1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 tramp
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 tramp
Piwell píše: Tý jo, já ho před lety nějakou dobu nemohl prodat
Sa ani nečudujem a rovnako sa čudujem ako tú "paródiu" na cestovné enduro môže vôbec niekto zhánať1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 tramp
Jo představoval bych si tak 20-25
Ten šokialistický Transalp je neco, jak byl kdysi dávno v RVHP "Směnitelný rubl".
To nebyl ani rubl, ani směnitelný .
Kamoš onehdá dovézl z Belgie Jawu ve výborném stavu za směšný peníz - na Západě ty motorky nikdo nechce...
Nicméně z třindy je dvojnásobná radost - první, když si ju kůpíš a druhá, když se jí zbavíš...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 tramp
úplně s Váma nenůžu souhlasit je jich jako šafránu, pod 30tis na ní zapomeň, už dávno stoupají v ceně a stoupat budou.. A jste nějací silní kritici, když jsem ho ve fabrice viděl naživo nový.. musí te na něj koukat v dosavadní produkci v té době.. pak je to sakra stroj
haskywr píše: A jste nějací silní kritici, když jsem ho ve fabrice viděl naživo nový.. musí te na něj koukat v dosavadní produkci v té době.. pak je to sakra stroj
Už vtedy ked ho začali vyrábať to bolo ako keby sa vrátili o 20 rokov dozadu. pritom stačilo vyrobiť nový vhodnejší rám pre daný typ motorky. Ja sa ani nečudujem že výroba totálne upadla2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 tramp
Jednoduchá, opravitelná kladivem a plochým šroubovákem, pro ježdění po Rusku apod. ideální...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 tramp
Páč vím, co je třinda zač, taky sem mu vysekl parádní poklonu .
A mluvit o spolehlivosti ve spojitosti s tímto po technické stránce klonem předválečné DKW taky néni jaksi na místě...stačí si pročíst fórum...o jednoduchosti konstrukce možná, ale jednoduchosti údržby kurvaaniomylem.
Co se týká spolehlivosti zde citované - ten náš má najeto cca 27tis a žádná zásadní porucha se nekonala.
Srovnávat Trampa s 634 co jela kolem světa bych nechtěl,ale ty neustálé hlášky o tom jak je motor 638 starý a špatný a nespolehlivý a kdo ví co ještě mi už přijde trapné.
Myslím ,že opravdu hodně záleží jak se k Jawě chováš a kolikátý jsi majitel
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 tramp
Nicméně ten motor (638) má už do vínku daných tolik nedobrých vlastností, že až.
Nekeré sů poplatné způsobu výroby a tlaku na cenu, nekeré sů konstrukční přešlapy.
Modernizace byla myslená dobře, ale důsledky sů nekdy spíše ku škodě.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 tramp
Nějak mi přijde, že tyhle hlášky jdou stále od stejných týpků, kteří na nich moc nenajezdili!
Já dostal v roce 1991 služební 640. Je pravdou, že prvně zdechla po 1km od převzetí. A tak jsem si jí vzal domů trochu do parády. A stačilo zkontrolovat konektory instalace. Předával jsem jí za 2 roky s 35 000km a jediné závady co mne opotkaly bylo čas od času 2,5-3 t. km vynechávání jednoho válce, když se zaházelo jedno z kladívek od mazání vačky. Oprava = utření konektoru=5minut. Myslím, že jsem snad ani výfuky za tu dobu nevypaloval. To až další uživatel, který občas zavolal, co mu to dělá a jak s tím naložit. Do 71 000km se nedělalo nic jiného jak sem tam utřít vačku, párkrát nastavit předstih a nejvýše 2x vypálení výfuků. A řekl bych, že tak ještě výměna 1x přední pneu a 2x zadní "hranatou" a destičky kotoučovky. Pak už mi zmizela z dohledu.
Pár kamarádů si nakoupilo 638 ještě za studií 1987-88 a byli spokojení (a jeden od Nepomuka jí má dodnes).
A já si jí také nedávno pořídil - z nostalgie "starých časů".
Když to tak čerstvě srovnám - motorka je velká, ale dispozičně dobře manipulovatelná také díky padákům a držákům pod sedlem. Docela jede v oblasti, kde se nejvíce jezdí 80-110km/h také díky tomu, že 4-ka je poměrně krátká. Převodovka je taková - no, jak to říci = kovářsky humpolácká. Ale zase kotouč celkem brzdí. Uložení zadní kyvné vidlice způsobuje trochu nejistoty při krouhání zatáček, ale nic na co by se nedalo zvyknout.
Tedy u generace "nezměkčilých" motojezdců.
Co je výboné - start = stačí šlápnout a už brblá/také zvuk dvouválcového dvoutaktu už jsme skoro zapomněli, celozapouzdřený řetěz, dost místa pod sedlem, poměrně velká nádrž a dojezd-i přes spotřebu spíše nad 5 litrů při "střídmé" jízdě, nebo dost místa ve skytých prostorech.
Co je na prdlačku jsou houpající se rafičky palubních přístrojů, ve vyšší rychlosti cca 120km/h vibrace, klíček "bošák", základna sedadla, kdy při sezení dochází ke kontatku s čelem potahu sedla a jeho životnost je tak zbytečně omezená.
Zkrátka je to stará škola z doby, kdy motocykl býval především dopravní prostředek, a kdy trhy jako Rusko, Mongolsko, Indie, Čína, Turecko, Egypt a Afrika obecně, ale také Jižní Amerika.... po druhé válce umožnili fabrice JAWA nezemřít současně s celosvětově narustající výrobou aut, ale naopak růst.
Objektivně vzato byla orientace na tyto trhy ve své době dobré řešení - a nakonec z něho žije to torzo černé díry na dotace ještě dnes.
Naposledy editováno 02.06.2014 23:04:24
Při pohledu zpět si říkám, jaký jsem to byl pitomec, když jsem si z čistého patriotismu koupil takový vergl za nekřesťanské peníze (tehdy mě stála 47 000,-Kč, což byly v té době slušné peníze).
Ja som sa tiež nazožieral na 638-čkách, to nešťastné zapalovanie, stredový labyrint na kluke. Kto by v tej dobe kupoval VAPE za tuším 8500,-Sk ked cela motorka sa predávala bežne za 15000,- Sk. Na dvoch sa nám podarilo utrhnúť spojkový kôš, za jedno leto som mal motor rozobratý snád 3x...
Potom prišla prvá štvorvalcová Suzuki a odvtedy som na tom nechcel sedieť. Viem že k nám prišiel kamoš na inej 638, lebo mu to tiež vynechávalo + nastaviť zapalovanie a stále ma presviedčal aby som sa šiel previesť, aj ma nakoniec prehovoril a ako som sa vracal a šiel zabrzdiť normálne pred domom tak ako som bol zvyknutý zo Suzuki, tak som zastavil až o dom dalej, tie brzdy skrátka katastrofa. Vtedy som si povedal že už v živote na to nesadnem, lebo sa nemiením zabiť kvôli takej blbosti ako chabé brzdy. Žiadnu 350 sme nemali s kotúčom v predu, Suzuki mala hned dvojkotúč a to skrátka brzdilo celkom inak
Dnes by som to použil na "Café Racer", ale doslova komplet stavba od základu vrátane rámu, ten retro motor s nakopávačkou by sa mi v nom páčil, samozrejme jedine s VAPE
Naposledy editováno 03.06.2014 22:39:13
Myslím ,že zásadní otázka je - na co chceš motorku používat. Neustálé srovnávání Jawa 350 vs. Yamaha a ostatníbike není na místě. Pořád mluvíme o starých motorkách, novou Jawu si koupí opravdu jen blázen (blázni prominou )(Classica jsem si taky koupil nového)
Při tom málu co za rok najedu mi Jawa naprosto vyhovuje,na ježdění do práce po okrskách je 350 lepší než 650 a při rychlostech do 80km/h žádné kroucení rámu a tlumičů a nevím čeho ještě ani necítím
Prvotní dotaz nebyl jaká motorka je lepší než Jawa a proč ,ale jestli se dá sehnat Tramp za ´rozumnou´ cenu , tak že předpokládám že tazatel ví do čeho jde.
Naposledy editováno 04.06.2014 08:27:28
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
správné umístění rozety na ose Jawa 350 Tramp, Jawa 350/640 | Harry666 | 12 | 3.9.2019 v 09:56 Harry666 |
Retro rukavice Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350... | maky_bart | 6 | 9.7.2018 v 10:41 udinar |
Padáky Jawa 350 Tramp | Bastypat | 4 | 18.3.2018 v 12:04 tramp57 |
Světlo na Trampa Jawa 350 Tramp | tramp57 | 14 | 18.3.2018 v 11:58 tramp57 |