Téma: Může na to s B-čkem?
6.4.2014 v 21:24
Zdravím, kamarádka si po mě chce koupit jednu z mých motorek. Je to 50ka s manuálním řazením (AM papíry stačí) a nevíme, jestli na tom může LEGÁLNĚ jezdit, pokud má pouze B-čko. Díky za radu

Do skupiny B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg nebo v případě rozšíření rozsahu nepřevyšuje 4 250 kg.“Jak vidno, na rozdíl od původní definice není v této definici zahrnuta žádná motorka (vyloučení vozidel pod písmeny a) až e), které zahrnují právě motorky).
§81 ale stanoví v rámci tzv. rovnocennosti řidičských oprávnění následující:
- řidičské oprávnění udělené pro skupinu B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou a vozidel zařazených do skupiny B1
- řidičské oprávnění udělené pro kteroukoli skupinu s výjimkou skupiny T opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny AM.
- řidičské oprávnění udělené pro skupinu B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A.Z těchto pravidel pak plyne, že majitel řidičského oprávnění skupiny B smí nově řídit od 19. 1. 2013 následující motorky:
- motorky skupiny A1 s automatickou převodovkou, tj. motorky o výkonu max. 11 kW a s poměrem výkon/hmotnost max. 0,1 kW na kg a s objemem max. 125 ccm (pokud motorka nesplňuje všechny tyto podmínky, ŘP na skupinu B na ni nestačí, ledaže ji lze podřadit pod jinou skupinu, která je se skupinou B spojena – viz dále)
- motorky skupiny AM, tj. motorky s konstrukční rychlostí max. 45 km/h, a to:
a) dvoukolové se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW,
b) tříkolové se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
c) čtyřkolové o hmotnosti v nenaloženém stavu nejvýše 350 kg se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW.
§81 ale stanoví v rámci tzv. rovnocennosti řidičských oprávnění následující:
- řidičské oprávnění udělené pro skupinu B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou a vozidel zařazených do skupiny B1
- řidičské oprávnění udělené pro kteroukoli skupinu s výjimkou skupiny T opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny AM.
- řidičské oprávnění udělené pro skupinu B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A.Z těchto pravidel pak plyne, že majitel řidičského oprávnění skupiny B smí nově řídit od 19. 1. 2013 následující motorky:
- motorky skupiny A1 s automatickou převodovkou, tj. motorky o výkonu max. 11 kW a s poměrem výkon/hmotnost max. 0,1 kW na kg a s objemem max. 125 ccm (pokud motorka nesplňuje všechny tyto podmínky, ŘP na skupinu B na ni nestačí, ledaže ji lze podřadit pod jinou skupinu, která je se skupinou B spojena – viz dále)
- motorky skupiny AM, tj. motorky s konstrukční rychlostí max. 45 km/h, a to:
a) dvoukolové se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW,
b) tříkolové se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
c) čtyřkolové o hmotnosti v nenaloženém stavu nejvýše 350 kg se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW.
1 reakcí na tento příspěvek Může na to s B-čkem?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může na to s B-čkem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může na to s B-čkem?
seikos píše: By mě zajímalo kdy se komu podaří zhomologovat motorku jako auto
Když je u nás možný zhomologovat to pidi auto na fichl papíry...když je možno jezdit na čtyřkolce s papíráma na motku...u nás je možný fše
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může na to s B-čkem?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může na to s B-čkem?
1 reakcí na tento příspěvek Může na to s B-čkem?
E: už mam přešlaplé limit na mobilu,tak nic... 
Naposledy editováno 07.04.2014 07:47:12

Naposledy editováno 07.04.2014 07:47:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může na to s B-čkem?
seikos píše: By mě zajímalo kdy se komu podaří zhomologovat motorku jako auto
tomu se říká podpora českého průmyslu,i-když osmdesát procent je DAF.
Jen to má omezovač do 65ti km v hod.
Naposledy editováno 07.04.2014 15:35:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může na to s B-čkem?
XTeZeto> Byl jsem na TA taky a byla tam samolepka 70km/h.. Jinak je to víc jak z 20% tatra
...
Jinak díky všem, nebyl jsem si jistej po té změně, jestli je tam i to manuální řazení

Jinak díky všem, nebyl jsem si jistej po té změně, jestli je tam i to manuální řazení


[quote=pislak]XTeZeto> Byl jsem na TA taky a byla tam samolepka 70km/h.. Jinak je to víc jak z 20% tatra
...
Spolupráce TATRA – DAF
Nová výrobní řada PHOENIX je přelomovým modelem v novodobé historii Kopřivnické automobilky. Kombinuje osvědčenou spolehlivou techniku TATRA s komponenty výrobce DAF, který dodává kabinu a motor společně s převodovkou ZF. To je logický a nevyhnutelný výsledek spolupráce v dnešní globalizované době. Nákladní automobil Phoenix však nadále využívá klasickou tatrováckou koncepci s centrální rourou a průběžným rámem s nezávislým zavěšením a odpružením kol v nejnovějším provedení s přední, vzduchem odpruženou nápravou, která se vyznačuje nižší hmotností, větším rejdem a lepším komfortem odpružení, který patří ke špičce mezi nákladními vozy.

Spolupráce TATRA – DAF
Nová výrobní řada PHOENIX je přelomovým modelem v novodobé historii Kopřivnické automobilky. Kombinuje osvědčenou spolehlivou techniku TATRA s komponenty výrobce DAF, který dodává kabinu a motor společně s převodovkou ZF. To je logický a nevyhnutelný výsledek spolupráce v dnešní globalizované době. Nákladní automobil Phoenix však nadále využívá klasickou tatrováckou koncepci s centrální rourou a průběžným rámem s nezávislým zavěšením a odpružením kol v nejnovějším provedení s přední, vzduchem odpruženou nápravou, která se vyznačuje nižší hmotností, větším rejdem a lepším komfortem odpružení, který patří ke špičce mezi nákladními vozy.

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Minarelli am6 spojka Rieju RR 50, Rieju MRX 50, CPI Supermoto, CPI Superc... | Fila_cpi | 2 | 30.4.2023 v 21:03 Kohlstein |
Jaké enduro k AM řidičáku Derbi Senda 50, CPI Supermoto, CPI Supercross | Jarda8770 | 13 | 14.5.2019 v 17:47 bledemon |
Kde seženu plasty ? CPI Supermoto | Marker | 7 | 20.12.2014 v 20:10 Marker |
Bezradnost s elektrikou CPI Supermoto | pislak | 28 | 3.3.2013 v 18:24 pislak |
lehčí udržba CPI Supermoto | pislak | 8 | 24.8.2012 v 10:22 tomaso58 |