To že se na naších pneumatikách u všech cestovních motorek vyskytují vyjeté středové plošky na zadní pneumatice není nic nového, ale jak se tohoto neduhu zbavit? Jednoduše!!
Postav motorku na centrální stojan nebo na kolíbku. Nachystej si posuvné měřítko s hloubkoměrem, rašpli na dřevo a pilník na železo s velkýma zubama (ubírák). Nastartuj, zařaď 3 rychlostní stupeň. Madlo rašple proti směru otáčení kola, přilož k zadní pneu a od kraje stahuj směrem ke středu gumy. Stejný postup opakuj z opačné strany. Vše opakuj tak dlouho než se středové plošky zbavíš. Postupně vše kontroluj hloubkoměrem v posuvném měřítku tak aby odvodňovací drážky měly po celé své délce stejnou hloubku.
Jakmile budeš mít plošku pryč, tak pneu lehce zahlaď pilníkem na železo.
Ploška je pryč, a zároveň se ti obnoví ideální jízdní vlastnosti v náklonech do zatáček.
Mám to odzkoušené. Pro pořádek, používám pneumatiky Roadsmart 2 přední i zadní.
Funguje to skvěle.
Ahoj a krátký zbytek zimy.
Naposledy editováno 18.08.2016 15:12:56

Fantom40> Nápad je to dobrý, efekt to splní dozajista doře a pokud to nedělá lama je celkem slušná šance, že to motorka i úpravce přežijí bez újmy. Ale asi jsi měl to téma po umístění na fórum radši zavřít, bo je to tu celkem smršť.
Plošky se hold někomu dělají více, někomu méně, z logiky věci vyplývá, že je lepší je sjet, bo máš pak X km které bys obrousil k dobru. Ale to už je věc jízdního stylu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Honza-1400 píše: Lála> nojo, ale jaky? Ted jezdim Michelin pilot road 3. V zatackach pekne drzi, ale bohuzel se me takhle sjizdeji. A pak je ta motorka nervozni pri prechodu pres tu hranu. Jejich nastupce 4 je guma kterou BMW dava na RT jako oficialni obuti. A nemyslim, ze ta 4 bude nejak vyrazne jina. Napadla me nejaka jednosmesova. Musim se zkusit po necem podivat
Já sem tu 3-ku chtěl zkusit, ale dle toho co píšeš...je aspoň znát ta ovladatelnost na vodě?Plošku mi trochu dělaly 1-čky, ale to bylo jeto po dálnicích...proto bych se k 1-směsy nevracel...tak asi zůstanu u té 2-ky - má dobrej nájezd, i cenově je výhodná...ta poslední skoro 20 tis...
Naposledy editováno 11.02.2014 21:39:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
A jak ty 2-ky drzi v zatackach? neklouzou?
3 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Nechte ho, ať rašpluje. Každý svého štěstí strůjcem, ne? Dokud ne***rví kord, tak gumě neublíží. Sjetá nebo orašplovaná, prašť jako uhoď.
Na týhle celý debatě mě jen zaráží ta předpo*ranost velkýho množství lidí tady. Jste bajkeři, jezdíte, a co si budeme nalhávat, jezdíme/jezdíme všichni proto, že si uvědomujeme, že to může být nebezpečný. Proto to baví, nebo ne?

A najednou tu čtu, jak se bojíte vzít do ruky rašpli a jak je to smrtelně nebezpečný. (Abych se vyhnul nevyhnutelným poznámkám, nikdy jsem gumu nebrousil, nerašploval, ani neprotáčel-negumoval, ani jinak neupravoval a nikdy mě to ani nenapadlo.) Tak to berte jako adrenalín, někdo ho má v zatáčkách, někdo na stojánku s rašplí, ne? Nebo nejdřív chcete na rašpli nejdřív "varování ministerstva, že broušení pneumatiky může ohrozit vás i lidi ve vašem okolí", abyste to jako adrenalín brali? Většina z nás chlastá a hulí, a to je taky nebezpečný. No ne?
Tady je to samej expert. Proto je tady "tak málo" témat "jakej olej", "jaký gumy", "jaký destičky", "je bezpečnější karbonovej škopek nebo termoplast", "uvezu se, pane Lorenc", etc... A vždycky nejlépe poradí ti, kteří neví, jakej je rozdíl mezi sintrovanou a organickou destičkou, viskozitu oleje zaměňují s výkonnostní normou, termoplastovou helmu považují za nehomologovanou a nebezpečnou, zvyšují si výkon u karburátorový motorky vysokooktanovým benzínem, a to nejlepší na konec, ti experti, kteří si myslí, že vzorek na motogumě má i nějakej účel (vyjma možnosti buzerace za sjetej vzorek fízlama).
Strach a peníze jsem nikdy neměl, takže sjetý TWI body na gumě mi signalizují pouze to, že další dovolenou už guma nedá, gumy jezdím do drátů/plátna nebo druhý pokuty, a termoplastovej škopek nosim (s výjimkou deště) proto, abych nebyl bez bodů. Jestli chcete, tak ze strachu, že mě benga vosolí a dají stop-stav. Ale abych se podělal, že se propíchnu rašplí, no prosím, tak to ne...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Naposledy editováno 11.02.2014 23:31:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Fantom40 píše: ...Moc by mě zajímalo, jetli toho ti lidé co jenom hanili nápad a jízdní styl najzedí ve dvou jako Já. Vesměs to budou jedinci co vyjížděj sami. Těm se to pak radí že máš klopit a přidávat už na výjezdu ze zatáček. Zřejmě jezdí rondliky odpoledne v jednom směru a v noci "bezpečně" v opačném.
Jezdím samozřejmě i ve dvou. Ale asi tak jen z 10%.
Jinak jet zatáčku v tahu a vyjíždět pod plynem je snad normální a správný průjezd, ne?!

Kdy přidáváš Ty?


Naposledy editováno 11.02.2014 20:30:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
GeorgePanek píše: jeste mi tady nekdo reknete ze si gumy prorezavate kdyz nemaji uz vzorek
no jasne,neni problem,chces neco prorezat?

Honza-1400 píše: Lála>
A jak ty 2-ky drzi v zatackach? neklouzou?
Tohle by asi museli posoudit fundovanější "brusiči", nejezdím na okruhu, ale dle mého držej dobře...aspoň na RT mi prostě sednou...až na ten poslední dojezd samozřejmě...

1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.










Ta rašple je dobrá tak opravdu ohoblovat jen ten přechod(hranu) tý plošky, ale ubírat gumu po bocích se mi zdá na pytel, čím víc ubereš na bocích pryže tak guma je tenčí a tím měně se deformuje a hůře v náklonu kopíruje povrch asfaltu( vmačkává se do jeho nerovností) a pak ti ustřelí(klouzne), proto ji okruháři vyhazují, když na boku už zbývá třeba 1-2mm pryže, už se na tom nedá jet kudla...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
motovlk píše: Fantom40> Jakej blábol ??
z fotky nic poznat neni. Já tam třeba plošku vidím.
Neříkám že všichni, ale většina z vás tady plácá jak plošku nemá a při tom jí má a ani o tom neví! Znám střelce co mi tvrdily že plošku nemají, na místě to vážně nebylo poznat že by nějakou měli, ale pak když se rozjeli tak při jízdě za nima ploška vynikla. 90% lidí ji bude mít.
Kolik máte zatáček a kolik je rovinek? Kolik je přesunů po okreskách kde máte roviny dlouhý jak tejden před vejplatou? Aby nebyla absolutně žádná ploška, museli by jste všichni jezdit na okruhu. Statisticky člověk najezdí víc rovně než v náklonu. (pardon, až na pár borců co to jezdí hoblovat do zatáček když ujedou pár km po dálnici. A ještě jen 150km/h aby se jim tam náhodou tím dálničním přesunem neudělala)
Bóóóže... už aby bylo teplo
vykuchanej píše: z fotky nic poznat neni. Já tam třeba plošku vidím.
Neříkám že všichni, ale většina z vás tady plácá jak plošku nemá a při tom jí má a ani o tom neví! Znám střelce co mi tvrdily že plošku nemají, na místě to vážně nebylo poznat že by nějakou měli, ale pak když se rozjeli tak při jízdě za nima ploška vynikla. 90% lidí ji bude mít.
Jestli myslíš tu plošku, co se udělá při styku s povrchem, tak ta tam má být


E: Jinak souhlasím, že při cestování se nějaká ploška udělá. I kdyýž třeba minimální. Já kvůli tomu na rovnách tahám pokud možno jen zlehka, jinak je to hned.
Naposledy editováno 12.02.2014 10:46:49
Dráťa píše: gugo> Dobrá, gugo, uznávám vlastní nepřesnost, psal jsem o silniční, chceš-li, cestovně-sportovní gumě, nejsem blátošlap. U bahňáků vzorek chápu.
Říká ti něco aquaplaning? On je tam asi jen pro srandu králíkům že jo, ten vzorek

2 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Kdyz prijdu do obchodu tak taky pozdravim, a neznamena to ze bych chtel mit s prodavackou deti



Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cestovní moto pro začátečníka do 12... [1, 2] Kawasaki ER 6F, Suzuki GSX 650 F, Yamaha XJ6 Diversion F | Studge | 39 | 30.10.2024 v 11:49 Explicitni_Euler |
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
výkon dynama Suzuki GSX 650 F | radunahk | 19 | 25.11.2021 v 13:44 odgin |
Suzuki GSX 650 F sklíčko blinkru Suzuki GSX 650 F | Lisus | 0 | 21.4.2021 v 14:16 Lisus |
Seřízení ventilových vůlí Suzuki GSX 750 F, Suzuki GSX 650 F, Suzuki GSX 750 K... | CZmarty | 7 | 16.1.2021 v 20:17 TomARC |