Auto/moto sport se obejde i bez veřejných peněz. To je spíš odvážný tvoje tvrzení že bez státní podpory by tu byla technika jak za krále klacka Sponzory neberu, firmy si taky můžou dát peníze do čeho chtěj.
1 reakcí na tento příspěvek Ducati - Italská vášeň
Maly motory - ekoterorismus, min emisi a nizsi spotreba proste jinak udelat nejde...
Lehky materialy - se spalovacim motorem se dostali na limit, dal uz je jakejkoliv pokrok strasne drahej, takze emise a spotrebu uz ted dostanou dolu jen usporou hmotnosti - taky je to trend az poslednich let, predtim se tolik hmotnost neresila, prestoze zavodaky byly lehky i driv...
No a sofistikovany podvozky - dneska uz to taky neni uplne pravda, da se to dost oblbnout elektronikou - elektro posilovac rizeni, elektro tlumice .... Treba spousta aut ktery mely driv dvojity lichobeznikovy ramena kvuli uspore presly na Person + naky to kurvitko (namatkou nova mazda6, civiky uz to maj dyl...) navrat k jednoduchejm klikovejm napravam i u levnejsich variant drazsich aut (mqb platforma u vw - slabsi motory obyc naprava ala oktavka prvni generace)
Naposledy editováno 18.06.2014 12:56:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati - Italská vášeň
Jedná se o vývoj obecně...nápravy, ramena, tlumiče, převodovky...bezpečnost, karbon... proboha bez F1čky by se všechny tyhle věci o hromadu let zpozdily... to prostě nikdo nevyargumentujete... podívejte se na monoposty v době kdy je Bernie Ecklestone a Frank Williams dělali na koleně...co kolem toho bylo a co za laboratoře je dnes...
Většina výzkumu z F1 přechází do 10-15let do běžný praxe...
Hoši, nesnažte se za každou cenu dělat hloupý... tak to je...ohledně bezpečnosti je F1 jeden z největších zdrojů...
Já tedy spojitost mezi závoděním a obecnou rovinou vidím velmi velmi velkou...a kdo ne... ten jen potřebuje "argumentaci" pro hůl na "Abrahama"
Naposledy editováno 18.06.2014 13:07:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati - Italská vášeň
assassin píše: No v motorsportu se pouzivaj 6bodove pevne pasy - v serii nikde, to same airbagy - to prislo s bezpecnostnima pozadavkama - resp marketing, kterej lidem proda spis auto s 10ti bagama a historkou jak se mamince s detma v tom aute nemuze nic stat.
Maly motory - ekoterorismus, min emisi a nizsi spotreba proste jinak udelat nejde...
Lehky materialy - se spalovacim motorem se dostali na limit, dal uz je jakejkoliv pokrok strasne drahej, takze emise a spotrebu uz ted dostanou dolu jen usporou hmotnosti - taky je to trend az poslednich let, predtim se tolik hmotnost neresila, prestoze zavodaky byly lehky i driv...
No a sofistikovany podvozky - dneska uz to taky neni uplne pravda, da se to dost oblbnout elektronikou - elektro posilovac rizeni, elektro tlumice .... Treba spousta aut ktery mely driv dvojity lichobeznikovy ramena kvuli uspore presly na Person + naky to kurvitko (namatkou nova mazda6, civiky uz to maj dyl...) navrat k jednoduchejm klikovejm napravam i u levnejsich variant drazsich aut (mqb platforma u vw - slabsi motory obyc naprava ala oktavka prvni generace)
...do boha...nepiš DNESKA...ono to prostě z toho motosportu přišlo...jen v honbě za prachama se všechno začalo ojebávat... za to ale motosport nemůže...
Tak jako válka vyhnala vývoj techniky dopředu v první polovině 20. století...tak hnal motosport auto/moto techniku dopředu ve druhým...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati - Italská vášeň
Stev píše: t_freedom> tak já ti ještě jednou připomínám že se celou dobu bavím o veřejných penězích, tedy vybraných daních. Jestli se najde korporace co zasponzoruje závodnickou školu, neřeknu ani popel. Nebo napiš příklad financování F1 z daní, já měl vždycky za to že ten cirkus je soběstačnej a stačej příjmy z reklamy.
...ale v čem je výchova basketbalistů jiná, než výchova mládeže BMX, nebo motocrossu ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati - Italská vášeň
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati - Italská vášeň
Stev píše: t_freedom> Jestli může za 100 tis hrát třeba 10 dětí basket, a nebo za ně máš půlku vybavení pro jednoho malýho jednou možná závodníka, je to docela rozdíl.
ok...tak to se asi vyprdnem i na ten basket (já ho tedy osobně mám moc rád...protože jsem ho roky hrál) ...protože za 100tCZK uživíš 10 basketbalistů...ale mohl bys třeba 30šachistům zajistit celou sezónu...nebo běžci možná taky tolik nepotřebujou...nebo hráči gorodek ...
To je diskuse o ničem...jsou sporty co jsou náročný na finance a jsou ty co ne. Takhle to prostě nejde brát. Vždycky bude někdo jezdit v GP nebo F1 na chvostě...musí to tak bejt...a i tyhle lidi převyšujou nás smrtelníky o světelný roky...
Nechte Abraháma Abrahámem...jděte ven na zápraží, vemte koště ... a vyserte se na závist a pomluvy...
Mě osobně je Abrahám fakt ukradenej... stejně tak, jestli někdo z Vás jezdíte na motorce na leasing, nebo za vytlučený prachy na dřevo, jste gay, nebo berete dotace od státu na svojí firmu a kupujete si za to děvky...
1 reakcí na tento příspěvek Ducati - Italská vášeň
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati - Italská vášeň
assassin píše: Freedom je dneska nakej podrazdenej, nevidel ses v posledni dobe s drippem? Neni to nakazlivy?
grrrrrrrrrrrrrrr...
mám mašinu na servisu...no se hned neposerte...člověk chvilku popustí uzdu a hned "podrážděnej"
Freedom: ja prave myslim ze z toho motorsportu toho do beznyho auta moc nejde - je to vyvoj jinym smerem a
a já si fakt myslím, že v tom nemáš tak úplně pravdu... jen prostě nepropojuješ tu dlouhou dobu mezi motosportem a obecným používáním.
Pasy ...Fangio ještě lítal na stříbrnejch šípech bez nich...o pár let najednou už byly a Moss už je v monopostu měl...myslíš, že v 60.letech byly běžně v autech ? Ale v 80' - 90' už ano ...jedno jestli dvou - tří nebo bohvie kolik bodovejch.
Ramena ... Ford T asi neměl McPhersona ani lichoběžník... a myslíš, že závodnící si to vzali do monopostů ze seriovek.
ale toho je celá spousta... převodovky motorů, řízení čehokoli... ale musíš se přeprogramovat do módu kdy dnešní vychytávky musíš hledat v monopostech 80'-90' let...
1 reakcí na tento příspěvek Ducati - Italská vášeň
Nebo spis to trosku zpresnim, v dobe kdy i bazna auta byla vic pro "nadsence" a staveli se primarne "pro ridice" tak to nejspis bylo tak jak rikas.
Ja spis komentoval soucasnej vyvoj, kde podle me do seriovych aut nepronika temer nic ze zavodnich specialu - proste ty auta jsou k jinemu ucelu a pro jine uzivatele, da se rict ze dnes nikdo nechce v aute vlastnosti zavodniho auta. "Ridicska" auta pomalu vymiraji ... Bmw s nahonem na predek, konec dynastie EVO u mitsubishi...
1 reakcí na tento příspěvek Ducati - Italská vášeň
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati - Italská vášeň
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati - Italská vášeň
Stev píše: assassin> tak třeba sekvenční převodovka, ale to už je taky pár let
Jo ale v serii je to reseno "dvema paralelnima" prevodovkama ala dsg ktery se prepinaj dvojici spojek, kdezto pro zavodak je to tezke reseni a je tam prevodovka ala motorka s rovnejma zubama - tzv. Dogbox - ktera ma ale velmi malou zivotnost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati - Italská vášeň
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati - Italská vášeň
Stev píše: assassin> dobrá dobrá, aspoň pádla mi uznáš?
ještě do toho tahaj kanoistiku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati - Italská vášeň
t_freedom píše: ještě do toho tahaj kanoistiku
Apropo... abych taky něco k tématu - o víkendu bude v Troji na loděnici světový pohár v kanoistice. Budu tam mít stánek, tak když někdo dorazíte, máte klobásu a pivko zdarma
Edit : NP - ty to máš skoro za humny
Naposledy editováno 18.06.2014 15:09:44
1 reakcí na tento příspěvek Ducati - Italská vášeň
malý motory:začalo se zmenšovat v motorsportu,aby se zabránilo vražednejm výkonům,což podnítilo vývoj lepšího motormanagementu respektive potom celá turboéra mluví sama za sebe.Dneska sou turba běžnou záležitostí.Multiair od AR má svý kořeny taky ve sportovní divizi např.
elektronický tlumiče : viz. např. aktivní podvozky u F1.Chvíli to uváděla do civilu např. Mazda,ale bylo to prostě drahý a běžnej řidič to moc nepotřeboval,každopádně je pravda,že dneska dovolujou elektroberličky udělat jednodušší podvozky,což uplně dobrý asi není...
Kdo nevidí spojitosti v těchhle dvou odvětvích je podle mě stejnej ignorant,jako tvrdit jakože potřeby armády třeba nepomohly komunikaci...
jo a finance:dneska je v kždym okr. městě hokejovej stadión za spousty milionů a kolikpak tam odsud vychází opravdových hokejistů?Stejně jako kolik vychází úspěšných cyklistů z našich cyklostezek?Tohle jde totiž vyhnat až do absurdna.Sáblíková je třeba taky fenomén,ale stavět jen kuli ní stadion je taky blbost.
Dřív tu aspoň trochu fungoval Svazarm,nebo co to bylo,což není postesk nad časy minulými,ale jen příklad,že aspoň něco na odstartování by se klidně zřídit mohlo a rozhodně by to nemuselo bejt drahý.
Naposledy editováno 18.06.2014 15:28:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati - Italská vášeň
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati - Italská vášeň
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati - Italská vášeň
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... | chorvat | 1 | 23.4.2024 v 14:03 padr |
Dovoz motorky z Itálie [1, 2] Ducati Streetfighter 1098/s | Bouša82 | 32 | 24.1.2024 v 08:33 NUTELIER |
Lupání ve středu kola Ducati Streetfighter V4 S | Wlnic | 11 | 28.4.2023 v 13:39 Krautkopf |
Termignoni Ducati Streetfighter 1098 Ducati Streetfighter 1098/s | Agnosy | 5 | 5.11.2022 v 13:41 juraaa |
Ducati Streetfighter 1098 Ducati Streetfighter 1098/s | Bouša82 | 1 | 16.9.2022 v 19:34 kadelYZF |