky tomu mel menit na jare a ne prsote kdy se mi zachce dle najetych km...takze za 3-4 mesicni odstavku v takove garazi mi ten olej zhnije? nebo rozezere motor?nebo tak zvodnati ze uz neumaze?
Když dostanu chut na cerstve ranni pecivo do prace a pojedun a motorce-autem vyjedu z garaze ujedu cca 800m z kopce a zastavim u obchodaku a zhasnu neprohraty motor a dam mu tudiz za jedine rano paneboze odpust dva studene starty...me ta motorka a auto musi nenavidet....
a nedejboze ze ja jezdim po privadeci do rpace takze nastartuji ujedu 1km a najedu na komunikaci kde jedu cca 100kou...a po 7km a cca 7 minutach jizdy slezam v praci...no ja jsem barbar a ikdo si ty sroty po me nekupujte.
a další poznatek, minulou zimu jsem absolutně úmyslně nebýhal s motorkou, nafoukáno jsem měl dle výrobce 2,5 a 2,9 a na jaře světe div se absolutně žádná placka nebo jiná deformace gumy ,která by byla poznat okem (postavil jsem moto na zadní stojan a točil. guma symetrická a kulatá jako nová) = pořád se ale bavíme o zazimování na zimní měsíce cca 4 měsíce ve spánku
Naposledy editováno 25.09.2013 11:21:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zima bez vody a oleje co myslíte?
Je to jako s každým koníčkem-mám psa, nebudu mu dávat pomeje, všask co, sežrat by je sežral, při životě ho to udrží taky....ale z dlouhodobého hlediska to asi nebude ono, že....
fockewulf píše: enusim2> přeháníš, fatálně samozřejmě ne, bavíme se o dlouhodobém hledisku. Když necháš motorku venku celý rok, tak první rok dva tři bude taky v pohodě, pak ti začne reznout...
Je to jako s každým koníčkem-mám psa, nebudu mu dávat pomeje, všask co, sežrat by je sežral, při životě ho to udrží taky....ale z dlouhodobého hlediska to asi nebude ono, že....
Ano,prehnal jsem to stejne jako nekteri zde s durazem prosazuji to sve...
Ja pochybuji ze pri skladovani v nepromrzaci garazi se neco motorce stane. Jina kapitola je dlouhodoba odstavka na rok a vice. to pak ma smysl vetsina terminu co je zde napsana,ale pri zazimovani za jistych podminek je to hovadina.
By me zajimalo jestli se nekdo vyboural a nebo byl zdravotne neschopny jezdit a delal kolem toho takove obstrukce,jako mam nohu v sadre dva mesice nebudu jezdit tak musim dat novy olej protoze ten stary mi tam zdegraduje a bude to mit neblahy vliv na moto a budu s berlema chodit popotlacovat motorku aby se mi neudelaly placky na kolech
Naposledy editováno 25.09.2013 12:05:49
miguel323 píše: fockewulf> jednou za mesic to vubec neskodi.....Ty asi na zimu nejezdis ani autem vid....patrne ho mas zazimovany....pac rano ho nastartovat je proste konecna co? a studenej start je kazdej po odstavce co motor vychladne......
Kámoš má sněžnou frézu. Musím se ho zeptat, jestli jí každé léto jednou měsíčně nastartuje.
A teď si uvědomuju že nikdy přes zimu sem ještě nestartoval sekačku. Zanedbávám to
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zima bez vody a oleje co myslíte?
každý motorista to chápe, ostatní říkají co řeší za pitchoviny
- někdo rád tlačí hustý olej nízkým tlakem na kov na kov drhnoucí hřídele a uložení... a dělá to tak opakovaně.... Prostě úchylka je úchylka... PS: však on to ten motor přežije
- pravda píst se kvůli tomu neroztrhne, ojnice nezlomí klikovka nepřepůlí... tak je to OK ....
ad stáří oleje: jojo oleje jsou uskladněné v africe pak na sibiři ve skladu... Běžný sklad v EU má přeci jen mínus třicet aspoň a ty štítky o tvanlivosti oleje do tří let od výroby maximálně asi lžou..... takže když koupím 2měsíce staré balení oleje mám 4 roky odstátej olej ze sibiře...... to jsou mi zase hospodské scifi... hoši FACEPALM...
Naposledy editováno 25.09.2013 17:33:00
2 reakcí na tento příspěvek Zima bez vody a oleje co myslíte?
JohnnyB12 píše: Starý olej na zimu určitě vypustit. Vyjetý olej nejenže obsahuje nečistoty, ale vytváří v motoru "kyselé prostředí" což nemá dobrý vliv na komponenty motoru. Nový olej lépe konzervuje a je jedno jestli je ve flašce nebo v motoru. Nehledě na to, že při ponechání motoru v klidu přes zimu se starým olejem se všechen bordel řádně usadí v motoru. Co se týče startování přes zimu je to nesmysl. Akorát se motor a výfukové potrubí zahřejí a vlivem studeného prostředí se pak uvnitř kondenzuje voda. Pokud je moto odstaveno po dobu 6 měsíců, ve válcích a jinde zůstane dostatečný ochranný film k ochraně před korozí. Při delší odstávce se vstřikuje do válců olej, ale to už je jiná kapitola.
Nic špatně jsem si přečetl začátek sorra
Naposledy editováno 25.09.2013 21:13:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zima bez vody a oleje co myslíte?
JohnnyB12 píše: Starý olej na zimu určitě vypustit. Vyjetý olej nejenže obsahuje nečistoty, ale vytváří v motoru "kyselé prostředí" což nemá dobrý vliv na komponenty motoru. Nový olej lépe konzervuje a je jedno jestli je ve flašce nebo v motoru. Nehledě na to, že při ponechání motoru v klidu přes zimu se starým olejem se všechen bordel řádně usadí v motoru. Co se týče startování přes zimu je to nesmysl. Akorát se motor a výfukové potrubí zahřejí a vlivem studeného prostředí se pak uvnitř kondenzuje voda. Pokud je moto odstaveno po dobu 6 měsíců, ve válcích a jinde zůstane dostatečný ochranný film k ochraně před korozí. Při delší odstávce se vstřikuje do válců olej, ale to už je jiná kapitola.
promiň jsem laik a mám pár otázek.
A) Jak může olej vytvářet kyselé prostředí a zároveň fungovat?
B) Co nový olej konzervuje?
C) Jaký bordel? (staré papíry, harampádí, matky šroubky???)
D) Stejně tak bych rád věděl kde se ten bordel vezme a proč najednou ten bordel vadí když předtím ničemu nevadil?
záměrně přesně specifikuji otázky abych na ně dostal konkrétní a jasné odpovědi.. Děkuji
Kamy píše: promiň jsem laik a mám pár otázek.
A) Jak může olej vytvářet kyselé prostředí a zároveň fungovat?
B) Co nový olej konzervuje?
C) Jaký bordel? (staré papíry, harampádí, matky šroubky???)
D) Stejně tak bych rád věděl kde se ten bordel vezme a proč najednou ten bordel vadí když předtím ničemu nevadil?
záměrně přesně specifikuji otázky abych na ně dostal konkrétní a jasné odpovědi.. Děkuji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zima bez vody a oleje co myslíte?
Kamy píše: atheris> škoda že nerozlišuješ JÍZDU se studeným motorem a hudlání na volnoběh se studeným motorem......
každý motorista to chápe, ostatní říkají co řeší za pitchoviny
- někdo rád tlačí hustý olej nízkým tlakem na kov na kov drhnoucí hřídele a uložení... a dělá to tak opakovaně.... Prostě úchylka je úchylka... PS: však on to ten motor přežije
- pravda píst se kvůli tomu neroztrhne, ojnice nezlomí klikovka nepřepůlí... tak je to OK ....
ad stáří oleje: jojo oleje jsou uskladněné v africe pak na sibiři ve skladu... Běžný sklad v EU má přeci jen mínus třicet aspoň a ty štítky o tvanlivosti oleje do tří let od výroby maximálně asi lžou..... takže když koupím 2měsíce staré balení oleje mám 4 roky odstátej olej ze sibiře...... to jsou mi zase hospodské scifi... hoši FACEPALM...
Motorista fanatik chápe, že se cokoliv zbytečně nestartuje. Motorista praktik se selskym rozumem chápe, že se cokoliv zbytečně nestartuje, ale taky ví, že když udělá s autem za 5 let 6000 studenejch startů, tak se stane úplný hovno, stejně tak jako když to nastartuje jednou v zimě v garáži na stojánku.
Jo a mimochodem, on ten olej v motoru teče v nějakejch tepelně izolovanejch hadičkách a po motoru se dopravuje šplouchánim, když se jede? Ten teplej olej stříká po celym bloku a všechno je z hliníku nebo železa, takže o tepelný přenos je postaráno, i když to stojí na stojánku.
A teď situace. Nastartuju motorku v garáži v 10 stupních, po 5 minutách chodu na volnoběh se zamyslim a řeknu si, teďka bych si normálně sednul, vyjel z baráku a dalších 5km bych jel do 5k, aby se to zahřálo. Co je pro tu motorku horší? Další pozvolné zahřívání motoru na volnoběh bez tlaků na materiál, kdy olej už je částečně teplej a neochlazuje ho z venku proud vzduchu nebo mechanické zatížení při akcelereci, ochlazování jízdou, litry zkondenzovanýho benzínu při zrychlování na stále studenym sání a studená vana dole a mraky tepla z válců o 20cm vedle?
A vracím se ke své původní myšlence, řešíte pitchoviny, protože je to věc, motorka je věc, není to vaše máma, táta, nejsou to vaše děti!