Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !
Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .
Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .
Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
A tady kdyby někdo chtěl kouknout, na sestřih z bláznivého závodu na chrchlech, ze kterého jsem vkládal asi před 3mi týdny fotky...
Naposledy editováno 28.02.2014 22:26:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Kdyžtak bych poprosil Kubu, aby nahrál i svoje fotky, lebo mu to fotí asi krapet lépe
A Matěj Šnykl má nový nástroj tzv. Sousedodráždič 10 000, který je perfektní do zastavěných oblastí
Matěje a ten jeho pekelný hudební nástroj bych taky rád viděl . Zdá se, že rozdíl v projevu toho laufu je značný. Bublá mu to zajímavě
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Chtěl bych se zeptat, jestli stačí ty odpory změřit obyčejným Multimetrem nebo je na to pořteba něco jiného. A popřípadě, zda někdo nevíte, jak seštelovat ten předstih :).
3 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Měl by být správně nasazený. Jinak by nešel nasadit přes klínek.
Zkoušel jsem snad 3 svíčky, ani s jednou do nešlo. Nezkoušel jsem to roztlačovat, jelikož už bylo dost hodin. Ale naposledy to nepomohlo, tak jsme to rozebírali znovu a zpátky to složili ještě jednou. Jestli to není předstih, tak opravdu nevím, kde by mohla být chyba. Jsem z toho jelen :'D. Kdyby aspoň jednou chytla, snad se to podaří dovézt do servisu no :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Naposledy editováno 06.03.2014 22:13:58
My ostatní, co nám Blatky fungují bez problému, jezdíme jak diví
Dnes s opravdovým mistrem Kubiss9 Ten kluk se nezdá, ale za rok na motorce toho pochytil, jak za tři a jezdí opravdovou kudlu a nebojí se ničeho! A po otázce, jedeme dále nebo pojedeme tuhle strmou žlutou? ...padne vždy odpověď: Tak jo, klidně :D :D
Měl jsem tu čest a možnost s ním dnes trochu zajezdit po okolí a jsem za to moc rád! Z původního výletu "jen tak na hříbky" se stala tvrdá enduro vyjížďka s nemožnými výjezdy, brodění potoků,skoky přes šutry, tlačení přes spadlé stromy, přejezdy bažin, freeride skrz les atd. atd. Všechno na motárdech a on na seriových Mitaskách! Prostě celé odpoledne projezděné, naježděno cca 80 km spáleno alespoň 100 000 kaloríí, pár litrů dinosaurů (viz Martic ), kopec zábavy a kopec projeté krásné krajiny
Nejvíc mě asi dostávalo, když jsme jeli lesní cestou, kde byly různé šutry, kořeny skoky... Ze zvyku si je rád skočím, otočím se a co nevidím... Kuba je samozřejmě taky skáče a s elegancí, ladností a bez zaváhání Prostě Jarin :D
Přidávám pár nezdařilých fotek, protože si někdo zapomněl kryt na mobil, který se dá dát na stativ a štelování fotek se stalo noční můrou
Čertovy hrady u Dvora Králové
Les Královsví
Po nemožném výjezdu a zapojení společných sil, aby se motorky dostaly do kopce, který by v jednom nebyl možný ani na enduru :D Vypotili jsme aspoň 2 litry potu a 5 kilo nervů :D :D
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Alespoň už vím, jak se jezdí endůůro s motárdem.
Naposledy editováno 07.03.2014 22:33:19
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
A zkusil bych ten svickovy kabel. Me ten uhlikovy blbnul, s medenym je to jiny pribeh.
Tak me napada, ze na Brisk svicku mi to taky delalo tohle (jiskra byla, motor tocil, ale ve valci uz to nepalilo), dal jsem NGK a jsem v pohode.
Doposud bezproblémový motor při dvou posledních jízdách několikrát záhadně za jízdy přestal táhnout, začal jít nepravidelně, jako by se dusil, až většinou úplně zdechnul. Přitom pak většinou stačilo 10s počkat, cvrnkout o startér a zase jel. Někdy jel dál 300m a opakovalo
se to, jindy 70km bez problému. Na zátěži nebo teplotě to nemělo vliv. I starty byly všelijaké a za studena se motor občas při přidání plynu dusil (jako by měl chudou směs). Nakonec to ale došlo tak daleko, že při cestě ze školy jsem sice krásně nastartoval a vyjel, ale po 300m začal motor kuckat, až se udusil a už se mi ho nepovedlo nastartovat ... Následující den při vyzkoušení zase chytl na první pokus . Nicméně i při relativně pomalém přidávání plynu se i bez zátěže dost dusil. Proto ještě pro jistotu projdu karburátor, jestli není ucpaná hlavní tryska. To že občas jede a občas ne, spíše nasvědčuje chybě v zapálení směsi. Svíčku jsem ale měnil. Jiskra se sice nezdá být na svíčce moc výrazná, ale přímo z kabelu je jasná a skáče hezky asi na 6mm. Téměř veškeré konektory jsem prošel a namazal. Při prvních příznacích jsem podezříval baterku, která byla už fakt hotová, ale po výměně za novou je to stejné. No, doufám že se mi tomu podaří přijít na kloub a byl bych nerad, kdyby to bylo vadou CDIčka nebo alternátoru . Každopádně budu informovat a snad přihodím i nějaké fotky z rozborky.
Pro odlehčení přidávám alespoň něco z nedělní enduro vyjížďky s kamarádem. Ten den jsem najel asi 130km a motor během toho asi 10x zazlobil, jinak jel hezky:
Co se týče výběru strojů, jsem člověk, který bude asi vždy věřit spíše jednoduché osvědčené technice z let minulého režimu. Strojům ze železa, sázejících více na mechaniku, věřím prostě více než "plasťákům" propletených elektronikou, a to minimálně z toho důvodu opravitelnosti v domácích (či polních) podmínkách . Myslím to obecně, ale usvědčuje mě vtom i můj současný problém, kterým jsem Tě možná od Blaty odradil už definitivně (viz můj příspěvek výše).
Na druhou stranu bych sám Blatovku asi za nic nevyměnil a to nejen z důvodu, že je to češka a mám k té značce vztah, ale je to také fakt neskutečný univerzál. Neztratí se v zatáčkách, ve městě, i v lehčím terénu a neunaví ani při poměrně dlouhých výletech. A je v podstatě jedno, jestli s ní jezdí chlap nebo mladá holčina. To se mi na ní obrovsky líbí. Navíc je už přeci jen z uživatelského hlediska mnohem příjemnější a řekl bych i bezpečnější v provozu, ve srovnání třeba s tou ČZtou. O blinkrech jsme se tu už před časem bavili. I to automatické rozsvěcení světel u Blaty dnes beru jako plus. Stejně tak je příjemné, že se člověk nemusí starat o sytič nebo zavírání a otevírání přívodu paliva. A to ani nemluvě o nějakém míchání oleje do benzínu a elektrickém startéru. Prostě dnes stačí smačnout tlačítko a jede to (nebo alespoň by to mělo jet) . I když stále si stojím za tím, co jsem psal v prvním odstavci a navíc určitě není na škodu, si jako řidič osahat právě třeba ten sytič, startovací páku a tak. Asi víš co tím chci říct . Pokud by ale dcera chtěla jezdit sama třeba do školy, asi bych se přiklonil právě k té modernější Blatě, protože si už v dnešní době nedovedu představit, jak taková křehká dívčina někde sama na pumpě míchá benzín s olejem nebo jak startuje motor nakopávačkou. Snad tahle ČZ chytá hezky, ale například u Pionýra mají moje ségry s tím nožním startováním problém . Takže startují spíše roztláčením, což jde u 50ky ještě snadno.
Se servisním zázemím vlastně nevím jak je to přesně. Snad jako autorizovaný servis funguje také Liberec a Praha s tím, že stejně složitější věci vozí do Blanska. Vše máš bohužel z ruky. Možná funguje ještě někdo další, ale to by věděli spíše ostatní kluci. Jinak, díly továrna docela operativně posílá poštou třeba i formou repase (tam a zpět), co vím.
