v předchozím autě jsem měl starší systém LPG s tzv. směšovačem s ručním přepínáním a jelikož chci novější káru zase na LPG, měl bych k tomu dotaz, pokud by někdo věděl...
LPG systémy v dnešních moderních motorech se přepínjí na LPG sami (po zahřátí motoru na cca 35-40 st.) a údajně pracují již pouze s přistříkáváním benzínu(v určitých intervalech-cca každý 7-10 cyklus), kvůli chlazení trysek, ,takže k reálné spotřebě na LPG je třeba připočíst ještě cca 10+% spotřebu benzínu...
Když vezmu v potaz ranní studený starty a krátký popojížďky v zimním období, kdy motor poběží pouze na benzín, nezdá se mi dnešní LPG již tak výhodný...
Otázka zní:
je pravda, že dnešní nové LPG systémy (po zahřátí motoru a přepnutí na LPG) fungují všechny s přístřikem benzínu(kvůli chlazení), nebo je to individuální ( podle použitého výrobce LPG a typu motoru) a tudíž s nimi lze jezdit pouze na LPG bez přístřiku benzínu?
díky za objasnění
5 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG
Citron ZX 1.4i smesovac spotreba 8-9 a vykon asi jako kolobezka.
Nasledne Audi 100 2.8 quattro automat spotreba 13.5 vykon jako maly tank, ale trvalo mi asi mesic od citrona nez jsem si zvykl ze nepotrebuju mit kilometr volno abych predjel avii sla pryc kdyz mela 380tkm, lovtec magic II z ni je dneska ve volvu 850 2.5 R5 spotreba 10-11 vykon adekvatni. Ze svetel jsem ujel fabii...mel jsem za sebou nalozeny dvouosovy vozik plny materialu Ma najeto ca 350tkm a slape jak hodinky.
Pokud je to dobre nastavene slape to skvele i v zime. Zima rozjezdy max 2km na benal v lete nekolik set metru.
Davat lpg do motoru pod 100ps je hovadina, to auto nepojede a bude to zrat bo na to budes hamtat.
LPG rozhodne ano,ale do velkych obsahu. Maly "moderni" obsah? Kup si moderni ropu, ty uz dneska jezdi jen na vypary z nadrze a budes mit svaty klid...
Holandan76 píše: Mam treti auto na LPG ale o privstriku slysim poprve. Pravda, ani jedno auto nebylo co by se dalo nazvat modernim.
Citron ZX 1.4i smesovac spotreba 8-9 a vykon asi jako kolobezka.
Nasledne Audi 100 2.8 quattro automat spotreba 13.5 vykon jako maly tank, ale trvalo mi asi mesic od citrona nez jsem si zvykl ze nepotrebuju mit kilometr volno abych predjel avii sla pryc kdyz mela 380tkm, lovtec magic II z ni je dneska ve volvu 850 2.5 R5 spotreba 10-11 vykon adekvatni. Ze svetel jsem ujel fabii...mel jsem za sebou nalozeny dvouosovy vozik plny materialu Ma najeto ca 350tkm a slape jak hodinky.
Pokud je to dobre nastavene slape to skvele i v zime. Zima rozjezdy max 2km na benal v lete nekolik set metru.
Davat lpg do motoru pod 100ps je hovadina, to auto nepojede a bude to zrat bo na to budes hamtat.
LPG rozhodne ano,ale do velkych obsahu. Maly "moderni" obsah? Kup si moderni ropu, ty uz dneska jezdi jen na vypary z nadrze a budes mit svaty klid...
řekl bych , že nemáš ůplně pravdu. LPG bych dal téměř do každýho auta. Samo, že ta návratnost není u osmistovky tak rychlá jako u třílitru, ale je.
A dnešní moderní dízly jsou tragedie co se spolehlivosti,udržby a spotřeby týče.
Holandan76 píše:
..........
Davat lpg do motoru pod 100ps je hovadina, to auto nepojede a bude to zrat bo na to budes hamtat.
LPG rozhodne ano,ale do velkych obsahu. Maly "moderni" obsah? Kup si moderni ropu, ty uz dneska jezdi jen na vypary z nadrze a budes mit svaty klid...
To je tvůj pohled na věc. Jenže stále zde existují lidé, kteří to vídí jinak.
1) U LPG se dosahuje nejvyššího výkonu při cca stechiometrické směsi narozdíl od benzínu, kde je potřeba obohacení. Takže zde naopak vozidlo může žrát více benzínu než LPG.
2) "Moderní" ropa je také postupná cesta do pekel, jako "moderní" benzín.
1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG
Jo a to se jsou moderni ropy smejdy to je znamo. Za to muzem podekovat tem chytakum co vymysleji emisni normy. Proto mam ted poctivou starou A6 2.5 R5 tdi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
Holandan76 píše: Pouze vyjadruji svuj subektivni nazor na zaklade dlouholetych zkusenosti. Na plyn mam odjeto nekolik set tisic. Ja obecne nejsem moc velky fanousek nizkych obsahu. Nic proti tomu kdyz nekdo nema na to aby zivil, nebo jen nechce zivit velky obsah. Ale rekl bych ze nez plyn do maleho slabeho obsahu v tom pripade radeji ropu. Berouce v uvahu pocatecni investici a s tim spojenou casto nejistou navratnost. Radeji budu setrit s naftakem hned od zacatku. Osobne si lpg zase poridim, ale az prejdu do A8 nebo S-kove audiny.
Jo a to se jsou moderni ropy smejdy to je znamo. Za to muzem podekovat tem chytakum co vymysleji emisni normy. Proto mam ted poctivou starou A6 2.5 R5 tdi.
Teď tu sedí vedle mě kamarád a říká. Když mi každý měsíc dáš cca 100tis Kč, tak nakoupím místo malorážek větší obsahy. Já na to nemám.
Dáš???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
AndělČK píše: Teď tu sedí vedle mě kamarád a říká. Když mi každý měsíc dáš cca 100tis Kč, tak nakoupím místo malorážek větší obsahy. Já na to nemám.
Dáš???
Asi uz zapominam cesky, nebo si sedim na vedeni. Ale nerozumim co tim myslis...
Holandan76 píše: Mam treti auto na LPG ale o privstriku slysim poprve. Pravda, ani jedno auto nebylo co by se dalo nazvat modernim.
Citron ZX 1.4i smesovac spotreba 8-9 a vykon asi jako kolobezka.
Nasledne Audi 100 2.8 quattro automat spotreba 13.5 vykon jako maly tank, ale trvalo mi asi mesic od citrona nez jsem si zvykl ze nepotrebuju mit kilometr volno abych predjel avii sla pryc kdyz mela 380tkm, lovtec magic II z ni je dneska ve volvu 850 2.5 R5 spotreba 10-11 vykon adekvatni. Ze svetel jsem ujel fabii...mel jsem za sebou nalozeny dvouosovy vozik plny materialu Ma najeto ca 350tkm a slape jak hodinky.
Pokud je to dobre nastavene slape to skvele i v zime. Zima rozjezdy max 2km na benal v lete nekolik set metru.
Davat lpg do motoru pod 100ps je hovadina, to auto nepojede a bude to zrat bo na to budes hamtat.
LPG rozhodne ano,ale do velkych obsahu. Maly "moderni" obsah? Kup si moderni ropu, ty uz dneska jezdi jen na vypary z nadrze a budes mit svaty klid...
Edit: taky by se mi libilo mit velke 3litrove auto, ale to uz by nezralo 6,5l lpg (po prepoctu 1l lpg 15.1kc za ktere tankuju 98.15kc na 100km je jako necele 3l benzinu) ale 12litru a to bych byl tam kde jsem byt nechtel a mohl bych zacit jezdit busem abych usetril na doprave do prace
Naposledy editováno 18.10.2013 07:28:28
Holandan76 píše: ..... ve volvu 850 2.5 R5 spotreba 10-11 vykon adekvatni. Ze svetel jsem ujel fabii...mel jsem za sebou nalozeny dvouosovy vozik plny materialu ...
A jseš si jistý, že tě ta fábka chtěla předjet a co měla za motor??? Tihle závodnící, jejichž předpokládaní soupeři vlastně ani netuší, že jsou soupeři mě baví...
(ale samozřejmě nevidím důvod, proč by 2,5l motor neměl ujet 1,4fábii)
[quote=Holandan76]....Davat lpg do motoru pod 100ps je hovadina, to auto nepojede a bude to zrat bo na to budes hamtat...[/quote
Bohužel i koncernová 1,2 má 77kW, takže přes 100ps, jestli se nepletu...takže to není ani tak o koňských silách, ale o obsahu motoru...
AndělČK píše: Takže pro ty, co tu řeší problém, kdy se auto zastaví pro nedostatek benzínu i když na palubní desce hladové oko stále hlásí dostatek benzínu.
U některých aut(většinou francouzi) není na na palubce ukazováno skutečné množství benzínu, ale množství, které je vypočteno řídící jednotkou vozidla.
Před startem většinou dochází k porovnání hodnot z plováku a hodnot, které si vede ECU. Pokuď je rozdíl větší než cca 10l (u vozidel je to různé) , tak dochází k resetu stavu paliva řídící jednotky a zapíše se skutečný stav.
A teď k jádru problému. Protože při provozu na LPG by stále klesal ukazatel paliva, tak se montují emulátory. Ty oblbnou jednotku, že jako nedochází ke vstřikování a ukazatel paliva tedy za jízdy neklesá. Pokuď je ale použitý přívstřik benzínu, tak po ujetí delší trasy se může stát, že v nádrži nic není a na palubce je stále 1/4 nádrže.
Snad jsem to vysvětlil pochopitelně.
Potvrzuju! Po namontování LPG a jízdy pár set km jsem klel jak špaček a jedu jim to reklamovat, protože mi to žere benzín jak sviňa, no copak je to možný, aby mi to sežralo půl nádrže plynu a k tomu čtvrt benzínu?
No a dozvěděl jsem se přesně co říkáš Takže jsem byl pochopitelně za blba
(a ano, je to francouz). S tím, jak jsi psal s tím porovnáním hodnot, to je naprosto metodou "random", tj. čas od času se to udělá, ale bez ohledu na velikost rozdílu.
Holandan76 píše: Asi uz zapominam cesky, nebo si sedim na vedeni. Ale nerozumim co tim myslis...
Myslím tím, že kdyby měl místo vozidel o obsahu 1.3-1.6l vozidla s daleko vyšším obsahem a tedy i výkonem, tak se mu zvednou měsíční náklady na palivo o cca 100 000Kč.
Tvůj pohled na věc je totiž zkreslen tvým využitím auta.
Pokuď si budeš kupovat novou A8 či S8, tak nechápu, proč řešíš spotřebu, protože v celkové ceně vozidla s údržbou je to už zanedbatelná částka.
A pokuď si chceš koupit olejé 10let staré, kterých je všude plno za pár korun, protože lidé mají rozum a nejdou do takové sebevraždy, tak se zařadíš akorát tak mezi cikány.(nejčastější majitel takového auta) Tomu se říká naleštěná bída.
1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG
Andelckovych 100 000kc mesicne za palivo je mysleno asi stejne vazne jako moje zavody s Fobií 1.4...aspon doufam teda.
Panove nac se tady rozcilujete? Ja vam svuj pohled na vec nevnucuju, pouze zdeluju, mame demokracii, ikdyz v Cesku jak koukam na zpravy dost na povazenou, to je fakt. Kazdy se zaridi podle vlastnich moznosti a potreb. Pro nekoho je auto jen nutne zlo pro dopravu z A do B a hledi aby ho to stalo co nejmene. To je naprosto v poradku.
Ja jen nejsem presvedcen o tom, ze vseobecne je investice do maloobsahoveho benzinaka ekonomicky vyhodnejsi nez maloobsahovy naftak. Tot vse. Pokud to mam do prace 6km nekde pres kopec z te moji vesnice ( tak jako muj batuzek napr. ), tak si stejne radeji koupin maly benal a bu na tom nejlip. Bo v zime se plyn zapne pozde, tudiz navratnost v nedohlednu a naftak by takovy styl provozu asi taky dlouhodobe netoleroval.
AndelCK nalestena bida? To neznam. Zeby terminologie z oblasti stara dobra ceska zavist? Ale vazne, asi budou lidi co si koupi stare velke auto aby honili triko a pak jim stoji pred barakem protoze nemaji na provoz. Ale jsou i taci kteri k tomu maji uplne jine duvody.
Zaverem, jsem velkym priznivcem LPG, jen ne za kazdou cenu.
Na LPG zivejsi nez s benzinem. Jinak silenost s predehrevem:kolem vejfuku Cu trubka, malej vodni okruh se stiracovym motorkem co honil vodni pumpu....
To auto bylo milionovy a LPG se 10x zaplatilo!
Holandan76 píše: Hergot, vy jste dneska nejak militantni ....
Andelckovych 100 000kc mesicne za palivo je mysleno asi stejne vazne jako moje zavody s Fobií 1.4...aspon doufam teda.
Panove nac se tady rozcilujete? Ja vam svuj pohled na vec nevnucuju, pouze zdeluju, mame demokracii, ikdyz v Cesku jak koukam na zpravy dost na povazenou, to je fakt. Kazdy se zaridi podle vlastnich moznosti a potreb. Pro nekoho je auto jen nutne zlo pro dopravu z A do B a hledi aby ho to stalo co nejmene. To je naprosto v poradku.
Ja jen nejsem presvedcen o tom, ze vseobecne je investice do maloobsahoveho benzinaka ekonomicky vyhodnejsi nez maloobsahovy naftak. Tot vse. Pokud to mam do prace 6km nekde pres kopec z te moji vesnice ( tak jako muj batuzek napr. ), tak si stejne radeji koupin maly benal a bu na tom nejlip. Bo v zime se plyn zapne pozde, tudiz navratnost v nedohlednu a naftak by takovy styl provozu asi taky dlouhodobe netoleroval.
AndelCK nalestena bida? To neznam. Zeby terminologie z oblasti stara dobra ceska zavist? Ale vazne, asi budou lidi co si koupi stare velke auto aby honili triko a pak jim stoji pred barakem protoze nemaji na provoz. Ale jsou i taci kteri k tomu maji uplne jine duvody.
