1 reakcí na tento příspěvek Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
A co na prvním snímku dvouválec 350 OHC?
1 reakcí na tento příspěvek Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
DÍKY SOUKMENOVČE! UHODIL JSI HŘEBÍK NA HLAVIČKU!!!
To je JAWA postavená jako vzorek možné spolupráce s Hondou někdy v 1990-91!
V září 1991 už byla Honda odmítnuta s tím, že Jawa i ČZ bude spolupracovat s Cagivou
Naposledy editováno 17.12.2013 00:16:17
1 reakcí na tento příspěvek Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
Udělat prototyp, jako že by se to mohlo vyrábět s nějakým motorem, to svede na světě tak tisíc firem. Vrátit se dokázal de facto jen triumph.
Mohly se tu možná montovat nějaké hondy, dejme tomu, ale těžko by jawa byla v situaci, že by si mohla diktovat podmínky.
Kdo měl prospěch ze svazku s Cagivou, někdo možná ví, já ne..
1) V srpnu 1991 přichází na trh nová Jawa 350/640 ve stylu Yamaha RD 350.
A současně Jawa promarnila svojí šanci ukončením jednání o spolupráci s Hondou v září 1991. Už v té době podepsána jakási spolupráce s Cagivou a je celkem jasné, že na ukončení jednání s Hondou měla Cagiva lví podíl:
2) Také se ihned Cagiva angažovala, aby jí snad naše značky někdo jiný nevyfoukl a ještě v září 1991 podepsána smlouva "o smlouvě budoucí":
3) Pak přichází rok 1992, podzimní Moto - Velo.
Tento rok 1992 přinesl značné vystřízlivění, kdy se nepodařilo zrealizovat prakticky nic - spolupráce s Cagiva-ou nám nebyla vůbec k ničemu - spíše naopak = zrušila ve Strakonicích výrobu motokrosových motocyklů, zazděn byl projekt ČZ-Cagiva 180 OHC Blues, zazděn byl uvažovaný pilíř výroby modelů Bagpiper. Díky ukončení výroby poměrně moderního modelu motokrosové ČZ 125/519 byla zazděna také spolupráce s nastupující slovenskou značkou Penta.
Ta přišla o motory a prakticky také o dovývoj dvoutaktního ČZ motoru pro cestovních 13kW. Penta tak narychlo přechází na Taivan čtyřtakt / na místo v budoucnu uvažovaného motoru ČZ Bagpiper. Dlužno podotknout ke škodě obou.
Ale ředitelé obou fabrik nám na konci roku 1992 slibují rozjetí výroby čtyřtaktní řady 125, 180, 200 a 250ccm od roku 1994.
Naposledy editováno 17.12.2013 00:07:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
Tady ale nejde něco křísit - alespoň já taková témata chápu jako upřesnění si minulosti!
Minulosti, která kráčela okolo a nikoho z nás by nanapadlo, že tyhle motorky/značky a obrovské fabriky s velkým počtem subdodavatelů neuvěřitelně zcela zmizí ze světa!
1 reakcí na tento příspěvek Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
Něco jako Sportard, nejlépe dvouválec bez těch jemně řečeno nevšedních tvarů. Lidem se nelíběj a stejně tak i cena, která má k rozumnosti daleko.
Klasika by vypadala líp, daly by se použít i nějaké retroprvky, jako kulatá nádrž s chromovanými boky, apod. Jenže je to marný, je to marný a ještě jednou marný. Třeba nový californian na bázi Sportardu vzbudil na loni výstavě pozornost, do výroby prý měl jít loni na podzim. To už je přes rok. Uvažoval jsem o něm, místo něj pak koupil jetý zachovalý klasický italský cestovní dvouválec za výrazně nižší cenu a jsem s ním naprosto spokojený.
A tahle se podle mě rozhoduje hodně potenciálních zájemců o Jawu. Časem možná koupím starou Sportku, která se mi líbí, ale to už té fabrice nijak nepomůže. Nevedou to tam dobře, jejich škoda.
Franky píše: laďa-prášil>
Tady ale nejde něco křísit - alespoň já taková témata chápu jako upřesnění si minulosti!
Minulosti, která kráčela okolo a nikoho z nás by nanapadlo, že tyhle motorky/značky a obrovské fabriky s velkým počtem subdodavatelů neuvěřitelně zcela zmizí ze světa!
Máš pravdu, já to taky tak beru. Jako poučení je dobré přečíst si těch mnoho slov a vizí a vyhodnotit, jak dopadly = že výsledek je více či méně nula a že papír snese vše. Protože k úspěchu (v kapitalismu) v podnikání je potřeba jaksi něco víc, než tlachat (minimálně aspoň dotace )
A si tak!
Není špatné osahat si moderní superstroje, nebo je nějaký čas vlastnit a ve snaze trochu využít zkusit třeba také závodit.
Pak ale člověk zjistí, že na běžné užití si postačuje výkon asi tak 35-40 koníčků s hrstí kroutícího momentu = to jest výkonového režimu, ve kterém se v provozu převážně pohybujeme i se superstroji.
Jako etalon bych viděl tuto Čezetu 350 z roku 1978, která byla moderní tehdy a dnes už by znovu přišla do módy jako Café racer.
Nesla pokroková řešení (a třeba také na české poměry přiměřeně unifikovaných a tedy plošně "vyrobitelných" rozebiratelných ráfků, které se objevovaly, později jak v lisovaném plechu tak tvarově obdobných odlitcích, prakticky na všech do výroby uvažovaných typech) a těch několik vyrobených kousků jezdí dodnes. Jednu snad vlastní Honza Čejchan a jednu jsem před lety potkal ve Varech.
Letos by měli Dudáci tuším 95 výročí zahájení výroby motocyklů - po vzniku volné zbrojařské kapacity s koncem I. Světové války.
Před smrtící injekcí Cagiva ještě vypadlo z oddělení výroby motocyklů ČZ pár pěkných strojků:
Z mého pohledu teprve Strakoničáci udělali z nepovedeného a nebojím se říci STYLOVĚ SPATLANÉHO motocyklu PROPADÁKU Cagiva Blues esteticky vyvážený stroj!
Zde původní originální Cagiva Blues:
První verze Strakoničáků s motorem 177ccm, kterou Cagiva zakázala vyrábět:
A poslední verze Strakoničáků 199ccm, které nakonec - po nuceném zastavení výroby ve Strakonicích pokynem z Varese - kompletoval z díů soukromník Moto Slepička:
Naposledy editováno 12.01.2014 22:51:54
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |