2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
stráťa píše: assassin> Mažou se naopak válečky. Čepy mezi článkama jsou namazaný z výroby a utěsněný kroužkama ale váleček řetězu potřebuješ mazat, ten nijak těsněnej není a mazivo potřebuje.
Nojenze ten valecek se otaci na cepu - na tom mazivu co je mezi cepem a valeckem uzavrene okrouzky - valecek se vuci rozete nepohybuje - tak nevim pro mazat vnejsi plochu valecku
stráťa píše: assassin> Mažou se naopak válečky. Čepy mezi článkama jsou namazaný z výroby a utěsněný kroužkama ale váleček řetězu potřebuješ mazat, ten nijak těsněnej není a mazivo potřebuje.
a já měl za to, že mazivo by mělo vzlínat kolem kroužků právě k těm vnitřním čepům a kroužky tam jsou jen aby do toho nešla voda a bordel
2 reakcí na tento příspěvek Pepa Sršen radí!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
stráťa píše:
Potřebuješ dostat mazivo mezi "roller" a "bushing" kde dochází k pohybu během usazování řetezu na ozubený kolo.
ten je přece namazaný už z výroby a těsní to o kroužek. Už je to tady několikrát napsáno.
1 reakcí na tento příspěvek Pepa Sršen radí!!!
1 reakcí na tento příspěvek Pepa Sršen radí!!!
stráťa píše:
Potřebuješ dostat mazivo mezi "roller" a "bushing" kde dochází k pohybu během usazování řetezu na ozubený kolo.
Jojo to je fakt, prinnabihani a vybihani retezu se to kousek otoci - tzn jo kdyby se mazivo dostalo tam tak to ma smysl
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
MARTlN píše: Ale ja bych rekl, ze ten roller je pevne spojen s tim bushingem a toci se to okolo pinu...
blbost. Když to kartáčuješ tak se volně otáčí.
A sprejem se maže, aby se mazivo dostalo na místo kde je zelený Lubricant. Proto se maže řetěz jak se maže. Ty kroužky sice pomáhají aby mazivo neunikalo a nešel tam bordel, ale dokonale těsné nejsou. Kdyby byly, tak řetěz mazat nemusíš, nebo mažeš jen ty Rollery.
Princip je o naprosto stejný jako u starého řetězu, nebo řetězu na kole, kde kroužky nejsou a maže se stejně. Akorát bez kroužků musíš mazat častěji, protože to mazivo mizí rychleji
1 reakcí na tento příspěvek Pepa Sršen radí!!!
Pevně spojenej je PIN s OUTER SIDEPLATE (venkovní článek) a BUSHING s INNER SIDEPLATE (vnitřní článek). Jejich spoj je z výroby namazán a dotěsněn O-kroužkem. Na vnitřním článku jsou ROLLERy, které zajišťují, aby se neodíral BUSHING najížděním do ozubeného kola. ROLLERy se nejen volně otáčejí, ale mají i stranovou vůli.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Proč, když to dáváš na kroužky tak od nich jdou bublinky, tekuté mazivo mizí dovnitř a proč potom to mazivo ztuhne, aby se nedostávalo tak rychle ven.
Nebo mi chceš tvrdit, že ty kroužky jsou tak úžasná věc, že udrží mazivo hermeticky uzavřené uvnitř celou životnost řetězu? Je-li to tak, tak proč je nedají i mezi Roller a Inner sideplate? To by řetěz vydržel od výroby namazaný celou životnost a mazat by si nemusel vůbec
Ať si každý maže jak chce. A kdo neví jak mazat ať si koupí motorku s řemenem
assassin píše: Nojenze ten valecek se otaci na cepu - na tom mazivu co je mezi cepem a valeckem uzavrene okrouzky - valecek se vuci rozete nepohybuje - tak nevim proc mazat vnejsi plochu valecku
Já přestříknu vždy i válečky + bok řetězu. Jednak všude dochází k nějakému, byť i menšímupohybu materiálu, a taky aby nerezavěl. Motorkaření stojí takových peněz, že trocha maziva už mě nevytrhne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
assassin píše: Fockewulf: a ja si zas myslim ze se mazou okrouzky, nenapada me smysl toho mazat jinou cast retezu
Tak ještě jednou... Nenapadá mě smysl mazat o kroužky. Maže se vnitřní strana válečku. Právě z toho důvodu většina výrobců doporučuje převoďák. Olej zateče pod válečky, pak se řetěz utře do sucha a to co zůstalo uvnitř stačí. Takže nic se nešpiní, nic neodstřikuje, jen je potřeba mazat častěji.
kubacech píše: PepanS>
Ať si každý maže jak chce. A kdo neví jak mazat ať si koupí motorku s řemenem
hele ty bublinko, aby jsi začal šetřit na něco s kardanem
Pokud o kroužky netěsní nebo je zkurvíš třeba benzinem, jak tady někteří rádi radí, tak řetěz samo nemusíš hned vyhodit, jen se prostě rychleji vytahá na maximum-zkrátíš mu životnost, to je celé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Přesně.
Mazivo je řídké s velkou vzlínavostí, aby dobře zateklo pod ROLLER. Po odpaření rozpouštědla ztuhne, aby tam co nejdéle zůstalo.
Proč máš bublinky na O-kroužcích nevím. Třeba se uvolňuje hnací plyn spreje maziva. Rozhodně to není vzduch uvolňující se z meziprostoru mezi PINem a BUSHINGem způsobený vniknutím maziva přes O-kroužek.
Ano, kroužky jsou úžasná věc, ale nejsou dokonalé. Vžádném případě hermeticky neuzavírají prostor s mazivem. Například mytí řetězu vapkou neodolají a umožní vytlačení maziva vodou.
Proč se nedávají O-kroužky také na ROLLERy? ROLLERy mají poměrně velký prostor pro pohyb při styku s ozubeným kolem. Tyto pohyby by kroužek ve velmi krátké době zničily.
Přesně ze stejných důvodů se nedávají O-kroužky do cyklořetězů. Ty totiž musejí mít velké vůle pro stranový ohyb řetězu, aby bylo možno používat přehazovačku, které by kroužky velmi rychle "rozžvejkali".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Marfy.VFR píše: Tak ještě jednou... Nenapadá mě smysl mazat o kroužky. Maže se vnitřní strana válečku. Právě z toho důvodu většina výrobců doporučuje převoďák. Olej zateče pod válečky, pak se řetěz utře do sucha a to co zůstalo uvnitř stačí. Takže nic se nešpiní, nic neodstřikuje, jen je potřeba mazat častěji.
a proč to budu jako magor máchat v převoďáku, když sprej na řetěz zanese mazivo tam, kam má, těkavé složky se odpaří a mám to bez námahy a když neprší, tak na 1000km bez problému namazané.
Já se chystám po vystříkaní maziva přejít na elaskon, jsou na to jen samé kladné reference.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
jean192 píše: E85 by som teda nepoužíval, je to agresívne na gumu, myslím, že o krúžky má reťaz gumové (ale mysleť znamená hovno vedieť, ak je to silikon, tak pohoda)
Rovněž si myslim, že E85 asi nebude to pravé - je v tom cca 15% naturalu, ale hlavně jsem kdysi četl v článku ohledně problematiky E85, že je právě poměrně agresivní ke gumovým těsněním, ke starým korkovým těsněním údajně extrémě agresivní.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1234, 1235] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 37032 | 17.10.2024 v 17:03 Veverčák |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 27, 28] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 839 | 19.9.2024 v 22:30 Ariete |
přední tlumiče gsx-r k7-k8 na gsx-r... [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 | perak89 | 31 | 19.9.2024 v 15:27 assassin |
Rozbitý tachometr - dotaz na servis Suzuki GSX-R 1000 | Baca13 | 5 | 12.9.2024 v 13:18 Baca13 |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |