1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
No trochu jsme to dělali napínavé....
Na Sachsenringu jsem byl se zdejším přispěvovatelem Majcem a bylo to super – jednak velkou zásluhou Majca - Majco je bezvadný a bezproblémový parťák, je hrozný kliďas (což se o mě vždycky nedá říci) a má obdivuhodné znalosti ze světa motoGP (vč. historie).
POPIS: Z Brna jsme vyjížděli v sobotu ve 03,30 hod – na okruhu jsme byli přesně 9,00, (380 km). Spali jsme mimo kemp, (v autě). S lístky byl trochu problém - (bylo totiž vyprodáno a 2 lístky na tribunu vedle sebe nebyly – ale po 2 hodinách jsme od překupníka, (za normální cenu 134,- E, á lístek na 2 dny) sehnali, na T4, (prý to byly poslední 2 lístky vedle sebe). Místo bylo docela dobré, viděli jsme první 2 zatáčky, poté se jezdci ztratili v Omega kurve a potom projeli blízko nás, samozřejmě viděli jsme se 2 obrazovky. Krom klasických Moto3, Moto2 + MotoGP, jeli 2 závody Red Bull Cup, Junior Cup KTM + Sidecary, tak že program na okruhu byl v sob do 18,45, v neděli do 17,30 hod.
ROZDÍLY mezi okruhy Brno + Sachsenring: Brno je v přírodě, a je rozlehlé – což má své výhody i nevýhody, je roztahané na (cca 2 -3 ×) větší ploše než Sachsenring – ten je mezi 2 městečky v podstatě v průmyslové zóně. Myslím, že okruh byl vystavěn jako tréninkový polygon ADAC, (Německý Besip), ale pro nadšení místních Sasíků pro motosport se tam jezdí GP. Brno má cca 80% míst na přírodní tribuny a cca 20% na sedadlové – v Německu to je obráceně (to jsou mé odhady). Na Sachsenringu je vše hrozně naňahnané, vše je na min. prostoru, všude je plno lidí, po celou dobu na okruhu se prodíráte davem. Jak jsem, již psal ti lidi tam motorky milují a dávají to znát na každém kroku. Bylo tam spousta stánků, prezentace moto firem, autogramiády jezdců… vše v areálu okruhu. Večer je velké šou, v areálu okruhu a v nejbližším okolí – kde je několik pódií s hudbou (od country po rock) a za návštěvu stojí pověstný přilehlý kemp Anrerberg, kde je jednak ofic. program (několik hal s hudbou, kolotoče, střelnice, pódia, bangíjump a krom toho si tam dělají lidi "svůj program" o kterém snad ani nebudu psát, protože by jste si o mě mysleli že jsem uživatel nějaké nepovolené haloluciogenní látky, (někteří zdejší přispěvovatelé jako je Zazi, Miramara aj. ví). Velký zážitek byl například když v místní Karthalle (z druhé str. trib. č. 10), bylo představení vybraných jezdců, kteří dostali narvanou halu do varu a když byl na pódium přizván Stefan Bradl, který začal podepisovat míče a kopat je do šílejícího davu atmosféra se nedá popsat, (pro neznalé podotýkám, že v ned. hráli Němci finále MS ve fotbale).
Tak že SHRNUTO: technicky to na Sachsenrigu není ideální, ale nadšení místních a moto fandů z tohoto regionu je abnormální a vynahrazuje veškeré prostorové aj. nedostatky.
Prostě je tam na každém kroku ve vzduchu cítit úzká spjitost tohoto regionu s historií motosportu – nedaleko od našich hranic.
(Vše co jsem napsal je jen můj názor a mé pocity, které nikomu nevnucuji – docela by mě zajímalo, jestli s tímto názorem souhlasí, nebo nikoliv Ti co na Sachsenringu byli, např. Zazi, Miramara + Slavkováci, někteří z Abajafans…).
