výhledově tak za cca 3 měsíce uvažuji o koupi nového vozítka. Požadavky jsou následující: kombi, přiměřené náklady na palivo 9l kombinované spotřeby, přiměřeně silný motor, bezpečné, tempomat, klimatizace dálkové ovládané centrální zamykání + by se to samozřejmě nemělo rozpadat a mělo by to mít přiměřené provozní náklady. V zásadě jednoho favorita už mám, ale rád si přečtu i názor ostatních.
Naposledy editováno 29.10.2013 12:34:08
assassin píše: Londoner: novy camaro a novej chalenger se mi libi, ale na můj vkus uz moc nápadný auta. Ja bych chtěl ten motor v něčem normalnim :) jenze to uz zas pak leda ten jeep a nebo třeba durango, ale ty se mi nelibi...a uz to u i jen jezdit rovne.
Medwed: hmm tak to uz je classic, to uz je skoda to pak někde opřít dverma na kruhaci:)
Vysněnyma autama bych dokazal nacpat hangar... V reálu nakonec budu stejne jezdit na kole :)
no me se na tom prave ta napadnost libi - to k poradny "americe" patri ...stejne jako ten V8
kdybych chtel neco normalniho tak koukam po bawu.
Firecracker píše: Jo to by určitě šlo, jen je problém je sehnat s nějakou rozumnou výbavou za tyhle peníze stejně mě nakonec vychází ta C5 nejlíp jen bude rozežranější
Co je rozumna vybava? Dyť to nemá ani ESP. V tehle vybave je i hodně těch mondeii. Kombi , Liftback(ale 2.0) , a jen o 10 vic i s lpg . Jinak ani jedno auto jsem neviděl, jen jsem ta střelil
jean192 píše: Firecracker - S40/V40 - jedna prdel . Len, že to je pohodlým niekde medzi okta I a okta II, čiže nič extra. Po facelifte 99 to zmäkčili a odhlučnili. Ale dali tam commonrail (slušne výkonný), takže je tam riziko drahej opravy vstrekov. Ale také V70 je naozajstné Volvo, to už musí byť pohodlíčko.
C5 kombi je ohromne pohodlný voz, teda vpredu, len tam je spotrebák na podvozok drahší. A je to dosť nenažrané auto, 2,0Hdi 80kW nejak nechce jazdiť pod 7L. Ale podvozok je žehlička, je to tiché a priestranné. Vzadu to má také podivné chvenie alebo ako to nazvať od zadnej nápravy, mne z toho vždy bolo blivno. Vraj je to vlastnosť, nie porucha.
S40/V40 nebrat....kdyz volvo tak V70/S60/S80 - vse stejna platforma P2
Firecracker píše: Ozzy_> co tak koukám kolem tak mám pocit, že je podobná šance, že se pokazí sockoauto za 30-50 jako vybavenější za 30-50. Co bys mě teda doporučil? Pokud bych tedy chtěl relativně bezpečný kombík se slušnou výbavou do těch 50?
Nefixovat se na nejake konkretni auto, vytypovat si vic podobnejch (golfy, astry, fordy, klidne i francouze nebo japonce), a pak jezdit a koukat. Cas co stravis tady strav pod tema vybranejma autama, resenim jestli to ma historii, jakou, jak to vypada, co je na tom a neni udelane. Jak to hnije, jestli to bylo praskly, kdyz tak jak je to opraveny, co z toho kde tece. Pak poradna jizda (jak to startuje studeny, jak to jede, co se z toho kde ozyva atd).
Radeji od majitele nez od bazaru, protoze kazdy treti majitel bude profik na ojebavani a pokusi se te napalit. U bazaristu kazdy.
I pak se samo muzes spalit a neco drahyho se ti muze vysrat, ale snizis riziko na unosnou miru. Dokud mas prachy v ruce ty, ses kral, jak je das z ruky, mas peska.
Tolik za me, todle na netu nevyresis.
RUTAN píše: co takhle ford focus 1,8 TDCI? osobně bych ti ale spíš doporučil benzínovou 1,6ku 16v, má to kamarád a je v sedmém nebi. dálky jezdí okolo šesti litrů a nemusí se bát, kdy mu chcípne turbo nebo vstřiky..
