Naposledy editováno 06.02.2010 17:20:21
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
3 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
Naposledy editováno 08.06.2014 22:29:54
- kontrola vsech udaju a cisel dle velkeho TP i maleho TP ( OTP )
- kontrola vizualniho stavu a laku
- kontrola vsech casti motocyklu (jestli neco nechybi - blinkry, zrcatka ...)
- jak vypadaji plasty? poskrabane? svarovane? opravovane laminatem?
- v jakem stavu je sedlo? ma originalni potah? je prosezene?
- co pneumatiky? hloubka vzorku? jsou prorezane?
- kontrola dratu v kolech - ohnute? chybi?
- jakou barvu ma brzdovka? neni hneda? je ji dost?
- je dost chladici kapaliny? neni v ni olej?
- kontrola kotoucu - jak jsou sjete? rovnomernost sjeti?
- v jakem stavu je retez a rozety? je namazan? jakou ma vuli?
- kontrola brzdovych desek
- nejsou narazene rafky? pecliva kontrola - moto na hlavni stojan a otacet koly
- netecou predni vidle? stahnout prachovky a podivat se
- sahnout rukou na motor a zjistit, jestli je uplne studeny
- nekape z motoru olej? neni motor od oleje (cely motor prohlidnout)
- na hlavnim stojanu zkusit vuli zadni kyvky
- zkusit vuli v krku rizeni a v prednich tlumicich
- nekolikrat properovat predek i zadek - jak tlumi?
- otocit riditkama do strany az nadoraz - je cely pohyb plynuly?
- sednout na moto a parkrat nohou vyklopit bocni stojan a postavit na nej moto
- nema bocni stojan vuli? neni krivy nebo kratky?
- zkusit zmacknout packu predni i zadni brzdy - neni moc mekka?
- zkusit zmacknout packu spojky
- kontrola svetel (tlumena, dalkova), blinkru (predni, zadni)
- brzdova svetla - predni i zadni brzda, troubeni, svetelna houkacka
- zapnout zapalovani - funguji kontrolky neutralu, mazani a podsviceni budiku?
- nastartovat motor a nechat ho trochu zahrat - jak chyta?
- hned po nastartovani sahnout na svody - jsou stejne teple? nejede motor na 3 valce?
- poslechnout motor z obou stran pri pridavani plynu
- na okamzik zacpat vyfuk a poslechnout se zacpanym
- v pripade pochybnosti si nechat sundat plasty a poslechnout bez plastu
- sednout na moto, zkusit zaradit a vyradit jednicku, jde snadno najit neutral?
- vyjet na tesotvaci jizdu - zpocatku v klidu a po ohrati motoru tomu poradne nalozit
- jde snadno radit? neklouze spojka? co vibrace? nestrili do vyfuku?
- jak se chova v zatackach? netahne na jednu stranu? neklepou se riditka?
- vyzkouset brzdy - brzdi dobre? nevadnou?
- na rovnem useku pri mensi rychlosti pustit riditka - netahne na stranu?
- po prijezdu z projizdky chcipnout a pak nastartovat - jak chyta za tepla?
- zkusit, jak jde do otacek a jak se vraci na volnobeh
- parkrat vytocit motor do cervenyho a pri tom sledovat kour z vyfuku
- neni kour cerny? pak by to signalizovalo prilis bohatou smes
- neni kour bily? pak zrala vodu
- neni kour modry? pak by to signalizovalo, ze zere olej
něco ještě tady
tloušťku kotoučů najdeš v servisním možná i v uživatelském manuálu. Několik lidí si stěžuju, že jim žere moc oleje. Teď si nevybavuju nějaké časté závady u GS. Na natočené km nehleď, stejně to bude nejspíš stočené. Zkus si ještě někoho zkušeného najít-možná bude někdo ochotný aj tady na fóru a za flašku ti to zkoukne
Kolik to žere oleje holt při koupi nezjistíš, to musíš neustále kontrolovat potom. Zvuk je na první poslech děsivý, tam je důležité snad jen to, že hrkat to může, ale musí to být pravidelně a nesmí "cinkat" nebo dutě "zvonit". Hlavně projdi jestli nemá vůle na vidlích a na kyvce, jestli jde dobře točit s řidítkama a není v háji ložisko řízení, jestli jsou v pořádku nebo dobře zavařené dorazy, jak se klopí do zatáček, jestli ochotně a každou stejně, trochu málo napoví když je rovnoměrně ojetá guma, neměla by nikam napadat ale jet rovně, když pustíš řízení neměla by s řidítky sama odsebe třepat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
PetrGP píše: Zdravím, za pár dní si jedu pro své první moto - GS500 ( rocnik 1998). Potreboval bych nejake obecne rady na co si dát pozor, kolik je minimální tlouška kotoučů, nejake nejcastejsi zavady atd. at nekoupim uplny vrak, nebo nemusel investovat napr. do tech novych kotoucu hned. Vim, ze pri koupi by mel byt nejlepe nekdo semnou , nekdo kdo tomu rozumi a poradi mi, ale bohuzel nikoho takove ted k dispozici nemam a lidi dokazou nakecat cokoliv zejo, tudiz to nejak musim zvladnout. Predem Vam moc dekuji. Petr
min tloušťka vpředu je 4mm, vzadu snad 5mm, ale tam bych to neřešil. Starý vraky, co už nikdo nechce žerou olej, takže na to pozor ale normální motorka nežere, tak je to v cajku.
