při poslední týdenní cestě po ČR jsem zjistil, že nejvíc mě chybí zdroj na elektriku.
Při jízdě samozřejmě není problém, dobíjím telefony, navigaci, notas přes převadeč napětí, baterku do fotáku, ale jak člověk někde zakempí na den dva, tak nic moc.
Ve stanu šťáva chybí...a že bych si četl po tmě, a mobil vypnul to nehrozí.
Napadlo mě vozit si hold autobaterii v kufru. Ale jak ji zapojit?
Tak aby motorka dobíjela vlastní baterku, a po splnění dobití, začala dobíjet třeba totálně vyšťavěnou autobaterku z kufru.
Vím, že policejní motorky mají přídavnou baterku, ale čekám, že to mají propojené a jen navýší kapacitu. Já bych si nerad kazil a vybíjel baterku v motorce, spíše měl nějakou externí.
Napadlo mě laicky, ji připojit až po třeba nastartování, kdy je v motorce dostatečné napětí a proud by radši utíkal do vybité???
Jinak baterku v motorce mám 21Ah, alternátor v rocketu doufám, že je dostatečně silný.
Díky za rady.
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty
Jinak abych nebyl za č**ráka tak kempové vozy se běžně vybavují druhou baterkou a dobíjení se řeší přes relé:
Naposledy editováno 01.08.2014 11:43:34
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty
Proč si v kempu nepřiplatíš za elektro přípojku. Pár kaček navíc a mužeš sosat ze sítě a nějakej kabel ti pujčí vždy.
3 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty
Nebo jednodušší varianta - vytáhnout si z alternátoru přímo výstup z jedné z fází (před usměrňovačem, aby se tam nedostalo napětí z baterky) a přes diodu a paralelní kondenzátor napájet relátko. Tak se zajistí, že relátko bude sepnuté a přídavná baterka připojená k instalaci motorky pouze tehdy, když poběží motor.
Ale než mít v kufru relativně těžkou olověnou startovací baterku a ještě ji tahat do stanu (a dávat pozor, aby se nepřevrhla, pokud to tedy nebude AGM, nebo gelovka), napadá mě, jestli nebude lepší mít s sebou PowerBank - kor tento typ by mohl být užitečný, poněvadž 12Ah akumulátor už je sakra dost, nepotřeboval bys ani další měnič kvůli napájení laptopu a navíc může posloužit i pro nouzové nastartování (u auta bych trochu pochyboval, ale motorku by měl natočit v pohodě). A nabíjí se normálně z 12V zásuvky, takže nemusíš nijak bastlit instalaci motorky.
Ale nemám s touto "akubankou" zkušenost, takže jen střílím do placu. Nicméně uvítal bych, pokud by konkrétně s tímto typem někdo zkušenost měl - uvažuju o jeho pořízení a nerad bych koupil zajíce v pytli. Váží to jen 0.5kg, což oproti běžné startovací baterce je sakra rozdíl, takže akumulátor tam bude nejspíš Li-on, Li-pol, nebo LiFe-Pol a o jejich startovacích schopnostech mám docela pochybnosti. Ohledně "tvrdosti zdroje" a schopnosti dodat velké startovací proudy klasický Pb akumulátor celkem nemá konkurenci.
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty
powerbank přímo se solárním dobíjením
http://www.ebay.com/...;hash=item2a41228556
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty
Ale přihřál bych si tady polívčičku - přes léto hodně vozím v autě na výlety chlaďák s pitím - zásuvky v autě mám spínaný, takže bych chtěl do kufru osadit menší AGM akumulátor, kterej by udržel ten chlaďák jet, ještě nějakou dobu po opuštění auta - co se chci zeptat je jakým způsobem nabíjet AGM baterku v autě (ideálně jen z palubní zásuvky 12V, max 10A) Díky
Naposledy editováno 01.08.2014 12:58:02
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty
větší baterku místo původní nechci, není místo v podsedadlovce, a toto řešení je jen na léto.
Zároveň nechci kvalitní AGM baterku huntovat.
Powerbank mám objednanou, ale čína je hold s dodáním na x týdnů. plus i tak je asi za 130Usb a má "jen" 28Ah. Některé odkazy na powerbanku za 500Kč s 30Ah jsou kravina, po rozdělání člověk najde dole baterku do mobilu.
Ale i tak je to trošku málo, chtělo by to cca 40-60Ah zásobu.
Solární dobíjení je možné té banky, ale opět kvalitní 20-28W rozkládací soláry mě ze stanu hned někdo čorne, takže spíše z motorky nabíjet při jízdě. Ale problém je, že cestujeme stylem 2-3dny jedno místo, kde zakotvíme, motorka stojí a lozíme po hradech, člunujeme apod.
takže za 2-3dny jsou baterky totálně na dně. Pak přesun více hodin, a dobití všeho co jde (chudák motorka ze začátku v nízkých otáčkách cuká jak prase)
Používám 12" NTB na takové ty kraviny jako aktuální počasí, výlety, mapy, info, komunikace atd. Vše se dá naplánovat předem, ale zkušenost, že ráno vyleze ze stanu, chčije, tak hledám nějaké jeskyně poblíž apod.
Mobil 1x na GPS a volání, druhý mobil přítelkyně.
Dále je třeba dobíjet baterky do zrcadlovky, bo rád fotím, a to se rychle vytříská.
Takže komentáře, co vozím za harampádí elektrické posílám do háje....
Paradoxně nejlevněji mě zatím vychází si koupit do NTB druhou 9článkovou baterku a do mobilu náhradní baterku a dobíjet po cestách.
Další možnost je udělat nějaké akku packy, či menší lehčí moto baterky do obou kufrů kvůli váze s napojením jak tu psali nademnou přes nějaké relátka a dobíječky.
Varianta s dobitím v kempech je v pohodě, ale když jsem viděl občas v hospodách dobití mobilu 50Kč, tak jsem radši v kuchynce vypojil mikrovolnku a nabil si notas přes zásuvku a tvářil se že mikrovlnka nepremává.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty
Měl jsem doma jedno monstrum LiPo 12-ti článek 5Ah se špičkovým proudem 650A, což je špičkový výkon něco přes 32kW a trvalý kolem 16kW. Motorku nastartuju LiPol, který jsou menší než moje dlaň a hmotností 120g
Naposledy editováno 01.08.2014 14:06:44
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty
Sepacek píše: okolo 800,- se dají sehnat i 50Ah powerbanky,třeba tady ,sice čína, ale funguje perfektně
A jak si prosím tě představuješ, že by se tam 50Ah vešlo? Jestli to bude mít k 10, tak to bude opravdu štěstí.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty
Dinooo píše: co třeba něco takového
powerbank přímo se solárním dobíjením
http://www.ebay.com/...1228556 [/quote]Tyhle čínský soláry jsou úplně k hovnu. Když budeš pátrat blíž, tak se dozvíš, že výstupní výkon toho solárního článku je 1-1,5W, což ti tu baterku nedobije ani kdyby byla týden na přímém slunci.
A 30Ah taky může být v čínském provedení i 15Ah a reklamuj si kde chceš.
To bych raději koupil nějakou 12Ah powerbanku od renomovaného výrobce a bez soláru. A s výstupem určitě 2000mA, protože s 1000mA budeš některá zařízení nabíjet neúměrně dlouho
Naposledy editováno 01.08.2014 15:31:05
seikos píše: Tyhle čínský soláry jsou úplně k hovnu. Když budeš pátrat blíž, tak se dozvíš, že výstupní výkon toho solárního článku je 1-1,5W, což ti tu baterku nedobije ani kdyby byla týden na přímém slunci.
A 30Ah taky může být v čínském provedení i 15Ah a reklamuj si kde chceš.
To bych raději koupil nějakou 12Ah powerbanku od renomovaného výrobce a bez soláru. A s výstupem určitě 2000mA, protože s 1000mA budeš některá zařízení nabíjet neúměrně dlouho
mám stejnou zkušenost..
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty
Fidži_CZ píše: A jak si prosím tě představuješ, že by se tam 50Ah vešlo? Jestli to bude mít k 10, tak to bude opravdu štěstí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty
Pěkné, to mi pověz tedy, kdo vyrábí tedy 3S pack o kapacitě 12Ah v takovém rozměru? Od kdy jsou na trhu baterie s tak vysokou energetickou hustotou? Proč to baterku s 5,4Wh nabije jen 4x?
edit: Tak sám prodejce tam má napsáno 16Wh, k tvým 150 to má daleko
Naposledy editováno 01.08.2014 16:47:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty
Zatím mi to zvládlo nabít telefon THL W200 s 2Ah baterkou cca 10x a furt powerbanka neoznamuje,že by byla vybitá
Naposledy editováno 01.08.2014 18:19:32
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty
V souvislosti s tím bych se zeptal, zda je tu mezi námi někdo, kdo umí repasovat akupacky pro různé nářadí, jako jsou vrtačky apod. Jednalo by se o dvě 18V baterky Einhell (cca 15 let staré), kde původní NiCd články již dosluhují a neudrží kapacitu. Bohužel nemám bodovku pro spojení článků pásky, nespíš by na to měl vercajk nějaký modelář. Baterky mohu zabalit a poslat kamkoliv v rámci ČR. Za případné nabídky předem děkuji.
abcman píše: Ale přihřál bych si tady polívčičku - přes léto hodně vozím v autě na výlety chlaďák s pitím - zásuvky v autě mám spínaný, takže bych chtěl do kufru osadit menší AGM akumulátor, kterej by udržel ten chlaďák jet, ještě nějakou dobu po opuštění auta - co se chci zeptat je jakým způsobem nabíjet AGM baterku v autě (ideálně jen z palubní zásuvky 12V, max 10A) Díky
Pokud by ses smířil s tím, že potáhneš z kufru někde po podlaze (u většiny vozů se sklopnými opěradly jde protáhnout štěrbinami) vozu k vestavěným zásuvkám, tak není problém - zkrátka při běžícím motoru zapojíš a po zhasnutí motoru štekr vytáhneš a tím pomocnou baterku odpojíš. Na její svorky budeš mít připojená očka, kdy na jedna povedou dráty k zástrčce (nabíjení) a na druhá napojíš dráty, na které přiděláš kabelovou 12V zásuvku (abys nemusel bastlit kabel chlaďáku). A pokud máš elektriku v autě řešenou jako třeba u Accentu, tj. s úplně rozepnutou spínačkou, kdy jde vytáhnout klíč, jsou zásuvky odpojené a teprve v první pozici spínačky (ACC) se zapne napájení zásuvek a rádia, nemusíš se starat ani o vypojování zástrčky - zkrátka jak vypneš spínačku, pomocná baterka se odpojí a nehrozí, že by chlaďák vycucnul hlavní baterku auta.
Ale chceš-li baterku vestavět do kufru nějak pořádně, tak rovnou oddělej podlahové lišty u prahů a dvoulinku táhni pod tapecem podlahy (svazky obvykle vedou podél prahů, nebo hranou střechy) k palubce do místa zásuvek a kabel jednoduše připojíš přímo na zásuvky, klidně i s pomocným vypínačem, umístěným nějak skrytě pod palubkou.
A s nabíjením AGM baterky v autě si nemusíš dělat starosti - regler alternátoru drží napětí + - 14V, takže to AGM baterce neublíží a přebíjená nebude.
Naposledy editováno 01.08.2014 21:40:26
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty
Reseni jsou lifepo4 clanky kde se pouziva 4s a jsou pri tech cca 14V na 80-90procentech nabiti a nemusis resit hlidani napeti a pokud dobre funguje nabijeni a motorku nepouzivas jako nabijecku fotaku a notebooku tak neresis ani balancovani....
Jsou maly rychlovarny konvice s mnohem mensim prikonem - pro tyhle ucely, ja myslel zes ridil nakladak, ze to znas....
Baterky pajim, neni to uplne super, ale v nejhorsim by sla udelat bodovka i samodomo... Ja osobne taky pouzivam nakou levnou aku vrtacku, ale nahrazovat clanky je moc prace, vytahl jsem drat s konektorem, mam tam chycenej amerikou akupack co pouzivam do modelu a nabijim taky nabijeckou pro modely - funguje to 1A
Nahradit clanky v tom co mas stejne nepujde nicim jinym nez nicd/nimh pokud chces nabijet ala origo a to uz je podle me dneska mimo....skoda penez a casu...