Naposledy editováno 19.07.2014 13:14:12
Che: jenže sací ventil pomáhá zavírat tlak při kompresi a expanze ho natvdo domáčkne
Tohle je dost sporné, protože dokud je ventil otevřený, žádný citelný tlak proti ventilu ve válci nenastává. A k tomu odskočení zdvihátka od vačky dojde v okamžiku, kdy se vačka překlápí za svůj vrchol a ventil je otevřený naplno.
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci na motory sem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odborníci na motory sem
Che píše: ted sem z toho už úplnej jelen - kdy teda k tomu údajnýmu destruktivnímu nárazu vačky do hrníčku dochází ????
V ten moment, kdyz nestihne hrnicek vacku, utece mu. Zvetsi se vule a v zapeti ho dozene a tukne do vacky. To je ten problem
Jak psal kolega, deje se to pri maximalnim otevreni, tam ma nejvetsi sanci utect vacky hrnicku
Naposledy editováno 23.07.2014 20:59:17
dakarista píše: V ten moment, kdyz nestihne hrnicek vacku, utece mu. Zvetsi se vule a v zapeti ho dozene a tukne do vacky. To je ten problem
Jak psal kolega, deje se to pri maximalnim otevreni, tam ma nejvetsi sanci utect vacky hrnicku
takže už při zavirání ventilu za vrcholem vačky dojde k přerušení kontaktu mezi hrníčkem a vačkou a pak se ventil najednou rozjede a praští do vačky silou vedoucí k destrukci ??
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci na motory sem
Anti píše: I kdyby ta vačka zdvihátku unikla,tak zdvihátko jí dohoní na sestupné hraně a plácne na plochu.Nevěřím tomu,že by to mělo takový destrukční vliv.Když už ano,bylo by to omlácené v celém profilu(šířky) vačky.
jj - to je to, co taky nechápu - náraz do uhýbající vačky těžko může mít destrukční účinek - navíc ventil přece tlačí ta unavená pružina
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci na motory sem
Anti, tak ono nejde p jedno tuknuti, ale o stovky tisic. Pak se narusi ta cementovana vrstva a zacne se drolit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odborníci na motory sem
dakarista píše: Ventil ti nic netlaci, ale ta pruzina ..
Anti, tak ono nejde p jedno tuknuti, ale o stovky tisic. Pak se narusi ta cementovana vrstva a zacne se drolit...
ventilová pružina je tlačná a má snahu zavřít ventil - jaktože nic netlačí ?? žádný ťuknutí tam není a jesli jo, tak je 100x slabší než to otvírající ventil
Che píše: ventilová pružina je tlačná a má snahu zavřít ventil - jaktože nic netlačí ?? žádný ťuknutí tam není a jesli jo, tak je 100x slabší než to otvírající ventil
Pro CHE:
Souvilý tlak vačkou na zdvihátko může být klidně daleko větší než klepání pružinou o vačku. Tady jde především o materiálové pnutí, frekvenci úderů a rezonanci mezi cementovanou vrstvou a měkkým jádrem.
(najdi doma staré ložisko, vem z něj kuličku a zkus ji pod lisem rozmáčknout-praskne až při obrovském tlaku, často na dně poloviny. Pak vem druhou a udeř do ní kladivem- rozprskne se na víc kousků.)
přidávám video pro představu jak správně funguje pružina ventilu
Ty pružiny jsem mu poradil proto, že jsou levné a okolo 300mth je taky dobré je vyměnit. Jestli byly staré unavené pozná snadno, měly by být kratší než nové.
Naposledy editováno 24.07.2014 06:34:46
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci na motory sem
Pokud je toto vše v pořádku,udělej jednoduchou věc,kup nové hrníčky a dej je na výfukové ventily a naopak-předpokládám že jsou stejné- a uvidíš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odborníci na motory sem
AJS2 píše: K posouzení celé věci tu chybí dost informací.Ten motor neznám.Jak vypadá vačka?Je tam ta správná?Opravdu je to poškození od vačky?zdá se mi na ten hrníček úzká.Podle vzniklého poškození hrníčku bych soudil,že se neotáčí za provozu a vačka tluče stále do stejného místa,jenže pokud je takhle vydrolené styčné místo s vačkou,musí být poškozená i vačka.Co ta černota na hrníčku? Jaký tam je olej a v jakých intervalech byl měněn?Jakou má vůli ventil ve vodítku?Jakou má vůli hrníček v uložení?Zkoušel jsi naplno otevřít,tedy stlačit ventil i s hrníčkem a jde lehce,nevázne?ani trošku?Nepřetáčíš motor?Jsou to jen úvahy,zajdi za někým,kdo tyhle motory dělá,ten ti to řekne.
Pokud je toto vše v pořádku,udělej jednoduchou věc,kup nové hrníčky a dej je na výfukové ventily a naopak-předpokládám že jsou stejné- a uvidíš.
Rád bych ti podal všechny informace ale tohle je moje bývalá motorka kterou koupil můj kamarád, teď stojí rozdělaná v servisu u mého druhého kamaráda Ale tam už nemám možnost nic z toho zkoušet. Jen to co jsem měl možnost si prohlídnout, vačce nic není. Olej byl dělán podle servisních intervalů. Předpokládám že co se týče pohybu ventilů tak by to mělo být oká. Protože tam jsou nová vodítka a ventily, vyvařené uložení, opravené originální vačky atd. Vše děláno o pana Pavlíčka v brně který se na to specializuje, jediné co zůstalo origo jsou ty pružiny na ventilech, talířky v kterých leží ventilová podložka a dva hrníčky..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odborníci na motory sem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odborníci na motory sem
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci na motory sem
Anti píše: Pavlíček umí dělat tyhle opravy,nicméně domluva s ním je opravdu špatná.S tím mám taky zkušenosti.
No já bych řek že spíš domluva otřesná Navíc se mi vysral na seřízení ventilových vůlí na kterých jsme byli domluvení, dokonce mi je i nafakturoval U mě zkušenost velmi špatná
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odborníci na motory sem
EnduristaGG píše: AJS2> Opravu to prodělalo právě kvůli tomuto akorát se to nestihlo podchytit, hrníček prasknul a vše poškodil (ohl ventil protože do něj narazil hrot vačky). Tak se to poslalo na komplet opravu a teď se to opakuje S panem Pavlíčkem není vůbec žádná řeč takže nějaká konzultace nehrozí už když dělal opravu tak s ním byla strašná domluva
a záhada je vysvětlena