Když vypíchnu ty klasický věci: řetězovka, destičky, ložiska v kolech, ložiska v řízení (není to drahé, ale je to jebačka a lecos to napoví o užívání motorky). Zadní tlumič, jestli není vyblitej (dá se to zkusit rychlou jízdou po rozbitý silnici, na což nevim, jestli si troufneš při zkušební jízdě ). Schválně se koukni jestli pod sedlem není nálepka o výměně oleje s XX km a na tacho 0X Pak už jen klasika, kde co chčije, kde je co pokurvený atd
Když sem hodíš inzerát, tak ti to pár lidí zhodnotí určitě.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
E: když jedu ve dvou, tak je tam 6tka úplně nanic a 5tka jen tak pro parádu na rovinky. Potřebuju prosvištět celý D po dálnicích ve dvou a naloženej, tak at se netáhnu jak smrad.
Naposledy editováno 09.06.2014 15:08:12
edit: plus nad 140 trvale to už ani nedává moc podvozkově, nedá se tak jet dlouho a rozhodně to není moc pohodlná jízda. Spíš si udělej pauzu v Německu, stav se na Karibuřt nebo přenocuj v Alpách, je tam krásně Či v Hamburku, tam je ještě krásněji a inspirativněji Bylo by škoda tama jen proletět. Jo a jestli nemáš nainstlauj si dopředu štítek.
Naposledy editováno 09.06.2014 16:46:23
Jinak štítek nechci, mám, ale nedám ho tam, žene mi to na krk a helmu.
A zastávku v D si udělat nemůžu, není čas ztrácet čas - radši jeden den vyjet v 5 ráno a druhej na pohodu, než dva dny stíhací jízdy V D nic není, takže šup do Fr alp..
Naposledy editováno 09.06.2014 17:47:51
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
No, to probere, bude živější ale zase tím klesne maximálka. Buď bude rychlejší a línější nebo pomalejší a živější, ale zase nebude ani v jednom případě rychlejší jak odpor vzduchu, čili nějakých těch 170. Jakože s tím se už nedostaneš předjíždět v 160 plus budeš mít celou dobu naopak nepohodlně vyšší otáčky. Tohle je ale něco jiné než bys chtěl na dálnici, ne? Předjíždíš párkrát, ale většinu času tam potřebuješ mít plus minus konstantní rychlost. Na stavění na zadní, závody, sprinty nebo točkovitý okruh bych ten převod chápal.
Jinak někde se dost silně nedoporučuje měnit poměř rozeta kolečko z origo sudá - lichá, nevím proč. Se změnou poměru je třeba ještě řešit délku ale tohle je ještě v rámci půlčlánku to snad pobere prostor pro napínání na kyvce. Kdysi jsem si to zkoušel počítat všechny možné varianty kolečko - rozeta i kombinace, ale vycházely mi ty převody na hovno při všech možných kombinacích
edit: ještě další mírná nevýhoda, menší kolečko = vyšší opotřebení, ale na těch pár tisíc to nebude vadit.
Naposledy editováno 09.06.2014 18:08:58
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
Já sem naznal, že než poslouchat "to má moc najeto, to je starý, moc majitelů, smrdí, prdí" tak za ty prachy... že jako na létání po městě a po republice dobrý a na dálky ji už aspoň nemusím trápit.
Jen to povinné ručení je naprd, no.
PetrGP píše: mi_psi> inzerat je zde : http://www.motoinze...s-500-e.html [/quote]
ta nevypadá špatně, akorát párkrát ležela no takže zkontrolovat ty dorazy a všechny možný bejkárny okolo, ale tenhle rok za ty peníze nevypadá špatně. Škoda, že tam enmá žádnou fotku zepředu.
A zkontrolovat to odškrcení. Musí dát aspoň 170 bez jakýhokoliv problému
Naposledy editováno 10.06.2014 06:29:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
PetrGP píše: Ahoj, hele mohl by mi nekdo doporučit nějaký spolehlivý e-shop s díly na GS 500E r.1998? Potrebuju packy, origo zrcatka chrom, desticky a takove ty bezne veci. Dalsi vec co jsem se chtel zeptat, jestli nema nekdo zkusenost s prideláním klíče do zapalování? Předchozí majitel měl pouze jeden, a druhy by teda nebyl na škodu. Díky!
díly jsem nakupoval zde a spokojenost.
Pokud chceš jen spotřebák, tak v podstatě kdekoliv jinde - Vrbovka, wemoto, atd atd
Klíč sem si nechával předělat zde na počkání. Ale kvůli klíči asi do prahy nepojedeš, tak si najdi nějaký lepší zámečniství u vás..
Naposledy editováno 07.08.2014 13:45:51
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
je to sice fajn motorka, ale po nějakejch 33tkm (z toho cca 22tkm ve dvou) sem tý motorky měl už plný zuby. Tak ať vám to jezdí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
Pokud máš starší tak je to univerzální systém krytka a stáhnout stahovací páskou, bral jsem je v eshopu u trávníčka a drží bez problémů několik let.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
http://www.partsdepot.cz/picdily/92723.jpg
20- 3,12x1,2 = 1Kč
26- 3,7x1,2 = 1,2Kč
29- 5,5x1,5 = 2,2Kč
39- 5x2,5 = 2,7Kč
34- 7,5x2 = 3Kč
největší o-kroužek co je pod tim plasten u šoupátka jak je emulzní trubice- 11x1,5 = 3Kč
Prostě paráda :D
Jinak ceny jsou z obchodu http://eshop.techseal.cz/
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E | Dejwidos | 9 | Včera v 21:36 jandaxx |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 18 | 12.9.2024 v 14:28 tun |
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E | ViraxRider | 54 | 7.9.2024 v 21:43 TomasRA |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 6 | 22.6.2024 v 07:45 MungoJerry |