1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvíz - Co to je za motor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvíz - Co to je za motor?
1 reakcí na tento příspěvek kvíz - Co to je za motor?
Našel jsem jej při bourání staré kůlny, zahrabaný v hlíně a takto vypadá po očištění do "provozuschopného" stavu. Základová deska je cca 70*40mm, ta vypadá fabrická, ale jinak to snad bude nějaká učednická práce. Ale možná také nějaké servo, běhající jen občas a na pár vteřin, jelikož i pětipólová kotva je z jednoho kusu železa, ne z plechů. Stator je dvoupólový s jednou cívkou. Ten zelený drátek originál není, tím jsou jen přitaženy pertinaxové držáky uhlíků. Motorek slušně běží už při 12V napájení.
Popravdě ale moc nedoufám, že u takového unikátu nějakou stopu najdu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvíz - Co to je za motor?
Ještě k té záměně motoru... kdysi mi vyprávěl kolega, že znal chlapa, co se náhodou (v hospodě) dověděl, že "po Práglu jezdí bugárna", pátral, až nakonec našel, odkoupil a také - předchozí majitel tam kupu věcí překopal, motor a převodovku vsadil ze Spartaka... origo motor díky jedné chybějící ojnici ležel v šopě. Takže neskutečná piplačka, ale nakonec auto do origo stavu dostal.
E: Stěračový motorek, to by mě vážně nenapadlo. Ale děkuju, mám se čeho chytnout. V té kůlně bylo elektrošrotu více, ale vesměs staré vypínače, pojistky, rozvaděče - nic dalšího na první pohled z auta jsem tam nenašel.
Naposledy editováno 29.01.2014 19:49:55
1 reakcí na tento příspěvek kvíz - Co to je za motor?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvíz - Co to je za motor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvíz - Co to je za motor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvíz - Co to je za motor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvíz - Co to je za motor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvíz - Co to je za motor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvíz - Co to je za motor?
1. Růžová je Aero662, 4sedadlo, limuzínka
2. Aero30,r.v. 1935-36, 1000ccm, 2takt, 2vál., 30koní, 4sedadlo, roadster
3. Laurin a Klement-Později Škoda 120, r.v. 1927, 2000ccm, 4takt, 4vál., 30koní, 5sedadel, roadster-cabrio.
4. Na tom právě dělám, Aero 1000, r.v. asi 1933-34 přesně nevím, 1000ccm, 2takt, 2vál., 4sedadlo, roarster. Jinak hromada práce za námi, ale ještě vice před námi. Sám jsem zvědav jak to dopadne.