2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ostrejsi enduro
Mar_o-46 píše: seikos: No já to myslel tak, že není k nalezení motorka, co se na cestách chová například jako TTR či LC4 a v terénu jako XR400 či DRZ400E
Tak ono je to z 90% o rukách a o gumách, než o motorce jako takový
1 reakcí na tento příspěvek ostrejsi enduro
Aktuálně sleduju na inzercích tyto:
XT 600 E
NX 650 Dominator
KLR 650
Měl bych se zaměřit ještě na nějaké modely?
Ostatních je buď tak málo, nebo jsou na mě drahé. (DR 650 SE, TT 600 RE, TT 600 E)
Naposledy editováno 21.10.2013 21:08:43
Barney píše: Z čeho vybírat, když trvám na jednoválci s 600ccm a startéru? Do 40 tisíc kč...
Aktuálně sleduju na inzercích tyto:
XT 600 E
NX 650 Dominator
KLR 650
Měl bych se zaměřit ještě na nějaké modely?
Ostatních je buď tak málo, nebo jsou na mě drahé. (DR 650 SE, TT 600 RE, TT 600 E)
Zapoměl jsi na KLX 650C - nejlepší z nejlepších
seikos píše: Tak ono je to z 90% o rukách a o gumách, než o motorce jako takový
Nesouhlas. Na KMX 125 jsem neustale lezel a mel problem vyjet prudsi vyjezdy. S prechodem na DR-Z 400E padu vyrazne ubylo a vyjezdy kde jsem se na KMX neskutecne trapil vyjedu jak nic.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ostrejsi enduro
PetrXX píše: Zkoušel jsi někdy ostré enduro na asfaltu? Utrpení pro jezdce i motor, o gumách které mizí před očima nemluvě.
Ostré enduro s intervaly alá cenduro neexistuje.
Na ježdění asfalt / polňačky bych se poohlédl po tupém enduru alá XR400 (více do terénu) nebo už doporučované TTR600 (v terénu mírně neohrabanější proti XR).
Zkoušel. O motoru nevím, gumy si můžeš obůt jaké chceš. Bavíme se tu o ostrých endurech, né cestovních endurech, kde se servisní intervaly počítají po stovkách tisíc km :D
Dlouhý servisní interval u ostrého endura považuju takových 70 motohodin a více.
Za opravdu ostrá endura považuju dvoutaktní dvácy vyhoněné na nějákých 30 / 40 kw. Servisní intervaly pomalu v řádech jednotek motohodin...
Naposledy editováno 21.10.2013 23:49:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ostrejsi enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ostrejsi enduro
heavyrun píše: Zkoušel. O motoru nevím, gumy si můžeš obůt jaké chceš. Bavíme se tu o ostrých endurech, né cestovních endurech, kde se servisní intervaly počítají po stovkách tisíc km :D
Dlouhý servisní interval u ostrého endura považuju takových 70 motohodin a více.
Za opravdu ostrá endura považuju dvoutaktní dvácy vyhoněné na nějákých 30 / 40 kw. Servisní intervaly pomalu v řádech jednotek motohodin...
Původně jsem chtěl napsat jedinou větu, ale protože jsem známý lidumil, neudělal jsem to.
1) ostré enduro - na motárdových kolech snad, intervaly na motoru zůstávají stejné. Motárdová kola = terén mínus. Terénní kola = asfalt mínus. Budeš přehazovat pokaždé podle toho, kudy asi pojedeš? (Cenduro vzorek na gumě zcela zabíjí schopnosti motocyklu.)
2) neuvěříš, ale to že je řeč o ostrém enduru jsem zaregistroval.
3) ostré enduro je motocykl se závodním motorem a případně s jinak odstupňovanou převodovkou a zcela odlišným nastavením podvozku + tišší koncovka výfuku + světla + startér/baterka. "Opravdu ostré enduro" je ryze tvůj terminus technikus.
Na závodním motoru zůstávají vysoké kompresní poměry i při "lechtání plynu", tj motor jde postupně doprdele ať v terénu, tak na asfaltu. Asfalt tě navíc nenechá jet 60-80 km/h, ale budeš se snažit držet tempo ať nebrzdíš provoz = jedeš ve vysokých otáčkách, které tomu motoru nesvědčí, protože je stavěn na krátkodobý plný plyn - brzda (styl motárd či cross). Dlouhodobé vysoké otáčky = motor jde na GO dříve než myslíš. O nestabilitě otáček a pohodlí ani nemluvím, vezmi si někdy ostrou a dej si stovku v tahu. Já už to bohužel párkrát zažil.
Btw 1: proč radíš ostré enduro na polňačky / les / výlety asfalt, nota bene když s tím tazatel začíná?
Btw 2: jaké máš s ostrými endury zkušenost při jízdách polňačky / výlety po asfaltu? (nezajímá mne "kamarád mi to půjčil")
..kurva jsem se rozepsal..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ostrejsi enduro
SirIndy píše: heavyrun> 40kW A co ze bys to na nich servisoval kazdych nekolik jednotek motohodin?
Nevěříš 40 kilowatám ve 125ccm? Můžu ti říct, že můj moc dobře známý kamarád má např. motokáru s 58 koněma. Každých 500km dává nový píst. 21 000 otáček za minutu. Nevěříš?
Naposledy editováno 23.10.2013 00:07:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ostrejsi enduro
PetrXX píše: Původně jsem chtěl napsat jedinou větu, ale protože jsem známý lidumil, neudělal jsem to.
1) ostré enduro - na motárdových kolech snad, intervaly na motoru zůstávají stejné. Motárdová kola = terén mínus. Terénní kola = asfalt mínus. Budeš přehazovat pokaždé podle toho, kudy asi pojedeš? (Cenduro vzorek na gumě zcela zabíjí schopnosti motocyklu.)
2) neuvěříš, ale to že je řeč o ostrém enduru jsem zaregistroval.
3) ostré enduro je motocykl se závodním motorem a případně s jinak odstupňovanou převodovkou a zcela odlišným nastavením podvozku + tišší koncovka výfuku + světla + startér/baterka. "Opravdu ostré enduro" je ryze tvůj terminus technikus.
Na závodním motoru zůstávají vysoké kompresní poměry i při "lechtání plynu", tj motor jde postupně doprdele ať v terénu, tak na asfaltu. Asfalt tě navíc nenechá jet 60-80 km/h, ale budeš se snažit držet tempo ať nebrzdíš provoz = jedeš ve vysokých otáčkách, které tomu motoru nesvědčí, protože je stavěn na krátkodobý plný plyn - brzda (styl motárd či cross). Dlouhodobé vysoké otáčky = motor jde na GO dříve než myslíš. O nestabilitě otáček a pohodlí ani nemluvím, vezmi si někdy ostrou a dej si stovku v tahu. Já už to bohužel párkrát zažil.
Btw 1: proč radíš ostré enduro na polňačky / les / výlety asfalt, nota bene když s tím tazatel začíná?
Btw 2: jaké máš s ostrými endury zkušenost při jízdách polňačky / výlety po asfaltu? (nezajímá mne "kamarád mi to půjčil")
..kurva jsem se rozepsal..
Samožřejmě vzorky jsou různý, nemyslím motardy.
Když si vezmeš třeba takovou Husqvarnu WR 12, ta má tuším 28kw, pomalu to už není ani enduro, ale kroska se světlama :) A taky se s ní dá jezdit po cestě. (respektive spousta lidí co ji má jezdí po cestě. Dělají se i motardy). To že máš měnit píst co 30mth. je věc druhá. Známej má 250tku Yamahu WR a co vím, tak taky jen jezdí
Myslím že se dá jezdit po cestě při nízkých/normálních otáčkách, ale je pravda, že ty motory jsou dělaný na plyn/brzda.
Tazatel se ptal na ostré enduro.
Mám bohužel jen tu zkušenost která tě nezajímá
heavyrun píše: Nevěříš 40 kilowatám ve 125ccm? Můžu ti říct, že můj moc dobře známý kamarád má např. motokáru s 58 koněma. Každých 500km dává nový píst. 21 000 otáček za minutu. Nevěříš?
Pises tu o postavenem speciálu.Závodní Enduro má ve 125 ccm do 33 kw. Ja měl ve starý Škocně taky něco přes 60 kw,ale standard to asi není,že...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ostrejsi enduro
1) ostré enduro není pro začátečníka vhodné ať už z důvodu divokého motoru, tak podstatně vyšších nákladů na provoz
2) ostré enduro na cesty po asfaltu je zcela nevhodné s vyjímkou kratších blbnutí coby motárd.
Na jízdy polňačky / asfalt bych vzal tupé, spolehlivé, nenáročné enduro s objemem kolem 600ccm (traktorový průběh ktoutícího momoentu).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ostrejsi enduro
PetrXX píše: heavyrun> dobře, já to tedy ještě jednou shrnu:
1) ostré enduro není pro začátečníka vhodné ať už z důvodu divokého motoru, tak podstatně vyšších nákladů na provoz
2) ostré enduro na cesty po asfaltu je zcela nevhodné s vyjímkou kratších blbnutí coby motárd.
Na jízdy polňačky / asfalt bych vzal tupé, spolehlivé, nenáročné enduro s objemem kolem 600ccm (traktorový průběh ktoutícího momoentu).
No, XR 600/650, LC4, KTM 690, TTR 600. Výběr je široký. Teď už je to na něm
Naposledy editováno 23.10.2013 11:57:57