Presne, a ve meste se do tech osmi/osmi a pul kdyz neni moc velky prase vejde. Motor je nesmrtelnej, je mu jedno co do nej lejes za benzin, jezdi na nejlevnejsi 10W40ku za kilo litr, a ma clovek klid. Jen je to ford, hnije to, a chce to davat na to pozor. Jak rikam, prohlizet, prohlizet a prohlizet.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kombík do 50k
Scrappy.Bored píše:
Pravda!...tak navařili pár výztuh aby se to při novejch testech nerozsypalo jak ta sračka před FL a už je ztoho jako kandidát na bezpečné(jeden ze základních požadavků) auto v požadované ceně a kategorii?
základ je furt P406 víme...z 90tejch let
začnu od smajlíka vzadu...asi je to velká chyba, ale nejsem na kluky
p406 jsem zmínil, protože je to stejný koncern jako vyhlédnutá c5, používá stejné motory (proto uvádím vstřikovače bosch) a protože doposud jezdí p306
konstrukčně se auta vyvíjí, každá další generace má něco navíc. ať už se jedná o profilovanou výztuhu, pípak zapnutého pásu, nebo kontrolku mrtvého úhlu. čili konstrukčně o 5 let mladší (c5 v porovnání s p406) a číslo větší kára o hvězdu víc - což je tak akorát
hlavní výhodou první generace c5, kterou má firecracker vyhlédnutou, je spolehlivost...zvlášť u prvních ročníků výroby (před faceliftem tuším model 2005). dalším bonusem byli vstřikovače siemens u dieselových verzí. dávaly se alternativně vstřikovače bosch, které jsou výrazně méně poruchové, proto jsem je zmiňoval u p406
právě tato spolehlivost je důsledkem nízké ceny c5 (a kdo najde slušný kousek, může si za ty prachy intenzivně mnout ruce)
myslím, že jsi sem dával odkaz na mercedes e (nejsem si jistý)...auto mnohokrát lakované, nesedící spáry, atp. ceny náhradních dílů mercedes nejsou drahé (pro laika nečekaně levné), ale v neautorizovaných servisech leckdy zmrší postup a autorizované mají drahou práci.
co tam máš dál?
1 reakcí na tento příspěvek Kombík do 50k
3 reakcí na tento příspěvek Kombík do 50k
Proste si v tipcars nabouchej ty svoje parametry a vypadne ti nekolik desitek ruznych pastik, z nichz si budto vyberes nebo pujdes na mobile.de, tam to zopakujes a vyberes si tam. Tady rozumnou radu necekej.
A mmch - pokud chces kupovat auto s temi parametry, ktere jsi zminil, auto velikosti c5 za 50000Kc, tak je naprosto jedno co si vyberes - do hovna slapnes tak jako tak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kombík do 50k
Firecracker píše: máte nějaké zkušenosti s alfama ?
nebo tohle Mondeo
Pokud chceš zkušenosti s alfou, tak se koukni na alfisti.cz, já jsem s alfou spokojená, máme s přítelem 156 2,4 JTD už 4 roky- bez poruch, jenom údržba i známí jsou většinou spokojený.... ale chce to hodně pečlivě vybírat udržovanej kus a počítat s rezervou na běžný spotřební záležitosti- je to původně drahý auto a údržba dokáže jít do peněz, zejména pokud by si to člověk nechával dělat v servisu. S JTS osobní zkušenost nemám- ale většina alfistů je chválí.
Takže shrnutí
+ vzhled, dobrý motory JTD (dynamika, spotřeba, spolehlivost), pořizovací cena, obvykle vyšší výbava, nezájem zlodějů
- vyšší ceny servisu, špatně vybranej- neudržovanej kus se může pekelně prodražit, choulostivé motory Twin Spark, mírně choulostivější komponenty přední nápravy- ramena na nekvalitních silnicích celkem trpí zejména s 2,4JTD a nejsou nejlevnější.
Alfa je spíš pro srdcaře co jim není líto jí opečovávat- při správný udržbě se odmění, špatnou péči časem potrestá....
Edit: Odpružení je trochu tvrdší- někomu se může zdát nekomfortní. A model 156 neprošel crash testy, takže o reálné bezpečnosti se dá tak leda spekulovat.
Naposledy editováno 24.10.2013 18:02:43
Firecracker píše: Krovak> Díky za info ty Laguny se mě hodně líbí, ale jak třeba na tu C5 jsem nenašel žádnou negativní kritiku tak na ty Laguny je toho mraky ...
