Z Dominatora dělám trochu naháče ve stylu "Kiddo Uno"
http://www.blessthis...tom-by-kiddo-motors/
a prosím o radu v otázce nákupu správného vzduchového filtru. Airbox je pryč a místo toho bych chtěl dát otevřený vzduchový filtr K&N (hříbek přímo na karburátor, jako je ve výše uvedeném odkazu) a nejsem si jistý jaký bude pasovat (průměr na karburátor).
Tenhle? ... http://www.knfilter...ct.aspx?prod=RU-0880
K tomu mám origo výfuk arrow 72602PD přímo určený pro Dominátora. A další otázka tak zní... jak potom poladit bohatost směsi, zvládnu to když jsem to nikdy nedělal nebo mi poradíte někoho v Plzni a okolí, kdo by to uměl?
A půjde použít origo karburátor nebo je potřeba vyměnit i ten (u jiné přestavby vím, že dali třeba karburátor z VOXe). Kiddo uno má asi origo karburátor.
Dík za pomoc
Míra
Pokud bude někdo tvrdit opak, tak to v životě nedělal.
Každý motor je originál. Začni s tím, že vše musí být bohatší a nezapomeň, že se neladí jen tryskami, ale i šoupátkem, jehlou a komínkem.
Ale ladění je dobrodružství, kvůli kterému takovéhle věci děláme
Přeju ti ať se vše zadaří a ať ti to jede jako z praku.....
Naposledy editováno 15.01.2014 00:25:04
Pokud se to rozhodneš řešit,máš dvě možnosti:
1.Najít servis s brzdou a nechat si to odladit odborníky.
2.Pustit se do toho sám a zkusit změnou trysky případně polohy šroubu bohatosti směsi docílit kýženého výsledku.
Ještě je tu jedna možnost-obstarat si dynojet,ale ten si taky buď necháš namontovat nebo si namontuješ sám.
připrav se na citelný zvýšení hluku ze sání a pravděpodobně se ochudí směs, díky menšímu odporu nasávaného vzduchu.
jako počátek doladění můžeš zkusit zvednout jehlu o zářez a přidat benzín na volnoběžný směsi. pokud to na plnej nepojede čistě, čeká tě ještě hlavní tryska.
jinak hezkej plán a držím palce, aby jsi s tím neměl ani legislativní trable
1 reakcí na tento příspěvek otevřený KnN filter místo airboxu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu
pafl píše: Pro výběr správného filtru musíš změřit průměr sání na karburátoru a podle toho vybrat filtr.V tvém odkazu je to Flange Inside Diameter: 2.438 in (62 mm).Každopádně,jakmile dáš otevřený filtr, musíš koupit i dynojet.Dynojet si doma horkotěžko naladíš,takže budeš muset na brzdu.Dobře si to rozmysli,protože to nejsou malé investice.
nemusí si koupit dynojet. Je dost dobře možný že původní jehla bude fungovat taky, a trysky si může koupit jaký potřebuje. Ale zase vzhledem k ceně dynojetu u nás, která je dost nízko ... A s tou brzdou bych to taky úplně netvrdil, jde to i bez ní pokud má člověk svojí motorku zažitou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu
To že dynojet je sada trysek a polohovací jehla snad z toho co jsem psal vyplývalo. Rozdíly jsou, je že výšku jehly místo klipsu ladíš na tý origo jehle podložkama. A že ta jehla od Dynojetu může mít vhodnější profil, ale taky nemusí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu
2 reakcí na tento příspěvek otevřený KnN filter místo airboxu
Z vlastní zkušenosti mohu říct,že některé motory jsou velmi náchylné na změnu podmínek,některé skoro vůbec.Taky se mohu pochlubit,že jsem zvládl namontovat dynojet bez brzdy.
Moje zkušenosti:
Jednoválec s jedním karbecem-zvládne cokoliv
Jednoválec se dvěma karburátory-velmi náchylný
Dvoválec s karburátory-velmi náchylný
Dvoválec se stříkačkou-téměř nereaguje na změnu
Naposledy editováno 15.01.2014 10:36:28
1 reakcí na tento příspěvek otevřený KnN filter místo airboxu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu
Zakladateli přeju hodně štěstí, a jestli si myslí že je šikovnej, může to zkusit naladit sám. Na brzdu to pak může dát vždycky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu
Stev mel motorku naladenou na brzde a nebyl s tim spokojenej - proto to ladil sam a ted to funguje k jeho spokojenosti. Na zjisteni jestli vykonova krivka je idealni brzdu nepotrebujed, to zjistis i pri jizde :)
Anti píše: ...Z vlastní zkušenosti mohu říct,že některé motory jsou velmi náchylné na změnu podmínek,některé skoro vůbec...
...Moje zkušenosti: Jednoválec s jedním karbecem-zvládne cokoliv...
Právě na tohle jsem narážel v prvním příspěvku. Zkušenosti z jiných motorů nejsou použitelné. Zkušenosti ze stejného motoru jsou použitelné jen orientačně.
Moje zkušenost s jednoválcem s jedním karbecem (Enfield) - rok ladění, než jsem byl spokojen.
2 reakcí na tento příspěvek otevřený KnN filter místo airboxu
takže pár mých reakcí:
1) co se týče legálnosti úprav... než jsem se do toho pustil, tak jsem to konzultoval u nás na technické (co jezdím s autem) i na magistrátu; na STK mě technik ubezpečil, že pokud nesáhnu do věcí, který mají zásadní vliv na provoz tak by problém být neměl, tzn. neměnit rozměry kol, povolené obutí, rozvor, brzdný systém, motor a tak; takže pokud měním dílčí prvky jako světlomet, blinkry, sedlo, nádrž (dokonce ani to prý neva) tak ok, současně je u nových dílů nutno ohlídat homologaci pro ČR, resp. EÚ
2) co se týče air filtru tak mně jde právě o tzv. Flange Inside Diameter: 2.438 in (62 mm). Totiž když změřím karburátor tak mi to hodí 62,5 mm ale to by asi neměl být problém, předpokládám nějakou roztažnost hrdla filtru. Tedy myslíte, že ten co jsem vybral bude sedět, bude ok?
3) co se týče ladění bohatosti směsi karburátoru, tak nejsem až tak perfekcionista co se týče maximálního výkonu, tedy nejde mi o ladění výkonu... jde mi o to aby vše fungovalo a současně se neodpálilo těsnění nebo nepropálil píst a tak, aby to nestřílelo do výfuku, samozápal apod.
4) na sady Dynojet už jsem taky koukal ale asi nejdřív zkusím variantu neřešit, tzn. zapojit se starým karburátorem bez úprav a nabízí se otázka... pokud to bude na první pohled makat jak má, jak zjistim, že se uvnitř děje něco špatně a následky poznám až za nějakou dobu?
Případně jakou sadu Dynojet použít? jaký stage?
Dík moc
hello
Naposledy editováno 15.01.2014 14:59:14
A pořád je tu možnost že s airboxem by to běželo líp, ale to už je na pročítání specializovanejch zahraničních for, jak se to vlastně chová.
http://www.dkracing....order=&stranka=1
Jinak,co se týče košíčku,tak bych se spíše porozhlédl na ebay.com, já je tam objednával, nestojí takovej randál a řekl bych, že kvalitativně nejsou špatný a roztažnost hrdla jsem řešil horkovzdušnou pistolí:
http://www.ebay.com/...62mm+kn&_sacat=0
Jinak,jak tu bylo zmíněno,můžeš koupit různé velikosti trysek a ty zkoušet,ale to bude lepší, když se zeptáš kluků viz. výše,kteří s tim mají zkušenost na jednoválcích.
2 reakcí na tento příspěvek otevřený KnN filter místo airboxu
http://www.ebay.com/...er+60mm&_sacat=0
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu
pafl píše: Tyhle filtry mám já,jsou nesrovnatelně levnější,ale těžko říct,jestli bys tu přírubu roztáhl na 62,5mm
http://www.ebay.com/...amp;_sacat=0 [/quote]
tyhle filtry bych nedával, protože jejich filtrační účinnost není nic moc
1 reakcí na tento příspěvek otevřený KnN filter místo airboxu
Že motor jede krásně i na velmi chudou směs tomu osobně nevěřím,kór na velkobjemovém jednoválci.To platí většinou pro 2T.Velký jednoválec je při chudé směsi dole tupý a dlouho se zahřívá na sytič než udrží volnoběh.
Kolikrát stačí přidat bohatosti nebo větší volnoběžná tryska.
Osobně bych nějak zvlášť neřešil ani propustnost filtru.Teoretická propustnost vypadá hezky na papíře,nicméně pokud dotyčný nejezdí "na plnej" tak se větší propustnost neuplatní.Obzvláště u jednoválce který točí oproti třeba čtyřválům podstatně méně.
Naposledy editováno 15.01.2014 17:09:22
1 reakcí na tento příspěvek otevřený KnN filter místo airboxu
Otazka na Vas,to odvetrani je ciste z ekologickych duvodu,nebo to i castecne primazava vrsek motoru?.Nekde jsem cetl ze prave pri zruseni toho odvetrani po case umrel motor.Na druhou stranu verim ze smes bez oleje bude lepsi na vykon nez s olejem.
1 reakcí na tento příspěvek otevřený KnN filter místo airboxu
jestli nakej motor na tuhle upravu umrel tak spis ze byla spatne udelana, tyhle maly KN filtriky co lidi davaj rovnou na oddech mi prijdou ze nejsou to prave, ucpou se olejem a pak oddech nefunguje jak ma, tzn. kdyz je to udelane poradne je to uprava co ma i nejakej smysl, proti bastlu ale radeji seriove reseni...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rakousko-policie Honda NX 650 Dominator | Alex93 | 21 | 20.8.2024 v 20:59 MILOS61 |
Vačka Honda NX 650 Dominator | zeli247 | 4 | 2.1.2024 v 20:30 wáca |
Ráno nastartuje Honda NX 650 Dominator | Rom23 | 13 | 20.7.2023 v 21:21 _Michal |
Motard - šířka zadního ráfku Honda NX 650 Dominator, Honda FMX 650 | kovosrotmorava | 13 | 3.7.2023 v 16:20 Ghost-CBR1000rr |
dotaz ohledně spolehlivosti, na co ... [1, 2] Honda NX 650 Dominator | pikok | 31 | 18.6.2023 v 20:20 Slávek-TDM |