A řetězová sada fakt nestojí 4000. Dá se koupit kvalitní a levnější
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo si můžu dovolit něco lepšího?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo si můžu dovolit něco lepšího?
pokud neseženeš nějakou vraždu tak jen měníš olej a liješ benzín 500 maj přiměřenej výkon takže už jedou ale nežerou gumy a řetěz není problém najet na pneu 10 000km a víc a řetez pokud občas namažeš dá přez 30 000km
Finančně myslim, že by neměl být žádnej problém, ale jak psal Seikos, chce to dobře vybrat s někým, kdo tomu rozumí. Nebejt hned nadšenej z první motorky, nevěšet hlavu ani tělo když třeba 3 kousky nebodou za nic stát - to je snad největší začátečnická chyba - každá motorka je v tu chvíli "moc super". A rozhodně jít po co nejvíc originálním stavu ...
ps: ROČNÍ údržba na rocketa vyjde cca na 5000kč.
A co se týká financí, mám tak o 4000-5000kč méně než ty a mám motorku. Jde to uživit, chce to jen šetřit. Jawu bych asi nekupoval, cenově to tak zajímavé už není a navíc do kopců tě předjížděj auta. Spotřeba stejná nebo vyšší než u výkonějších 4T motorek.
Někdy lituju, že jsem ji prodal, ale chtěl jsem něco i víc do terénu, takže jsem přešel na TA600.
Jawa 350 - ceník
Naposledy editováno 22.04.2014 13:42:49
pokud by tě ohledně CB 500 cokoliv zajímalo tak mi napiš
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo si můžu dovolit něco lepšího?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo si můžu dovolit něco lepšího?
Se svou GPZtou se myslím do 7tis. /rok za servis vlezu (něco dělám sám, něco v servisu), takže nepředpokládám, že by to u té Hondy bylo jiné (k tomu samozřejmě započti ještě povinné ručení a benzín - pokud budeš jezdit tak nějak středně tak cca 2000kč za měsíc)
Jinak pokud chceš naháče, tak popřemýšlej i nad Kawasaki Er-5, pokud chceš 4vál tak by tě určitě potěšila i GPZ 550, ale záleží na stavu, je to už starší motorka, takže u většiny by to chtělo vyměnit komplet zadní tlumič a pružiny ve vidlici
Naposledy editováno 22.04.2014 14:48:14
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo si můžu dovolit něco lepšího?
Samozřejmě stát se může všechno, proto to chce rozšířenej model motorky aby byl zdroj starších levnějších dílů.
Čau, Tom
Tommíík píše: parada, to je x-krat levnejsi jak to co mi sezere rocne me soucasne kolo.. Ja mam furt zafixovane v palici, ze motorka je konicek pro bohatsi...
To je domnění většiny lidí. Když někam přijedu na moto, mají mne za boháče a pokud se zmíním, kam jsem za poslední rok cestoval, jsem ultraboháč, který nechodí do práce.
Koupil jsem krásnou Suzuki SV r.v.2001 s poctivými 34t.km za 37t.kč. Vše originál bez škrábanečku jako z linky. Po koupi jsem vyměnil řetězovku cca 3t. a gumy.
Měním spotřební věci odvislé od najetých km + regl, což je bolest modelu a ten si vzal sebou CDI řídící jednotku. Pokud zvolíš hodně rozšířený model, dají se koupit i jeté věci za pár korun. Tu CDI jsem koupil za 1800kč. Má zkušenost s náklady je cca 4-7000kč na 10t.km, přičemž největší částka jsou zpravidla gumy.
Pokud trochu víc jezdíš na horském kole a v terénu, tak se to náklady fakt příliš neliší. Roky jsem kola prodával, ceny a kvalitu dílů zmám.
Tommíík píše: stassek> parada, to je x-krat levnejsi jak to co mi sezere rocne me soucasne kolo.. Ja mam furt zafixovane v palici, ze motorka je konicek pro bohatsi...
Posledních 6 let vydělávám o chlup míň než ty, předtim 2 roky míň a ještě předtim 3 roky zase o něco víc. Nicméně auto, hlavní motorku, vedlejší motorku a veterána utahnu (a to se klidně mrkni do profilu co jsem měl). Děti rovněž nemám, bydlení teď už zase v řešení (jak to bude potom se uvidí, zatim marně sháním pozemek) a ještě dokážu našetřit (nikdo mě nekrmí, nesponzoruje, vše si kupuju). Je to o prioritách, teda přesněji o tom, že pokud to opravdu chceš, nějakou tu kačku si na to najdeš. Může tě někdy mrzet, že nemáš motorku za 300k, ale jen za 30 nebo 40k, nicméně pokud Tě to baví, není o to financích. A když se ti na starý levný motorce něco posere nebo na ní něco zničíš, nutně to neznamená takovou pálku jako u motorky za 300k. Jednou se třeba budeš starat o barák, platit hypotéku, krmit manželku a děti a na motorku už prostě nezbyde ani čas, ani peníze. Pak si aspoň řekneš, že si dobře udělal a motorku si koupil když jsi mohl. V pokročilým (možná až pozdním) věku se k tomu hůř vrací a znam lidi, který začali anebo chtěli začít až splatí barák, až si budou děti vydělávat atp. Pak zjistí, že musí každou hodinu zastavit poněvadž "vona ta motorka neni pohodlná jako gauč nebo auto", nepojedou na dovču na moto pod stan protože ráno jsou rozlámaný a ve stanu už 30 let nespali, přece nepojedou když zaprší atp.