abych se představil jmenuju se Petr
a pracuju jako řidič "profik"
(jezdim s nákladákem )
sem vyučenej autoelektrikář/diagnostik
měřím 195cm a vážim 95kg
(mám těžký kosti a vypadám jak reklama na hlad
nebo spíš takovej hajzl pavouk ) :)
motorek sem pár měl fichtly, 250, 350......
tedka si dělám papíry jelikož mě ta jedna stopa chytla
skušenosti mám pouze se 4ma kolama
velice bych si cenil vaší rady do mého začátku
první věc je ta že motorku co sem si vybral je:
Yamaha R1 2001 , (na něco menšího se nevlezu - nebo spíš nevim...)
občas jezdim na Thunderace a ta mi přijde dosti těžká
zatáčky (jak říká kamarád) se musej "vybírat zkušenostma"
takže sem zvolil lehčí dcerku R1 , na moto typu GS500
sem se ani nezamýšlel jelikož to nejede a na nějakým
cbr 600 člověk musí furt řadit a honit to aby to jelo
v hlavě to mám si myslim v pořádku , sem si vědom co to umí
a pár mrtvol už sem taky viděl
další věc je výbava :
nemám z ní nic :)
a vim že budu mít "leteckej den"
nejeden kamarád na moto málem přišel o život
tak bych tuhle stránku nerad podcenil
v první řadě HELMA
na trhu je spoust výrobců a já vím velký kulový
kterej je dobrej , na helmu mám nachystáno cca 4000,-
a nevim jestli v té cenové relaci integrálku nebo vyklápěčku
vyklápěčka by se mi líbila , ale jestli má smysl v té cenové relaci
tak nějak nad ni uvažovat ?????
další je páteřák :
je opravdu tak nějak ůčinej při nehodě nebo ne ???
a když už tak jakej ?? "lamelovej nebo textilní" ???
pak tu máme boty :
sou silniční boty při nehodě učinny ?
jako třeba crossový (ty mám) a vim že hodně tu nohu podržej )
jalikož mám problémy s vazama v kotníkách tak bych zrovna tohle nerad podcenil
věci jako kalhoty,rukavice,bunda , případně kombineza
v tuhle chvíly tak nějak řešit nebudu jelikož mám najetý hovno
a vim o tom ještě větší :)
tak vám děkuju za každou radu
nebudu moralizovat na výběrem motorky, ať si každej jezdí na čem chce, ale můj názor je, že to rozhodně není vhodná moto do začátku ať Ti je dvacet, nebo máš před důchodem.
Pokud máš rodinu, tak si udělej aspoň dobrou pojistku.
Helma:
za 4ku se dá koupit slušná integrálka, nebo horší vyklápěčka. A nebo TOP helma z druhý ruky.
Páteřák - lamelovej je určo účinnější, ale potřeba vybírat tak, aby se snesl s kombinézou.
Boty - silniční sportovní boty jsou tvrdý dost, je to na úkor pohodlí. Boty počítej tak 4ku+
Kombi + rukavice určitě řeš, je to nedílnej prvek bezpečnostní výbavy i jízdního komfortu. Nebo chceš jezdit v mikině s kapucou, či lyžařský bundě??
Yamaha R1 2001 , (na něco menšího se nevlezu - nebo spíš nevim...)
občas jezdim na Thunderace a ta mi přijde dosti těžká
zatáčky (jak říká kamarád) se musej "vybírat zkušenostma"
takže sem zvolil lehčí dcerku R1 , na moto typu GS500
sem se ani nezamýšlel jelikož to nejede a na nějakým
cbr 600 člověk musí furt řadit a honit to aby to jelo
Na R1 jedině plavky a žabky, jediné kalhotky nezůstanou suché
1 reakcí na tento příspěvek amater potřebuje radu - moto+ výbava
co se týká výběru R1 , tak je to z
důvodu toho že mám laťku toho co jede
a co né hodně vysoko , protože mám
zkušeností se silnějma autama a bohužel mi to zničilo
veškerej požitek z jízdy (nehodlám si tady honit triko co a jak...)
ohledně helmy z drůhé ruky mám problém
jelikož mám "atypickou" hlavu (neberte to tak že mám misto hlavy sklinku od okurek )
prostě sem protáhlej , další věc co sem si tady četl tak helma se "vymáčkne" podle hlavy
přeci jen je je to věc co chráni kokos tak bych radši nověši a hlavně bezpečnější technologii v helmě :) tak mi prosím poradte toho výrobce kterej dělá rozumnou kvalitu za rozumnou cenu
(do lidlu ji kupovat nepudu )
pateřák chci první proto že snim pujdu vybírat bundu nebo kombinézu
takže lamelák ve kterým se ohnu dopředu ale do zadu je tvrdej ?
boty chci z důvodu že pokud mi pujde zadní kolo přez kotník tak aby se dal dát do hromady
a né že z něj zbude hrstka kostí co je jediný řešení to uříznout
rukavice si vyberu sám to si myslim že tak nějak odhadnu co sou dobrý a co né
kombinézu budu vybírat časem a s ostatníma dílama výbavy
a nebojte nebudu jezdit v sandálích a tílku , provizorní budnu,kalhoty mám
bandit fazer mě neláká , to radši tu R1 a udělam si restrikotory mna karbec
navic si myslím že fazer a bandit je těžší jak R1
aby bylo jasno je mi 27 děti a přítelkyni nemám (zabít se nehodlám a přez dědinu jezdim na moto 40 - nikoho nechci zabit !!!! )
BOMBASTIQ píše: jejda vy ste byli rychli děkuju
co se týká výběru R1 , tak je to z
důvodu toho že mám laťku toho co jede
a co né hodně vysoko , protože mám
zkušeností se silnějma autama a bohužel mi to zničilo
veškerej požitek z jízdy (nehodlám si tady honit triko co a jak...)
Jestli seš soudnej, tak víš, že tohle je volovina. I obyčejnej 6tkovej naháč má dynamiku při normálních rychlostech úplně jinde než auta.
BOMBASTIQ píše:
ohledně helmy z drůhé ruky mám problém
jelikož mám "atypickou" hlavu (neberte to tak že mám misto hlavy sklinku od okurek )
prostě sem protáhlej , další věc co sem si tady četl tak helma se "vymáčkne" podle hlavy
přeci jen je je to věc co chráni kokos tak bych radši nověši a hlavně bezpečnější technologii v helmě :) tak mi prosím poradte toho výrobce kterej dělá rozumnou kvalitu za rozumnou cenu
(do lidlu ji kupovat nepudu )
Tomu rozumim, takže šel bych do integrálky, momentálně si myslim, že dobrej poměr cena/kvalita najdeš u HJC (ideálně chytit nějakou výprodejovou akci)
BOMBASTIQ píše:
pateřák chci první proto že snim pujdu vybírat bundu nebo kombinézu
takže lamelák ve kterým se ohnu dopředu ale do zadu je tvrdej ?
Udělal bych to přesně obráceně - koupil kombi, nechal jí sednout na tělo a pak hledal páteřák
BOMBASTIQ píše:
bandit fazer mě neláká , to radši tu R1 a udělam si restrikotory mna karbec
navic si myslím že fazer a bandit je těžší jak R1
Pokud máš možnost, tak se na těch motorkách svez. Litrovej Fazer (má stejnej motor s R1) je pocitově (spodní a střední otáčky) silnější jak R1, R1 vyhraje až při rychlosti 200+ a to přece jezdit nechceš.....
A pokud řešíš váhu, tak vybírej nižší kubaturu, tim ušetříš dost kilo. Neboj, uveze Tě to a do kopce se to taky nezadejchá....
Naposledy editováno 19.06.2014 00:39:45
4 reakcí na tento příspěvek amater potřebuje radu - moto+ výbava
no..problém je v tom že slabší kubatůra ma menší rám
a nechi se na tom cítit jak vosa na bomboně
když sem seděl na R6 tak sem se na ni nějak "nevlez"
takže hledám alternativu slabej obsah velkej rám ještě mě napadl
yfz 750 genesis ale to už starší ročník
mám skušenosti s autama a ta hlavní je ta že pokud člověk není schopnej pustit
penize do toho aby to jelo líp je levnější si koupit lepší auto
upravoval sem klučinům auta na zakázku , a hodně lidí tohle nepochopí
uvedu trošku blbej příklad : klučina chtěl řešit upravu ibizi ABF (seat 2,0 16V )
snažil sem se mu vysvětlit že ikdyž z motoru dostanem XXXX koní nebude na to mít
podvozek a když bude mít podvozek tak nebude mít brzdy a když bude mít brzdy
a komplet všechno stejně dosáhne hranice kdy už nezrychlí kvůli koncepci vozidla
protože překoná jeho hranice a ty se nedaj posouvat do nekonečna a prostě jednou přijde ten mezník kdy si uvědomí že udělal chybu a že jiný auto by bylo lepší řešeni .....
(vim o motorkách hovno ! beru to podle aut ) ale radši si nechám poradit než abych udělal něajkou hloupost ...
no s tou kombinézou si mě dostal já myslel že kombinéza se zkouší s páteřákem že kombineza je a už si nesedá (ber to že chci starší ..)
na moto se možnost projet nemám max na tom YZF thuderace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) amater potřebuje radu - moto+ výbava
Naposledy editováno 19.06.2014 01:14:47
nenapadlo ... ještě typ moto co sem zavžoval je nějakej překopanej SS na streeta
na endurech sem jezdil to mě nechtlo , na motárda nemám prachy (tušim kolik to stojí ...zkušenost nemám ) crosska pro mě finančně nereálná (jak 4takt tak 2takt navíc bahno mě nebere ) na V2 si na asfaltu rozbiju hubu v první zatáčce ,buchary a chopry nemusi , možná nějakej boober a nějakej cesták to vypadá divně ?!
ještě je tu eventuelni věc že bych se na jdnu stopu vykašlal
a jezdil s číslem 7 .... papíry dodělám ty mi zůstanou do konce života .... :D
1 reakcí na tento příspěvek amater potřebuje radu - moto+ výbava
osobně si myslím že u mě bude hodně velke problém najít velkej rám a lehkou váhu
a omlouvám se taky sem nezdělil svuj "limit" kolik chci za moto dát
co si budem nalhávat při penězích moc nejsem .. spravuju domek ....atd
všichni víme jak to je
moje představa dobrej kup za 45 plně pojizdné , sezona bez servisu
nebo do 30 lehačku s rovným rámem a v pohodě kolama (vidle,podsedlovku,plasty,lakování,sedlo ....si udělám/spravim sám )
já vim že chci "zadarmo" v praze dům , ale víte jak to je ...
BOMBASTIQ píše: děkuju za rady
no..problém je v tom že slabší kubatůra ma menší rám
a nechi se na tom cítit jak vosa na bomboně
když sem seděl na R6 tak sem se na ni nějak "nevlez"
takže hledám alternativu slabej obsah velkej rám ještě mě napadl
yfz 750 genesis ale to už starší ročník
mám skušenosti s autama a ta hlavní je ta že pokud člověk není schopnej pustit
penize do toho aby to jelo líp je levnější si koupit lepší auto
upravoval sem klučinům auta na zakázku , a hodně lidí tohle nepochopí
uvedu trošku blbej příklad : klučina chtěl řešit upravu ibizi ABF (seat 2,0 16V )
snažil sem se mu vysvětlit že ikdyž z motoru dostanem XXXX koní nebude na to mít
podvozek a když bude mít podvozek tak nebude mít brzdy a když bude mít brzdy
a komplet všechno stejně dosáhne hranice kdy už nezrychlí kvůli koncepci vozidla
protože překoná jeho hranice a ty se nedaj posouvat do nekonečna a prostě jednou přijde ten mezník kdy si uvědomí že udělal chybu a že jiný auto by bylo lepší řešeni .....
(vim o motorkách hovno ! beru to podle aut ) ale radši si nechám poradit než abych udělal něajkou hloupost ...
no s tou kombinézou si mě dostal já myslel že kombinéza se zkouší s páteřákem že kombineza je a už si nesedá (ber to že chci starší ..)
na moto se možnost projet nemám max na tom YZF thuderace
Kup Suzuki GSXR 750 SRAD, je to velký dost, hezky to vypadá a moc to nestojí. Ale jede to. Vyber si pátéřák u Knox.cz, dojed si ho nekam vyzkouset, a kdyz ti bude sedet kup ho a rovnou k tomu přibal rukavice buď Handroidy nebo Biomechy. Pak si zajed do prodejny psihubik.cz, kde to máš nejblíž, a nech si ušít kombu na míru (třeba ti sedne konfekce), tamtéž bych doporučil zakoupiti obuv. Mám boty od Sidi, stály sice pytel zlata ale vydržely a vydží dál.
A pak už jen obuj Pirelli Rosso II a hurá do provozu a sem tam na okruh.
Tak tohle by se mělo dát snad do "často opakovaných témat", protože taková blbost je tady každou chvíli.
Jako začátečník těžko posoudíš, jestli to máš v hlavě v pořádku. Posoudíš až potom, sám, až si budeš nadávat "kurva, to jsem jel jak čurák".
Podle mě by sis neměl na začátek kupovat takhle rychlou motorku. Jestli "to máš v hlavě v pořádku", tak by sis měl koupit především zábavnou motorku, která ti dá zpětnou vazbu jiné kategorie než pouze "rozmazaný pohled". R1 totiž prostě svádí k rychlé (riskantní) jízdě. Zkušenej člověk se s riskantní jízdou popasuje, protože pytel zkušeností už má plnej, ale začátečník má jen pytel štěstí. A může se jen modlit.
Však spousta R1 pilotů časem přesedlala na ne tolik rychlé stroje, ale na stroje které přináší větší pocit moto zábavy.
Bandit, Fazer třeba nejsou vyloženě malé motorky. Neřeš jak vypadáš, jestli se na tom cítíš pohodlně, tak je to OK!
Další věc: je zábavnější vyblbnout se na šestce která tě bude poslouchat, než vlát za litrem jako kus hadru a nezvládat ho.
Tož tak. Hodně štěstí!
1 reakcí na tento příspěvek amater potřebuje radu - moto+ výbava
Takovejch tu bylo,co šli s nulou na R1 a nestačili ani splatit půjčku na to...
1 reakcí na tento příspěvek amater potřebuje radu - moto+ výbava
I já si prošel cestou "zalehávaček" jako SUZUKI TL-1000 a jsem rád, že jsem skončil u silničního endura, kde člověka nebolí ruce a záda, nesedí na tom pořád jak vosa na bombóně, negumuje zadní pneu a má aspoň z jízdy nějakej prožitek.
Být tebou, hledám něco míň náročnýho na provoz, když píšeš, že ještě stavíš.
Hornet, Bandit, Fazer, možná GSX-F s novější kapotou a nesmrtelnýma motorama ....
2 reakcí na tento příspěvek amater potřebuje radu - moto+ výbava
BOMBASTIQ píše: mám skušenosti s autama a ta hlavní je ta že pokud člověk není schopnej pustit
penize do toho aby to jelo líp je levnější si koupit lepší auto
upravoval sem klučinům auta na zakázku , a hodně lidí tohle nepochopí
uvedu trošku blbej příklad : klučina chtěl řešit upravu ibizi ABF (seat 2,0 16V )
snažil sem se mu vysvětlit že ikdyž z motoru dostanem XXXX koní nebude na to mít
podvozek a když bude mít podvozek tak nebude mít brzdy a když bude mít brzdy
a komplet všechno stejně dosáhne hranice kdy už nezrychlí kvůli koncepci vozidla
protože překoná jeho hranice a ty se nedaj posouvat do nekonečna a prostě jednou přijde ten mezník kdy si uvědomí že udělal chybu a že jiný auto by bylo lepší řešeni .....
(vim o motorkách hovno ! beru to podle aut ) ale radši si nechám poradit než abych udělal něajkou hloupost ...
Tak stejně jako po autoškole nesedneš do auta 300k+, tak R1 není pro začátečníka nejlepší nápad. SS jsou dělaný na vyšší rychlost (cca 200+), když pojedeš pomaleji tak se na tom jede blbě, stejně jako si nevezmeš dodávku na okruh nebo Smarta do terénu, nebuď jako kluk z tvého příspěvku.
Mám cca stejnou postavu jako ty, jen o 20kg víc, nechceš zkusit Yamaha TDM 900? Má to půl motoru z R1, Brzdy z R1, vlezeš se na to a v zatáčkách budeš s SS držet krok.