1.Jak měřit akumulátor, protože jsem slyšel že musí být při měření zatížen
2. Na kolik ho mohu vybít
Díky.. :D
Mela by mit +-12,7V pokud ma pod 12,5 je treba dobit.
Pak uz jen co dva mesice preventivne zkontrolovat a dobit - samozrejme spravnym nabijecim proudem (maximalne jedna desetina kapacity baterie). Nevybijet pod 12V!
Krasny clanek o bateriich ( Marconi K1400 )
1 reakcí na tento příspěvek údržba baterie
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) údržba baterie
OnluCBR píše: Táta nechal original baterku v nové motorce 7 let i přes zimu v málokdy vytápěné garáži a furt je v pohodě ,ale je to tím že je to orig baterka když koupíš v dnešní době novou dávám ji max 2 roky.
Přesně takovou mám v motorce
Ted žije 6 zim a 7 lét bez dobití. Dobijí se jen jízdou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) údržba baterie
hondacbf1000 píše: Přesně takovou mám v motorce
Ted žije 6 zim a 7 lét bez dobití. Dobijí se jen jízdou
Přesně tak, neboť jak se zde řeší problém s nějakou baterkou musím se smát
Jediné co hlidam aby nebyla dlouho vybita pod 12V, jinak žádná péče a drží.
To samé v autech.
Ale zas si myslim ze to je o tom jak kdo jezdi.
Moto mam cca 10tis.km ročně, auta jsou v provozu prakticky denně.
A drží vse.
Někdo vyjede jednou za mesic a baterka je po 2 letech k.o.
Tak to mam aspon vypozorovane z okoli.
1 reakcí na tento příspěvek údržba baterie
moje zkušenost je taková, že proti mýmu cejchovanýmu(každoročně) měřáku, se ty čínsko-baumaxový multimetry za 100Kč rozcházej i o 0,4V...nemluvě o tom, když jim dochází dech.....a chybovej interval 0,4V už může znamenat rozdíl, mezi baterkou v dobré kondic a baterkou "prosím prosím nabíííít"....
takže na to také pozor...neměřit bramborou, ale měřákem...je to docela zajímavý, že je hromada lidí, který jsou schopný vyhodit mraky peněz za nabíječku a měřej baterku klumpem, když v podstatě na té nabíječce zas tak moc nezáleží, ale na přesnosti měření určitě...
Bandaska píše: hele, je celkem dost podstatný, čím se to napětí měří...
moje zkušenost je taková, že proti mýmu cejchovanýmu(každoročně) měřáku, se ty čínsko-baumaxový multimetry za 100Kč rozcházej i o 0,4V...nemluvě o tom, když jim dochází dech.....a chybovej interval 0,4V už může znamenat rozdíl, mezi baterkou v dobré kondic a baterkou "prosím prosím nabíííít"....
takže na to také pozor...neměřit bramborou, ale měřákem...je to docela zajímavý, že je hromada lidí, který jsou schopný vyhodit mraky peněz za nabíječku a měřej baterku klumpem, když v podstatě na té nabíječce zas tak moc nezáleží, ale na přesnosti měření určitě...
Hmm, souhlas :)
Ale i kdyby, tak ma jeho baterka 9V.
Ale pokud byla v tomhle stavu pár hodin, neni to pro ni smrtelné
1 reakcí na tento příspěvek údržba baterie
Naposledy editováno 11.01.2014 22:01:07
1 reakcí na tento příspěvek údržba baterie
konvenční od yuasy jsou značený YB, Y50, Y60 a 12N
Naposledy editováno 13.02.2022 19:54:39
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa Dandy 125 správné složení před... Jawa 125 Dandy | Polgy100 | 6 | 20.2.2023 v 23:37 Kohlstein |
Jawa Dandy 125 guferá do prednej vi... Jawa 125 Dandy | armagedon74 | 3 | 24.7.2022 v 20:36 Valve |
Smazano [1, 2] Jawa 125 Dandy | sancho66 | 33 | 27.4.2022 v 21:19 Orebuch |
156fmi vůle ventilů Jawa 125 Dandy | dandymen | 5 | 10.2.2022 v 10:39 combust |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |