2 reakcí na tento příspěvek Nehoda a papírování s pojišťovnou
Bohužel v případě že motorku ti uznají jako totální škodu tak nemáš nárok na náhradní vůz z půjčovny. Nebo jinak pojišťovna ti půjčovnu proplatí tak že ti spočítají podle tabulek jak dlouho by trvala oprava tvé motorky ale jen v případě že si motorku opravoval. co se týče plnění tak počítej s tím že ti na poprvé pojišťovna uhradí cca 50-60% procent skutečné ceny motorky a potom tě čeká ještě dohadování o cenu vraku u kterého ti pojišťovna bude tvrdit že se dá ještě prodat za slušnou cenu. V tomhle případě je dobré si sehnat doklad o ekologické likvidaci motorky se kterým se pak můžeš při vyjednávání o ceně vraku ohánět a pojišťovna s tím nic neudělá. Každopádně mám už dvě zkušenosti kdy jsem se s pojišťovnou soudil za pomoci této kanceláře http://www.amortizace.cz/ která mi pomohla vysoudit zbytek škody. Koukni na ty stránky a pročti si rady a příběhy poškozených. Kalkulaci toho o kolik tě pojišťovna obrala ti udělají zadarmo. Měj se.
A za druhé - doložit stav motocyklu - doklady za servis, klidně kupní smlouvu, ale třeba také vlastní fotky po sejmutí kapotáží a stavu dílů exponovaných při případných pádech (jako, že Tvoje byly v pořádku).
Současně s títmo bych vyslovil nějakou reálnou představu jak bys viděl likvidaci a podle mne / když požadavky nebudeš přešroubovávat a v historii nebude 2x přetočený tachometr a nebo motorka 3x omotaná okolo sloupu / pak podle mne není proč Ti nevyhovět.
Nakonec i pro pojišťovnu je rychlá likvidace škody na první pokus - ze správního hlediska i vlastní režije - tou nejekonomičtější.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a papírování s pojišťovnou
To je ale hloupá rada - ekologicky samovolně likvidovat v situaci, kdy žádáš náhradu od někoho jiného cizího - jeho pojišťovny!
Pokud je plná inzerce ND na tyto Kawasaki - dokonce se v nabídce vyskytují také poškozené a mají svojí cenu - pak radit toto je opravu absolutní nesmysl.
Tvůj vrak má samozřejmě nějakou hodnotu a svévolně ho zničit a říci viníkovi, aby Ti koupil novou (jinou) = logficky Ti řekne: "OK, ALE DEJ MI TEDY TEN VRAK".
A tohle sedlácké hledisko odráží samozřejně NOZ.
Co se týká úhrady půjčovného jiného motocyklu = je třeba si uvědomit, že motocykl je v současnosti chápán jako sportovní volnočasové luxusní náčiní. Dále je tu snad zranění omezující řidičku atd..
Takže zase do tohoto požadavku dát rozum. Na druhou stranu, navazující narušení plánované pravidelné každoroční dovolené bych zase viděl jako možnost reálného pořadavku na náklady zapůjčení jiného.
Jen zase použít hlavu na nevymyslit si půjčení za 100 000, když motorka měla cenu před bouračkou 50 000. A zase ta logika přenesená do NOZ = přeci nebudeš platit za půjčovnu 100 000, když už ty prachy máš, můžeš koupit rovnou jinou o 3 levely lepší.
A ještě jedno hledisko nám přinesl od letoška NOZ (zák. 89/2012 Sb.) a to, že upřednostňuje zpětné dosažení funkčnosti - před zakaždoucenuvyžadovaným dosažením absolutně stejného stavu před událostí. Jinými slovy - konfekční Kawasaki lze porovnat nejen s Kawasaki, ale pokud by nebyl také s kvalitativně podobnou Hondou, Yamahou nebo Suzuki.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a papírování s pojišťovnou
sedývlk6 píše: Ahoj,
Bohužel v případě že motorku ti uznají jako totální škodu tak nemáš nárok na náhradní vůz z půjčovny. Nebo jinak pojišťovna ti půjčovnu proplatí tak že ti spočítají podle tabulek jak dlouho by trvala oprava tvé motorky ale jen v případě že si motorku opravoval. co se týče plnění tak počítej s tím že ti na poprvé pojišťovna uhradí cca 50-60% procent skutečné ceny motorky a potom tě čeká ještě dohadování o cenu vraku u kterého ti pojišťovna bude tvrdit že se dá ještě prodat za slušnou cenu. V tomhle případě je dobré si sehnat doklad o ekologické likvidaci motorky se kterým se pak můžeš při vyjednávání o ceně vraku ohánět a pojišťovna s tím nic neudělá. Každopádně mám už dvě zkušenosti kdy jsem se s pojišťovnou soudil za pomoci této kanceláře http://www.amortizace.cz/ která mi pomohla vysoudit zbytek škody. Koukni na ty stránky a pročti si rady a příběhy poškozených. Kalkulaci toho o kolik tě pojišťovna obrala ti udělají zadarmo. Měj se.
NEBLBNI TADY LIDI.
Nárok na náhradní vozidlo má i v případě totální škody!!! A to po dobu nezbytně nutnou,než si např pořídí novou moto. Samo sebou,že to nesmí trvat půl roku,ale při nezaviněné nehodě tě nesmí nijak omezit a nebo jestě aby poškozený doplácel cokoliv za opravu. Pokud byly před nehodou na moto orig. díly má poškozený nárok na NOVÉ ORIG DÍLY bez jakékoliv srážky ze strany pojišťovny. Žádné náhražky...ty si pojišťovna může strčit do zádele.
Toto řeším několikrát za měsíc (ne pro sebe)a POKAŽDÉ ty peníze z pojišťovny dostanu a to si pište,že se kroutí,vymýšlejí kličky,nereagují na korespondenci. Chce to ale neustoupit a být nekompromisní.
Jen doplním. Někdo tu napsal,že likvidátor nemusí "dovolit" náhradní vozidlo. To je další blud. Likvidátor nemá co posuzovat. Prostě poškozený napíše,že náhradní vozidlo potřeboval k zajištění osobních a pracovních záležitostí a víc se pojišťovna nemá co starat a náhradní vozidlo stejné kategorie vám musí proplatit.
Naposledy editováno 11.06.2014 22:52:44
obecně: musíš si počínat tak, jako bys půjčení platil sám. Kdybys radši jezdil busem, tak to platí i zde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a papírování s pojišťovnou
2 reakcí na tento příspěvek Nehoda a papírování s pojišťovnou
1 reakcí na tento příspěvek Nehoda a papírování s pojišťovnou
1 reakcí na tento příspěvek Nehoda a papírování s pojišťovnou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a papírování s pojišťovnou
melman píše: K tomu určení ceny motocyklu před havárií : pokud likvidátor nenajde na tuzemském trhu několik obdobných motocyklů vhodných k určení ceny tzn. stejný model, rok, počet ujetých km apod. čerpá ze zahraničních inzercí ( mobile.de, autoscout.de apod.) kde vybere nejlevnější shodné motorky a zprůměruje jejich cenu. Jestli byly motocykly v minulosti havarované, lakované, s pravidelným značkovým servisem či opečovávané voskem se nezohledňuje. Pokud jsou poškozené další věci jako např. laďák a jiný tuning je potřeba doložit pořízení fakturou nebo účtenkou.
Fakt hledá likvidátor motorky na inzerci? Já měla za to, že k tomu pojišťovny mají nějaký ofiko program - něco jako Audatex (oceňování ojetin)???
Expřítele sejmula ženská asi před 5 lety, motorka na odpis-totálka uznána během pár dní,pojišťovna proplatila vrak veškerý zničený oblečení, helmu, atd., ale zázrak to nebyl. Záleží dost na tom, jakou má "viník" pojišťovnu.
agostini79 píše: kluci díky za rady i když každý radí něco jiného . Asi stejně udělám to co jsem zamýšlel od začátku to znamená poradit se s právníkem, který se v tom vyzná a vyřídí to líp než já. Raději obětujeme nějakou korunu na právníka abychom dostali zpátky stejný kus jako před nehodou než abychom na tom ztratili. Co se týče náhradního vozidla tak to budu řešit nejdříve s pojišťovnou písemně a potom uvidím za jak dlouho to stihnou vyřídit. Jo a ještě info pro hustokruté střelce co si myslí že jsou nesmrtelní tak tato nehoda byla v rychlosti 30-40 km/h a moc si nedovedu (nechci) představit co by se stalo kdyby rychlost byla vyšší....
Určitě obětujte pár korun na právníka, vyplatí se to
Nejdůležitější stejně je, že je přítelkyně v pořádku
1 reakcí na tento příspěvek Nehoda a papírování s pojišťovnou
P.S. přítelkyně měla na neschopence zůstat raději celý týden...
I když nemá nějaké těžké zranění krku, hlavy, tak bych to nebral na lehkou váhu...u aut se popisuje zranění, myslím že tomu říkají whiplash neck sprain nebo tak nějak...může tě to na celkem dlouhou dobu vyřadit z činnosti - bolesti hlavy, nevolnost, rozostřené vidění apod...pomáhá na to dobrá fyzioterapie....
2stroke píše: Můj reálný odhad je, že od pojišťovny dostaneš tak cca 30 tyček a vrak nacení na cca 20 tyček ...a každopádně si počkáš, na dovolenou s novou motorkou podle mě nepojedete...
P.S. přítelkyně měla na neschopence zůstat raději celý týden...
I když nemá nějaké těžké zranění krku, hlavy, tak bych to nebral na lehkou váhu...u aut se popisuje zranění, myslím že tomu říkají whiplash neck sprain nebo tak nějak...může tě to na celkem dlouhou dobu vyřadit z činnosti - bolesti hlavy, nevolnost, rozostřené vidění apod...pomáhá na to dobrá fyzioterapie....
souhlas, měl jsem něco podobného, srazila mě mladá holka autem na parkovišti, dle policie rychlost 40-45 km/h, poležel jsem si pár dní na úrazovce v Brně, byl jsem domlácený a můj bohužel už třetí otřes mozku, i po měsíci jsem měl stále bolesti hlavy, jakmile jsem něco těžšího zvedl (cca 10 kg a více), motala se mi hlava a bylo mi blbě, je lepší zůstat doma déle a pořádně to vyléčit, hlavní je mít klidový režim
1 reakcí na tento příspěvek Nehoda a papírování s pojišťovnou
Jinak neschopenku jsme řešit nechtěli, přeci jen když ten člověk je debil bez svědomí tak nám to nedá aby si kvůli tomu šel sednout. I tak přijde o papíry a asi i o práci tak doufám že si z toho vezme aspoň poučení pro příště. Hlavně když se to stalo tak se vůbec nestaral jestli je přítelkyně zraněná a ještě nám nadával že jsme jeli rychle. Jsem ani nestihnul sundat helmu a rukavice a málem za tyhle kecy jednu chytnul do zubů. Za celou dobu se s námi nebavil nedal nám na sebe kontakt, nezajímal se o nic, záchranku jsem musel volat já a nebýt PČR tak nemáme ani žádný kontakty...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a papírování s pojišťovnou
melman píše: Sisina> Ano, průměr se vypočítává z inzerce, oceňovací programy fungují pouze pro automobily. Inzeráty si likvidátor vytiskne a založí do spisu. Jak dále píšeš souhlasím s tebou že na totálce se vydělat nedá, pokud se nebavíme, že si po ocenění vraku tento majitel nechá, poslepuje si ho tak nějak sám(tím ale stroj ztratí na ceně) a jezdí dál. Obecně je lepší pokud je to možné jít na to obráceně tzn. nejdříve zjistit cenu totálky a pak podle toho jakou má viník pojišťovnu sestavit posup "na míru".
Tak jsem zase o něco chytřejší, díky
Já si vzpomínám, že pojišťovna vyplatila peníze za motorku+oblečení a ten vrak ještě expřítel tuším během týdne prodal, techničák zůstal a ekologická likvidace nebyla povinná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a papírování s pojišťovnou
melman píše: agostini79> Žádný oholený vrak. Pro výpočet se používá 5 - 10 inzerátů srovnatelnéno stroje. Pokud přijde na lámání chleba bude muset po vyzvání doložit jak k ceně došel. Pokud předloží např. zjevně neodpovídající motorky např. neorigo lakované, odřené apod. bude muset cenu zvednout.
ano, přesně toto jsem myslel. pokud dojde k nesmyslné ceně tak ji budu rozporovat s tím že chci vidět jak k ní dospěli.
agostini79 píše: kluci díky za rady i když každý radí něco jiného . Asi stejně udělám to co jsem zamýšlel od začátku to znamená poradit se s právníkem , který se v tom vyzná a vyřídí to líp než já. Raději obětujeme nějakou korunu na právníka abychom dostali zpátky stejný kus jako před nehodou než abychom na tom ztratili. Co se týče náhradního vozidla tak to budu řešit nejdříve s pojišťovnou písemně a potom uvidím za jak dlouho to stihnou vyřídit. Jo a ještě info pro hustokruté střelce co si myslí že jsou nesmrtelní tak tato nehoda byla v rychlosti 30-40 km/h a moc si nedovedu (nechci) představit co by se stalo kdyby rychlost byla vyšší....
Pokud jsi poškozený, pojišťovna viníka ti proplatí mimo jiné i právní zastoupení. Při mé autonehodě mi pojišťovna viníka proplatila mnou vybraného právníka, auto, odtah auta, odstavné parkoviště, úraz, poplatky v nemocnici, taxi když jsem jel na kontrolu.
1 reakcí na tento příspěvek Nehoda a papírování s pojišťovnou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a papírování s pojišťovnou
Poggy píše: OT. Mátě někdo zkušenosti s ukončováním životní pojistky a navyplacením spořící složky?
Dle smlouvy kterou jste uzavreli. Treba investicni pojisteni mnohokrat v prvnim roku-dvou, pokud zrusis, nic nedostanes. Pokud se skutecne jedna o zivotko se sporenim a existuje delsi dobu, nevidim duvod co by melo zabranit vyplaceni.
Royal píše: Dle smlouvy kterou jste uzavreli. Treba investicni pojisteni mnohokrat v prvnim roku-dvou, pokud zrusis, nic nedostanes. Pokud se skutecne jedna o zivotko se sporenim a existuje delsi dobu, nevidim duvod co by melo zabranit vyplaceni.
Zde, ale to sem nepatří. Jinak čekal sem pár měsíců po úrazu a zjištění "výhodnosti" pojistky aby bylo odkupné dle smlouvy vyplaceno a stejně nechtějí nic dát.
sedývlk6 píše: DucS> Neblbnu nikoho dvakrát jsem s pojišťovnou řešil problém zapůjčení vozidla při opravě a pokud poškozené vozidlo není v jejich smluvním servisu tak máš smůlu. Případ který i přesto že jsem se s pojištovnou soudil a ona vyhrála. Poškozené přední světlo a nárazník plus pár drobností. Výměna světla a výměna nárazníku plus lakování je tabulkově na 2 max 3 dny ten zbytek jako čekání na díl a čekání na lakýra a servisáka je prostě nezajímá.
A byla to nezaviněná nehoda a nebo z havarijka?
Jinými slovy na náhradní moto není nárok Takto si pojišťovák vykládá znění prý zákona ve kterém je klauzule "UČELNĚ VYNALOŽENÉ PROSTŘEDKY " To že mám po sezoně , nemám na čem jet na dovolenou atd ho už nezajímá . Snad to bude zajímat nějakého právníka , Fšak tu máme ten nový občanský zákon
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki zx6r Kawasaki ZX-6R Ninja | kut | 4 | 1.10.2024 v 18:59 Pixik09 |
ZX6R 05-06 vzdochovy neco pod spojkou Kawasaki ZX-6R Ninja | kosta636 | 13 | 28.9.2024 v 12:21 Kohlstein |
ZX-6R 1999 žere olej Kawasaki ZX-6R Ninja | Farabrim | 4 | 25.9.2024 v 16:27 nevo7 |
Nejvhodnější supersport 600ccm [1, 2] Kawasaki ZX-6R Ninja, Suzuki GSX-R 600, Yamaha YZF-R... | Doomguy | 35 | 15.9.2024 v 21:21 Doomguy |
ZX6R 2005 - lehké klepání ve stupač... Kawasaki ZX-6R Ninja | BlazeCZ | 6 | 6.9.2024 v 09:02 kuddla |