Předem děkuji za rady
1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Edit. Uz jsem si to nasel. Je to teda jen kvuli emisim?
Naposledy editováno 07.04.2014 05:38:41
1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
(nebrat za bernou minci vycházím ze svých zkušeností a volně dostupných informací)
Closed loop režim.
Řídící jednotka na základě údajů z lambda sondy, udržuje stechiometrickou směs, tj 14,7 gramů vzduchu na 1 gram paliva, kdy je teoreticky dosažené dokonalé spalování.
Closed loop je jakési default nastavení a probíhá za následůjících podmínek (může se drobně lišit):
Škrtící klapka není otevřena více než na cca 20% a otáčky motoru jsou pod cca 50% maxima.
Takže volnoběh, pozvolná jízda po městě atd.
Open loop režim.
Je narozdíl od closed loop nezávislý na lambdě sondě, Open loop čte data se senzorů v sání (tlak, vlhkost, objem, teplota atd) a na jejich základě najde hodnotu pro palivo v mapě a podle ní dávkuje.
Pokud si dáš laděný (otevřený) výfuk, místo sériového, který je "vybaven" spousty restrikcí, tak sice zlepšíš proplach výfukových plynů, ale na druhou stranu můžeš zblbnout lambda sondu, která tím že prostup plynů je rychlejší posílá nižší hodnoty do řídící jednotky a ta na jejich základě dávkuje míň paliva.
výsledek je, že nahoře (open loop) to jede líp (zlepšil se proplach díky výfuku bez restrikcí), ale dole (closed loop) to nechce jet, zdecha ti to při rozjezdech atd.
Pokud si dáš i KN filtr tak zblbneš i senzory v sání...
Samozřejmě se toto liší typ od typu, někdy ty rozdíly nejsou moc markantní a jindy se bez úpravy map neobejdeš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Tod moje zkusenost.
Naposledy editováno 07.04.2014 18:57:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Miro_CZ: je to koncovka od koncovky, motorka od motorky.... nektery motorky reaguji vic, nektery min, je ale fakt ze homologovane koncovky s tlumitkem obvykle se smesi neudelaj nic zasadniho = pokud se nic neladi nehrozi ze by to bylo tak spatny aby se neco v nejakem realnem horizontu v dusledku toho rozbilo - podpaleny ventily atd.
black: mam klon yoshboxu, tzn by to moje melo umet i SV....
majk-fox: jak sem psal vyse, je to kus od kusu, co mam zkusenost tak ctyrvalce zkousnou kde co, dvouvalce jsou na vyfuk celkem choulostive. u modernich motorek s katalyzatorem ma vliv az kdyz se da pryc kat - tam bejva doladeni dost potreba, pokud se kat necha a meni se jen koncovka, tak myslim taky neni co resit..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Kovi píše: hlemejzd999> meleš z vody,když dá na SV 650 2006 ladák zadne strilení nebude,pritelkyne ho mela takto 6 let.jen koncovka, bez dalších uprav.
no tak tys to zazdil uplne ..tak radikalni nazory nemam ani ja
...tak ji rekni , at se stavi , ze je tu tema pro ni a at veme sebou nejaky fotky
Naposledy editováno 08.04.2014 10:40:56
Edit. Tak už to zde bylo řečeno...
Naposledy editováno 08.04.2014 10:43:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
kubosh píše: no hlavni problem je v tom ze prutok ,mnozstvi vzduchu se nemeri.Meri se pouze tlak,a tudiz pri zmene propustnosti filtru ecu nic nepozna ma napevno nastavenou mapu na origo filtr.Pokud budeme resit iap senzor ten funguje na closed loop,takze motor po otevreni klapky o5%zacne davkovat podle polohy TPS a otacek motoru.Dalsi senzory teplota vody,vzduchu,tlak sani upravuji davkovani paliva dle prednastavenych hodnot,nektere motky maji jeste senzor klepani a ten zas resi hranici nejlepsiho predstihu pred detonacnim horenim.Mozna se plteu a vyrobci PWC,Ignijet,a jini vyrobci laditelnych ecu jsou neskutecni pitomci neb lamda zjisti vsechno a ecu to spocita
Přesně tak. Jen prodávají další nesmysly...
BlackSabbath píše: Přesně tak. Jen prodávají další nesmysly...
no tak to uz je demagogie tohleto ...jde o to jestli tu programovatelnou jednotku bude muset pouzit , nebo ne a jestli mu to bude strilet a necha to bejt ...o tom , ze se prodavaj tyhle veci se nikdo nepre.
1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
assassin píše: Hlemejzd: kdyz je tam vtrikovani tak by to ani strilet nemelo - vetsinou maj totiz strikacky tzv fuel cut - kdyz brzdis motorem zavre to uplne benzin, opet ho to otevre az kdyz slezou otacky niz - a tam uz kolem klapky nejde tolik vzduchu aby se to tak vyrazne ochudilo. Respektive kdyz motorka s fi strili do vyfuku pri brzdeni motorem je to nejcasteji netesnosti vyfuku - pair system se da brat jako netesnost, kdyz se zaslepi nestrili to skoro vubec.
Já si myslím, že je to u moderních motorek hlavně PAIRem a ekvivalentama u jiných značek. Jak víš, po vyřazení PAIRu mně to přestalo úplně (a to byla motorka naladěna). A nedávno jsem jel na nové R1 a ta střílí slyšitelně i se sériovým výfukem. Takže střílení je běžný jev a dělá to i v sérii, jen to není slyšet. Sám mechanik mně říkal, že je to spíš mýtus to podpálení ventilů střílením, ovšem musí být motorka správně naladěna. Takže je střílení a střílení...
hlemejzd999 píše: no tak tys to zazdil uplne ..tak radikalni nazory nemam ani ja
...tak ji rekni , at se stavi , ze je tu tema pro ni a at veme sebou nejaky fotky
Nerekl bych radikalni,ale když uz sem k technice něco pisu,tak většinou věci co si sam vyzkousim a mam osobní zkušenost a nejsou prevzate z nejakxch dojmu,viz ten vyfuk.
2 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Závodní stroje střílejí jak svina byli jste třeba na ralye
Má někdo fotku těch podpalenejch ventilu když už jsme u toho?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
pycha píše: Střílení je naprosto běžný i u stroje který právě vyjel z továrny
Závodní stroje střílejí jak svina byli jste třeba na ralye
Má někdo fotku těch podpalenejch ventilu když už jsme u toho?
To je velice vhodné srovnání - závodní stroj versus sériová motorka. Tam jsou asi stejné požadavky na výkon, výdrž, spotřebu, atd...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
To na čem dneska jezdíme je víc než na čem se nedávno závodilo na nejvyšší úrovni
A znovu připomínám jezdil jak teď s novým porsche 911 turbo s a střílelo to taky
Autonaprosto sériové zapůjčeno od prodejce 560koní 0-100 zá 3.1s
Tak to máj asi špatně zejtra jim zavolám do továrny
Naposledy editováno 08.04.2014 21:55:02
1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Morfo píše: Neposlouchej ty kecy o řídící jednotce a brzdě. Kup si Scorpiona, dej ho tam a užívej si bezva zvuk. S motorkou se nic nestane a pokud nebudeš vyndavat katalyzátor, tak ani lambda nebude hlásit chybu.Na výkonu stejně nic nepoznáš. Stejně se všichni jen pláceme na okrskách mezi dětkama a kamióny
Tak zrovna tohle SVčko má katalyzátor ve výfuku se mně zdá a lambdu kousek před ním, takže při výměně výfuku by dal obě tyto záležitosti pryč.
1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Jo a porsche turbo ma kupodivu taky turbo :) ja jezdil zakladni 911 a do vyfuku nestrilela...
Turbo moc motorek v serii nema :)
1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Vzduchac mam origos,tak kde je u me zrada?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Hanysekk píše: Myslim,ze to strileni muze byt i individualni.ja jsem koupil na svojeho stromka taky skorpika a taky jen koncovku.taky mi to trosku nekdy strili,ale co me spis stve,tak to v nizkych otackach nekdy streli do sani.s origo vyfukem uplne bez problemu a kdyz dam do te ladene koncovky tlumivku,tak se to strileni trosicku zlepsi.mimochodem,kamos ma na sv uplne stejnou koncovku co ja a nedela mu to zadne problemy.
Vzduchac mam origos,tak kde je u me zrada?
V tomto pripade bych ocekaval odpoved od lidi co tu tvrdi ze nikdy neni potreba nic delat - porse za 3mice strili taky, takze to je takova pridana hodnota :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zápis změny rozměrů pneu [1, 2] Suzuki SV 650 | macumba | 32 | 15.9.2024 v 21:27 Kohlstein |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
SV 650 K1 otáčkoměr ukazuje pouze 5... Suzuki SV 650 | Fantik23 | 6 | 20.6.2024 v 06:37 Roman987 |
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 17 | 5.6.2024 v 20:23 pepe100 |
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |