Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?
Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.
Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?
Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
A kam bys dal bombu s plynem? Při spotřebě cca 3-4litry na 100km, tak bych to asi moc na skůtra neřešil.
K těm alternativním palivům - mašina se dá přestavět na ethanol - myslím že Creck to v nějaké diskusi popisoval, zkus mu napsat...
Naposledy editováno 31.07.2014 17:03:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
Jo u 6V to je horší, no ale i tak si myslím, že kdyby jeden válec jel na sucho, tak se prd stane...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
A teď mi to dělá to co píšeš, kolísají otáčky, do 2tis se to nechce rozjet.
jinak na youtube
Naposledy editováno 31.07.2014 17:15:15
3 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
Vic mrdani nez uzitku, pri beznem najezdu cca 15 000 km za rok zbytecne, naklady na porizeni obrovske. Zacne se to vyplacet az nekde treti - ctvrty rok a to vetsinou uz auto pomalu prodavam.
Pokud nekdo jezdi hodne km, potom je to jina
Naposledy editováno 31.07.2014 17:57:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
Creck píše: 50% se u LPG nedostanes ani nahodou, kazdorocni revize, vymeny nadrze, vyssi spotreba....
Vic mrdani nez uzitku, pri beznem najezdu cca 15 000 km za rok zbytecne, naklady na porizeni obrovske. Zacne se to vyplacet az nekde treti - ctvrty rok a to vetsinou uz auto pomalu prodavam.
Pokud nekdo jezdi hodne km, potom je to jina
Náklady na palivo jsou více než poloviční (15-17kč/l) a pokud koupíš auto s plynem nemáš vysoký pořizovací náklady. Ušetříš ihned jak začneš jezdit. Nádrž má životnost 10let a na každoroční revize každej kašle. Ona i ta nádrž by se dala obejít, pokud máš známé na stk projde to i se starou nádrží.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
Spotreba tam je vzdy o 1-2 litry vyssi.
Revize nikdo neresi do prvni havarie, kdy ho nasledky vyjdou potom na pekny balik
1. Umístění nádrže - evidentně se dá vyřešit, ale samozřejmě ne tak jednoduše a asi taky levně jak u auta. Na rozdíl od aut by mohla taky vadit vyšší hmotnost.
2. Bezpečnost - v případě nárazu je nádrž v autě mnohem líp chráněná.
3. Parkování v garážích - u dnešních systémů LPG už sice zdaleka nehrozí úniky jako dřív, ale kvůli předsudkům pořád platí zákaz vjezdu do mnoha podzemních garáží, což pro motorky asi znamená větší problém než pro auta.
4. Návratnost - obecně se uvádí úspora cca 1 Kč/km. Při cenách okolo 30 000 Kč to znamená s autem najet 30 000 km, což většinou není problém. Vzhledem k nižší spotřebě motorek by se mohla návratnost dostat klidně až třeba k 70 000 km, což už moc nedává smysl.
Myslím, že z těchto bodů vyplývá, proč se to moc nedělá.
Creck píše: 50% se u LPG nedostanes ani nahodou, kazdorocni revize, vymeny nadrze, vyssi spotreba....
Vic mrdani nez uzitku, pri beznem najezdu cca 15 000 km za rok zbytecne, naklady na porizeni obrovske. Zacne se to vyplacet az nekde treti - ctvrty rok a to vetsinou uz auto pomalu prodavam.
Pokud nekdo jezdi hodne km, potom je to jina
Do skůtru v ČR asi neschvalitelné, ale v autě? Nejlepší investice.
LPG dnes u nás na Lukoilu 15,80 Kč, Natural 36,80 :)
Spotřeba vyšší? U auta o půllitr, což je nic.
Při cestách v cizině je docela rozdíl platit 0,7 E nebo 1,5-1,6-1,8 (podle země).
Revize mě čeká letos první, před STK, 200 Kč.
Filtr stojí 90 Kč a vyměníš si ho sám. Druhý je čistý, vyměním ho až příště.
2 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
1. nikdo ti nenavrtá nádrž (u benzínu/nafty je to populární pouliční sport).
2. i bych řekl, že se auta s LPG tolik nekradou.
3. LPG nelze pančovat. Najdou se tu odpůrci, ať tedy napíšou, jak by to udělali.
2 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
buď přídavný olej, takže nespolehlivé hobo a ne zrovna levná náplň,
nebo přívstřik benzínu i při jízdě na plyn. Víte kolik % benzínu se tam navalí i když jedete na plyn?? Nastavuje se až 20%...
pár aut jsme na firmě namontovali a za mně LPG nebrat
a pak překopaný motor má výrazně větší sklony k problémům..
Např jedna nejmenovaná značka u nás vyráběných aut umožňuje montáž LPG při zachování záruky, ale když se vyskytne problém, rádi se na LPG vymluví...( osobní zkušenost)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
mám jiný názor, ale hádat se nebudu
Jinak nějaké levnější plynové vstřikovače na 4V vyjdou okolo 2 tyček...
Jo a mysli na to, že jednou za čas by se měl zrepsovat reduktor - vyměnit membrány...brácha po mně podědil A4 s Landi Renzo IGS (kontinuální vstřik)...rozumí tomu více než já a bude teď repasovat reduktor - auto přestává jet ve vysokých otáčkách - reduktor má staré membrány a nestíhá při vysokých otáčkách do motoru dávkovat plyn...
Creck píše: dave-lister> Nevim no, koupit auto uz s predelanim na LPG do toho bych nesel ani nahodou, vetsinou to jsou auta co maji nalitano statisice km a tudiz na odpis.
Spotreba tam je vzdy o 1-2 litry vyssi.
Revize nikdo neresi do prvni havarie, kdy ho nasledky vyjdou potom na pekny balik
Jo a firemní auta na naftu mají jako najeto méně? Kdo se bojí najetých kilometrů měl by si koupit nové vozidlo.
Táta boural loni s autem na plyn, byl viníkem a nikdo z policie žádný revize plynu nekontroloval.
Naposledy editováno 31.07.2014 19:43:36
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
9L LPG / 100km = 153Kc
8L 95 / 100km = 288Kc
Tudiz realna uspora je nekde okolo 10 - 13 000 kc za rok , za dva roky mam splaceno a teprve pak zacinam setrit.
To nepocitam ze ten benzin stejne musis na ohrati mit, musis casteji menit olej ......
Pokud bych chtel zhruba tu tisicovku mesicne setrit koupim si radsi diesel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
dave-lister píše: Creck> Olej se nemusí měnit častěji, naopak plyn tolik nezasírá olej karbonem.
Nekde jsem cetl ze ten olej nejak degraduje s plynem, muzou to byt samozrejme kecy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
45l benzínu - 35,5litr - 1597,5kč
45l plynu - 15,5litr - 697,5kč
Pokud najedeš cestou do práce tak 1500km měsíčně úspora je v peněžence znát. Kdybych měl auto určitě bych o tom uvažoval.
Teď přes léto se nemusí ani tankovat benzín, startuje to i studený na plyn. (LPG)
Naposledy editováno 31.07.2014 20:44:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
Creck píše: Nekde jsem cetl ze ten olej nejak degraduje s plynem, muzou to byt samozrejme kecy
Táta jezdí autama na plyn už od roku 1999, ročně najede tak 15-30tisíc km a olej mění po 15tisících. Zatím mu neodešel ani jeden motor, vydrželi to i Žigulíky a 120-ky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
dave-lister píše: Táta jezdí autama na plyn už od roku 1999, ročně najede tak 15-30tisíc km a olej mění po 15tisících. Zatím mu neodešel ani jeden motor, vydrželi to i Žigulíky a 120-ky.
Tak u tech bych veril, u novych aut si spatne kychnes a jdou do servisu za pajdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
2 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
Brácha má plyn od Poláků Elpigaz a tam lze startovat na plyn dlouhým podržením ovládacího tlačítka. Je to vícebodový vstřikování s řídící jednotkou. A pokud ho nezmáčne, na plyn to přeskočí už při teplotě chladící kapaliny 40°C. Takže v létě skoro ihned.
Kdysi měl známej plyn v Polskym Fiatu. Tam byla nádrž tuším v pravo v kufru, aby zvětšil místo v kufru tak na léto tu benzínovou nádrž vyndaval. :D
Naposledy editováno 31.07.2014 20:06:49