nedá mi to, a musím varovat. nejde jen o motorky, ale o vozidla všeobecně. prosím vás, když stojíte na žel. přejezdu(jedno jestli jedno či vícekolejný), počkejte s rozjezdem na to, až se šraňky zvednou až nahoru a následně zhasnou červená světla !! šraňky jsou jen doplněk. můžou dojít těsně pod vrch a hned padat zpět. a následně po jejich opětovném "pádu" může jet vlak. a klidně i na jednokolejce a hned za prvním vlakem. nebudu se tu rozepisovat proč a jak. to je dost odborné. ale je to dané předpisy a zákony, takže v případě střetu nic neuhádáte a ještě budete platit jak mourovatí za výjezdy a tzv následné škody(zpoždění, náhr. doprava, ..) a to není skoro nikdy míň jak šesticiferné. bohužel často šestinulné. a proč to píšu? jsem jedním z těch, co to jezdí vyšetřovat. a letos to zdá se bude nad jiné úrodný rok. bohužel alespoň za prvních pár měsíců to tak vypadá
1 reakcí na tento příspěvek přejezdy
1 reakcí na tento příspěvek přejezdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy
Grizzly_Luboš píše: nwm jeslti po stretu s vlakem bych mel jeste takovou starost co se bude dit potom
Proč ne, třeba ti jenom ujede nohy..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy
Sema píše: Proč ne, třeba ti jenom ujede nohy..
Kuwa

No, jeden kámoš to takto dostal, když vjel na přejezd, kdy šranky byly už nahoře, ale červená ještě blikala, za chvilku po projetí majáky, jak v americkém filmu, pane řidiči, blablabla, obecné ohrožení, záznam z kamery, noty do čistírny a pokuta(tehdy) asi 20 000nebo už nevím, je to už nějaký rok z5
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy
přejezdy jsou spolehlivější výdělek, jak 300m rovinky na konci obce bez jediný chatrče a odbočky

2 reakcí na tento příspěvek přejezdy
Naposledy editováno 22.05.2014 00:37:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy
radioboris píše: kuzmič>
přejezdy jsou spolehlivější výdělek, jak 300m rovinky na konci obce bez jediný chatrče a odbočky
Bohužel musím souhlasit...
Ale asi minulý týden, když jsem čekal až zhasnou ty červené blikače a šranky už byly nahoře, tak mě za mnou stojící vytroubil, jako že jsem ch.u.j...

Bohužel je to vidět dost často...
ne vždy a všude, ale většinou ano.
pro jednoduché vysvětlení. po jedné koleji jede vlak. "šlápne"si do tzv přibližovacího úseku a spustí výstrahu na přejezdu. např 20sec(blikají červ světla a až pak jdou šraňky dolů). k přejezdu to má plnou rychlostí 25sec. projede přejezd, šraňky jdou nahoru, ale zatím co jdou nahoru(např3-4 sec)šlápne si do přibližovacího úseku v té samé(nebo jiné) koleji další vlak. potom jdou šraňky okamžitě dolů. protože nepřestala výstraha červ. světel(ta je daná zákonem jako rozhodující a základní). ten další vlak tam bude také za 25sec. připočítejte nějakou reakční dobu zařízení, sklápění závor, atd a dostáváte se na čas, kdy by se v případě proběhnutí předzváněcí doby(blikají červ světla a až pak jdou šraňky dolů) dostal vlak na přejezd se zvednutými závorami(ale s červ světly).
je to jen opravdu jednoduše a hlavně nedokonale vysvětleno, ale pro podrobnější vysvětlení by muselo být víc prostoru a hlavně by musel být čitatel obeznámen alespoň ve stručnosti příslušnými předpisy a normami.
a navíc já nejsem kantor. nemám dar pochopitelného vysvětlování a učení jako mí učitelé.
V Uhříněvsi je to tak pět minut předem, další dvě minuty před tím už začne blikat červená, pak se ještě čeká na vlak z protisměru... . Mezi tím se tam vytvoří fronta mnoha desítek aut. Nevím jaký automat to řídí, ale jsou tam zbytečně dlouhé prodlevy, takže když jedu na mašině a přede mnou tam blikne ta červená tak to ještě projíždím, i když bych neměl.
1 reakcí na tento příspěvek přejezdy

1 reakcí na tento příspěvek přejezdy

2 reakcí na tento příspěvek přejezdy
V autoškole mi vtloukali do hlavy, že na přejezdu se vždy musím pořádně rozhlédnout, protože se může stát, že i při bílem světle pojede vlak, který má přednost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy
Ice_petr píše: No, můžete tu diskutovat a logice šraněk, které se zvedají a vzápětí jsou zase dolů, ale podstatné je, že svítí stále červená. Ten, kdo ji úmyslně nerespektuje je kokot a příroda má takové jedince eliminovat, nejlépe tím nejhumanějším způsobem, aby nevzal nikoho sebou...
Když přijíždím ke kolejím zprava, tak mám přece přednost, ne?



1 reakcí na tento příspěvek přejezdy
Další věc, třeba Pardubice, Černá za Bory. Stojíte na přejezdu (dvoje koleje) před vámi +- 6 aut. Zvednou se závory pomalu se rozjíždíme a najednou to první auto zastaví, protože chce odbočovat dejme tomu do leva do centra Pardubic a těch dalších 5 aut za ním zůstanou stát na kolejích. Samozřejmě začnou blikat a závory jdou dolů. Taky bacha na tohle.
1 reakcí na tento příspěvek přejezdy
cesta k přejezdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy
A že se za to vyhazuje je zcela správně. Mělo by se to i natvrdo flastrovat.
Naposledy editováno 22.05.2014 10:14:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy
Ale ked clovek pribrzdi a otoci hlavu z prava do lava nic ho to nestoji a ma istotu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy



a i s bílým světlem stále platí Kubou zmíněné pravidlo silnějšího

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy
kubacech píše: Šraňky, nešraňky to je fuk.
V autoškole mi vtloukali do hlavy, že na přejezdu se vždy musím pořádně rozhlédnout, protože se může stát, že i při bílem světle pojede vlak, který má přednost.
Při bílém světle "přednost" určitě ne, každopádně rozhlédnout se ale musíš bo energii ten vlak má velkou a blbě se s ním přetlačuje. Jinak semafor má hlavně 3 stavy (ne dva) - bílé, červené a NIC - což znamená, že je bez zapezpěčení (nebo je porucha) a pak se chová jako by tam nebyl, rozhlédnout se v takovém případě MUSÍŠ. Čili to není tak, jak často každý milně předpokládá, že červená nejedu, jinak jedu.
Obecně signalizované přejezdy jsou u nás na pyču, ideální by bylo je zrušit a rozhlížet se. ČD obecně vše řeší jak dementi z minulého století, což ovšem že to děláme jak kokoti neznamená přidané bezpečí v suchu a s křidélky. Typický obrázek je červené světlo, 5 minut se nic neděje než přijede vlak do stanice a začne nabírat lidi a pak se opět nic neděje. Celou dobu na něj čumíš, ale jet nemůžeš. To v 21. století nemá právo na existenci prostě, červená na nejnutnější možnou dobu minutu max a nazdar. Nikdo nebude čekat v roce 2014 minuty aby si vypil před přejezdem kafe.... pak ti lidi nemají na červenou jezdit když "přece vždycky svítí světlo a nic se neděje tak jsem jel tajak vždycky" -k vidění dnes a deně všude např. na lokálkách okolo Brna. Prostě tragédie a skanzen pravěku.