Mimochodem, asi je to zbytečné psát, ale nedá mi to... V jedné prodejně v Hořicích stojí exkluzivní bilý motard jako stvořený pro Tvoji dceru. Bohužel má jednu zásadní chybu - nemá TP . Je to prý snad nějaký předsériový kousek, který koloval v zahraničí po výstavách, až se náhodou dostal sem. Má například jinou (krásnou) přední brzdu (jako měly prototypy) a asi i pár dalších dílů, se kterými sériovky nejsou homologované a proto prý oficiální cestou nejde zlegalizovat. Takže nejspíš navždy zůstane pouze exponátem. 125Marek by Ti o té motorce určitě řekl více. Vím o ní totiž od něj.
Naposledy editováno 15.03.2014 00:16:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Chápu, že možnost opravit si stroj sám je ve tvém případě asi velké pozitivum, na druhou stranu i když se Blatka občas se*e, každý mechanik je schopen jí opravit. Když si vemu příklad pana Špůry, o kterém se ještě zmíním, tak viděl Blatu před skoro 3-mi lety poprvé. V domnění, že jde o čínu, jí začal opravovat Trochu nadával na nestandartní řešení (viz výfukový ventil např.), ale jinak je vše stejné jako u jiných strojů dané kategorie Proto bych se tolik nebál.
Musím si taky přihřát polívčičku s poruchami Na motardu se nám stalo, že při jízdě, podobně jako Marticovi, chcípl. Jen tak ze srandy jsem prohodil svíčku s endurem a včerejší výuková lekce se ségrou byla bez jediného zaváhání. Motorka jela pořád bez jediného problému Na enduru nám ale zase odešla volnoběžka Při výměně VN kabelu za měděný se někde stala chyba a při mytí stroje se někam dostane voda, která pak znesnadní start. Nebo průjezd hlubším brodem způsobí to stejné. Chtě nechtě, občas dostane pecku a to pořádnou Takže bude výměna. Dodání dílu z Blanska je maximálně do týdne bez jakýchkoliv problémů
Co se týká pana Špůry, nevím, jestli bílého motarda ještě vlastní. Při poslední návštěvě jsem ho neviděl Každopádně jde o předsériový stroj, který nemá TP a ani ho mít nebude. VIN kod jsem posílal do Blanska, zda by s tím nemohli něco udělat a dodatečně TP nevydat už kvůli Špůrovi, který neví, co s ní. Bohužel dle VIN jde o předsériový model z výstav, na kterém je kupa nehomologovaných dílů. Motorka by měla být pojízdná, má najeto myslím 3 km, bílá barva. Nevhodnější stroj pro sběratele. Za pár desítek let to bude mít hodnotu jako... Prostě bude to ceněný model Zde je na něj kontakt. Je to trochu morous , ale je udělající, ochotný, šikovný. Rozumí strojům, má pro ně cit. Např. výměna výfuku u Matěje Šnykla měla za následek seřízení směsi. Byla potřeba výměna oleje, filtru (ty Mates dodal), dále pak výměna gufera ve vidlici (gufero dodáno) + k tomu všemu seřízení motoru na brzdě. Toto vše okolo 800 kč
Jinak, tvůj problém s volnoběžkou je k pláči, pokud vydržela pouze asi rok .
Já včera spolu s tátou v rámci hledání příčiny problémů rozebral karbec. Všechny kanálky a trysky jsme profoukli. Na pohled bylo ale vše čisté. Snad jen u šroubku na seřizování bohatosti volnoběhu bylo jakési smítko, které na něj ale mohlo spadnout i dodatečně. Akorát palivový filtr byl hodně zanešený, takže mohl brzdit průtok. Pro mnohé to bude nepochopitelné, ale byl plný jemné drtě z rozpadlého plováku v nádrži (Paioli - Made in Italy) . Ještě že je ten filtr (Mann) tak účinný a i částečky podobné sazím dokázal zachytit . Po smontování motor okamžitě naskočil...jenže po pár vteřinách chcípl a to se opakovalo asi 6x . Až na sedmý pokus si dal říct, běžel a ani při přidání plynu se nedusil. Je možné že jsem ho možná při montáži neopatrností ulil, čemuž nasvědčoval i hustý kouř. Jen je otázkou, proč vždy tak krásně naskočil . Nicméně, motor jsme pak zahřáli, seřídili volnoběžnou směs a kousek jsem motorku projel. Jela hezky, ale jelikož jsem kromě zas*aného filtru nic evidentního neobjevil, zatím stroji nevěřím a bude to chtít najet hodně testovacích kilometrů. Zatím můžu říct jen to, že po rozborce karburátoru znám Blatu alespoň zase o trochu více . Podělím se o fotky, které mohou zajímat DanyBikera i mnohé jiné...
2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Tady je ventilu s rozpadlým plovákem a opravovaným "klouboučkem" ( po cca 30500km):
Zde nový ventil (cena 1300Kč ):
Preventivní úprava nového ventilu proti tečení:
Nákres principu funkce podtlakového ventilu. Omluvte prosím kvalitu a vnitřní uspořádání berte s rezervou :
Ještě dodám, že o problémech s tímto dílem při našem setkání mluvila s povzdechem i paní Blatová. Říkala, že i přes časté reklamace a neustálý nátlak na italského dodavatele tohoto předraženého dílu, se jim ho nedaří donutit ke zvýšení kvality. A není to asi jediný případ
Naposledy editováno 16.03.2014 14:32:08
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Ještě se na to dcery zeptám, nebudu jí do ničeho nutit, když si vybere Blatu, koupím ji.
Bohužel můj původní jasný názor, že Blata je spolehlivější, lepší, jednodušší a oproti japoncům nevím co ještě, prostě ta NEJ motorka , vzal za své. Jsem poruchami Blaty dost zklamán. Velice se mi líbí přístup výrobce, ale to na věci nic nemění. Bohužel.
Jinak může se zdát, že Blatka je nespolehlivá. Má mouchy, ale třeba Martinovi se poprvé za 30 000 km stalo, že nedojel na místo určení. Ani mě se zatím nestalo, že bych prostě nedojel. Vždy se to nějak dalo. Co se týká poruch, není to neřešitelný problém. Pokažené zápalko? jasně, otrava, ale vyšroubuješ pár imbusů, pošleš víko do Blanska a za pár dní zase jezdíš. Volnoběžka? Jeden známý si vyrobil stahovák a když se pokazí, vždy mu stroj dáme a do 2-3 dnů zase jezdíme. Jinak pak to již jsou spíše individuální poruchy, které se nedají jednoduše paušalizovat. Jediná více elektronika je CDI zápalko, ale to nám všem zatím slouží. Ostatní je pořád jen a jen mechanika Viz teď ucpaný filtr (snad to tím bylo) u Martina. Sám vím, kolikrát je palivový kohout u fichtla ucpaný. ČZ nebude jiná.
Ještě poslední věc. Nevím jak tvoje/vaše dcera dbá na vzhled nebo narážky z okolí ale.... Když si představím, že bych přišel za ségrou s návrhem, chceš tenhle stroj , nebo raději tento? Odpověď bude asi jasná
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Naposledy editováno 16.03.2014 20:58:37
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Ted' jsem svolal rodinnou radu, ukázal fotky z Markova příspěvku a tady jsou výsledky :
DCERA chce jednoznačně BLATU !! Ale červenou.
MANŽELKA je jednoznačně proti, Blata jí připadá ošklivá a když už něco koupit, tak jedině ČZ !! Pro ČZ mluví i cena.
Takže zatím nerozhodnuto, ale vzhledem k tomu, že pro starší dceru budeme asi kupovat auto, tak i kvůli financím to spíš vidím na ČZ. Uvidíme tak za měsíc.
Osobně jsem dnes přesedlal ze své Škody 120 do nového auta. Na stodvacítku nedám dopustit, ale musím uznat, že nové auto má něco do sebe. Tak to ted' budu střídat.
To je to nové...Renault Fluence
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | vondris6 | 0 | 18.3.2023 v 22:19 vondris6 |
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 0 | 3.10.2022 v 10:07 Panturis |
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 2 | 21.8.2022 v 12:14 Ariete |
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro | czech-mirecek | 64 | 6.6.2022 v 12:11 Ariete |
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... | Snasy_222 | 15 | 30.4.2021 v 09:17 mito7 |