Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Dost dobrý studijní materiál... Enduro techniky:
(www.youtube.com/watch?v=HbU43cQiqA0)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
SuperSic58 píše: Dovi> Ty si neřešil ten AIS ventil nebo jak se to jmenuje? WRko to určitě taky má ne?
ee, neřešil, ale WRko myslím má ERG ventil.
A taky EXUP přívěru ovládanou tuším servem - jenže to zřejmě není to, o co se zajímáš.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Zkusil jsem ještě štěstí a hodil jsem do vyhledávače "erg wr250r"...
Tak se mrkni a případně poptej např. tady:
YAMAHA WR250R úpravy, typy, triky, skušenosti majiteľov
http://www.offmoto.c....php?id=1525&p=1
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
SuperSic58 píše: Dovi> ok mrknu tam.... Nevim, jakej systém je na wrku, očíhnul si to? Přívěra je něco jinýho, ta je tam kvůli průběhu výkonu.
Jasan, přívěru jsem zmiňoval jen pro úplnost těch případných zásahů - i jí se taky kluci zbavují.
Jinak já do svý mašiny ještě nezasahoval a ani se k tou nechystám - své WRko mám tak, jak ho pan Yamaha stvořil. Ale mrkni na ten můj odkaz; vypadá to tam pro Tebe možná nadějně, a i kdyby nakonec ne, tak by Tě tam snad mohli alespoň vhodně nasměrovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
SuperSic58 píše: Borci, už jsem ten dotaz dal vedle na příbuzný vlákno o CRF 250L, ale zeptám se pro jistotu i zde, protože WRka se to určitě týká taky. Už jste řešili zaslepení nebo rovnou odejmutí onoho systému přisávání sekundárního vzduchu do výfuku? Chci to odstranit, přijde mi to jako zbytečný eurokurvítko .. atd
Ciao SuperSic58 .. myslim že nemá cenu ladit něco co je odladěný samotnym výrobcem .. vše je dělaný na životnost, aby tyhle tupý endura vydržely co nejdéle .. proto bych se s tim nepachtil .. výsledek nejednoznačný a nejistý ..
Osobně taky do WRka zasahovat nebudu .. budu-li chtít lepší výkon a lepší jízdní vlastnosti v terénu, pořídim si k WRku ještě ostrý enduro a WR zůstane jen na silnici .. projel sem se na HQV FE450 (až moc silná a divoká, na mojí muskulaturu bude lepší FE350) a musim říct že je to trošku jiný kafe než naše "semi" stroje .. proto vim že němá mnoho smysl dělat z fichtla superbajk
dydzej píše: Ciao SuperSic58 .. myslim že nemá cenu ladit něco co je odladěný samotnym výrobcem .. vše je dělaný na životnost, aby tyhle tupý endura vydržely co nejdéle .. proto bych se s tim nepachtil .. výsledek nejednoznačný a nejistý ..
Osobně taky do WRka zasahovat nebudu .. budu-li chtít lepší výkon a lepší jízdní vlastnosti v terénu, pořídim si k WRku ještě ostrý enduro a WR zůstane jen na silnici .. projel sem se na HQV FE450 (až moc silná a divoká, na mojí muskulaturu bude lepší FE350) a musim říct že je to trošku jiný kafe než naše "semi" stroje .. proto vim že němá mnoho smysl dělat z fichtla superbajk
Myslíš, že výrobcům jde o co nejdelší životnost? Ale no tak chlape, neni nám už 13, jde jim primárně a hlavně o prachy Právě naopak, třeba známý internetový fenomén a motocestovatel a motomaniak Rick Ramsey tyhle nesmysly ze všech motorek vyndavá, aby prodloužil životnost motoru a umožnil lepší funkci. http://www.rickramsey.net/CRF250Lcccmods.htm Tady nejde o žádný ladění, ale odstranění eurokurvítka, co je na motorce uplně k ničemu a navíc může naopak motoru dlouhodobě "nesvědčit", jak zvedáním teploty motoru, tak zanášením klapek(pokud je u WR ta recirkulace, to nevím, to musíte vědět vy kluci, co máte WRka )
A nebo se zeptám takhle, k čemu kluci myslíte, že tam ten systém je?
Naposledy editováno 20.05.2014 13:37:22
koukám v tom WRku je těch hejblat jak mravenců. Je tam i nějaká klapka na vstupu do airboxu, ale tomu bych rozuměl, že to má účel, v nízkejch točkách se to přepne na ten úzkej kanál a zlepší se proudění. A americký verze maj ještě ten EVAP kanyster s aktivním uhlím, to je zbytečnost, co by hned letěla do popelnice, jen zbytečná změť hadic a ten bazmek akorát zabírá místo a zvyšuje hmotnost. Z osobáku sem to už taky vyhodil.
dydzej píše: Dovi> u nás na západě celkem běžně používáno ..
Fešo píše: U nás je milan taky běžný výraz, i kazan, cemr, cejcha, vampl atd.
david147 píše: Dovi> já mít milana znám, opravdu se to používá
Tak jste mě teda kluci společně přemluvili a rozšiřuju si slovní zásobu.
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
No já už sem ten nesmysl vypreparoval, snad se ta motorka teď nerozebere za jízdy nebo nezadřu motor Možná na mě všemohoucí Van Rompey sešle blesk dle EU směrnic a za jízdy uškvaří i se znehodnoceným a poskvrněným crfem
SuperSic58 píše: Koukám že sekundární vzduchový systém je tu tabu... No já už sem ten nesmysl vypreparoval, snad se ta motorka teď nerozebere za jízdy nebo nezadřu motor
Napiš pak prosím, jak se Ti to po úpravě celkově jeví. O kolik kg se Ti podařilo snížit hmotnost mašiny, jestli se třeba zlepšil i průběh krouťáku, jak to případně hejblo se spotřebou a maximálkou apod.
Teda samozřejmě pokud to bude evidentně nad hranicí subjektivní rozlišitelnosti - aby to nebyl jen tuningový placebo efekt... Dík.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
JJNN píše: Mám v Yamaze rozjednaná náhradní kola a to středy z Xka a ráfky z Rka. Vše OK, ale co v Yamaze neví, tak jestli dráty z Rka budou dost dlouhé na vypletení na Xkové středy. Nebo naopak, jestli nebudou extrémně dlouhé. Z jejich katalogu neumí zjistit délku drátů. Pátral jsem na netu a nevypátral. Mám prosbu na majitele Rka nebo majitele Rka i Xka, zda by mohli změřit délky drátů pro výplet kol (přední/zadní plus levá/pravá strana). Díky moc.
Býval bych Ti rád pomohl a přesně to změřil - měl jsem současně Rko a Xko, jenže Rko jsem nakonec prodal a ponechal jsem si Xko.
Ale snad se zde najde ochotný majitel Rka, který Ti délku jeho špajchen na obou kolech změří...
JJNN píše: Taky se nechci zbavit možnosti povozit se na 17" motardových kolech. Prostě vidím řešení ve dvou sadách kol.
To Ti schvaluju - z více různých důvodů je rozumné si ponechat původní originální silniční kola, zvlášť jestli bys tu druhou alternativní terénní sadu pořídil za slušné peníze.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Jinak by mě zajímalo jak to vypadá se životností těchto motorek (přeci jen je to dost lehké moto) . Taky by mě zajímaly spíš u WR X-ka jak fungují brzdy , jak je na tom podvozek ...... protože na forech nacházím 2 tábory které buď WR-ka 250 vychvalej nebo ty co píšou že Drz-400 jsou daleko lepší.
Dík Darth
Dnes jsem dal přes 100 km vyjížďku a přijde mi, že ve vyšších otáčkách, třeba v táhlym kopci, to má o trochu víc energie. A spotřeba, dílky na palivoměru mizely tak, jak jsem zvyklej. Ale pokud se hla o drobet buď nahoru nebo dolu, tak to poznám až po delší době při propočtech spotřeby.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
A když přemýšlím nad tím že se u mého Xt snížila spotřeba je to zdřejmě tím že sem ten karburátor poladil . (na 100km jsem šel se spotřebou asi o 0,2 l níž )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Kardif píše: Zdravím, tak jsem taky pořídil WR 250 X
Ahoj,
gratuluji Ti k pořízení WRka, a pozdravuj prosím u vás doma mou milovanou Vysočinu!
Je to kraj mého dětství spojený se vzpomínkama na babičku, strejdu, tetu a bratrance, a zrovna hned kousek vedle od vás jsme spolu s rodiči dlouhá leta jezdívali přes Panské Dubenky na vlak do Jihlávky nebo alternativně do Horního Vilímče. To ještě občas i parní lokomotivou s dřevěnýma vagonama - do Počátek nebo do Horní Cerekve jako přípoj na rychlík (Brno - Jihlava - České Budějovice). Ale je to tak dávno, že už to snad ani není pravda, a to jsi zřejmě ještě nebyl ani na světě.
Kardif píše: Musím jí trochu krotit, je to dravec
Stroj vyloženě na závodění to sice není, ale na 250ku má síly dost.
SuperSic58 píše: Dovi, dydzej: chlapi, já tu nikde nepsal o nějakým tuningu, či zvyšování výkonu a maximálky, neladím žádnej vstřik, ani nekuchám výfuk Stačí jen pořádně číst text Psal jsem pouze o odstranění zbytečného zařízení, co jen zabírá místo a způsobuje vyšší teplotu spalin, tudíž i motoru To jsou docela rozdílný věci Největší problém bylo sehnat ty záslepky, protože jsou k nesehnání, tak sem prohledal barák a použil prázdnou tubičku od lepidla a starej špunt do nafukovací matrace Jinak ten ventil je docela těžkej, na to, jak je to malý, takovejch půl kila to má. Ale hlavně tam přibyl trochu prostor nad motorem a hned je lepší přístup, hlavně při čištění
Píšeš to sice docela kategoricky (jako kdybys žádný vliv absolutně nepřipouštěl), ale následně se pak i kolega Darth_Vader ozval, ež nějaké změny v chování po úpravách tohoto typu zaregistroval:
Darth_Vader píše: Sám sem na mojem XT 125 ten ventil zaslepil. Od té doby na motorce pociťuji jinný průběh výkonu. Motor se začal chytat i v nižších otáčkách a spotřeba je o něco málo nižší. Navíc mé XT je ještě vzducháč a při vyjíždění delších kopců (v teplém počasí okolo 20C ) mi motorka ztrácela celkem znatelně na výkonu , ale po zaslepení ventilu se tento problém už nevyskytl. Na druhou stranu musel sem hrábnout do směsy a to si u stříkaček nedokažu představit. Konstrukeři u Yamahy mají vstřikování nastavené s funkčním Egr ventilem.
A nakonec i Ty sám připouštíš, že sis něčeho všimnul - a na to jsem se právě ptal...
SuperSic58 píše: Dnes jsem dal přes 100 km vyjížďku a přijde mi, že ve vyšších otáčkách, třeba v táhlym kopci, to má o trochu víc energie. A spotřeba, dílky na palivoměru mizely tak, jak jsem zvyklej. Ale pokud se hla o drobet buď nahoru nebo dolu, tak to poznám až po delší době při propočtech spotřeby.
SuperSic58 píše: Darth_Vader> Tak ta stříkačka si ten drobnej rozdíl doladí sama pomocí údajů z lambdy. Možná s tim ani nehne.
Darth_Vader píše: SuperSic58 > Na to že je tam lambda jsem úplně zapoměl . Lambda by tu směs měla doupravit .
No, s tím bych byl trochu opatrný. Třeba tady http://www.motorkar...um-detail/?ft=158370 probíhala nedávno diskuze "Je nutné upravit jednotku když dám laďák?".
Vedly se tam o tom odborné výklady ze strany některých zasvěcených, a kluci tam ty selfadaptační teorie (za pomoci lambda sond) v podstatě rozbili napadrť.
Darth_Vader píše: Taky by mě zajímaly spíš u WR X-ka jak fungují brzdy, jak je na tom podvozek...... protože na forech nacházím 2 tábory které buď WR-ka 250 vychvalej nebo ty co píšou že Drz-400 jsou daleko lepší.
WR250R/X má na civilní enduro/motard docela robustní podvozek a i brzdy má myslím dobře dimenzované - a přední brzda je u WR250X ještě silnější (větší) než u komplementárního endurka WR250R. Brzdný účinek lze pěkně plynule dávkovat, brzdy nejsou nějak záludné nebo jedovaté, ale přiměřeně účinné k hmotnosti a rychlosti stroje a ke způsobu jeho využívání.
P.S.
Nejsem si ale moc jist, co přesně (konkrétně) bys chtěl slyšet - když tak to pls upřesni.
Naposledy editováno 26.05.2014 16:28:05
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 290, 291] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8729 | Včera v 18:05 Mr.Dreamer |
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 22 | 26.9.2024 v 19:05 ZdendaZB |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |