Po sešroubovaní bloku toč s klikou a popřípadě kdyby šla ztuha tak po ni klepni gum. kladívkem z každé strany at se uvolní napětí v ložiskach. Až to včechno vychladne a bude to OK vše tak nalisuj gufera na kliku
2 reakcí na tento příspěvek půlení motoru pionýr
Naposledy editováno 02.01.2014 20:15:09
Jinak motor na fíka skládám že si dám ložiska do karterů.Pravej karter položím na stůl dám do něj převodovku kliku.Papírové těsnění trošku silikonek já dávám Loctite 518 a přiklopím to levým deklem.Nechám to trochu zaschnout a dotáhnu a je hotovo.Vždycky to fungovalo.To Loctite dávám hlavně na 4.takty kvůli mazání nedělá cucky.Tobě stačí lehce silikonu.Každej to dělá jinak.
Naposledy editováno 02.01.2014 22:35:58
1 reakcí na tento příspěvek půlení motoru pionýr
Možná je to ale tím, že nezastávám heslo (s trochou nadsázky): když nepomůže kladivo, použij větší kladivo...
1 reakcí na tento příspěvek půlení motoru pionýr
Když ty bloky správně nahřeješ tak ty ložiska(klika) do toho padají samé a nemusíš to tam prasácky rvát kladivem za studena , kdy se ti může stat , že po X kerém půlení budeš muset použít loctite na vymačkané domky ložisek(kliky)
1 reakcí na tento příspěvek půlení motoru pionýr
1 reakcí na tento příspěvek půlení motoru pionýr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) půlení motoru pionýr
Naposledy editováno 03.01.2014 18:35:49
Já to nahřívam na starém dvouplotýnkovém elektrickém vařiči, kdy tam mám nastavenou nějakou teplotu na termostatu. Teplotu bloku,ložisek ,atd. kontroluji , že na to cáknu vodu (nebo plivnu) a pokud se vytvoří kuličky které se rychle odpařují tak to je správně nahřané.
Tenhle postup mě naučil v mládí jeden starý motorář a praktikuji ho z ůspěchem dodnes
Naposledy editováno 03.01.2014 20:47:19
3 reakcí na tento příspěvek půlení motoru pionýr
1 reakcí na tento příspěvek půlení motoru pionýr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) půlení motoru pionýr
Tazik píše: Teda udělal jsem spoustu motorů ale že bych něco ohřejval to jsem ještě neslyšel a ani to tak nedělám a vše funguje jak má. Asi to dělám blbě.
No, to děláš (kurvíš kartery)
Pral si tu převodovku v něčem, třeba petrolej nebo nitro. To má taky vliv, jelikož čistidla vysušujou. Další věc, když si jí zkoušel otočit tak pouze rukou? Už si tam měl olej? Ono když to nastartuješ s olejem tak si to sedne. Máš tam správný ložiska? Nemyslím velikost, ale C3, mají větší vůli při teplotních rozdílech. Pokud si nekoupil C3, ale obyč tak to také může být tím.
Jinak když dáváš tesnění, tak je to správně, akorát se nedává těsnící tmel, ale lepí se z obou stran na obyč vazelínu, až se motor zahřeje pak to udělá, to co má.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa21 nastertuje perfektne ale vyn... Jawa 50/21 Pionýr | máťa_moto_blázen | 13 | 9.10.2024 v 16:47 pitbikeros |
Startování Jawa 50/21 Pionýr | GreenBean | 10 | 10.9.2024 v 19:26 Kohlstein |
Motor Jawa 50/21 Pionýr | ddavča | 3 | 9.9.2024 v 11:58 Frantas |
Nasazení řídítek do představce - Ja... Jawa 50/21 Pionýr | VojtaSteiner | 2 | 9.7.2024 v 22:33 Kohlstein |
Jawa Pionýr kovový zvuk v motoru př... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 5 | 7.7.2024 v 20:11 Mirekdoda |