všiml jsem si,že se zde často řeší spousta otázek okolo motorek AJP.
Jsem prodejce AJP-éček, tak pokud by někoho něco zajímalo, ptejte se, popravdě Vám odpovím..Byl bych rád,kdyby se tyhle stroje víc rozšířily mezi lidi, protože si to opravdu zaslouží a tyhle motorky u nás opravdu chyběly .Myslim si,že nabízí víc,než je z prospektu známo.-
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
Jinak, jak padlo tu srovnání s KTM Freeride... Asi to jsou určením přeci jen trochu odlišné stroje. Každopádně u mě vyhrává AJP - už jen kvůli ceně, větší nádrži a homologaci pro 2 osoby
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
Martic píše: 125Marek> Také děkuji za poskytnutí článku . Myslím, že ačkoli se redaktoři snažili dost kritizovat, vyšlo z toho AJPčko bez zásadnější ztráty kytičky
Článek mě neodradil, spíš naopak ještě více utvrdil v tom, abych napříště AJPčko zařadil do svého užšího výběru...
Mimo jiné se mi líbí např. i projev a naladění motoru. V porovnání třeba s mými 250 ccm 4T Yamahami WR250R/X (enduro a motard) se mi u AJP zdá krouťák posazený o dost níž - teda aspoň podle těch pár videí to vypadá u AJP na docela slušný zátah už odspodu, a to by bylo moc příjemné a vítané.
Jinak některé ty v článku zmiňované výhrady jsou - s nadhledem vzato - myslím spíš prkotiny, které by se daly poměrně snadno odstranit, ať už přímo výrobcem nebo v horším případě svépomocí na náklady uživatele.
Snad jediné zásadnější pochybnosti vzbuzuje ta zbytečně "otevřená" kyvka kritizovaná i v článku.
Podle toho, co je vidět na obrázcích, jeví se to (eufemisticky řečeno) jako poněkud netradiční a navíc i zbytečně komplikovaná konstrukce. Kdo ví, co k tomuto výslednému řešení vlastně výrobce vedlo - ve výsledku to bohužel vypadá jako zbastlené metodou pokus-omyl.
Zkrátka moc důvěryhodně ta kyvka nepůsobí,. Ale třeba se pletu, a byl bych tomu moc rád.
Takže dotaz k těm, kdo jste mašinu viděli naživo a zblízka - je to fakt tak hrozný respektive podivně dimenzovaný?
Díky za upřímné názory na tuto věc.
Naposledy editováno 15.12.2013 06:56:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
Na živo působí kyvka solidně, je vyrobená ze silnýho materiálu. Netradičně jsou řešené i odkryté vnitřní strany ramen, chybí tady jejich 4. strany, nicméně "účko" je solidně vyztužené příčnými vzpěrami (na stránkách výrobce ke stažení uživatelský manuál+poverparts). Jak jsem psal vejš, působí solidně, nebál bych se toho (ale nejsem konstruktér, můj nazor vychází z takové nějaké intuice ). Takhle tvarovaná kyvka představuje problém spíš při jízdě v blátě, kam se enduro, pokud je používané tak jak se patří, samozřejmě často dostane - bude to asi fungovat jako solidní lapač nečistot, potažmo nabírač váhy. Ale k této doměnce se můžou vyjádřit chlapy ze Streetmota, kteří AJPéčko testujou na různých enduroakcích...
Ještě jedna drobná poznámka, je třeba ocenit odvahu Streetmota k založení vlákna o AJP a čelit často i nepříjemným otázkám apod.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
mart. píše: Dovi>
Na živo působí kyvka solidně, je vyrobená ze silnýho materiálu. Netradičně jsou řešené i odkryté vnitřní strany ramen, chybí tady jejich 4. strany, nicméně "účko" je solidně vyztužené příčnými vzpěrami (na stránkách výrobce ke stažení uživatelský manuál+poverparts). Jak jsem psal vejš, působí solidně, nebál bych se toho (ale nejsem konstruktér, můj nazor vychází z takové nějaké intuice ). Takhle tvarovaná kyvka představuje problém spíš při jízdě v blátě, kam se enduro, pokud je používané tak jak se patří, samozřejmě často dostane - bude to asi fungovat jako solidní lapač nečistot, potažmo nabírač váhy. Ale k této doměnce se můžou vyjádřit chlapy ze Streetmota, kteří AJPéčko testujou na různých enduroakcích...
Ještě jedna drobná poznámka, je třeba ocenit odvahu Streetmota k založení vlákna o AJP a čelit často i nepříjemným otázkám apod.
Díky,
takže z pevnostního hlediska by to nemusel být problém (snad to má výrobce i na základě zkušeností z provozu pod kontrolou), i když s tou nepraktičností ohledně lapače nečistot a bláta se bohužel asi nezbývá než se smířit.
A procházel jsem si mezitím také ještě zevrubně celou diskuzi a jsem rád, že streetmoto potvrzuje ten dojem z videí o traktorovosti motoru a jeho zátahu hned odspodu...
____
Jinak co se mne týče, tak modely 4 a 5 (vzducháč s karbecem a vodník se vstřikem) se mi aspoň takto na dálku (zatím jen podle popisu, specifikací, fotek, videí a povídání okolo) moc líbí jak celkovou vyvážeností jejich vlastností a univerzalitou, tak i poměrnou nenáročností (časovou i finanční) údržby, a předpokládám snad i dobrou životností stroje a jeho opravidelností v případě potřeby.
A navíc se jedná o menšího, ale zřejmě agilního evropského výrobce, a k němu podle všeho také ještě i o vstřícného českého distributora - a takové lidi a firmy je dobré zvláště v dnešní době podporovat.
Pro toto všechno výše uvedené bych celkem reálně vidél jednoho z těchto modelů (4 nebo 5) jako docela vážného kandidáta na nejbližší přírůstek do garáže.
1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
Dávám sem dva obrázky a večer vložím další fotky, aby jste měli představu..
S tím že je to trochu lapač nečistot musím souhlasit, i když přímo tam toho sajrajtu bude lítat pomálu. Kdyby to byl ale přeci jen problém, napadá mě řešení - montážní pěna a dvě velké samolepky .
Naposledy editováno 15.12.2013 18:42:56
1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
2 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
Jsem pro vše co se týče endurosportu a cross. Jezdím enduro jen pro zábavu a člověk má vše vyzkoušet. Ale jako hobík na první pohled mě u AJP odradila nádrž vzadu-ano vím váha atd.ale je to tak nepraktické,za zádama spousta bláta a to ještě na víku od nádrže,tím to taky pokazila husqvarna te 449 -výsledek nic moc.
Dále ta kyvka zevnitř,tam se akorát bude držet bordel a v blátě se to zalepí a hned kila navíc.Proč hned laděný ¨výfuk který je v lese jen a jen na obtíž a všude o nás ví. Nechci být negativista ale přemýšlet trocha prakticky a je zase o pár zájemců více.
To jen můj názor co mě odradil,jinak supr,paráda,vypadá pěkně ale detaily chlapci :) !!!
Naposledy editováno 22.12.2013 15:07:00
S tou kyvkou - možná se ti to zakydá blátem, ale např. nikdy jsem neměl špinavou kyvku z boku natolik, aby tam byly tuny bláta, ale byla/je špinavá jen shora od zadního kola. A i kdyby se tam nechytalo bláto, nebude to více než 2 kg Jsou jiná místa (zadní část, přední blatník, kryt motoru) kam se ti bláto dostane spíše
S tou nádrží to nedokážu nějak argumentovat... Nevím totiž, jestli to je dobře nebo špatně, nebo jestli by mi to vadilo
Nádrž pod sedlem používá AJP, tuším, už od roku 2001. Tudíž asi má argumenty, proč se držet tohoto řešení (např. rozložení hmoty, výška těžiště, šířka). Ale i já bych dal přednost klasice. Nejen kvůli praktičtějšímu umístění víčka, ale i kvůli tomu, že by pro karburátor stačila doprava paliva samospádem. Tady už musí být čerpadlo jestli se nepletu. V jednoduchosti je přeci síla .
Nicméně, i tak se mi ty motorky velice líbí i při srovnání s konkurencí.
Naposledy editováno 22.12.2013 20:52:51
1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
Kyvka - to žebrování z boku je minimální ,bordel vystříknete a drží se tam úplně stejně jako jinde..dle mého názoru u kyvky se točí zbytečně moc diskuze - pravda je ,že je to odlitek a je mnohem pevnější a lehčí než jeklové kyvky...pokud jde o odlité kyvky, co jsou celé zapouzdřené - tak tady jde už jen o design..z boku kyvky bahno odpadne a vejde se ho tam takový nic,že jezdec na botě ho má víc...zrovna v AJP jsou na kyvku pyšní, protože je vážně lehoučká a extra pevná..a navíc nezlobte se na mě,ale je u ní vydět vývoj, testování,nápad - než obyčejnej jekl,který když víc utáhnete matku se zbortí a vypadá to jak...
např u PR4 je ta velká díra vepředu zapouzdřená gumovou ucpávkou...
Nádrž- správně bylo napsáno,že ajp s timhle řešením přišlo už dávno - v normálním stavu co se týče bordelu,je pravda,že je to nepraktické,ale dělají se již sedla s krytkou takže pohodička a čisto
- jinak výhody: štíhlost stroje, vyváženost,umístění airboxu atd...
- na poznámku výše o čerpadle..většina motorek už mají beztak boky nádrže níž než je karbec,takže už skoro všechny mají čerpadlo..pokud ne,tak by nádrž měla tak max 3 litry..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
Snad to můžu napsat a nebude se na mě nikdo zlobit. Pak nám nabídnul testovačku na otloukánku po parkovišti mezi lidmi bez helmy. Ani nekoukl, jestli máme vůbec papíry No motorka jede suprově, žádná výkonová špička, jede stejně na volnoběh i v omezovači. Brzdy a spojka byly totálně zahnojené (v lanku byla tuna bahna, o brzdy se nikdo nikdy nestaral), pneu byly vypuštěné na bahnění. Prostě motorka byla fakt používána. Dle slov Streetmoto na tom po roce testování nic neopravovali. Vše je původní od výroby Takové ty špekulace, že je kyvka aušus atd. Musíte to vidět, lebo na fotkách se to nezdá. Ve skutečnosti to je opravdu kus materiálu
Oproti Gasu 250 Cami, který stál opodál je tato motorka kratší, vyšší, má lepší komponenty, stříkačku, šesti kvalt. Prostě je lepší, ať si říká kdo chce, co chce Prodejce nám pak ještě ukázal funglovku budoucího nového majitele s novou páčkou spojky. Je to fakt rozdíl, dá se již dobře ovládat Kdybych si měl vybrat nenáročné a dobré enduro za rozumný peníz, bral bych tohle
1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
2 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
Spojka - ztuha jde u obou stejně.......tak si nevyberete.
Motor -
AJP - stříkačka (bezproblémové starty), ventily na klíč a šroubovák (jednoduché), traktor - pravděpodobnost delší výdrže, výfuk - vyndání a nandání vložky cca 10sec. Nemá to kick - může to být problém při závadě na el. instalaci
VV - karburátor (jednodušší, ale problematičtější - hrozí ulití po pádu), ventily na podložky - místo hodiny, tak půldenní práce a nutnost mít podložky, spodek stejný jako AJP (traktoroidní průběh kompenzuje obsah), vršek lepší, je hlučnější, má ale starter i kick.
Podvozek -
Podvozkově lze oba stroje dovybavit, asi bych neviděl rozdíl (snad jen, že čína je klon Hondy a lze sehnat dost bazarových věcí)
Vybavenost -
AJP - je to enduro stroj - jednoznačně vítězí. Sání vysoko - při brodění neutopíte, stříkačka (nezdechne při ucpání přepadových hadiček), v základu ventilátor chladiče, šestikvalt, dobře rozložená hmotnost.
VV - skoro jako motokros se světlama. Chlazení nemá termostat, ani ventilátor (u endura nechápu), sání klasicky z boku (cca 60cm....potom už bych se bál), delší brod - držet pod krkem, jinak se ucpou hadičky a motorka chcípne........jako většina karburátorů.
Nevýhody -
AJP - víčko nádrže (otvor plný bláta - hrozí napadání do nádrže), kick, málo rozšířená značka, ND jen originál, vyšší cena
VV - zpracování starších modelů (praskající špice, slabší elektroinstalace a pod.) od 2013 už bych se toho nebál, číňan reaguje poměrně rychle na připomínky........bohužel se tím i zvedá cena.
Výhody -
AJP - nenáročnost údržby, téměř není nutno nic dokupovat (jen kosmetické úpravy dle přání majitelů), výkon neutahá, průběh motoru netrestá nechtěné vrknutí plynem, neuvaříš, neutopíš.
VV - cena, zaměnitelnost s díly Honda CRF 450 X (2005-2008) - klon, kde pasují veškeré díly.
Tak doufám, že jsem těmito informacemi někomu pomohl při rozhodování. Blížím se věkově k pátému křížku, v terénu neumím téměř nic, a kdyby bylo AJP za cenu za kterou jsem koupil VV, bylo by v garáži.
Uživatelsky je AJP k majiteli vstřícnější, VV je více závodnější.......což už já ve svém věku moc ocenit neumím.
AJP sice bude na trati vidět, ale na bednu to nebude. VV má potenciál tam být. AJP bude na trati vidět tři roky pořád stejná, VV už bude mít motor po GO
Na ježdění kolem komína a pro radost AJP, na ambice závodníka VV...........a na posílení EGA - jednoznačně něco značkového co je in.
Naposledy editováno 13.03.2014 10:17:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky
Brůča> hezky jsi to shrnul Nemám asi námitky, lebo VV 450 jsem nikdy neviděl, nikdy neslyšel a ani nezkoušel. No víčko nádrže - o to bych se asi toliko nebál. Prostě si dáš bacha při tankování Osobně bych se trochu bál jít do VV. Sice cenový rozdíl 30 000 kč je asi znát, na druhou stranu co člověk ušetří při koupi, nacpe do motorky postupem času Musím říci, že osobně bych nějraději šel právě do Portugalce, lebo je to motorka dle mého gusta I sympatický objem 250 ccm
V každém případě díky za srovnávací popis, jen si dovolím oponovat to,že AJP nikdy na bedně nebude v tuhle chvíli záleží na tom elementu mezi stupačkama a řídítky
Naposledy editováno 13.03.2014 23:41:25
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... | svahilec | 1 | 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer |
AJP 310 NEW motorcykles AJP PR4 250 Enduro | srsen600 | 1 | 15.9.2018 v 16:16 Beletsky |
Neználek vybírá ostré enduro Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 360, KTM EXC 520, Hus... | motormichal | 22 | 27.8.2017 v 08:27 Dolph-cz |
AJP PR7 - k vidění v ČR AJP PR4 125 Enduro, AJP PR4 125 Supermoto, AJP PR4 2... | Streetmoto | 8 | 6.5.2016 v 08:06 COMATIK |
AJP Endura - představení v Třebíči AJP PR4 125 Enduro, AJP PR5 250 Enduro, AJP PR4 250 ... | Streetmoto | 2 | 20.4.2015 v 10:34 Streetmoto |