Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
Ozzy_ píše: Mit WRko, uzasnou motorku na zabavu, lehouckou, hbitou, schopnou prolezt neuveritelny veci, vyject neuveritelny vyjezdy, jezdit driftem, a jezdit s tim pod 3 litry po okreskach na spotrebu, to je zvlastni pristup. Ale holt kazdej jsme nejakej
Ahoj Ozzy_,
jeden klasik, myslím, že to byl Albert Einstein, řekl kdysi něco v tom smyslu, že kdo se už ničemu nediví a neumí žasnout, ten je jakoby mrtvý a jeho oko vyhaslo.
Tak buď rád, že k těmto lidem ještě ani zdaleka nepatříš...
Ale teď vážně.
Sice se tu nemusím před nikým obhajovat nebo se snad dokonce omlouvat za to, na jaké motorce jezdím a jakým způsobem ji využívám (jestli spíš jen decentně nebo až na doraz), ale přesto věz, že NEMÁM terénní enduro WR 250R, ale komplementárního silničního motarda WR 250X na menších, širších a hladkých silničních gumách. Tudíž například vyjíždět nějaké ty Tebou zmiňované "neuvěřitelné výjezdy" jsem neměl nikdy ani v úmyslu, natož abych to na Xku zkoušel.
A druhá věc:
Pokud stáří uvedené ve Tvém profilu je pravdivé, tak bych teoreticky mohl být Tvým otcem a Ty mým synem - blížím se totiž už pomalu k důchodovému věku. A těžší pád v tvrdém terénu (pokud bych jezdil off-road), a za situace, kdy se jako vlk samotář potuluju nejraději sám, by pro mne mohl být už docela fatální. Mám navíc i velkou odpovědnost za rodinu a ještě nezaopatřené děti, a taky profesně na mně leží hodně povinností a svým způsobem je na mně závislých i dost mých spolupracovníků.
A taky jsem zřejmě i zkušenostmi a množstvím jiných koníčků dospěl do vyrovnaného stavu, kdy si před ostatními ani sám sobě už nepotřebuju nic dokazovat, a proto si na svých motocyklech jezdím jen tak pohodově stylem, který mně osobně pro moji relaxaci a radost z jízdy na dvou kolech nejvíc vyhovuje a zároveň mi přijde v rámci motorkaření ještě relativně bezpečný.
P.S.
A že jsem si k tomu jako jednu ze svých motorek vybral právě Yamahu WR 250X, to je dáno mj. i tím, že je to robustní a přitom krásně ovladatelný stroj s dlouhou životností a s velmi nenáročnou údržbou, jehož limity - proč si to nepřiznat - jsou naštěstí ještě dál než moje jezdecké umění. Mám prostě rád, když mě kvalitní technika v ničem pro mne podstatném neomezuje, když má pro moje účely rezervu ve výkonu, v podvozku atd., a když si ty mantinely použití řídím já a ne to pulzující železo pode mnou.
Stačí to nějak takhle?
EDIT 05.06.2014: doplněno o fotografie WR 250X
Naposledy editováno 05.06.2014 23:00:05
LaKy_ píše: Tak s krytem a blástrama sem si to jen potvrdil, takže objednávám, využiji asi i ten český eshop, co jsi nalinkoval, protože žádný jiný zatím neznám :)
S těmi gumami jsem furt nerozhodnutý, nechci koupit drapák a pak se párkrát projet i na asfaltu a sjet ho Budu muset ještě něco počíst.
Zatím děkuji za postřehy!
ahoj LaKy: mrkni na mou krasavici .. ty maxxisky sou na pohodu v klidu dojedes 20-30km do lesa a pokud neprsi muzes i relativne lehce klopit .. ve srovnání s defaultnima bridgestonama sou v terénu boží .. louka, tráva, les a obzvlášt na tvrdší kamenitý povrchy .. je-li brutální bahno tak se mu vyhýbam - ne že bys neprojel, ale lehce se zalepuje .. mam na nich zatim 350km a sou "jak nový" ..
hlučnost je klasicky vysoká v 90ti na silnici v tunelu hučíš jak náklaďák podstatný je, že ti v terénu guma nepodjíždí a tak jedeš bezpečněji a šetříš kolena ne jak při velmi častých došlapech na seriovejch gumách když ti zadek i předek ujíždí ..
užil-li sis dostatečně návykové náklony na silnici se seriovkama, tak budeš s maxxiskama spokojenej ..
Naposledy editováno 04.06.2014 15:53:36
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Naposledy editováno 05.06.2014 12:16:30
Aktuální PMka s dotazem:
************, 5.6.2014 v 20:31
Ahoj, hledám brašničku pro moji wr 250 R a dívám se, že máš fotky z roku 2012 s takovou pěkně malou, nevíš kde by se dala sehnat?? Díky za odpověď
____
Ahoj,
stejně jako další originální Yamaha příslušenství na mé bílé WR 250R (nosič s plotnou, šusplech a otevřené blastry) byla i ta brašnička origo Yamaha přímo pro WR 250R/X (viz i předposlední obrázek s detailem nápisu vzadu na brašničce).
Brašnička byla na "kódovaný zámek bez klíče" a vešla se mi do ní lékárnička, reflexní vesta, doklady a pár užitečných drobností.
Zkusil jsem najít ve svém archivu nějaké fotky, které by tu brašničku lépe dokumentovaly, ale pohříchu moc jich není.
Tak aspoň něco málo - první dvojobrázek brašničky je i s nasazeným nepromokavým návlekem:
Další čtyři snímky respektive výřezy z nich (s holou brašničkou bez návleku) pocházejí od majitele, který si to své bílé WRko vyšperkoval a poslal mi z těch úprav pár fotek:
A tady snad ještě pro inspiraci fotka origo nosiče s plotnou opět na WR 250R/X.
Přesně tento nosič jsem měl i já na své bílé WR 250R, ale protože nemám vhodnou fotku s tímto detailem, dovolil jsem si vypůjčit podobný záběr od amerického cestovatele na WR 250R.
P.S.
Dávám sem i odkaz na podrobné informace o jeho dálkovém ježdění na WR 250R, o postupných úpravách jeho stroje a o jeho zkušenostech:
http://www.bigdogadventures.com/WR250R.htm
Naposledy editováno 07.06.2014 07:50:14
LaKy_ píše: Tak po dlouhé době se zase ozývám, měl sem teď trošku jiné starosti než motorku, jako maturita a příjmačky :)
Dodatečná gratulace!
A letos to jsou pro Tebe ty nejdelší školní prázdniny ze všech (zhruba čtyřměsíční), tak Ti moc přeju, ať si podstatnou část z nich užiješ ke své co největší spokojenosti a radosti právě v sedle WRka...
3 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
nimdus píše: Tak už jsme se vrátili a můžu říct, že nic lepšího jsem ještě nezažil. Ujeli jsme cca 1200km, z toho asi 400km přesun po silnicích, zbytek enduro - to nejlepší enduro, co jsem kdy jezdil. Příroda nádherná, lidi skvělý, prostě lze jen doporučit!!!
Paráda, díky za dobrou zprávu i za obrázky
Pozn.: detailní výřez je z nimdusovy fotky - copyright doplňuje automaticky zdejší server.
díky za obsáhlé info
tom
nimdus píše: Tak už jsme se vrátili a můžu říct, že nic lepšího jsem ještě nezažil. Ujeli jsme cca 1200km, z toho asi 400km přesun po silnicích, zbytek enduro
Cesta z Česka do Rumunska a zpět plus ježdění po Rumunsku, a přitom ujeto jen 1200 km, a z toho 400 km po silnicích... Říkal jsem si původně, že jste možná jeli dva tři lidi a ne s motorkama po vlastní ose - že jste si dvě tři malý mašiny vezli na vozíku nebo v dodávce, a teprve až v Rumunsku jste je shodili a začali jezdit...