Zaverem, jsem velkym priznivcem LPG, jen ne za kazdou cenu.
Tady je přesně vidět, že ty to vidíš jen z pohledu své osoby a pár svých najetých km.
Jenže oni zde existují i lidé, kteří auto nutně potřebujou pro svou obživu. A nemají třeba jen jedno, ale mají firmu, kde jich jezdí třeba 20cet.
Jasně každej zaměstnanec by nejraději jezdil minimálně v novém Suberbu s nejsilnějším motorem a nebo třeba v novém Audi A8. Jenže to asi nepůjde.
Uvedu jeden případ z ulice. Naproti sobě bydlí dvě rodiny.
Jedna rodina si koupila zánovní Škoda Octavia 1.6 LPG za cca 200tis kč. Auto je cca 3roky staré. Protože je skoro nové a má malou spotřebu, vyráží rodina skoro každý víkend na výlety. Do zoo, na zámky, na hrady, k vodě atd....
Ta druhá rodina si koupila Maserati Quattroporte 2.8 V6 Biturbo za cca 200tis Kč. Auto je cca 15let staré. Protože je ale hodně poruchové a díly jsou hrozně drahé, tak rodina nikam nejezdí. Otec této rodiny se s tím jezdí ukazovat na benzínku, kde je největší kápo mezi zdejší sebrankou.
Už chápeš, co je to naleštěná bída.
2 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
assassin píše: Andelck: ja to ani ted nepochopil, ja bych taky radši jel jednou měsíčně s maserati nez kazdej vikend oktavkou :)
tak to kecáš
1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
WHTRDR píše: mam to v saabu uz asi dva roky a benzin si to podle me krapet bere ale i tak myslim ze uz se mi to zaplatilo kdyz ten kram zere po praze 13 litru anebo 15 plynu tak je to setsakra rozdil
a kdyz jedu langsam tak se da jet za 10 litru plynu
a je to automaticky prepinani a prepina se to skoro hned
jakej model a rok? Nasel jsem 9-5 AERO s uz zabudovanym LPG, tak o něm přemýšlím
hoši bacha na to co kupujete. Né všechny systémy lpg v autech lze oservisovat nebo jdou, ale za raketu. Hlavně dovozy Italie a Holandsko!
Mám víc práce a vy méně peněz
assassin píše: Andelck: ja to ani ted nepochopil, ja bych taky radši jel jednou měsíčně s maserati nez kazdej vikend oktavkou :)
Viděl jsi někdy to Maserati Quattroporte 2.8 V6 Biturbo? Jak už to tady někdo psal, tak je to hrozná popelnice. To je tak, když chceš Maserati a nemáš milióny na účtě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
ptaak píše: LPG se vyplatí téměř každému, otázka za jak dlouho. Druhá věc, že na LPG se projeví drobné závady a nesrovnalosti, které na benzín nemusí vyplavat na povrch. A je s tím víc sraní, kontrola po 10tis, další emise, všude v garážích značky zákaz vjezdu LPG......ale nějak mě ani jedno z toho nesere
Jaká kontrola po 10tis.?
Mám na plynu od loňska cca 30tis.km a nic jsem nekontroloval
ptaak píše: Asi radši octávku na hezkých kolech a tmavšími skly, než takovouhle popelnici
ty voe, jsem dodnes nevěděl že něco takovýho existuje a bylo mi líp
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
dva_hrnce píše: Jaká kontrola po 10tis.?
Mám na plynu od loňska cca 30tis.km a nic jsem nekontroloval
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
Stev píše: tak to kecáš
Proc myslis?
AndělCK: videl si někdy bmw e36? :) me se proste auta z te soby libi. Quatroporte jejich vlajková loď, to myslím nevypadalo v zádné generaci spátne. Říct o tom popelnice a nalestena bída ve srovnání s oktavkou...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
havrajz píše: jakej model a rok? Nasel jsem 9-5 AERO s uz zabudovanym LPG, tak o něm přemýšlím
mam devitikilo rok 95 2.0 turbo a nedavno se mi potkal motor, bejt tebou bych si to se saabem jeste rozmyslel
assassin píše: Proc myslis?
AndělCK: videl si někdy bmw e36? :) me se proste auta z te soby libi. Quatroporte jejich vlajková loď, to myslím nevypadalo v zádné generaci spátne. Říct o tom popelnice a nalestena bída ve srovnání s oktavkou...
4. generece Maserati Quattroporte byla taková rozpočtovka. Řidil jsem to. Člověk od toho čeká daleko více. Hlavně kvalita zpracování je tragická. Ale co čekat od Fiatu, který přímo řídil výrobu. Později to dostalo pod křídla Ferrari a pak už to zaze jde k lepšímu.