Jsem začátečník i když ne po autoškole(řidičák jsem dělal"předvojenský" před 20lety)
Bohužel jsem kromě babety a simsona na moto kvůli času a financím nejezdil.
Nyní na"stará"kolena si chci na projížďky(většinou ve dvou) pořídit moto.líbí se mi právě Virago.
Jen nevím jaký obsah zvolit zda 535,750 nebo rovnou 1100?A jaký r.v(loukotě nebo špice)
Každý píše něco jiného jeden že na klidnou jízdu stačí 535 jiný bude to slabý vem rovnou 1100.
Měřím cca176cm a s manželkou váha cca 145KG.
Co by jste mi doporučili?
Přivítám i odkaz na konkrétmí moto(které prodává někdo známý a víte,že stojí za to ho koupit)
Předem všem děkuji
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké virago pro začátečníka?
Párkrát jsme zkoušeli sprintíky. Samosřejmě na této motorce by se to dělat nemělo, ale zajímalo nás, jaký bude výsledek přes dost rozdílné motorky.
1) Virago 535 (190kg) je oproti dvoutaktu Cagiva Elefant 125 (125kg) o 65 kg těžší.
2) než tam na virážce nahážeš kvalty, tak je skoro půlnoc. Každá snaha o rychlé zařazení bylo vždy na úkor převodovky! A to nebyla chyba ve mě. Zkoušelo nás to víc. Kvůli řazení jsem na sprintu ztrácel zbytečně čas. Prostě to je typická převodovka pro choppry "Žádný spěch".
(Pro rejpaly jsme to zkoušeli jenom párkrát)
3) obratná 535tka je, ale jenom v kategorii chopper.
4) jel jsem na ní necelých 150km/hod (budíkovejch.... realita bude jiná) a dala by více, ale už jsem neměl to srdce ji tak točit. Většinou jsem jezdil do 120 max!
5) pro začátečníky super motorka. To je bez debat.
(začátečník není člověk, kdo jezdil na Jawě 350. Tam ty základní zkušenosti pro jízdu na motorce máš. Pak je to už o hlavě a dalšímu zdokonalování.)
Naposledy editováno 10.11.2013 23:21:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké virago pro začátečníka?
trafika píše: www.motocentrumolomouc.cz/chopper/12006-yamaha-xv-535-s-virago
sice 535 ale pěkná
Zdravím tě, krajane. Z vlastní zkušenosti - do ničeho, pod obsah 1000 ccm, nechoď. Taky jsem před třemi lety (po 40-ti letech) pořídil Hondu Shadow 600 s tím, že na moje ježdění to stačí. No a po půl roce .....? už nestačilo. Tak jsem se postupně, přes Hondu Shadow 1100, kterou jsem měl rok, dopracoval až k současné Yamaze Midnight Star 1300 a snad u ní nějakou chvíli vydržím. Věř mi, že každý následný prodej a koupě silnější motky je pro tebe finanční ztráta. Vzhledem k tomu, že nebudeš jezdit sám, tak o nižším obsahu snad ani neuvažuj. Jistěže je to ale jen a jen tvoje rozhodnutí, které je třeba i limitováno částkou, kterou jsi ochoten do pořízení investovat. Nejlépe někam zajet, kde je větší výběr a jsou ochotni poradit. Velmi dobrou zkušenost mám opakovaně s KHmoto v Kutné Hoře (http://www.khmoto.cz/), kde máš možnost vyzkoušet hafel chopperů či cruiserů různých značek, obsahů, velikostí a třeba i barev. Hoši jsou tam velmi vstřícní.
Až budeš mít třeba cestu na Valašskoklobucko, tak se zastav, posadíš se na moji Stár, pokecáme a třeba i omrkneš u mojich kamarádů Hondu Shadow a Virago 535. Tak se měj fajn a případně dobře vyber.
Naposledy editováno 11.11.2013 07:34:00
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké virago pro začátečníka?
Krt-tek píše: 1100Virago> Souhlasím s tebou, že otočíš plynem a zabere. To je jasné, to je taky ten hlavní rozdíl mezi 2T a 4T. Do kopce jsem byl rychlejší, ale to je tak vše.
Párkrát jsme zkoušeli sprintíky. Samosřejmě na této motorce by se to dělat nemělo, ale zajímalo nás, jaký bude výsledek přes dost rozdílné motorky.
1) Virago 535 (190kg) je oproti dvoutaktu Cagiva Elefant 125 (125kg) o 65 kg těžší.
2) než tam na virážce nahážeš kvalty, tak je skoro půlnoc. Každá snaha o rychlé zařazení bylo vždy na úkor převodovky! A to nebyla chyba ve mě. Zkoušelo nás to víc. Kvůli řazení jsem na sprintu ztrácel zbytečně čas. Prostě to je typická převodovka pro choppry "Žádný spěch".
(Pro rejpaly jsme to zkoušeli jenom párkrát)
3) obratná 535tka je, ale jenom v kategorii chopper.
4) jel jsem na ní necelých 150km/hod (budíkovejch.... realita bude jiná) a dala by více, ale už jsem neměl to srdce ji tak točit. Většinou jsem jezdil do 120 max!
5) pro začátečníky super motorka. To je bez debat.
(začátečník není člověk, kdo jezdil na Jawě 350. Tam ty základní zkušenosti pro jízdu na motorce máš. Pak je to už o hlavě a dalšímu zdokonalování.)
budu ti oponovat ale dobrý jezdec udělá i z 535 dobrýho sportovce na rozjezdy je možná línější to nemohu posoudit nejel jsem na ní ale stačí vidět kamarádův zadek jak se mi zdaluje v zatáčkách
Jinak co se týče ježdění tak i s virglem se daj v rámci možností celkem sekat zatáčky a slušně drží,brzdí a celkem i jede (max 190km/h a to už jsem ho trápil) jinak po republice no problém a to jak 750 tak 1100 . Hlavně pokud si jezdil kdysi na něčem malém tak to nebude problém ani u jedný. Tatik jezdil naposled před 250-ti lety 250 jawu a virgl mu padnul do ruky hned a do týdne jsem mu sebral klíče páč bych neměl na čem jezdit sám.
V každém případě jak už tu psali ostatní tak až budeš vybírat tak bych koukal po kousku s operkou pro spolujezdce,pokud možno s nosičem a s brašnama i s podpěrama a nebo pokud máš šikovné ruce a nebo známé tak udělat třeba z leštěnýho anticora. Tohle bych už dneska chtěl od začátku za každou cenu,protože ve dvou i na dva dny s sebou povezeš nějaký věci.
Tady máš jedno ilustrační s brašnama a nosičem http://khmoto.cz/detail.php?id=235673
btw vem s sebou možná i manželku ať si to osedí vzadu taky (z vlastní zkušenosti :) )
V každém případě přeji šťastnou ruku s výběrem a hodně kilometrů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké virago pro začátečníka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké virago pro začátečníka?
Krt-tek píše: badyXV> Tak jsem asi nebyl dobrý jezdec. Jen mi je divné, že ostatní 4 jezdci měli stejný pocit i časy. Když se podívám na Vaši profilovku (nic ve zlém), tak se nedivím, že vám dá 535tka v zatáčkách na prdel, protože mít řidítka tak vysoko je na akceleraci a manévrovatelnost nesmysl!
když má člověk skoro 2metry neudělá nic
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké virago pro začátečníka?
"2) než tam na virážce nahážeš kvalty, tak je skoro půlnoc. Každá snaha o rychlé zařazení bylo vždy na úkor převodovky! A to nebyla chyba ve mě. Zkoušelo nás to víc. Kvůli řazení jsem na sprintu ztrácel zbytečně čas. Prostě to je typická převodovka pro choppry "Žádný spěch"."
Buď bylo špatně seřízené vystavování spojky, nebo jste na tom prostě neuměli řadit. Nikdy jsem nezaznamenal podstatný rozdíl v rychlosti přeřazení proti jiným motorkám. Navíc při sprintech se kvalty sázejí bez spojky - dělali jste to tak?
"3) obratná 535tka je, ale jenom v kategorii chopper."
Hlavně v kategorii chopper. Ale nemusí se stydět ani proti sportům. Kámoš na ní bez problémů v zatáčkách a překlápěčkách předjížděl maníky na bývalých sportech kategorie FZR, VFR a podobně. Je fakt, že je to trochu magor, ale dokázal, že to jde.
"4) jel jsem na ní necelých 150km/hod (budíkovejch.... realita bude jiná) a dala by více, ale už jsem neměl to srdce ji tak točit. Většinou jsem jezdil do 120 max!"
Ano, do těch 120-130 je to rozumné. Ale to platí o většině motorek téhle kategorie. Pak už fouká a jízda není moc příjemná. Ale pořád platí, že ta motorka bez problémů vydrží i delší cesty vyšším tempem.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké virago pro začátečníka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké virago pro začátečníka?
"3) obratná 535tka je, ale jenom v kategorii chopper."
Hlavně v kategorii chopper. Ale nemusí se stydět ani proti sportům. Kámoš na ní bez problémů v zatáčkách a překlápěčkách předjížděl maníky na bývalých sportech kategorie FZR, VFR a podobně. Je fakt, že je to trochu magor, ale dokázal, že to jde..............................
taky znám takovýho blázna kamaráda na Dubý předjíždí SS
Naposledy editováno 11.11.2013 09:46:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké virago pro začátečníka?
2) Nikdy při sprintech nebudu jezdit bez spojky, když je motorka má. Za to ničení převodovky mi to nestojí. Musel bych tam mít "quick shift" a to nemá ani má Sůza, i když by mi to bodlo. :) Nevěřím tomu, že jsi schopný řadit na choppru bez spojky, vzhledem k tomu, jaký mají krouťák. Leda že by ses trefoval do těch správných otáček.
3)v tom případě je to blázen, protože ta motorka v prudčích náklonech, kdy si škrtneš stupačkou (párkrát se mi to stalo) je nečitelná a nevíš, jestli ji položíš nebo ne. Věřím tomu, že se dá takhle jezdit, ale je to riskantní.
4) na mí 535tce moc nefoukalo. Měl jsem tam velký plexi. Ta motorka by zasloužila šestou rychlost. Fakt se mi zdálo, že ty rychlosti nad 110 tý motorce neprospívá. Vibrovala a řvala. Taky škoda, že jsem neměl otáčkoměr. Dost by mě zajímalo kolik točí při 100 a 140.
V tý době to byla jedna z nej. chopprů. Je to vidět i na jejich počtu . Je jich mraky a dodnes jezdí bez problémů.
Naposledy editováno 11.11.2013 11:12:45
3 reakcí na tento příspěvek Jaké virago pro začátečníka?
Podezdřele nízká cena ne?
trafika píše: www.motocentrumolomouc.tipmoto.com/motorky/yamaha/248109-xv-750-virago.html
Podezdřele nízká cena ne?
je to z německa přitažený proto asi ale jinak vypadá pěkně
trafika píše: www.motocentrumolomouc.tipmoto.com/motorky/yamaha/248109-xv-750-virago.html
Podezdřele nízká cena ne?
pěkná 1100
2 reakcí na tento příspěvek Jaké virago pro začátečníka?
Navíc než si zvyknu (řadit,brzdit,)tak si zkušební jízdu ani moc neužiju
Jinak jsem na jaro zvažoval kondiční jízdy-v Brně mají v autoškole Virago 750 tak bych se tam objednal
trafika píše: Mám obavy,že při mých 0zkušenostech,si v bazaru budu připadat stracen a jak 535 tak 750 bude pro mě "dělo"
Navíc než si zvyknu (řadit,brzdit,)tak si zkušební jízdu ani moc neužiju
Jinak jsem na jaro zvažoval kondiční jízdy-v Brně mají v autoškole Virago 750 tak bych se tam objednal
takhle přemýšlet nesmíš jinak nic nekoupíš
1 reakcí na tento příspěvek Jaké virago pro začátečníka?
Věz, že víc než na motoru záleží na geometrii. Důležitější než zátah, zrychlení, ... je, abys na té máše vydržel pár set km a nebolel Tě zadek, abys neskučel se zádama, aby Ti nesesedla manželka někde u Jadranu a neřekla, že jede zpátky vlakem, protože si "jednoduše a prostě na to už nemůže sednout".
U chopperů je posez nádherně pohodlný - prvních 20 km. Pro někoho je pohodlných i 200 km, pro mne ne. Líbí se mi choppery, manželka má maraudera, několikrát jsem se pokusil na tom jet daleko - a nejde to! Jezdím naháče, protože občas jedu daleko - a to bych já s chopperem nedokázal.
Tedy - zkus se povozit na každém modelu alespoň 50 km (zaplať prodejci benzín a pod.). A neomezuj se jen na Virago.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké virago pro začátečníka?
650ccm píše: Čau trafiko. Pokud jsem Tě pochopil, chceš nějaké Virago a ještě jsi na tom pořádně nepojezdil.
Věz, že víc než na motoru záleží na geometrii. Důležitější než zátah, zrychlení, ... je, abys na té máše vydržel pár set km a nebolel Tě zadek, abys neskučel se zádama, aby Ti nesesedla manželka někde u Jadranu a neřekla, že jede zpátky vlakem, protože si "jednoduše a prostě na to už nemůže sednout".
U chopperů je posez nádherně pohodlný - prvních 20 km. Pro někoho je pohodlných i 200 km, pro mne ne. Líbí se mi choppery, manželka má maraudera, několikrát jsem se pokusil na tom jet daleko - a nejde to! Jezdím naháče, protože občas jedu daleko - a to bych já s chopperem nedokázal.
Tedy - zkus se povozit na každém modelu alespoň 50 km (zaplať prodejci benzín a pod.). A neomezuj se jen na Virago.
no vidíš já dal za den 700km a pohoda zadek mně nebolel
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké virago pro začátečníka?
trafika píše: www.motocentrumolomouc.tipmoto.com/motorky/yamaha/248109-xv-750-virago.html
Podezdřele nízká cena ne?
já bych řek že ne, spíš právě naopak, je to r. 92, jen 750 cc. Ty výfuky nejsou původní - tenhle krátkej typ se v tej době nedával a nádrž bez nápisu taky z fabriky nevycházela - je to stříkaný podle mě. Mě to nějak nesedí, u tohodle kusu bych byl opatrnej... 1100Virago nám řekne víc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké virago pro začátečníka?
Mám to k tobě jen 40Km.Klidně se můžem domluvit a přijedu na pokec případně si sednout na pořádnou motorku
V létě takoveto km jezdím i na kole,ale vzhledem k počasí byych dojel autem
nyní již mají zazimováno,začínají podle počasí březen duben 2014
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké virago pro začátečníka?
takže lepší vzít "novější"ročníky nežli třeba "vymazlené"starší(89,90,91,92,)?
Proto jsem se ptal zda špicové nebo loukoťové kola,ne kvuli vzhedu ale kvůli r.v
"Nevěřím tomu, že jsi schopný řadit na choppru bez spojky, vzhledem k tomu, jaký mají krouťák. Leda že by ses trefoval do těch správných otáček."
Ale vůbec ne, jde to naprosto v pohodě a dokonce i dolů. Běžně to nedělám taky, ale když mi třeba rupne spojkové lanko, tak normálně dojedu kam potřebuju a tam teprve měním za náhradní. Dokonce se dá bez spojky i rozjet - odžduchneš se nohama aby se motorka dala do pohybu a pak tam prskneš dvojku a jedeš.
"3)v tom případě je to blázen, protože ta motorka v prudčích náklonech, kdy si škrtneš stupačkou (párkrát se mi to stalo) je nečitelná a nevíš, jestli ji položíš nebo ne. Věřím tomu, že se dá takhle jezdit, ale je to riskantní."
Ale vůbec ne. Virago má stupačky proti jiným strojům téhle kategorie celkem vysoko a i když šktáš, stupačka se trochu sklopí a uhne. Podvozek, pokud jsou v pořádku tlumiče, ložiska kyvky a krku řízení, sedí. 535 má jen tendenci v zatáčce uskakovat tvrdým zadkem na hrbolech, ale jak lakonicky poznamenal ten kámoš: "No a? To se vždycky zase chytne."
Naposledy editováno 11.11.2013 14:02:58
Yura: já bych řek že ne, spíš právě naopak, je to r. 92, jen 750 cc. Ty výfuky nejsou původní - tenhle krátkej typ se v tej době nedával a nádrž bez nápisu taky z fabriky nevycházela - je to stříkaný podle mě. Mě to nějak nesedí, u tohodle kusu bych byl opatrnej... 1100Virago nám řekne víc
Máš pravdu, že je to přestříkané. Navíc ty odrazky na předních tlumičích měly americké verze, ale budíky vypadají na Evropu (fotka je dost malá). A největší problém je, že to prodává proslulý křivák Pavelka.
3 reakcí na tento příspěvek Jaké virago pro začátečníka?
natéhle se mi zase nelíbí řidítka
no na každý je něco