DavaCh
Foto č. 1 Plastika ve středu kruhového objezdu přilehlého městečka
Foto č. 2 sobota okolo 10 h – ulice vedoucí k okruhu a tam někde stovky metrů daleko je vchod na okruh
Foto č. 3 Pohled z našeho místa (T4)
foto č. 4 Pozdrav pro Jana26 - fanynky č.77
foto č. 5 Okruh saidy, neděle
foto č. 6 Okruh, sobota večer – mohlo se na všechny tribuny
Naposledy editováno 20.07.2014 20:09:41
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
Místo neštěstí. S Bočkem havaroval ještě Maďar Drapal a tím třetím byl Němec nebo Švýcar
Naposledy editováno 20.07.2014 21:28:33
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
Poslední obětí starého okruhu je Francouz Alain Beraud 1981, který týden před Brnem vyhrál VC Slovenska. Beraud st.č.33
Alain poprve padá v lomu. Byli jsme tam a tak si to pamatuju. Traťáci mu pomáhaj (tenkrát ještě v bílém), motku se podařilo rozjet a tak se Beraud otáčí a za obrovského povzbuzování diváků vyráží na stihací jízdu. Bohužel asi po dvou kilometrech někde ve sjezdu k cíli havaruje podruhé (ani přesně nevím kde) a tento pád již je fatální. Asi po dvou dnech umírá.
Dvanáct jmen, tedy dvanáct křížků u starého Masarykova okruhu a to na všech variantách jeho délky. Čtyři křížky maj automobiloví a osm motocykloví jezdci. K tomu by se daly připočíst ještě nejméně čtyři divácké, dva pod Langovým Mercedesem 1937 někde v lesích nad Žebětínem kde je dnes nový Masec a dva pod Farinovým Maserati ve Farince 1949. Zahynul také jeden komisař, když v roce 1972 narazil Rinaldi se svoji Alfou do hlavní věže.
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
Druhý raz to bolo v poslednej pravej pred cieľom, stál a fotil som na výjazde z nej... Nesmierny smútok. Česť jeho pamiatke. Nedávno som sa na nejakom vebe dočítal, že pri páde v Lome mu odišla brzda...
Naposledy editováno 21.07.2014 20:47:27
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
ale při příjezdu k ní. Viděl jsem to ze střechy garáže, která je
na obvodu zatáčky dodnes.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
Naposledy editováno 25.07.2014 23:46:56
IvanDvoutakťák píše: Jen malé doplnění : Jack Findlay nehavaroval v zatáčce(Veselka),
ale při příjezdu k ní. Viděl jsem to ze střechy garáže, která je
na obvodu zatáčky dodnes.
Tak to jsi měl Ivane z té garáže přímo luxusní lóži!
S tou "tribunou na garáži" to bylo, Akro, klasické moravské "líná huba - hotové neštěstí" :
ten den jsem požádal pana domácího jako první z ´přespolních´ Na té střeše byla prkna
a na nich židle, ale ani tak nebyla její "únosnost" neomezená ...
Naposledy editováno 26.07.2014 08:57:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
AKRO píše: mamba54> Tenkrát jsem četl něco o tom, že tekoucí asfalt řešili posypáním cementem, pak to hodně klouzalo a pádů tam prý bylo víc a psalo se tam, že když tam spadl Boček při tréninku, bez následků, tak říkal - takových pádů ještě bude.... Ten pád byl dost nešťastný, přímo na hlavu a tehdejší přilba "hříbek" neměla šanci pád ztlumit.... S dnešní přilbou by dopadl mnohem lépe, ale tehdy je mělo pár jezdců ve Formuli 1. Četl jsem i rozhovor s Bočkovou ženou, že Jawa zaplatila pohřeb, jinak odškodné nebo peníze rodině veškeré žádné a to byl Boček tovární jezdec.... Rodina musela dokonce vrátit i kombinézu, přilbu která byla rozbitá, prý v Jawě nechtěli, že ji snad nějak odepíší.... Docela hnus!
Akro, ještě doplním, že maminka Billa Ivyho, který zahynul o týden dřív, poslala paní Bočkové pár liber, které dostal Bill jako startovné na Sachsenringu. Paní Bočková si je schovala na památku.