v předchozím autě jsem měl starší systém LPG s tzv. směšovačem s ručním přepínáním a jelikož chci novější káru zase na LPG, měl bych k tomu dotaz, pokud by někdo věděl...
LPG systémy v dnešních moderních motorech se přepínjí na LPG sami (po zahřátí motoru na cca 35-40 st.) a údajně pracují již pouze s přistříkáváním benzínu(v určitých intervalech-cca každý 7-10 cyklus), kvůli chlazení trysek, ,takže k reálné spotřebě na LPG je třeba připočíst ještě cca 10+% spotřebu benzínu...
Když vezmu v potaz ranní studený starty a krátký popojížďky v zimním období, kdy motor poběží pouze na benzín, nezdá se mi dnešní LPG již tak výhodný...
Otázka zní:
je pravda, že dnešní nové LPG systémy (po zahřátí motoru a přepnutí na LPG) fungují všechny s přístřikem benzínu(kvůli chlazení), nebo je to individuální ( podle použitého výrobce LPG a typu motoru) a tudíž s nimi lze jezdit pouze na LPG bez přístřiku benzínu?
díky za objasnění
Dnešní doba lpg nepřeje, zapřemýšlej nad továrním cng, u koncernu taky něco najdeš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
Ohledně Phaetonu... netvrdím, že musí být extra poruchový, ale že velký počet složitých a hlavně eln. prvků dost zvyšuje riziko poruchy. Nota bene spousta je jich provázaných, takže výpadek jednoho tím spíše vyřadí i nějaký důležitý element, bez něhož už vůz nepůjde bezpečně ovládat, nebo nepojede vůbec. Docela Achillovou patou jsou sběrnice, nebo i multiplex.
Ohledně LPG... opět netvrdím, že se normálně vyjíždí nádrž do dna, ale může se stát, že člověk včas nenajde pumpu a je dost nepraktické, když se po vyčerpání nádrže auto zastaví a řidič musí de facto zbytečně shánět odtah, zatímco má v bombě ještě plyn na třeba 150km. A není to jen o tom, že by byl řidič blbec, může se zaseknout plovák v nádrži a je vymalováno. A při nepatrném úbytku benzinu, co spotřebují přívstřiky, není těžké si nevšimnout zastavení ukazatele.
A pokud jde o nutnost zahřátí, tak jsem znal dva kluky, jeden měl LPG v Š120LS, druhý v F125p a oba neměli problémy s provozem na plyn už od začátku, ten první dokonce jezdil jakou dobu s prázdnou nádrží a pohodě nastartoval hned na plyn. Ale pochopitelně to bylo na jaře, ne v zimních měsících.
A o té "nesmrtelnosti filcek" jsem já osobně nepsal, ani to netvrdím. Naopak dobře víme, jak filcka tleje od zadního víka a od podběhů. Ale motor, co vím, je docela držák a přežije zbytek auta. U zmíněného Punta zase zpravidla motor přežije 2 - 3 kastle. A o trabantu se naopak říkávalo, že motor vydrží 300000km a kastle vydrží 3 motory. Nevím, co je na tom pravdy, ale bude to přehnané, bylo třeba hlídat skelet a hlavně vlaštovku. Ale že by toto byly "křápy" se obecně říct nedá. Spolužákovo otec měl Š100 a najezdil s ní 255000km bez vážnější opravy (nepočítám spotřební díly) a já mám itala z konce 60. let, jehož motor (z pera Aurelia Lamprediho) je konstrukčně modernější, jak motor zmiňované felcky a konkrétně u mého kusu má 240000km a krom svíček, řemene, filtrů a náplní se na něj nesáhlo a šlape jako hodinky. Holt záleží i na tom, jak se o to člověk stará.
J.M.K. píše: assassin>
A pokud jde o nutnost zahřátí, tak jsem znal dva kluky, jeden měl LPG v Š120LS, druhý v F125p a oba neměli problémy s provozem na plyn už od začátku, ten první dokonce jezdil jakou dobu s prázdnou nádrží a pohodě nastartoval hned na plyn. Ale pochopitelně to bylo na jaře, ne v zimních měsících.
já jezdil auty na LPG asi 12 let a dost!téměř vždy s tím byly menší,nebo větší problémy-samozřejmě čím novější auto,tím složitější problémy.
...jó a s tím startování přímo na LPG u starých aut-jo,to šlo a taky ti časem ani nic jiného nezbylo,protože to na benzín ani chytat nechtělo,jak ten mastný sliz všechno zajebal.
kdo jezdí ročně minimálně 20tis km,tak LPG jo,něco se ušetří,ale je třeba se smířit s tím,že to přinese i nějaké problémy.kdo jezdí míň-tak nechat na benál.
a to jak špatné jsou koncernové motory-no,ty TSI stojí asi za hovno(uvidíme časem),ale to té doby byly podle mně dobré až výborné.
1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG
1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG
Olejový filtr jsem měnil, až když mi motoru začalo být po 90.000km líto, že má stále pořád neměněný olejový filtr, a olej neměněn. Vždy jsem však dolil, když na mě zasvítila olejnička, takhle jsem dolil loni 2 litry oleje, litr za 90Kč a hurá do Chorvatska. Baterku mám původní, a tak jen jezdím, jezdím a jezdím. Tolik ke koncernovým autům.
Ohledně TSI motorů a vhodnosti použití LPG systému mohu říci jen tolik, že existuje na tyto motory vhodný LPG systém, kdy netřeba studených benzínových startů, rovnou na plyn, ale přivstřik benzínu je nutný.
Pídil sem se po firmách, ptal se na vhodnost a výhodnost oproti naftě, mým vyhlédnutým vozem byl a je stále yeti 4x4.
Narazil jsem tak na kolegu motorkáře, majícího yetiho 1.4TSI, který má tento systém LPG na svém autě, jeho příbuzný má 1.8TSI na LPG a zároveň je majitelem firmy, montující tento systém na motory TSI. Sice mě nepřesvědčil, že 4x4 je v našich podmínkách zbytečná, ale přestavbu mi doporučil jako bezproblémovou.
Co na to říct, těžko by si sám sobě někdo namontoval věc, která je k spíš k pláči, než užitku, co říkáte?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
Scrappy.Bored píše:
Tohle je návrh směrnice EU, který nebyl přijat.
Jinak chci apelovat na všechny, a to nejen na ty, kteří krutí lívancem. Řaďte s mezi plynem! Kvaltkisna vám bude vděčnej.
Jo a koza není majetek a hjundaj auto.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
AndělČK píše: Tohle je návrh směrnice EU, který nebyl přijat.
Víš to na 100%? popř. odkaz ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
mari píše: prouky> máš tam přímaz?
hned v 1. větě píšu, že ne! pokud přímazem rozumím správě přivstřiku benzínu!
2 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG
Ad faeton - takze varis z vody a nemáš ani páru.
Ad LPG - jo taky mi přijde dost nepraktické ze se auto zastaví po vyčerpání nádrže, ale to jeste névyresili ani Korejci, jo a kdyz se zasekne plovak u auta bez LPG tak volat odtah nemusis? Proste argumenty o nicem.
Priklady aut co najelo s velkou slávou 250tis taky nejsou dukazem úžasné spolehlivosti starejch krapu, to maj u nás ve firme témeř všechny sluzebni auta vic km a jsou jen par let stary...
Můj LPG systém STAG 300 taky oficinálně potřebuje VŽDY startovat na benzín, ale dá se udělat override, abys v nouzi nastartoval jen na plyn, jen se na to musíš zeptat a ta fuknce není jen tak přístupná (dokonce se každý takový start zapíše do ŘJ plynu a když máš nasbírané tři, tak tě to na další nepustí a musíš do servisu, kde ti to vymažou, prý takový start dosti škodí zplynovači).
Obecně se píše, že VW motory plyn snášejí velmi dobře
Přívstřik benzínu se dá u sekvenčního vstřikování samozřejmě nastavit, tím pádem asi i vypnout - stačí kouknout na nějaké LPG fórum - někomu sekvence bere benzínu hodně, někomu málo...mám pocit, že většinou se nastavuje, že každý 10 vstřik má být benzín...chce to to auto kupovat podle toho, jaké jsou zkušenosti majitelů se stejným autem provozovaným na LPG...a pak samozřejmě dobrý LPG systém a šikovného člověka, co to tam namontuje a pak to i dobře nastaví...
No třeba já teď trochu lituju toho, že jsem si nekoupil spíš A4 2,8i quatro a v plynu, žralo by to stejně jako ta má 1,8, ale hlavně by to jelo trochu lépe...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
Ostatní bych dál nerozebíral, to už je úplně mimo téma.
Padla tu i zmínka o CNG... tam to v poslední době vypadá, že fabrická vestavba CNG je daleko lepší, jak dodatečná montáž LPG. Ale problém je v řídké síti plnicích stanic a sice je možné pořídit domácí "plničku", ale ta zase na to, že je to v podstatě jen kompresor, je pekelně drahá a není-li možnost připojit se rovnou na středotlaký rozvod (před reduktorem na vstupu do baráku), je plnění i dost pomalé. A pořídit dodatečný zásobník připojený za kompresorem (z kterého se pak nádrže v autě rychle naplní) jsou další náklady navíc.
2 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG
mam š. octavia 1,6 75kw , na LPG 2 roky, vše vphoho , přepíná se při 30st.
Aby to přepínalo rychleji mám na reduktoru něco jako náplň z vaťáku ,a před reduktorem na brejlých auta mám plexi aby na něj nefoukalo a neochlazoval se -(vytvořeno již z montáže)
Spotřeba do 8litrů LPG ,a jezdím normálně né langssam .
Kybych jezdil jen na benzín tak se z toho finančně poseru ,jezdím za hubičku tak mě to netrápí.
Přístřik benzínu nemám ani nepotřebuju flesh lube -octávka má kvalitní sedla (horší jsou na to fordi-info z LPG servisu)
LPG doporučuji všem kteří chtějí ušetřit -jen to chce často měnit svíce (cuká to pak )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
Za tady řešíš vykonstruovanou cobydyby sračku jen abys potvrdil svůj názor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG
K motoru: Flash lube - nevedu, přívstřik benzinu - nevedu (taky nebyl potřeba asi..), olej - neměním, dolejvám vyjetej z motorek, fitr olejovej - každý druhý rok (aby se neřeklo).
Jasně je to stará popelnice, ale jezdí (sic není to už ono) a tech 333tkm prostě dá.
To jen k tem starej autům co se porád rozbíjí a nic nevydrží.
ALE,
Můj skoroFotr:
Hnůjdai SantaFE 6V, tuším 2,7i, rv. 2008, sekvenční vstřik 6bod, Lovtec MAgic II, najeto 50tkm, spotřeba kolem 13l LPG, přívstřik benzínu - nevede, Flash Lube - instalován. Nic se nepokakává, vše funguje jak má, samozřejmě výměny kapalin a filtrů snad na vteřinu přesně. Jo a taky ho asi tak 20x za rok meje... že by v tom bylo ono kouzlo spolehlivosti vozu??? :o)
To už bych řekl že je současnější plechovka. Tak nevím jak moc, či u čeho je potřeba nebo není potřeba chladit vstřiky.
2 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG
U některých aut(většinou francouzi) není na na palubce ukazováno skutečné množství benzínu, ale množství, které je vypočteno řídící jednotkou vozidla.
Před startem většinou dochází k porovnání hodnot z plováku a hodnot, které si vede ECU. Pokuď je rozdíl větší než cca 10l (u vozidel je to různé) , tak dochází k resetu stavu paliva řídící jednotky a zapíše se skutečný stav.
A teď k jádru problému. Protože při provozu na LPG by stále klesal ukazatel paliva, tak se montují emulátory. Ty oblbnou jednotku, že jako nedochází ke vstřikování a ukazatel paliva tedy za jízdy neklesá. Pokuď je ale použitý přívstřik benzínu, tak po ujetí delší trasy se může stát, že v nádrži nic není a na palubce je stále 1/4 nádrže.
Snad jsem to vysvětlil pochopitelně.
Naposledy editováno 17.10.2013 21:55:35