Protože jenom od Tebe (skoro z Krkonoš) do Bratislavy to je tak asi 350 km, a z Bratislavy na maďarsko-rumunské hranice dalších cca 450 km. Plus ještě se dostat kousek do vnitrozemí, tak to máš jenom cestu tam a zpátky zhruba 1600 až 1800 km, a k tomu pak to ježdění po Rumunsku.
nimdus píše: Sestava byla: Yamaha WR250R, 2xBMW 650GS, Pegaso 650, Kawasaki KLR650, BMW R1200GS, Yamaha Tenere, Suzuki DR650. Přesuny nebyly po dálnicích, jen po silnicích, jezdili jseme do 90km/h. Úbytek špuntů za těch 1200km byl odhadl tak 40 procent. A WR rozhodně nezaostávala - naopak, tam, kde se ostatní trochu dřeli, já si z toho dělal srandu. Celkově jsem z WR ůplně hotovej, jak bravurně tu cestu zvládla bez sebemenšího zaváhání. Po třech letech, co ji mám, mě tehle vejlet opět potvrdil, že koupě téhle motorky byla opravdu dobrá volba.
Když vás jelo minimálně 8 lidí na 8 mašinách - prosím Tě, jak a kudy jste to teda vlastně jeli tam a zpátky?
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Naposledy editováno 19.06.2014 16:16:33
nimdus píše: Jj,to jsem nenapsal:jeden jel z Olomouce po vlastní ose,my zbylejch 7 kousků jsme to naložili na lafetu a frčeli autem.V Sibiu jsme to složili a jeli trasu Sibio-Petrosani-Banát(český vesničky)-hranice se Srbskem a zpět.Tam jsme najeli oněch necelých 1200km.Posléze zase naložit a domů.Od nás (náchodsko) to je do Sibia 1140km.
Tak to pak jo, to už dává smysl s těmi kilometry, díky za doplnění.
Musel to být pěkný trip nádhernou polodivočinou a se stejně naladěnými nadšenci.
Aktuální PM s dotazem:
PM od *******, Odesláno 21.06.2014 v 22:49:43
Dobrý den mám na vás dotaz jestli můžu máte s tím větší zkušenosti chtěl bych si koupit motorku Honda CRF250M . Měl bych jí na ježdění převážně ve městě a občasný vejlet ven prostě vyčistit si hlavu , ale nechci skutr . Honda se mě zdá lepší je vyší pobere to nerovnosti a nástrahy velkoměsta asi víte o čem je řeč , spotřeba výborná kolem 3 litrů poviný ručení taky dobrý. cena taky dobrá když vemu že skutr stojí 110.000 tohle 115.000 , na protahnutí kolonou taky dobrý motorka je uzká ovladatelná , myslíte si že je to dobrý nápad nebo by jste doporučil něco jiného.
__________
- chtěl bych si koupit motorku Honda CRF250M [...] nechci skutr, Honda se mě zdá lepší, je vyšší, pobere to nerovnosti a nástrahy velkoměsta.
Ahoj,
nerovnosti pobere CRF250M s dlouhýma zdvihama samozřejmě mnohem líp než skútr, ale na ty "nástrahy velkoměsta", zajet si něco kdykoliv vyřídit a nemuset se na to moc strojit, na nákupy apod., je skútr hodně dobrý. Je kapotovaný, takže zaparkovaný je víc odolný vůči náhodným vandalům - motorka s odkrytým motorem a spol. je z tohoto pohledu zranitelnější. Taky integrovaný zavazadlový prostor (stále po ruce) je u skůtru moc dobrá věc.
- spotřeba výborná kolem 3 litrů, poviný ručení taky dobrý
Ano, ale to samé se týká i skútru (pokud to není maxiskútr).
- cena taky dobrá, když vemu, že skutr stojí 110.000, tohle 115.000, na protahnutí kolonou taky dobrý motorka je uzká ovladatelná, myslíte si že je to dobrý nápad nebo by jste doporučil něco jiného?
- Honda CRF250M, silniční to varianta endura CRF250L (analogicky jako Yamaha WR250X je silniční variantou endura WR250R), je dobrý stroj, a těm výše uvedeným kriteriím by vyhovoval. Ale pokud dát 115 tisíc za novou CRF250M, zvážil bych ještě připlatit si pouhých 5 tisíc a pořídit výbornou Hondu CB500F, která je momentálně (ještě pár dní, do konce června) za akční cenu 119.900,-Kč.
Výborně ovladatelný 500 ccm dvouválec s velmi nízkou spotřebnou, oproti CRF250M s výraznou rezervou výkonu, a pro jízdu dál než okolo komína a ve dvou by to bylo už něco úplně jiného.
Zdraví
Dovi
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
http://www.motoinzer.../797241-klx-250.html
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Skalik píše: Už jsem so ho všimnul dřív, cena mi nepřijde špatná proto mě překvapuje, že tam pořád je. Trochu zvažuju zda tohle nebo se na to vykašlat a na příští sezónu si koupit novýho AJPa
To je přímo hamletovské dilema.
Na AJPčku by mě lákal hlavně ten traktorovitý motor s použitelným krouťákem prakticky hned od volnoběhu, ovšem todle by zase byla mašina prověřené značky ve stavu zánovním, a za polovic!!
A to ta cena v inzerátu ještě ani nemusí být definitivní... Ale už teď je i tak dost nízká na to, že i kdyby někdy po čase musel dát človek tu Kawu z nějakého důvodu pryč, tak už na ceně moc neztrati.
P.S.
Štěstí přeje připraveným a jsou v životě chvíle, kdy je dobré bouchnout do stolu a odhodlat se k akci, zvlášť když bys to měl do toho Klokočí jen něco málo přes 100 km. Já být v Tvé situaci, tak bych se s prodávajícím domluvil na návštěvě a prohlídce mašiny a udělal bych si pěkný výlet severovýchodním směrem... Maximálně ztratíš půl dne a pár stovek za cestu, ale získat můžeš nesrovnatelně víc.
Naposledy editováno 01.07.2014 19:50:01
Je sice za pěkný peníze, ale protože zatím jsem jezdil jen asfalt tak je potřeba připočíst komplet výbavu a to je zase nějaká ta kačka navíc.
Každopádně díky za názor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Skalik píše: Cena mi nepřijde špatná, proto mě překvapuje, že tam pořád je.
Ona totiž ta Kawa byla a je takovou opomíjenou Popelkou mezi 250 ccm civilními DualSporty...
Vždycky, už hned od svého vstupu na trh, byla tak trochu ve stínu kvalitativně a výkonově výrazně lepší Yamahy WR 250R/X, a pak zase později byla tato Kawasaki KLX 250(S) pro změnu z druhé strany cenově převálcována Hondou CRF 250L/M.
P.S.
Když tak tady je pro všechny případy i 5 let starý místně redakční test KLX 250 v podání off-roadového specialisty Vládi Novotného: http://www.motorkar...ki-klx250-13834.html
Naposledy editováno 02.07.2014 07:28:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Ona ta Kawa taky není z nejlehčích a všude jsem četl, že má celkem měkký podvozek a tak se bojím zda bude s mejma 100kg fungovat.
No co nikam nepospíchám tak budu koukat a rozmejšlet. Na jednu stranu je fajn ušetřit dost peněz proti novýmu AJPu, ale zase bych neměl to co přesně chci.
Test jsem četl, ale nějak z něj nejsem moudrej pořád se točí okolo tratí a to mě nezajímá.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 292, 293] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8769 | Včera v 19:42 Kohlstein |
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 23 | 3.10.2024 v 21:39 stomas |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |