Já osobně jsem, do dnešního dne, používal baterky Varta. U skútru (Yamaha Majesty 250) se kterým jezdím téměř denně mi baterka začal po 14 denním odstavením padat, přitom stáří baterky bylo cca. rok. Drží napětí tak na 90% při automatickém udržování a po delší době mi nabíjčka hodí chybu, že baterka nemůže být nabita na 100%.
Na Hornetu, kde mám zatím také Vartu (baterka je už teda kaput) mi vydržela zhruba 2 roky. Přitom udržování přes dobu, při které delší dobu nejezdím a přes zimní měsíce jej pravidelně nabíjím a udržuji.
Obě baterky jsou AGM systém.
Otec má VIRAGO 1100 a měl problémy se startama (baterka Varta), kolikrát pouze cvaklo jenom relátko a pastorek nezasunul. Musel s tím přes rychlost houpnout a pak to šlo. Zde právě bylo to zjištění, že baterka dává málo startovacího proudu. Po výměně baterky za jinou značku bylo po problému.
Jeden servisák, který spravuje motorky, jsem s tím o tomto problému mluvil a on mi řekl, že u Varty je tohle normální a dokázal mi i proč. Baterky vážil a a každá baterka měla výrazný rozdíl ve svojí váze. Varta používá materiál z druhovýroby a šidí i množství olova. Proto také je její kvalita tak mizerná (už není, to co bývala). Doporučil mi baterky japonské, třeba - Yuasa, že dává jenom ty a že nemá problémy. Druhou stránkou je také cena.
Máte někdo podobnou zkušenost jako já?
Baterky se běžné recyklují , v tom problém nebude. Zda Varta něco začala vomrdávat, netušim, ale já mám zkušenost tu, že většinou je problém v uživateli.
Naposledy editováno 15.03.2014 20:43:01
1 reakcí na tento příspěvek baterka zkušenosti A problémy
Varta mi pres prah nesmi. Davno to uz neni nemecka kvalita
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
Až mi klekne origo jdu do ní
e: a na Vartu mám stejnej názor,ani zadarmo
Naposledy editováno 15.03.2014 13:25:19
2 reakcí na tento příspěvek baterka zkušenosti A problémy
Takhle se nakupuje mezi výrobci třeba brzdových desek, kotoučů atd...
Naposledy editováno 15.03.2014 13:26:52
Naposledy editováno 15.03.2014 13:42:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
banda1250 píše: seikos> ...OK,v poho kvalita tam je tak jako tak,v mém okolí jí má dost lidí a všeobecná spokojenost.
Až mi klekne origo jdu do ní
e: a na Vartu mám stejnej názor,ani zadarmo
Jsem se byl podivat ted v garazi na 4,8Ah Motobatt co mam v Tenere 125 a ta ma na sobe taky napsano Made in USA.
Tak zrejme neco vyrabi v USA a neco v Cine
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
Haesty píše: seikos> Dneska je stejně všechno z číny
Zrovna to mně připomnělo totok:
Ale k tématu... v F128 byla baterka Bosch "Senza manutenzione", 44Ah, snad 25 let a jistě by sloužila déle, kdyby jednou nepřimrzla (kvůli slabému nabití) a desky se nezkroutily. Dodnes ji mám schovanou. Pak se tam dala Akuma 55Ah - a ta po necelých dvou letech šla do kopru (jednomu z článků stoupl odpor). Takže tato značka mi do vozidla nesmí a Vartě také nevěřím.
Po kolapsu té akumy jsem dal do auta baterku zn. TAB (made in Yugoslavia) a ta v něm slouží přes 10 let a to přežila vybití úplně do mrtva (v důsledku opomenutí světel). A přesto, že se vyjede jen několikrát do roka a jinak vůz stojí, tak baterku nemusím vůbec dobíjet a na jaře nastartuje jako víno.
V motorkách mám dobrou zkušenost se zn. Yuasa.
1 reakcí na tento příspěvek baterka zkušenosti A problémy
mr.michael píše: Yuasu uz nekoupim, dlouho nevydrzela. Naopak, dobra zkusenost s bannerem, nevim, jak dlouho v matorce byla, ale tipoval bych, ze pres 10 let. V jine motorce mam baterku od vyroby (15 let) bohuzel na ni neni napsany vyrobce. Casto slysim, ze nove baterky moc nevydrzi, myslim, ze s novyma baterkama je to bohuzel jako s vetsinou zbozi v tehle dobe - jen aby to prezilo dobu zaruky.
Banner je z produkce Varty ( Johnson Controls ) z nižší řady, stejně jako X dalších značek, které si mohou velkosklady sami určit ( Perion, .... atd.). Jelikož muj otec v jednom takovém skladu pracoval několik let, trošičku v tom má přehled.
apropo, YUASA, kterou mám už 7 let, prošla taktéž přes jejich hlavní sklad ( Varty )
90% problémů je v údržbě, 10% z výroby a je třeba včas reklamovat. Jsou měřící mašinky, které rozpoznají jak o baterku bylo postaráno a jak byla dobíjena, přebíjena,...
3 reakcí na tento příspěvek baterka zkušenosti A problémy
Jsem zvědavý co mi udělá letos baterie Yuasa po zimě, každý měsíc jsem jí poctivě dobíjel jak mi bylo řečeno.
Naposledy editováno 16.03.2014 11:11:58
V aute jsem mel uz leccos, a vsechno vydrzelo 5+let.
Co si pamatuju, tak original baterka ve fieste byla snad 8 let, pak tam sla slovinska Topla a auto sem s ni prodaval, kdyz mu bylo 12 let. Bez problemu.
V mazde 323 odesla cirka po sesti letech prvovyroba, po cirka dalsich sesti letech bannerka, a ted je tam 2 roky Varta. Zatim funguje ok.
Mno a v Mazde 3 je od roku 2005 origo baterka ...
1 reakcí na tento příspěvek baterka zkušenosti A problémy
Nejlepší jsou JAPONSKÉ !!
hlavně žádnou itálii
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
hycomat píše: Za sedem rokov, čo mám Horneta, je tam štvrtá baterka. Varta, Yuasa, Noname, teraz Banner. Už to beriem tak, že po dvoch rokoch sa baterka mení...
V TOmhle pripade me napadaji jen 3 vysvetleni.
1/ Mas neskutecnou smulu
2/ Delas neco KURVA SPATNE
3/ Tvoje motorka ma problem s dobijenim/regulatorem a ty to porad resis novejma baterkama
Přežila 6 mrazivých zim a celou dobu bez dobíjení. Startuje pořád.
Kecy o nabíječkách z Lídlu a nelídlů, případně o vzorné údržbě a neúdržbě, nemají na baterku žádný vliv. Aspoň podle příspěvků, které na NETu čtu.
V podobné motorce, o rok mladší a baterka umřela z ničeho nic, bez známek slábnutí.
Jenže moje má 48.000 km a ta druhá měla kolem 6.000 km. Spíš tedy jde o provozování, než o údržbu. Pokud baterka jezdí, notabene na dlouhých trasách, vydrží mnohem víc, než když stojí v motorce. Ale to snad ví každý.
U aut jsem baterku nikdy neměnil, nejdelší dobu jsem vlastnil auto 7 let a to baterka fungovala pořád, jak nová.
Ostatní auta, doma i firemní, byly prodávané po max 4 letech, takže kolik se dožily baterie, nevím.
Závěr: baterie se dožije krátkého věku jen když jezdí málo nebo stojí v garáži. Jinak je to bezpoblémová součást na minimálně 7 let.