1 reakcí na tento příspěvek Závodní motocykl Jawa 125
1 reakcí na tento příspěvek Závodní motocykl Jawa 125
Možná, že motor je původní.
Ale podle foto bych řekl, že zbytek je stavba, takže to žádnou historii nemá
Upozorním na to znalce - snad ti poradí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závodní motocykl Jawa 125
docent píše: Co to přesně je ti neřeknu.
Možná, že motor je původní.
Ale podle foto bych řekl, že zbytek je stavba, takže to žádnou historii nemá
Upozorním na to znalce - snad ti poradí...
ten motor má základ v Jawa 90 roadster nebo cross. To je stejné. Je tam jiný válec a hlava. Podle mě je to stavba. Viděl jsem několik předělávaných motorů Jawa 90 na motocross v dobách kdy začínala třída 125cm a motorů ČZ ze Strakonic byl nedostatek. Tyto stavby se vyznačovali poruchovostí. Byly stavěny na jiný výkon. Žebra na hlavě a válci naznačují amatérskou výrobu.
Naposledy editováno 25.05.2014 19:54:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závodní motocykl Jawa 125
Šoupě je šoupě.
Jenom jestli by to Olda pustil přes technickou
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závodní motocykl Jawa 125
docent píše: Vova> Lítat by to ale mohlo
Šoupě je šoupě.
Jenom jestli by to Olda pustil přes technickou
Vova píše: no záleží jak se jim povedl válec. Jezdit bych na tom nechtěl. Ta ojnice musela dostávat pěkně na zadek Jinak koncepce motoru předběhla svou dobu. Slabina byla přední vidlice uchycená jen ve spodních brýlích. Jak vždy komunisti nedokázali využít skvělý výrobek. Někdo se na tom venku zabil a byl nějaký soud proti ČSSR. Oni, než by vidlici předlělali, raději motorku řestali vyrábět. Vyráběla se v Povážské Bystrici, stejně jako Jawa Pionýr, Mustang... Jawa 05,20,21 a další
Ta vidlice byla u dalšího modelu JAWA90 UPRAVENA-MĚLA I HORNÍ BRÝLE-takže předělali.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závodní motocykl Jawa 125
Naposledy editováno 25.05.2014 22:37:48
1 reakcí na tento příspěvek Závodní motocykl Jawa 125
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závodní motocykl Jawa 125
AKRO píše: Vova> Ona ta původní devadesátka Jawa byla vzhledově skoro přesně okopírovaná osmdesátka z Japonska snad Kawasaki, už nevím přesně! Pamatuji si, že jsem skoro neviděl nějaké vzhledové rozdíly.... Někdo si v Jawě tenkrát ulehčil práci!
A nemohl by sis vzpomenout?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závodní motocykl Jawa 125
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závodní motocykl Jawa 125
laďa-prášil píše: A nemohl by sis vzpomenout?
informační zdroj byl u nás časopis Svět motorů, někdy kolem 1968 byl ještě černobílý a po roce 1970 nastoupila konečně barva, nepamatuji se konkrétně rok změny. Nějaké katalogy to byl jen individuální dovoz lidí co se jim poštěstilo vyjet ven. Jinak v tu dobu kdy naši postavili Jawu 90 nastupoval v celém světě trend lehkých motorek s vysokootáčkovými motory. Jeden to kopíroval od druhého. Itálie byla plná techto strojů od různých domácích výrobců. Některé kupovali motory, díly podvozku a pak to dostavěli. Byly to hlavně objemy 50-125cm ojediněle 250cm. Pamatuji se na Minarelli, Gilera, Malanca,Italjet
Kram-it,MALAGUTI,Garelli, Fantic, Benelli, MALAGUTI, Beta a další....
Aspes
Moto morini 4T !!
BM Bonvicini Jaguarino Cross z roku 1966
Barbiero Minicross 50 rok 76
MONDIAL Cross
AIM 50
Swm 80
Simonini 50 sachs rok 73
ancillotti
Motobecane před rekonstrukcí
Negrini
OSCAR 50 ENDURO
MOTO MULLER 50 rok 1968
a mnoho dalších. Itálie v malých objemech hrála prim
Naposledy editováno 19.07.2014 10:01:11
1 reakcí na tento příspěvek Závodní motocykl Jawa 125
dále ještě německý Zundapp
italská Benelli T50
z Itálie simonini 50 codice
něco z Feancie
Motobecane TMS
LAVERDINO
zde jsou kromě 2T padesátky i maloobjemový 4T
kosmos 80cc
ACCOSSATO 80CR LC ( ITALY )
AIM
Ancilotti 50
Demm HF 50
SWM
MOTO MULLER 50
gitan
pro harjejáře
HRD RPE 80
video
a na tunu dalších se nedostalo.
1 reakcí na tento příspěvek Závodní motocykl Jawa 125
AKRO píše: laďa-prášil> Už si nevzpomenu, byl to nějaký vzpomínkový katalog, ale tu Jawu 90, podle té osmdesátky okopírovali vzhledově skoro přesně!
Suzuki K 11 nebo K 100, dělaly se 50 i 80 ccm. Není to úplná kopie, ale jistá podobnost tam je.
lubon píše: Když prohlížím fotky motorek tak ani jediná(ne4t )nemá třeba šoupě.
Výroba vlastního motoru pro tyto italské firmyčky bylo ekonomicky nereálné. Proto kupovali motory odzkoušené a kvalitní. Sachs, Minareli,atd později Rotax, nebo si tyto motory ještě upravovali a použili je jako základ. Použití šoupátkového sání je další konstruktérská komplikace a příčina možných pozdějších problémů. Šoupátko byla vlastně v sériové motorce slepá cesta. Šoupátko se chytlo na okruzích (Aprilia). Itálie šla v crossu cestou rozvodu pístem, později cestou membránového sání a ještě později je doplnila přívěrami jako japonci. Ještě doplním, že mnoho malých italských firmiček prezentovalo své ostré stroje odvozené od série na šestidenní. Tehdy bylo mnoho tříd, 50,70,100, 125,175,250,...cm a jiná pravidla, která umožňovala jen drobnou údržbu jezdcem s nářadím a díly které si jen vezl sebou v závodě. Pro motor s obsahem 50-100cm byla šestidenní hotové peklo. Šoupátko by mohlo možnost problémů jen znásobit. Na závěr poznámka. V dobách kdy v terénu jezdily naše kývačky a v zahraničí podobné stroje, byla Itálie v motocyklových závodech hodně pozadu. Nástupem těchto firmyček a maloobsahových strolů vyrostla v Itálii nová generace kvalitních jezdců pro terén i silnici a to pokračuje až do dnešních dnů. Jedině Itálie umí odolávat japonskému tlaku a stále vyrábí kvalitní motorky v dostatečném počtu. Příběh KTM je jiný ale také tam byl motor Sachs.
Naposledy editováno 20.07.2014 10:20:32
1 reakcí na tento příspěvek Závodní motocykl Jawa 125
Naposledy editováno 20.07.2014 13:42:09
měla, že se tenkrát "padesátkám" s pevnými stupačkami a startovací pákou říkalo MOKIK a těm
s pedály MOFA a na tyto byly ještě nižší nároky co do kategorie ŘP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závodní motocykl Jawa 125
imoladu píše: AKRO,nepleteš si tu JAWU 90 s ČZ125-511,tam se říkalo že je podobná se SUZUKI 125,zejména po tom,co Šimák s tímto motorem ČZ 125 vyhrál ME motokár v Olomouci.
Tak to mě dost podceňuješ! To se splést snad ani nedalo! A že by ČZ 125- 511 byla zase tak moc podobná Suzuki, to bych neřekl!