1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilu
Naposledy editováno 23.12.2013 18:51:43
Nicméně pokud motor neklepe, jako když králík sere na buben, tak není třeba ventily řešit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilu
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilu
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilu
Saxn píše: J.M.K.> a přoč,když je motor zahřátý ,tak je je hlučnější ?
Přesně naopak... zahřátím se vlivem teplotních roztažností vůle zmenší a proto je nutné nějakou vůli nastavit. Jinak by po zahřátí (a prodloužení dříků) ventily nedovíraly, netěsnily a mohly by se "podpálit", nebo v horším případě by motor nešel vůbec (ztráta komprese).
Proto je studený motor vždy hlučnější, pokud tedy nemá hydroštely. Přesně, jak psal Packyn, nejvíce je to znatelné u vzduchem chlazených motorů (a kor starších typů), kde provozní teploty a především jejich rozložení jsou vždy ve větších roztečích, než u vodou chlazeného motoru, a proto i vůle musejí být větší (uvažuj, že u motoru chlazeného pouze náporem (což je i GS500) může být rozdíl teplot na návětrné a na závětrné straně válce i 60°C!).
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilu
A jen pro poradek vule se za tepla ZVETSUJI !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilu
J.M.K. píše: Přesně naopak... zahřátím se vlivem teplotních roztažností vůle zmenší a proto je nutné nějakou vůli nastavit. Jinak by po zahřátí (a prodloužení dříků) ventily nedovíraly, netěsnily a mohly by se "podpálit", nebo v horším případě by motor nešel vůbec (ztráta komprese).
Proto je studený motor vždy hlučnější, pokud tedy nemá hydroštely. Přesně, jak psal Packyn, nejvíce je to znatelné u vzduchem chlazených motorů (a kor starších typů), kde provozní teploty a především jejich rozložení jsou vždy ve větších roztečích, než u vodou chlazeného motoru, a proto i vůle musejí být větší (uvažuj, že u motoru chlazeného pouze náporem (což je i GS500) může být rozdíl teplot na návětrné a na závětrné straně válce i 60°C!).
Promin ale tohle je blabol... Premyslej logicky" drik ventilu se natahne a hlinikova hlava (mimochodem hlinik ma vyrazne vetsi tepelnou roztaznost) ne?
Black píše: Ja jen poopravim par nepresnosti... Vule se vymezuje jak bylo receno podlozkama (daji se vymenit bez demontaze vacky). Pristup je na GS je luxusni, nechapu jak muze nedo napsat opak. Vule jsou male 3-8 setin proto se maji take kontrolovat kazdych tusim 5 nebo 6 tisic km.
A jen pro poradek vule se za tepla ZVETSUJI !!!
Fakt , rekl bych ze jsi se svym nazorem dost osamocen.
Toto si treba mysli na soudnim inzenyrstvi.
"Vůle ventilů je u studeného motoru zpravidla větší než u teplého
motoru. Vůle výfukových ventilů je obvykle větší než u sacích
ventilů. Nastavení správné vůle ventilů se liší podle druhu motoru
a konkrétního motoru. Může být předepsána pro studený nebo teplý
motor, pro stojící nebo pomalu běžící motor.
viz zde
Stehlajslada píše: Ahoj jsou tam seřizovací podložky,a mění se pokud je vůle větší a přebrousí se pokud je vůle menší.Vůle je u všech stejná v rozmezí 0,03-0,08 mm a jsou tam opravdu takto malé vůle tak nebuď vyděšen L.
Mám takový dojem, že vůle se vždy zmenšují.
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilu
Pokud se bavime o rozvodu bez vahadel je vule zatepla vzdy vetsi. Ten text z casopisu Soudni inzenyrstvi je napsan lehce zavadejicim zpusobem a navic je to jen casopis do kteryho si s lehkou nadsazkou muze napsat kdo chce co chce (pokud ma dost titulu pred a za jmenem )
Dal jsem si tu praci a nasel manual sice od automobilovyho motoru ale s naprosto totoznym rozvodem.
Tak a ted at mi to Prof. Ing. František Vlk, DrSc vysvetli
Naposledy editováno 23.12.2013 22:33:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilu
Naposledy editováno 24.12.2013 15:39:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilu
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilu
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E | Dejwidos | 9 | Včera v 21:36 jandaxx |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 18 | 12.9.2024 v 14:28 tun |
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E | ViraxRider | 54 | 7.9.2024 v 21:43 TomasRA |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 6 | 22.6.2024 v 07:45 MungoJerry |