No co se týká té kritiky, tak drtivá většina jich byla způsobena prodlouženým servisním intervalem na 30tkm a v elektrice zlobily dvoutlačítkové karty, jelikož bezklíčový přístup byl tenkrát úplná novinka. A v těch kartách se odlamovaly mikrospínače, takže pak auto neodemykalo/nezamykalo. Pokud byla třítlačítková, tak tam byly membránové spínače a problém nikdy nebyl. Co se týká těch ostatních závad, většinou to byly prkotiny, které sice naštvaly, ale pro trochu zručného člověka nebyl problém je odstranit. Blbý je, že tyhle auta maj většinou najeto přes 250, takže najít nezhuntovanej kus může být za ty peníze problém.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kombík do 50k
To je škoda, že nejsi na kluky, zdál ses mi sympatickej...
Prostě malej pežot se v bezpečnosti merglu nebo volvu nevyrovná ani po třech fejsliftech protože je to zkrátka malý pežot...proto sem postnul to mercedesa kterej je možná bouranej odřenej , nelícuje , má špinavej potah, a vonnej stromeček už nevoní, nicméně to byl jen tip na typ auta. (bezpečné auto).Jakýkoli vstřiky sou mi u prdele pač sem o špinavejch naftovejch motorech ani nepíp to si mě z někym pleteš...já mluvil od začátku o benzínu.
Nejsi alespon Bi?
1 reakcí na tento příspěvek Kombík do 50k
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kombík do 50k
Petra1989 píše: Pokud chceš zkušenosti s alfou, tak se koukni na alfisti.cz, já jsem s alfou spokojená, máme s přítelem 156 2,4 JTD už 4 roky- bez poruch, jenom údržba i známí jsou většinou spokojený.... ale chce to hodně pečlivě vybírat udržovanej kus a počítat s rezervou na běžný spotřební záležitosti- je to původně drahý auto a údržba dokáže jít do peněz, zejména pokud by si to člověk nechával dělat v servisu. S JTS osobní zkušenost nemám- ale většina alfistů je chválí.
Takže shrnutí
+ vzhled, dobrý motory JTD (dynamika, spotřeba, spolehlivost), pořizovací cena, obvykle vyšší výbava, nezájem zlodějů
- vyšší ceny servisu, špatně vybranej- neudržovanej kus se může pekelně prodražit, choulostivé motory Twin Spark, mírně choulostivější komponenty přední nápravy- ramena na nekvalitních silnicích celkem trpí zejména s 2,4JTD a nejsou nejlevnější.
Alfa je spíš pro srdcaře co jim není líto jí opečovávat- při správný udržbě se odmění, špatnou péči časem potrestá....
Edit: Odpružení je trochu tvrdší- někomu se může zdát nekomfortní. A model 156 neprošel crash testy, takže o reálné bezpečnosti se dá tak leda spekulovat.
Nechceš se o 147/156/GT trochu rozepsat? Hlavně benzínové motory.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kombík do 50k
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kombík do 50k
hondic77 píše: mam Mondeo r.v. 2001,muj prvni ford a ktomu diesel,motor starší diesel TDDI.....rozvody řetěz bez udržby,....bezproblemove střiky,najeto poctivych 200tis.posralo se:vodni pumpa,alternator,jinak nic.max spokojenost,TOŽ TAK k fordu ...jo a ja kupoval od dokturka,kerej stim jezdil do prace,prvni majitel,měl najeto 100tis. takže ja najel za 3 roky dalšich 100 a myslim že do 500tis. si ho necham
Nojo, protože sis koupil TDDI. Kdybys měl TDCI a trochu smůly k tomu, tak bys tak šťastnej nebyl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kombík do 50k
RUTAN píše: no to neví nikdo, ale je to prostě záležitost priorit. já třeba oželím vyšší servisní náklady na úkor výbavy. teď třeba vím, že mně bude stát spoustu peněz jenom taková blbost jako paměť polohy sedadel řidiče, protože když do mého auta sedne manželka, tak mi trvá čtvrt dne, než najdu to, co tam bylo nastavené předtím:)) příští rok budu měnit auto, rozhoduju se mezi A6 3.0 tdi, BMW 530XD a mooožná MB třídy R. vše v ceně do 400tkč, tak uvidíme co to bude..
O A6 sem se bavil s majitelem a behem 200 tkm jenom bezna udrzba, akorat spotreba 8-9 litru se mi na diesel nezdala uplne oukej..sel bych asi do toho bmw..marny neni ani f10 520d, ikdyz to za rok nebude za 400..jinak mne z vybavy staci klima a radio..pro me je stokrat komfortnejsi auto zebrak, ktery me pokazdy doveze, nez limuzina v plny palbe se kterou budu muset porad do servisu..mozna bych na to koukal jinak pri rocnim najezdu pres 50 tkm..ted najedu 30 a pride mi, ze skoro nejezdim..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kombík do 50k
Petra1989 píše: Poggy> S benzínama osobní zkušenost nemám kromě 146 1,6 boxer a jednoho pochroumanýho twinsparka co dojel na majitelovu blbost- šetření na oleji... což je všeobecně známej fakt že twinsparky si potrpějí na kvalitnější olej a při ostřejší jízdě si ho trošku sosnou, takže se musí častěji hlídat hladina oleje- spousta na to dojela, ale jsou známý případy kdy při správný údržbě vydržely až 300 000km- ale to bude pár kousků, většina alf s tímhle motorem je před smrtí- zejména z čr-selénie je přece zbytečně drahá a blbě se shání, nalejem tam tenhle no name z hypermarketu a už to jelo. JTS jsou prej mnohem lepší-tvrdí alfisti, ale v alfě s JTS jsem ani nejela natož abych jí měla možnost sledovat delší dobu, takže je to jedna paní povídala...
Já měl 1.6 TS a olej se neztrácel. Nejchoulostivější na to byly 2.0 TS který si rády sosnou a pak se kousnou.
1 reakcí na tento příspěvek Kombík do 50k
jean192 píše: Alfa už má spodné čapy meniteľné samostatne, alebo je to stále súčasť ramena ako na väčšine fiatov? To ma vytáča, vďaka tomu je servis nápravy drahý jak na mercedese. Taliani to majú spravené fajn, len tie ich unikátne riešenia mi lezú na nervy, miesto termostatu za 9 eur sa mení celý blok za 70 a pod. Kvôli tomu sa predražuje údržba. Inak poruchy sa mi zatiaľ vyhýbajú
Alfa 156 je bohužel má jako součást ramena- taky jsem skřípala zubama když jsem zjistila cenu....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kombík do 50k
Firecracker píše: Jo to by určitě šlo, jen je problém je sehnat s nějakou rozumnou výbavou za tyhle peníze stejně mě nakonec vychází ta C5 nejlíp jen bude rozežranější
na výbavu se s rozpočtem 50Tkč fakt vykašli. čím vybavenější auto za tyhle peníze, tím větší náklady to udržet při životě očekávej
Medved píše: Dost mi to tady pripomina story, kdyz jsi se rozhodl kupovat pistoli ... .
Proste si v tipcars nabouchej ty svoje parametry a vypadne ti nekolik desitek ruznych pastik, z nichz si budto vyberes nebo pujdes na mobile.de, tam to zopakujes a vyberes si tam. Tady rozumnou radu necekej.
A mmch - pokud chces kupovat auto s temi parametry, ktere jsi zminil, auto velikosti c5 za 50000Kc, tak je naprosto jedno co si vyberes - do hovna slapnes tak jako tak.
) plný souhlas. já taky vybíral auto dva měsíce, excel tabulka plná porovnání jednotlivých kusů na trhu, deset aut jsem projel, 4x změnil názor až jsem jednoho dne prostě bouchl z nudy parametry do tipcars a vzal první, co na mně vypadlo a jsem spokojený.
_monty píše: O A6 sem se bavil s majitelem a behem 200 tkm jenom bezna udrzba, akorat spotreba 8-9 litru se mi na diesel nezdala uplne oukej..sel bych asi do toho bmw..marny neni ani f10 520d, ikdyz to za rok nebude za 400..jinak mne z vybavy staci klima a radio..pro me je stokrat komfortnejsi auto zebrak, ktery me pokazdy doveze, nez limuzina v plny palbe se kterou budu muset porad do servisu..mozna bych na to koukal jinak pri rocnim najezdu pres 50 tkm..ted najedu 30 a pride mi, ze skoro nejezdim..
o tom ropném třílitru u A6 jsem slyšel zatím jenom chválu a zatím to je můj favorit. sice bych rád allroada, ale většina jich je na vzduchovém podvozku, a s tím mám blbé zkušenosti. navíc allroad je v průměru o 60tkč dražší a s menší výbavou, tak to vypadá, že zůstanu u klasické A6 a moji patologickou potřebu se něčím odlišovat vyřeší asi nějaká fólie:) v úvahu taky padá dvojkový superb kombi, ale tam je problém s cenou, protože potřebuju čtyřkolku a to je tak za půl míče minimum.
což mně přivádí k nabídce - kdyby někdo sháněl auto za čtvrt míče, mám na prodej nabušenou Audi A4 avant:)