Naposledy editováno 22.12.2013 09:26:56
gugo píše: KLASEKml> TIm ze pletes dohromady 2 svicky a iridiovky je jasny ze nevic celkem moc ocem mluvis.
Dve svicky jsou rozmisteny tak aby zapalovaly rovnomerne smes. To ze slehnes do smesi na dvou koncich ma zcela jiste nejaky vyznam. Na motorce jsem to nikdy moc nesledoval, ale bezne se dela pri zahrvani motoru u UL, kde je vestsinou taky rotax, zkouzka kdy se pousti jenom jedno zapalovani a tam ten rozdil byva taky tak 150 ot/min.
Ohledne toho slavneho iridia. Vodivost jak iridia tak obycejne elektrody je priblizne stejna, a hlavne vzhledem k vodivosti te smesi kde preskakuje jiskra je rozhodne vodivost materialu elaktrody zcela zanedbatelna. Takze kvalitu jiskry ovlivnuje ten material pouze tak, ze elektrody se opaluji pomalu. (Na tvar a kvalitu jiskry ma vliv tvar elektrody, kdyz jsou opalene okraje tak tak jiskra je proste jina).
Jeste se me nestalo, ze bych vyndal z motorky svici (pokud se vyndava v predepsanem intervalu, ale ani pri dvojnasobnem), ktera by mela dokulata ohorelou elektrodu.
Takze ano shrnuto podtrzeno, neverim tomu, ze si zaznamenal nejakej lepsi chod nez na novou standardni svici. POdle meho je to placebo , ale stejne tak jako ti placebo neuskodi, klidne si tam montuj platinovou svici.
1 reakcí na tento příspěvek Iridiová svíčka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Iridiová svíčka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Iridiová svíčka
gugo píše: NJN a mas to i v ty audine co zani sedis ?
Myslis ze si je mam dat i do vita ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Iridiová svíčka
ad NGK - v autě no problem, v motorce měly některý tendence se ulejvat, jiný jsem zas bez potíží provozoval dvoj až trojnásobek udávaný životnosti, matně si vzpomínám že se kdysi mluvilo o tom že ngk má část výroby někde v brazílii a odtud že pocházej ty horší kusy co dělaj problémy (densa se mi ulily taky, nakonec mám v autě brisk a v motorce zrovna teď NGK)
ad iridium - Ta schopnost tý svíčky nahodit jiskru je neoddiskutovatelná (intenzita el. pole je zkrátka vyšší díky tvaru elektrod). Je to schopný nahodit jiskru i při menší dodaný energii (třeba při slabší baterii), za podmínek kdy dojde u normální svíčky ke svodu (může to kompenzovat malou strmost náběhu napětí u některejch typů zapalování) a díky tomu tvaru je i lepší přístup=šíření. Na výkonu ani ve většině dalších jízdních režimů se to nepozná protože v ten moment je směs +-ideální a tak funguje i normální svíce ideálně. Takže záleží na tom jakej to je stroj a jak se s ním jezdí. Jestliže je mašina v pořádku a majitel jezdí tak že "za to tahá" tak to pozná možná tak na větší životnosti tý svíce ale jinak nic. U strojů s velkým spalovacím prostorem nebo špatnou volnoběžnou směsí to může pomoci zklidnit volnoběh a díky spolehlivějšímu nahazování tý jiskry i odstranit vynechávání (což bude ten efekt "zdvihnutí volnoběhu"). Motor s karburátorama se pak dá provozovat i s chudší směsí což může bejt ve finále i problém (doporučuju nastavit karburátory na standardních svíčkách a pak vyměnit za iridia). Zkusil jsem to, porovnal a nepoužívám protože nemám důvod ale určitě se najdou stroje kde to pomůže.
4 reakcí na tento příspěvek Iridiová svíčka
tonda5500 píše: Pánové a dámy, já nekteré z Vás velice obdivuji, jak dokážete někoho, kdo má nějaký problém, se kterým potřebuje poradit zhnusit. Převážná většina z Vás se zde chová jako naši arogantní politici. Mě by zajímalo, proč, když nechcete na dané téma diskutovat, proč si ho vůbec čtete a ješte více, proč na něj reagujete? V naší vsi je celkem 10 aktivních motorkářů, ale všichni jsme svorně konstatovali, že asi portál motorkářů opustíme, jelikož si zde podle nás spousta lidí léčí své mindráky. Možná to bylo i k tématu.
Hurá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Iridiová svíčka
gugo píše: SPEEDY21> A myslis jako ze je tam mam dat misto zhavicek nebo vyvrtat novy diry a udelat zavit ?
vrtat nový to je jasnýtonda5500 píše: Pánové a dámy, já nekteré z Vás velice obdivuji, jak dokážete někoho, kdo má nějaký problém, se kterým potřebuje poradit zhnusit. Převážná většina z Vás se zde chová jako naši arogantní politici. Mě by zajímalo, proč, když nechcete na dané téma diskutovat, proč si ho vůbec čtete a ješte více, proč na něj reagujete? V naší vsi je celkem 10 aktivních motorkářů, ale všichni jsme svorně konstatovali, že asi portál motorkářů opustíme, jelikož si zde podle nás spousta lidí léčí své mindráky. Možná to bylo i k tématu.
....tak se nezlob a čau tedy (sorry ale většina co kam s tím a co tam dát nelze číst a je třeba to nějak to .....víš sám co)1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Iridiová svíčka
SPEEDY21 píše: vrtat nový to je jasný
Kdyz ja nevim to se bojim. Necitim se nato moc zrucny. Vyvrtas me to ?
Tonda550>Zkus to na www.transalpclub.cz tam jsou sami hodni hosi.
gugo píše: Kdyz ja nevim to se bojim. Necitim se nato moc zrucny. Vyvrtas me to ?
Tonda550>Zkus to na www.transalpclub.cz tam jsou sami hodni hosi.
Tondo dejte vědět kam a kluci od nás ze vsi říkali že půjdeme s vámi
KLASEKml píše: Nemyslim si, ze je to placebo efekt. Vyzkouseno na podobnem motoru. Je to opravdu znat. Jak pri startu, tak pri volnobehu, tak pri delce zapnuteho sytice. Vykon to neprida a spotrebu znatelne nesnizi.
Jednu sezonu jete iridia NGK start pri 10 stupnich nad nulou na prvni protoceni se syticem, po 10 vterinach sytic vypnut a volnobeh drzel pravidelnych 1400 ot/min.
Druhy den, teplota stejna, nove obycejne svicky NGK. Start tak na druhe, treti otoceni motoru se syticem, po 10 vterinach sytic vypnut a zdechl i motor. Znovu zapnut sytic, start. Musel jsem to nechat bezet na sytic cca 2 minuty, pak se dal vypnout sytic, aniz by zdechl motor. Otacky volnobehu byly o dost nizsi, jen 1000 Ot/min. Musel jsem pridat na volnobehu.
Tohle je moje osobni zkusenost s iridiovkama. Mam je tam od 4.1.2012 a slapou.
Jinak deset vterin.
http://www.motoretez...c2-b406.html [/quote] Kámoš má ty samý postřehy při výměně std svíček za iridiové na XV1600, iridiovky jistě přínosem budou jenže ve většině případů přínosem malým, nezaregistrovatelným ale určitě měřitelným. Určitě ale nejsou dělaný na nějaký ježdění po městě s velkým počtem studených startů, na to dělaný (vymyšlený) nebyly.
1 reakcí na tento příspěvek Iridiová svíčka
nikdy jsem nepoužil jinou značku a jen jednou (za ty desítky let!) klekla po ujetí
několika kilometrů ve dvouválci Suzuki GT125X4/1981 a prodejce ji vyměnil za jinou.
Za "blahé doby" svazarmovského motoristického sportu, kdy jsem/jsme je kupovali
v Tuzexu(za "bony" od veksláků)jsem je dokonce dával na opískování(!) kamarádovi do
Zbrojovky Brno, aby se porculánek a elektrody zbavily karbonové úsady.
Poté tyto svíčky(NGK!) šly zpět do "provozu" na veřejných komunikacích i na tehdej-
ších "příroďácích" A NIKDY(!) MNĚ neselhaly ...
Asi TENKRÁT "nehrozil" původ Made in PRC .......
Naposledy editováno 24.12.2013 18:53:50
Ale ted jsem koupil duka a je fakt, ze tam byl problem se startovanim a kdyz si to ulil tak vyndat svici a nahrat a pak to tak nejak chytlo, ale vymenil jsem za BRISK a bez problemu.
Ono by to asi bylo dobre i kdybych vymenil za novou NGK, neznam jeji historii. Ale mozna ze natom ze jak ji jednou ulejes tak uz to neni ono neco bude.
1 reakcí na tento příspěvek Iridiová svíčka
"Iridiové svíčky mají laserem navařené elektrody z kovu iridia. Tyto elektrody mají mimořádně malý průměr, 0,6 mm, který umožňuje lepší zapalování směsi v nízkých i vysokých otáčkách, navíc motor běží čistěji.
Platinové zapalovací svíčky také poskytují zvýšenou životnost a spolehlivost zapálení při obtížných spalovacích podmínkách, navíc díky velmi tenké středové elektrodě může být zapalovací napětí nižší, což zvyšuje spolehlivost zapálení směsi.
Klasické svíčky se s najetými kilometry opalují a tím postupně slábne jejich jiskra. Proto je obvyklý termín výměny klasických svíček jen asi 12 tisíc km. Naproti tomu platinové a iridiové svíčky se nevypalují prakticky vůbec, protože jsou vyrobeny z výrazně odolnějších materiálů. Tím dlouhodobě zajišťují stálou vzdálenost mezi elektrodami, a proto dávají po celou dobu životnosti stejnou jiskru, která je navíc díky tenčímu hrotu jiskřiště i silnější. Životnost platinových a iridiových svíček bývá kolem 40 tisíc km, tedy více než dvojnásobná oproti normálním svíčkám."
Naposledy editováno 25.12.2013 09:59:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Iridiová svíčka
CZepelin píše: okopírováno z jiného webu:
"Iridiové svíčky mají laserem navařené elektrody z kovu iridia. Tyto elektrody mají mimořádně malý průměr, 0,6 mm, který umožňuje lepší zapalování směsi v nízkých i vysokých otáčkách, navíc motor běží čistěji.
Platinové zapalovací svíčky také poskytují zvýšenou životnost a spolehlivost zapálení při obtížných spalovacích podmínkách, navíc díky velmi tenké středové elektrodě může být zapalovací napětí nižší, což zvyšuje spolehlivost zapálení směsi.
Klasické svíčky se s najetými kilometry opalují a tím postupně slábne jejich jiskra. Proto je obvyklý termín výměny klasických svíček jen asi 12 tisíc km. Naproti tomu platinové a iridiové svíčky se nevypalují prakticky vůbec, protože jsou vyrobeny z výrazně odolnějších materiálů. Tím dlouhodobě zajišťují stálou vzdálenost mezi elektrodami, a proto dávají po celou dobu životnosti stejnou jiskru, která je navíc díky tenčímu hrotu jiskřiště i silnější. Životnost platinových a iridiových svíček bývá kolem 40 tisíc km, tedy více než dvojnásobná oproti normálním svíčkám."
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Iridiová svíčka
tonda5500 píše: Pánové a dámy, já nekteré z Vás velice obdivuji, jak dokážete někoho, kdo má nějaký problém, se kterým potřebuje poradit zhnusit. Převážná většina z Vás se zde chová jako naši arogantní politici. Mě by zajímalo, proč, když nechcete na dané téma diskutovat, proč si ho vůbec čtete a ješte více, proč na něj reagujete? V naší vsi je celkem 10 aktivních motorkářů, ale všichni jsme svorně konstatovali, že asi portál motorkářů opustíme, jelikož si zde podle nás spousta lidí léčí své mindráky. Možná to bylo i k tématu.
Mě toto téma náhodou pobavilo tak, že jsem si přečetl i skryté příspěvky Třeba si příště dotyčný dá lepší pozor. Taky nechápu, proč si ten úvod po prvním rýpnutí neopravil...? Že by byl taková trubka, že by toho nebyl schopný, to už snad ani nejde.Tady si člověk vybere z toho, co ho zajímá. Vždy a všude najdeš lidi co ti sednou a ty druhé. Jestli víš o webu,kam chodí jen fajn dokonalí lidi, hoď mi odkaz do PM. Rád se k nim přidám.
Jezdím většinou na benzín bez biosraček. Mechanik mi dělal kontrolu po 50-ti tis a říkal, že je všechno včetně svíček krásně čisté. Je to poznat i ve výfuku. Když jezdím na běžnou 95-ku,je konec výfuku plný ,, černých sazí". Bez biosraček je jen zašedlý. Je na tom vidět,že v motoru dochází k lepšímu spalování. No a začal jsem o tom proto,že si myslím, že kvalita benzínu má na chod motoru větší vliv než druh svíčky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Iridiová svíčka
1 reakcí na tento příspěvek Iridiová svíčka
Malý průměr středové iridiové elektrody má vyšší provozní teplotu než ty "kolky" na běžných
NGK a tak se čistí líp. OVŠEM(!), kdo "tahá", zahřeje i ten "kolek" na teplotu dostatečnou.
ŽÁDNÝ výrobce iridiovou nepředepisuje ! Na moderních moto dodržujte to, co předepisuje vý-
robce především kvůli provázanosti s "tou vší hitech elektronikou". Na karbecových "bábách"
jsem vždycky nejdřív vyhodil odrušený botky a po najetí kilometráže i odrušený svíčky(po-
kud tam byly z výroby), protože v těch vibracích a teplotách ty "vložený odpůrky", ať už ve
svíčce, nebo botce, to byla spolehlivá cesta k budoucímu selhání... Taky jsem se vždycky
vyhnul použití karbonových HT-káblů - zlatý poctivý měděný ´lanka´ !!
Ale to jsem se už dostal daleko od "výhod" iridiových svíček ... Píšu sem vlastně pře-
devším proto, abych podpořil argumenty Kov-a a POTVRDIL moje vlastní zkušenosti s používá-
ním "všech těch Naturalů s tou biosračkou" - pardón, biosložkou/přísadou biolihu :
Výhradně 100okt benziny (jako jediné bez biosračky!), Verva100 od Benziny+ a Maximotion100
od OMV(dříve Carrera) používám od r.2008, kdy jsem začal jezdit RG500 a nikdy neměl žádný z těch problémů, které se pořád a všude "řeší" a sice obtížný start po delším stání(přes ce-
lou zimu o tom ani nemluvě!), korozí nádrže, protože do poslední náplně přidám trochu motor.oleje, aby nebyly obnažené stěny nádrže suché od benzinu, ale mastné. Navíc, od té
biosračky smíchané s benzinem koroduje cokoliv, co s ní přijde do kontaktu a to z jednodu-
chého důvodu : vysoce hygroskopický biolíh do sebe absorbuje vzdušnou vlhkost tak dlouho, až při určitém obsahu vody se začne od benzinu oddělovat (JE TO POUZE SMĚS S BENZINEM,
NIKOLIV SLOUČENINA!!!), klesat ke dnu nádrže / plovákové komory, prostě kdekoliv zůstane
a zpúsobuje korozi. Takže po zimní přestávce když bajker pohybem nádrží znovu rozmíchá
sedimentovaný zvodnatělý biolíh s benzínem, tak se mu sice podaří nastartovat(zvlášť když
nezapoměl před odstavením na zimu vypustit i plovákovky!), ale nejspíš má pěkně zkorodo-
vanou spodní část nádrže . No a že ten zvodnatělý biolíh NEMŮŽE BÝT NEŠKODNÝ pro tak pre-
cizní zařízení motocyklu, jako je např. vstřikovací systém, o tom snad nemusím nikoho
přesvědčovat. JEDINOU JAKOUSI OBRANOU může být naplnění nádrže před odstávkou na zimu
benzinem BEZ BIOSRAČKY a tak posledním projetím na TENTO benzin "propláchnout" celý pali-
vový systém, aby v něm nezůstalo ani stopa po tom "proslaveném Naturalu s biosložkou .
Naposledy editováno 25.12.2013 20:42:55
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kterou motorku vybrat [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 Trail, Yamaha XT 660 Z Tenere | Sportback | 65 | 22.3.2021 v 10:52 Slávek-TDM |
Uprava laufu. Aprilia Pegaso 650 Trail | vladaobi | 6 | 18.1.2021 v 15:33 FiZzeR |
Tachometr Aprilia 650 trail Aprilia Pegaso 650 Trail | Fira528 | 1 | 8.3.2020 v 05:45 krokoš |
Divné cukání a chod motoru Aprilia Pegaso 650 Trail, Aprilia Pegaso 650 Strada,... | oskaradam | 8 | 2.9.2019 v 23:11 jenda-pegaso |
SOS nesprávný kod Aprilia pegaso 65... [1, 2] Aprilia Pegaso 650 Trail | vladaobi | 43 | 31.8.2019 v 20:30 -PePe- |