objevily se dva problémy, takže žádám o každou radu :)
1) Při poslední jízdě se mi zdálo, že moto má menší výkon a že jde "faleš" do výfuku...proto jsem po pár km zastavil a zjistil jsem, že viz foto - 1. tento šroub byl povolený a kolem těsnění (2) protékal benzín...
chtěl bych se zeptat, zda stačí pouze šroub dotáhnout a zajistit proti povolení např. motorovým silikonem, nebo to řešit jinak...
2) Najednou mi zmizel olej, po ujetí cca 100 km najednou klesl z MAX na MIN (předtím tuhle sezonu najeto cca 300 bez viditelného úbytku)...je možné že to souvisí s prvním problémem ?
Děkuji za každý nápad na řešení.
1 reakcí na tento příspěvek Vytékající benzín + náhlé mizení oleje
Šroub je v domečku vačky a těsní ho o-kroužek. Na silikon se vyser, kup nový o-kroužek a šroub dotáhni, ale s citem, protože je to v hliníku a vložka na závit M7 se shání blbě
Naposledy editováno 21.03.2014 11:27:14
jinak neteklo to kolem šroubu, ale to že je to prasacky opatlane si myslim i já
ještě dneska budu snad mít čas se na to podivat
Pokud se do toho budeš pouštět, tak si pamatuj, že silikon nepatří ani pod šrouby ani pod těsnění ventilovýho víka. Jediný, co se maže silikonem jsou půlměsíčky - tenkou vrstvou, ať ti to nevyjede po přitlačení všude kolem. Když budeš dotahovat šrouby ventilovýho víka, tak lehce. Pokud to bydeš rvát silou, tak to neutáhneš víc, ale vyrveš závit z domku vačky.
Je na tobě, jestli se na to cejtíš nebo to radši necháš na servisu.
EDIT: Jestli si dobře pamatuju, tak se musí prvně sundat víčko od odfuku, jinak nevytáheš víko ven z rámu.
Naposledy editováno 21.03.2014 13:55:19
Rovnez dva z techto sroubu na viku mely strzeny zavit - taky mi to teklo a sralo - mokra nohavice neni nic moc, navic olej neuschne, ze a v servise mi rekli, ze do toho vlozku vrtat nechce, protoze ten zavit domku hridele ma malou stenu a muze to rupnout. Abych to zkratil - co si neudelas sam, to nemas, takze pokud najdes strzene zavity:
1. Sundat nadrz, lanko sytice, lanko spojky, ventilove viko - to vse zvladnes v pohode s trochou inteligence a imbusakem v ruce
2. nezajebat motor bordelem a prohlidnout zavity vsech domku, nejen tekouciho sroubu
3. oddelat veskery debilni silikon, ktery stejne nic neudrzi, vycistit tesneni a zkontrolovat, jestli neni roztrzene, vymenit pripadne
4. odsroubovat spatny domek a na tvrdo ho opatrne pomalu a rozumne protahnout vetsim zavitnikem - sroub jsem nahradil tim padem vetsim o 1mm s velmi podobnou hlavou pro O krouzek, nic neprasklo, naopak, drzi to ted tak, ze by to to neteklo i bez tesneni
Jiste i zavitove vlozky jsou elegantni reseni, ale me se konkretne vyplatil agresivni pristup, cena asi 40 korun za srouby a hodina prace..
A za sebe - pokud uz ted to mas zapatlane silikonem, pochybuju, ze ty zavity budou ok, kdyz uz to predtim nekdo prasil...
good luck
do servisu bych to dal i rád, ale bohužel momentálně bych jim musel platit jedině tělem, a jelikož nejsem vysoká blondýna, tak to asi neprojde
E: a nebo při výměně oleje potřebovat svářečku, aby si mohl vyměnit servaný šteft
Naposledy editováno 21.03.2014 16:12:19
Kúpiť nové tesnenie(napr. VVemoto), ja som kupoval sadu na celý motor, lebo som skladal z dvoch jeden, ale dostaneš kúpiť solo pod kryt ventilov.
Očistiť od toho otrasného silikónu.
Pod imbus skrutky dať NOVÉ o-kružky.
K tomu žraniu oleja - GS500 je známa tým, že má namontovanú kontrolku zadretia, nie mazania. Videl som na vlastné oči, ako kamoš zadrel motor, po najazdení cca 700km od kontroly a doliatia oleja. Keď som ten motor rozobral, bolo v ňom cca 0,7 l oleja. Takže, 2 litre na 700km. Nájdi si tu niekde o tom článok. Údajne sa to stáva, keď sa z motky snažíš "vyžmýkať", čo to dá. No, a on sa snažil, išli sme GS500, Triumph IIOO a malý Hornet.
1 reakcí na tento příspěvek Vytékající benzín + náhlé mizení oleje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vytékající benzín + náhlé mizení oleje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vytékající benzín + náhlé mizení oleje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vytékající benzín + náhlé mizení oleje
Ale domečky jsem dával k firmě, co dělá opravy hlav motorů, hlavně proto, že tam je závit M7 který je používaný jen zřídka a celá sada by mi byla k hovnu.
Začni v okolí hledat, kdo se tím zabývá a nech si to udělat
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E | Dejwidos | 9 | Včera v 21:36 jandaxx |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 18 | 12.9.2024 v 14:28 tun |
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E | ViraxRider | 54 | 7.9.2024 v 21:43 TomasRA |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 6 | 22.6.2024 v 07:45 MungoJerry |