Téma: Výfukový systém Akrapovič
17.3.2014 v 14:33
Zdravím všechny.
O střílení do výfuku je tu napsáno spousty, mě se ale jedná o konkrétní případ, tak to snad nebude nikomu výrazně vadit.
GSX-R 750 K10, Filtr K&N, odstraněný katalyzátor nasazeno svody s výfukem Akrapovič zde:
http://www.akrapovic...=248&yearId=1274
Nemám nijak měněnou palivovou mapu a jde o to, že pokud jedu a podřadím, z výfuku se ozývají duté rány, něco jako u WRC, občas mi přijde, že to tak bylo vyrobené naschvál. Osobně mi to vůbec nevadí, protože to zní dost dobře, jde o to, zda to nevadí motorce, nebo koncovce výfuku a pokud ano, jak moc asi. Střílí to jen při podřazení z vyšších rychlostí, na místě ani při jízdě po městě to nedělá nic. Chod motoru je úplně v pořádku, žádné trhání, nebo něco jiného. Měnil jsem svíčky, tak jsem jí vyfotil, ale dle předlohy by takové zbarvení mělo být v pořádku.
Díky za názory.

O střílení do výfuku je tu napsáno spousty, mě se ale jedná o konkrétní případ, tak to snad nebude nikomu výrazně vadit.
GSX-R 750 K10, Filtr K&N, odstraněný katalyzátor nasazeno svody s výfukem Akrapovič zde:
http://www.akrapovic...=248&yearId=1274
Nemám nijak měněnou palivovou mapu a jde o to, že pokud jedu a podřadím, z výfuku se ozývají duté rány, něco jako u WRC, občas mi přijde, že to tak bylo vyrobené naschvál. Osobně mi to vůbec nevadí, protože to zní dost dobře, jde o to, zda to nevadí motorce, nebo koncovce výfuku a pokud ano, jak moc asi. Střílí to jen při podřazení z vyšších rychlostí, na místě ani při jízdě po městě to nedělá nic. Chod motoru je úplně v pořádku, žádné trhání, nebo něco jiného. Měnil jsem svíčky, tak jsem jí vyfotil, ale dle předlohy by takové zbarvení mělo být v pořádku.
Díky za názory.

1 reakcí na tento příspěvek Výfukový systém Akrapovič
Mne to delalo taky, ty rany byly skvely, ale bal jsem se toho podpalovani. Sel jsem na brzdu, mel jsem to chudy, ted uz nemam, rany taky ne, min to zere..


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfukový systém Akrapovič
Chapadlo píše: Mne to delalo taky, ty rany byly skvely, ale bal jsem se toho podpalovani. Sel jsem na brzdu, mel jsem to chudy, ted uz nemam, rany taky ne, min to zere..
Co ti s tím provedli aby to bylo OK?
Jinak ty rány jsou opravdu dobrý

A mimochodem celkově zvuk s tímto výfukovým systémem je extrém. Akrapovič to má opravdu hodně zmáknutý. Bohužel mají zmáknutou i cenu.
1 reakcí na tento příspěvek Výfukový systém Akrapovič
Střílení se dá redukovat nebo i odstranit zaslepením PAIRu. Ale stejně bych to nechal odladit, pokud jsi do toho už narval tolik za ten výfuk.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfukový systém Akrapovič
BlackSabbath> Odladit to klidně nechám, ale nevím co to obnáší. Nějaká jednotka, nebo se to upraví přímo v nastavení jednotky motorky?
Mopadge píše: BlackSabbath> Odladit to klidně nechám, ale nevím co to obnáší. Nějaká jednotka, nebo se to upraví přímo v nastavení jednotky motorky?
Musíš dokoupit jednotku, je jich na trhu víc. Nejznámější asi Power Commander. Jinak to zaslepení je jednoduchý, pokud ten systém nechceš rovnou demontovat.
Tak o PAIR už jsem něco načetl. Mělo by to pomoci proti střílení. Většinou to lidi dělají, protože je to nebaví poslouchat. Mě to ale baví, tak je spíš otázka, jestli to střílení škodí motorce, protože pokud ne, klidně ho zachovám. Zkusím si nechat změřit tu směs a uvidíme co vyjde.
Stejný případ, akorát K1, svody a koncovka Akrapovič, filtr BMC, Power Commander II, při zavření plynu kolem 5-6 tis otáček rány a takový jakoby "bublání"... a lítaj z toho půlmetrový plameny
dělá to i s odpojeným comanderem...
zaslepení PAIRu to taky trochu ovlivní, ale já jsem to nechal tak...


zaslepení PAIRu to taky trochu ovlivní, ale já jsem to nechal tak...

Mopadge> Postelovali smes. Nektere jednotky jsou "laditelne" i v zakladu. Nemuzes s tim delat zazraky, ale neco jde. Mne to prikrmili a bylo hotovo. Mne to delalo rany i pri razeni nahoru, pri zavreni plynu. Vytocis, predjedes, bum, kvalt a ses pryc..pecka


Vidím, že zkušenosti jsou různé. Zítra jedu na přezutí, tak ještě ono střílení zkonzultuju s borcem v servisu, co on si o tom myslí.
Jinak mě to dělá vyloženě jen při podřazení z vyšších otáček, nad 6 tisíc, jinak je klid.
A jak jsem psal, pokud se nic nepálí, zvuk bych zachoval.
Jinak mě to dělá vyloženě jen při podřazení z vyšších otáček, nad 6 tisíc, jinak je klid.
A jak jsem psal, pokud se nic nepálí, zvuk bych zachoval.
Já bych tipoval, že dostává akorát víc zabrat vata ve výfuku a možná je nepatrně vyšší spotřeba. Ale pro jistotu bych to nechal odladit. S ventily by to nemělo nic dělat. Třeba nedávno jsem projel R1 2013 a tam to bublá a střílí i s těmi odpornými orig. výfuky (které mimochodem dělají zvuk ještě horší, než u řadového čtyřválce).
1 reakcí na tento příspěvek Výfukový systém Akrapovič
Zdravím všechny,
Mám též GSX-R 750 L0, nebo postaru K10. Taky s vyměněným výfukem. Ten mám od RP Tuning, dělali mi i mezisvod, tedy chybí kat. A to střílení ve vyšších otáčkách při podřazování potvrzuji.
Co se týče škodlivosti, tak bych řekl, že je více teorií. Převážně panuje názor, že když se dá laděný, tedy otevřený výfuk, ještě se přihodí KN filtr, tak se směs ochudí, protože přes motor projde více vzduchu, ECU to nijak nepozná(má palivové mapy vložené) a směs používá stejnou jako při origo dílech, kdy musí především vyhovět emisním normám.
Ale při chudé směsi stoupá teplota hoření, celý blok se více zahřívá a mohou se podpálit ventily. Suzuki v nových verzích ještě prý horší, pač se používájí odlehčené titanové ventily, které zvýšenou teplotu dobře nesnáší. Chudá směs se pozná na brzdě pomocí širokopásmové lamda sondy. PC nebo jiná krabička upraví délku vstříku, většinou prodlouží, tedy směs obohatí a teplota zase klesne. Většinou má moto pak spotřebu vetší.
To, že moto střílí při zavření plynu, má být způsobeno tím, že výfuk je průchodnější a při zavření plynu pronikne palivo s volnoběžnou směsí(tá zůstává i při zavřeném plynu) a ta detonuje v potrubí. U origu výfuku se to děje taky, jen to není slyšet.
Toť teoria... U mé moto vyšší teplotu na budíku nepozoruji, výkon nestrácí. Mám s tím najeto jednu sezónu, 3 dny na okruhu a zdá se OK. V červnu to půjdu nechat přeměřit na brzdu, zda je směs chudá. Mechanik mi říkal, že si s laďáky Suzuki v celku dobře rozumí. Proto jí nejdřív zkusíme jen změřit a podle výsledku kdyžtak přidáme PC.
P.S GSX-R je super bike, za 3 roky provozu od nova nemám žádný problém(klep,klep na dřevo)
Naposledy editováno 28.03.2014 13:28:31
Mám též GSX-R 750 L0, nebo postaru K10. Taky s vyměněným výfukem. Ten mám od RP Tuning, dělali mi i mezisvod, tedy chybí kat. A to střílení ve vyšších otáčkách při podřazování potvrzuji.
Co se týče škodlivosti, tak bych řekl, že je více teorií. Převážně panuje názor, že když se dá laděný, tedy otevřený výfuk, ještě se přihodí KN filtr, tak se směs ochudí, protože přes motor projde více vzduchu, ECU to nijak nepozná(má palivové mapy vložené) a směs používá stejnou jako při origo dílech, kdy musí především vyhovět emisním normám.
Ale při chudé směsi stoupá teplota hoření, celý blok se více zahřívá a mohou se podpálit ventily. Suzuki v nových verzích ještě prý horší, pač se používájí odlehčené titanové ventily, které zvýšenou teplotu dobře nesnáší. Chudá směs se pozná na brzdě pomocí širokopásmové lamda sondy. PC nebo jiná krabička upraví délku vstříku, většinou prodlouží, tedy směs obohatí a teplota zase klesne. Většinou má moto pak spotřebu vetší.
To, že moto střílí při zavření plynu, má být způsobeno tím, že výfuk je průchodnější a při zavření plynu pronikne palivo s volnoběžnou směsí(tá zůstává i při zavřeném plynu) a ta detonuje v potrubí. U origu výfuku se to děje taky, jen to není slyšet.
Toť teoria... U mé moto vyšší teplotu na budíku nepozoruji, výkon nestrácí. Mám s tím najeto jednu sezónu, 3 dny na okruhu a zdá se OK. V červnu to půjdu nechat přeměřit na brzdu, zda je směs chudá. Mechanik mi říkal, že si s laďáky Suzuki v celku dobře rozumí. Proto jí nejdřív zkusíme jen změřit a podle výsledku kdyžtak přidáme PC.
P.S GSX-R je super bike, za 3 roky provozu od nova nemám žádný problém(klep,klep na dřevo)
Naposledy editováno 28.03.2014 13:28:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfukový systém Akrapovič
Elfmen> Na te fotce je devoluce?

Dle servisáka je na svíčce vidět chudá směs (v reálu má trochu jiný odstín). Svody jsou u hlavy válce modré, ale to prý spíše bude použitým materiálem svodu (titan). Žádný závěr bez měření nelze vydat, střílení může způsobovat hromada věcí, včetně jakékoli mezery, která může nasávat falešný vzduch. Takže jediná varianta je to nechat změřit a poté udělat závěr. V každém případě, jak jsem již psal, o střílení mi vůbec nejde, celkem mě to baví, nerad bych akorát kvůli hluku odpálil cokoli v motoru.
Co se týká teploty, tak nepozoruji absolutně žádný problém. Jedno GSXR už jsem měl a je to teplotně stejné. Jediné co pozoruji, je extrémní tah v nízkých otáčkách na rozdíl od sériového svodu a koncovky.
-V každém případě jsem vypozoroval, že čím je větší zima, tím to hlasitěji a častěji střílí. Například včera při 13 stupních to znělo jako když padá lavina kamení
Co se týká teploty, tak nepozoruji absolutně žádný problém. Jedno GSXR už jsem měl a je to teplotně stejné. Jediné co pozoruji, je extrémní tah v nízkých otáčkách na rozdíl od sériového svodu a koncovky.
-V každém případě jsem vypozoroval, že čím je větší zima, tím to hlasitěji a častěji střílí. Například včera při 13 stupních to znělo jako když padá lavina kamení

Zdravím a vracím se k tématu.
Koupil jsem novou vatu do výfuku viz odkaz:
http://www.akrapovic...=248&yearId=1274
Přišla v obalu od dlouhé verze výfuku (mám tu krátkou verzi) viz foto a dorazila o velikosti karimatky
Sám si jí montovat nebudu, ale chtěl jsem se zeptat, zda jí není zbytečně moc. Myslel jsem, že se posílá po 1 dávce, ale očividně vystačí minimálně na 2x. Což mi nevadí, ale nečekal jsem to 
A ještě dotaz, jak poznám, že je na čase jí vyměnit, prý se má zvážit výfuk po výměně a pak stačí zvážit kontrolně, akorát nevím o kolik gramů má být lehčí? Nebo zda je nějaký jiný způsob.

Koupil jsem novou vatu do výfuku viz odkaz:
http://www.akrapovic...=248&yearId=1274
Přišla v obalu od dlouhé verze výfuku (mám tu krátkou verzi) viz foto a dorazila o velikosti karimatky


A ještě dotaz, jak poznám, že je na čase jí vyměnit, prý se má zvážit výfuk po výměně a pak stačí zvážit kontrolně, akorát nevím o kolik gramů má být lehčí? Nebo zda je nějaký jiný způsob.

1 reakcí na tento příspěvek Výfukový systém Akrapovič
Good kocour...



Ok, tak měření množství vaty necháme být, páč to očividně nikdo neví.
Tak dotaz ohledně mechaniky. Potřebuju rozpojit zadní díl se středním svodem, bohužel poslední držák svodu končí až za rozdělením, to znamená, že když to tahám tak kývu celým svodem až k válcům.
Nějaký nápad jak to povolit (plácám, ale například nahřát, promazat WD, nalejt tam Colu?
). Samozřejmě v tom spojit to drží tak, že se to nehne ani o milimetr.
Tak dotaz ohledně mechaniky. Potřebuju rozpojit zadní díl se středním svodem, bohužel poslední držák svodu končí až za rozdělením, to znamená, že když to tahám tak kývu celým svodem až k válcům.
Nějaký nápad jak to povolit (plácám, ale například nahřát, promazat WD, nalejt tam Colu?

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dobíjení Suzuki GSX-R 750 | Pluskycbr | 11 | Včera v 20:22 Pluskycbr |
Helmy na bazaru Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 29 | Včera v 20:17 MartasUS |
přední blatník Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 15 | 10.3.2025 v 11:10 RTSbike |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 11 | 27.2.2025 v 18:50 doucha |
Zahradní domek či jen domek pro mot... [1, 2, 3] Suzuki GSX-R 750 | Eqwidirium | 63 | 9.9.2024 v 20:16 kratkej01 |