Uvažuji o nové helmě.
Požadavky nutné:
- integrální helma (ne vyklápěčka)
- vnitřní tmavé plexi
- nízký aerodynamický hluk i ve vysokých rychlostech
Požadavky volitelné:
- carbon (ale ve finále bych přežil i sklolaminát nebo termoplast)
- dvojité D kroužky
- nízká hmotnost
Co byste doporučili? Koukal jsem na NITRO NS-FC DVS Carbon a CABERG V2X Carbon.
Máte s těmito helmami někdo zkušenosti? Cabergy prý bývají hlučné (osobní zkušenost nemám). Nebo byste doporučili něco jiného?
Díky!
RPHA-ST.
Scorpion EXO 1000
Shoei GT-AIR
Pak jestli jeste neco dela Schubbert, ale to nwm.
Caberg podle ohlasů opravdu hučí...
Jeste AGV dela se clonami. Ale na to pozor, AGV Stealth SV (nove myslim horizon). Se mi totalne rozpadlo po 2 letech. (tesneni, clona, deflektory...). Naposled mi zustal v ruce ten kousek latky kterym se rozepinaji D kroužky.
Naposledy editováno 15.07.2014 00:38:31
2 reakcí na tento příspěvek Integrálka se clonou
1 reakcí na tento příspěvek Integrálka se clonou
Do nitro, caberg, ls2, scorpion, ... bych nesel, dobry helmy jsou kvalitou jinde.
Stev píše: Shoei gt air vypada slusne. Ted zrovna taky vybiram helmu, bez clony protoze mam pochyby o tlumeni narazu tam kde je clona, a taky co to udela s nosem, a bohuzel jedina co mi opravdu sedi je arai rebel a airoh gp500. Pisu to protoze shoei raid II mi sedela, a puvodne jsem mel ve vyberu jiny kousky. Ale gt air mi padla pekne.
Do nitro, caberg, ls2, scorpion, ... bych nesel, dobry helmy jsou kvalitou jinde.
No a právě Shoei je firma, která nechtěla používat sluneční clonu za cenu snížení tlumení nárazu v čelní oblasti. Proto u nových modelů neubrala polystyrenu, ale přidala místa na clonu v čelní oblasti vypoulením skořepiny. Je to vidět na fotkách z profilu. Já to mám na svojí Shoei Neotec a GT Air to má taky. A s nosem to při bouračce neudělá nic vážného. Ta clona je měkká-je to spíš taková hrubá folie.
1 reakcí na tento příspěvek Integrálka se clonou
Edit: písmenko
Naposledy editováno 15.07.2014 07:19:45
1 reakcí na tento příspěvek Integrálka se clonou
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou
Jirka749 píše: Teť maji výprodej shoei xr1100 v bikerscrounu za 5000tis + plus když si dokoupíš tmavé plexi tak ho vyměníš dřív než řekdeš švec
Tmavé plexi je podle mě naprosto nepraktická věc. Pořád v tom jezdit nejde (déšť, noc... A vozit s sebou pořád druhé plexi a přehazovat to cestou je šílenost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou
strakon píše: Dave81> Já jezdím s tmavým plexi i za deště a žádný problém
Já s tím problém měl, viděl jsem hůř. Přechody světlo - stín taky problém. Vůbec mi to nevyhovovalo. Ale je to asi individuální.
Mám Shark S900 bez dofukovacích lícnic. Jsem s ní spokojenej až na hluk.
Nechci jí hanit, ono totiž taky záleží na čem jedeš, co máš na sobě a jakou máš postavu.
Zkoušel jsem experimentovat s různými polohami - to nemělo velký vliv na hličnost. Nicméně jsem zjistil výrazné ztišení hluku, když jsem přiblížil ramena k přilbě a tím zmenšil mezeru mezi rameny a přilbou. Bohužel se takhle jezdit nedá, ale bylo to nebe a dudy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou
Dave81 píše: Tmavé plexi je podle mě naprosto nepraktická věc. Pořád v tom jezdit nejde (déšť, noc... A vozit s sebou pořád druhé plexi a přehazovat to cestou je šílenost.
Taky v tom nejezdim pořád a v noci už jsem nejel ani nepamatuju,a si se bojim srnek měnim ho jen když je pod mrakem a jak píšu je to otázka sekund.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Integrálka se clonou
Jirka749 píše: Taky v tom nejezdim pořád a v noci už jsem nejel ani nepamatuju,a si se bojim srnek měnim ho jen když je pod mrakem a jak píšu je to otázka sekund.
Já nepovažuju za problém samotnou výměnu ale spíš to, že to musíš tahat s sebou. Když jezdíš kolem baráku, asi se to dá. Ale jak jsem psal, mě to tmavý vadilo i při přechodu světlo/stín. Mám asi nějak přecitlivělý oči.
Nejvíc byla asi mrda na bok hlavy při cca 50-60 km/h a potom broušení o asfalt cca 30m. Oboje vydržel se ctí. Dle Sharpu má taky dobrý výsledky.
Dnes mám Dainese DA 530, což je převlečená AGV, dnes je její evolucí model Horizon. Doporučuju určitě vyzkoušet, rozdíl je patrnej na první dotek. Double D ring, sluneční clona, hodně tichá i ve vyšších rychlostech, pro někoho možná až moc, opravdu dost tlumí zvuk, je těžší než Caberg, ale není to nic, kvůli čemuž bych jí nemohl používat.
Přestože budu chválit Caberg vzhledem k ceně vs. výdrži kudy chodim, už bych ho nechtěl. V přímym srovnání s lepší helmou do ní fouká, výstelka se deformuje, atd. Helma je základ a obecně je poměr výkon/cena mýtus...
Naposledy editováno 15.07.2014 11:25:26
1 reakcí na tento příspěvek Integrálka se clonou
Mám naháče a koupil jsem před nějakým měsícem SHOEI GT AIR .... moje rada nebrat. Je hlučná, stabilita dobrá to jo, ale hlučnost vážně nic moc. Zkoušel jsem s ní laborovat co to způsobuje a podle mě nejvíce tvar a velikost větrácích otvorů !! Od 115 kmh vydávají i při zavření pískavý tón . Kdo píše, že je tichá tak jo možná je, ale za velkým plexi a tam je tichá každá helma ! Tento poznatek o hlučnosti této přilby nemám jen já ! Navíc má otravnou ráčnu na zapínání která je hamatná a i mně na krku akorát tlačí ( zlatý d kroužky )
Moje rada vykašlat se na celou clonu ! Vybrat přilbu co má nejladnější křivky , žádné zbytečné výstupky, a d kroužky. Jako varianta clony se mi líbí co začali dělat pro některé modely BELL ( sám chci vyzkoušet ) se samostmívacím plexi podle intenzity světla.
Pak jsem měl možnost vyzkoušet i jiné přilby schuberth, i vyklápečky a pohodlností nic moc ... plastový krám který je předražený. Platí se tam jen za značku a jak píšou jak je tichá schubertka = ani náhodou ....
Taky teď hledám jinou přilbu a jsem rozhodnutý vyzkoušet AGV a BELL .....
Každopádně nejlepší rada půjč si tu helmu v obchodě a jeď se v ní projet !!! Ideál aspoň 130 - 140 kmh a poznáš rozdíl .....
Ještě k té shoei GT AIR jak tu někdo psal, ž emusel přitlačit ramena k přilbě ze spodu a je klid ano to mám vyzkoušené a potvrzuji to také. Přemýšlel jsem proč to je a podle mě toto :
- když vemete shoei GT AIR a jiné helmy BELL atd a dáte ji vedle ní tak ten přední nos, který je pod plexi je na shoei GT AIR tak o 2 - 3 cm nižší !!! Všechno pak valí pod přilbu a dělá to bordel .... stačí si dát za jízdi dlaň pod bradu a je ticho .