1 reakcí na tento příspěvek Dynamometer-motorová brzda -kde?
tak mohl bys zadním kolem roztáčet buben pračky naplněnej dejme tomu pytlem cementu, buben by roztáčel starý vodní čerpadlo z auta, to by tlačilo vodu do svislé trubky a ty bys dle stupnice udělané lihovkou zjišťoval jestli výkon klesl nebo stoupl
kawasaki-man píše: Odsávání udělám z husího krku a starým větrákem z digestoře....Chlazení taky nějak ekonomicky vyřeším
Ventilator z digestore opravdu stacit nebude,na maly notorky pocitej minimalne nejaky,co ma tak 4000m3 za hodinu. Tohle ekonomicky bohuzel take vyresit nejde. A ostatni "prkotiny" te budou cekat.
vem si co dnes stoji jekly atd... uz jen v materialu to bude balik, pocitej ze ten valec musi byt slusne vyvazenej - zadna legrace bez vybaveni.
inkrementalni snimac stoji dost penez, asi by se dalo i bastlit, ale to uz opet jdes smerem ze fakt musis mit velky znalosti ele, bejt dobrej konstrukter...
co se vykonu tyka - bez retarderu = dynamicka zkouska jsi pri urceni vykonu odkazan pouze na vypocet - z toho jak rychle se valec o znamem momentu setrvacnosti roztaci, spoctes potrebny vykon - musis presne urcit moment setrvacnosti cele te soustavy - loziska, retezy atd + ztraty - ty skoro urcit nedokazes = presny cislo z tohodle fakt nedostanes. Kontrolni otazka - vis jak spocitat moment setrvacnosti valce? uplnej zaklad, jestli tohle nemas v hlave, zbytecny se tim zabejvat.
lidi co dynamickou brzdu maj, urcuji vykon v nejakej takhle spoctenejch jednotkach, od kW se dost lisi pouzivaj je pouze jako srovnavaci jednotku pro mereni pred a po uprave.
pokud na brzdu pridas retarder, mas moznost pomerne presne zmerit kroutici moment primo = ne vypoctem = tu statickou zkousku tim zkalibrovat (pozor ve vypoctu je spousta ruznejch parametru, musis vedet kterej muzes prenasobit nejakou konstantou co z te kalibrace vzesla..)
kdyz tohle vse spocitas, tak ti vyjde takova casova narocnost, ze kdyz budes delat to co umis, budes delat treba prescasy ci co, tak na tu brzdu vydelas za tretinovy cas nez bys ji stavel (hodne optimisticky odhad)
co se chlazeni atd tyka, asi by sis mel spocitat kolik plynu projde motorem co ma treba 30ps
a kolik ho musis odvest, dalsi vec je odpadni teplo - jestli placnu ze 30ps motor vyprodukuje 60ps odpadniho tepla, tak to uz je sakra hodne energie kterou musis nekam odvest, asi je ti jasny jaky vedro mas v garazi kdyz tam zatopis na plny pecky kotlem co ma 40+kW... a taky kam se posouvaj namereny vysledky kdyt ten merenej motor saje vzduch co ma 40stupnu...
jako urcita sance tam je jestli chces merit neco do 15koni, ale jestli chces brzdu abys zmeril tmaxe,burgmana atd - potrebujes v podstate brzdu na dospelou moto..
jako klidne se ptej na konkretni veci, ale myslim ze trosku tusim o co jde a "navod na vyrobu brzdy" podle kteryho ji treba za mesic poskladas nikde neexistuje.
1 reakcí na tento příspěvek Dynamometer-motorová brzda -kde?
co strelim z hlavy a odkud by se dalo odrazit (dotycnemu ta brzda makala) je tady:
wotid.com/dyno/
1 reakcí na tento příspěvek Dynamometer-motorová brzda -kde?
Rám na něm "buben" (...kolečko z merkuru či co) buben je na jedný straně chycenej na ramenu s pevným kloubem a na druhým je rameno s pákou a čepem. Mezi rámem a pákou má didgi měřič vzdálenosti. Měří jen max. výchylku a otáčky bubnu...dopočítává výkon. Jasně že to musíš mít spočítaný nějak rozumně a nevím jak by ses vypořádával s vahou motorky ...
Každopádně on to ani tak nemá kvůli absolutnímu výkonu jako spíš hledání špičky při ladění přípravy směsi.
Naposledy editováno 14.03.2014 08:37:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dynamometer-motorová brzda -kde?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dynamometer-motorová brzda -kde?
kawasaki-man píše: ... protože na fyzice jsem nikdy moc pozor nedával....
Tak se začni rychle doučovat budeš to potřebovat .
Jinak když jsem se dříve o to teoreticky zajímal tak pro tebe by bylo použitelné tohle, signál otáček bys bral buď přímo ze zapalování nebo z inkrementálního snímače pro větší rozlišní (to není až taková darda), válec buď hodně těžký a nebo nějak přibržďovaný (nedala by se použít el. brzda z nákalďáku?) no a pak už jen hodně zkoušení a máš brzdu kde můžeš porovant dvě měření mezi sebou, absolutní hodnoty bych na ní nehledal.
Pomocí "mincíře" si ocejchuje sílu pro výchylku ramena ...pěkně po kilu - (pokud bude mít nějaký dobrý přepákování - může si výchylku ramena znásobit) ... jak přesně to měřit bude to je ve hvězdách
1 reakcí na tento příspěvek Dynamometer-motorová brzda -kde?
porad by bylo nutne ale udelat nakou regulaci toho retarderu, na to nikde nebude lama navod... to se obavam uz je ukol pro sikovnyho elektro konstruktera ....
Naposledy editováno 15.03.2014 20:13:23
1 reakcí na tento příspěvek Dynamometer-motorová brzda -kde?
retardér z nákladního automobilu,a mají to i avie?Soused ma na zahradě starej vrak ,tak že bych si to od něj půjčil....
hele...víš co...nech to bejt... tohle je fakt perla...
"vůbec nevím nic o tom nevím, ale moc to chci udělat sám"... myslím to v dobrým, ale jestli se dokážeš takhle zeptat, tak se na to fakt vybodni
assassin píše: dargas : hele mel sem nekde na disku x giga dat z predchoziho zamestnani kde sem na to mel cas, ale to vubec netusim jestli to jeste najdu a roztridim.
co strelim z hlavy a odkud by se dalo odrazit (dotycnemu ta brzda makala) je tady:
wotid.com/dyno/
Děláš z toho zbytečný drama, podívej se jak to řeší hoši ze severu:
Motorová brzda značky Udělej si sám
simpledyno
scooter dyno
pokud to někdo myslí vážně se stavbou tak do toho dá se to pořídit za pár korun
pokud máte někdo zájem mužu pomoc