1 reakcí na tento příspěvek Pepa Sršen radí!!!
1 reakcí na tento příspěvek Pepa Sršen radí!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Carom píše: Inliny je něco úplně jinýho. Tam snad natáčíme nohou kolem svý osy a nadlehčením (aby to vůbec šlo. Prostě je vychýlíme z přímého směru. Ale to snad každej cejtí.
Ale houby, dal to je spomalene a borec visi celou vahou tela na jedne brusli a zataci. Kdyz uz tak si to tu alespon projdi. Pust si to od 1:37 tam to jde nadherne videt, nic nenadlehcuje, musel by poskakovat na jedne noze.
Naposledy editováno 02.08.2014 06:35:21
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Naposledy editováno 02.08.2014 06:53:08
2 reakcí na tento příspěvek Pepa Sršen radí!!!
Proste motorka se ridi naklonem, vahou motocyklu a jezdce ! To ze se vam otoci riditka zpusobuje gyroskopicky efekt v zavislosti na strane naklonu, ne ze vy tocite riditky !
www.sinz.cz/archiv/docs/si-2004-06-303-311.pdf
Uz jen takova blbost kdyz manipulujete v minimalni rychlosti s motorkou v garazi a kolikrat musite zatocit riditky s minimalnim rejdem by vas mela trknout, v prvni zatacce 360 st. byste si s takovou rozmlatili hubu.
To same probiha i u tech inline brusli !
Naposledy editováno 02.08.2014 08:18:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Mattes85 píše: Jde o to, jak rychlej a hlavně silnej ten impulz bude. Když hodně - letíš na tlamu, když jemnej - budeš jemně/lehce zatáčet.
No ale hlavně motorka zatočí na druhou stranu
Úplně opomíjím zbytek těla a to sou ty drobný pohyby (zadek, nohy do stupaček, ..), o kterých psal už někdo přede mnou. Tak nějak to teoreticky vidím já.
Naposledy editováno 02.08.2014 09:14:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Creck píše: Tak si to tady prectete, mate cely popis, vliv pneumatik, vaha, vcetne gyroskopickeho efektu atd...
Proste motorka se ridi naklonem, vahou motocyklu a jezdce ! To ze se vam otoci riditka zpusobuje gyroskopicky efekt v zavislosti na strane naklonu, ne ze vy tocite riditky !
www.sinz.cz/archiv/docs/si-2004-06-303-311.pdf
Uz jen takova blbost kdyz manipulujete v minimalni rychlosti s motorkou v garazi a kolikrat musite zatocit riditky s minimalnim rejdem by vas mela trknout, v prvni zatacce 360 st. byste si s takovou rozmlatili hubu.
To same probiha i u tech inline brusli !
Jakoze po nakloneni gyroskopickej efekt kolecek ty kolecka brusli nataci jo?
Maty_Kolin píše: to je síla tohle...
tak stručně dle mých zkušeností:
1) bez řízení řidítky (neprotisměrném) nelze zatlačit stroj někam trochu do vinglu ani se na tom pohybovat ve velmi nízkých rychlostech
2) bez řízení řidítky (protisměrném) prakticky nelze bezpečně stroj ovládat v nízkých rychlostech (cca 20-40km/h) (pomijím jízdu do kola s řidítky na doraz) až se naučím dělat osmičky bez držení dám vědět!!!
3) při běžných rychlostech cca 40-???km/h LZE motocykl do jisté míry ovládat (zatáčet) bez přímého fyzického používání řízení (držení řidítek)
4) pro bezpečnou plynulou a a přitom svižnou jízdu je třeba pro průjezd zatáčkou souhra všemožných nepatrných pohybů a jestli víc do nádrže do řídítek do stupaček už je otázkou toho kterého biku jezdce a stylu jízdy...
5) bez jakéhokoli přenášení těžiště tlačení na nádrž stupačky apod. jsem schopen motorku ovládat jedním prstem ruky přes řidítka při rychlostech 3-133km/h, ale při pouhém přenášení váhy - řízení nohama atp. (bez řidítek) to vše funguje až od určité rychlosti
6) každej alespoň trochu soudnej člověk pochopí že bez řízení to prostě nikdy pořádně nepůjde!
Maty co udelat nekdy Motogymkhanu bez drzeni riditek?
Ale prosim pred plot proti startu pridat poradny balik slamy a posilit kamerove zaznamy, at az tam s Fishem na eMce zahucime taky z toho neco mame
Creck píše: ...Proste motorka se ridi naklonem, vahou motocyklu a jezdce ! To ze se vam otoci riditka zpusobuje gyroskopicky efekt v zavislosti na strane naklonu, ne ze vy tocite riditky !...
Včera jsem tě chtěl ještě bránit, nicméně po tomto výroku se začínám přiklánět k názoru, že jsi na motorce v životě nejel, jinak bys nemohl vyplodit takovou blbost.
Creck píše: Maty_Kolin> Kdyby to neslo v nizkych rychlostech prenasenim vahy a musel by jedine rukama, tak si borec asi namele ne ? A ja bych si kolikrat z kopce nabil hubu asi taky.
proc myslis ze jsem tam napsal vetu " pomijím jízdu do kola s řidítky na doraz" dobre se podivej co udela jezdec na vyjezdu z tech kolecek - chytne riditka aby si nenamlel...
nicmene netvrdim ze nejde udelat cela osmicka bez drzeni jen ze se mi to jeste nikdy nepovedlo a i kdyby tak k bezpecnemu ovladani motorky to ma hodne daleko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
assassin píše: Jakoze po nakloneni gyroskopickej efekt kolecek ty kolecka brusli nataci jo?
Mas tam popsane komplet vliv naklonu, tvar gumy a vahy jezdce na zatoceni, je to presne to co ti pomaha zatocit i na inline bruslich.
Gyroskopicky vliv ti odtahuje v zatacce kolo na druhou stranu, jasne a strucne popsane - ma tendenci ho srovnat.
Nevim co jeste resis, normalni clovek by se Srsnovi omluvil.
Naposledy editováno 02.08.2014 12:29:04
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Creck píše: Mas tam popsane komplet vliv naklonu, tvar gumy a vahy jezdce na zatoceni, je to presne to co ti pomaha zatocit i na inline bruslich.
Gyroskopicky vliv ti odtahuje v zatacce kolo na druhou stranu, jasne a strucne popsane - ma tendenci ho srovnat.
Nevim co jeste resis, normalni clovek by se Srsnovi omluvil.
Ja tam teda nic o principu zataceni inlinu nevidim, ale to asi bude tim ze nerozumim mechanice jako ty .
Ja se nemam srsnovi za co omlouvat.
Jo a prostudoval sem ten dokument s zrovna fyzikou zataceni motocyklu se zabyva jen okrajove a rozhodne ji nevysvetluje. Tak nevim jestlis to jen necetl nebo nepochopil - ikdyz to vzhledem k tvym znalostem a inteligenci asi neni mozne, takzes to proste jen necetl...
Naposledy editováno 02.08.2014 12:42:40
Btw jediný, kdo by se měl omluvit, je Sršeň, především všem svým fanouškům, kteří ho tak vehementně brání. Co tady říká Maty, co je v uvedené literatuře, takto to funguje. To, že to Pepa neumí vysvětlit a hodně lidí mu to žere, to je dost smutné. Tímto nesnižuji to, že jezdit umí, neviděl jsem ho, k tomu se nevyjadřuji. Ale vysvětlování teorie by měl přenechat někomu jinému.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Krejza píše: assassin> V tom dokumentu je hlavně vysvětleno protisměrné řízení-kontra jako JEDINÝ způsob zatočení jednostopého vozidla. Není tam ale zmíněno, jak toho sáhnout a to je právě jablko sváru.
Ja mel na mysli to co sem placnul creck - ovladatelnost a stabilita motockyklu od prof.Vlka
assassin píše: Ja mel na mysli to co sem placnul creck - ovladatelnost a stabilita motockyklu od prof.Vlka
jj, o tom mluvím, je to tam pěkně rozepsáno. Bohužel pro Crecka je to důkaz o tom, že "ti amíci" o jízdě na motorce něco vědí a jeho obhajoba Sršně je absolutně bezpředmětná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
assassin píše: Ja tam teda nic o principu zataceni inlinu nevidim, ale to asi bude tim ze nerozumim mechanice jako ty .
Je to tam, je to tenhle výřez: www.modelweb.ic.cz/soubory/snap1.jpg
Curtiss píše: Je to tam, je to tenhle výřez: www.modelweb.ic.cz/soubory/snap1.jpg
Jop, tak jsem to prehledl... Ted to dostanu sezrat. akorat skoda ze to nedal creck, jeho interpretace vedeckejch clanku me bavi....
A vubec, to jsou vysokoskolsky skripta, to je zmanipulovany zidama a neni to pravda
Creck: ...kdybys sedel rovne jak prkno, nebo teziste hazel na druhou stranu a machal rukama uridis houby
Hele, jak jsi sem dal to video s tím otáčením bez držení - všiml sis, že ten maník háže těžiště na druhou stranu a máchá rukama? Takže to podle tebe vlastně dělá úplně špatně a nemělo by mu to fungovat...
Naposledy editováno 02.08.2014 13:40:28
Naposledy editováno 02.08.2014 14:29:28
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1229, 1230] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 36873 | Včera v 21:54 fireblader_puvodni |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 27, 28] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 839 | 19.9.2024 v 22:30 Ariete |
přední tlumiče gsx-r k7-k8 na gsx-r... [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 | perak89 | 31 | 19.9.2024 v 15:27 assassin |
Rozbitý tachometr - dotaz na servis Suzuki GSX-R 1000 | Baca13 | 5 | 12.9.2024 v 13:18 Baca13 |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |