1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Krejza píše: Takže automaticky, neřešíš.
Udělej si zítra ten test. První, mírně z kopce, nedrž řidítka a přenášej váhu. Druhý, pro zatáčení doprava TLAČ od sebe na pravý heft a/nebo tahej za levý. Tělem mezitím nic nedělej, prostě seď rovně. A pro největší účinek tlač/tahej ve vodorovné rovině, ne shora ani šikmo.
Napiš pak rozdíl.
Hele já to beru asi to tak je budu jezdit tak jak jezdím.nechci si rozbít hubu to fakt nechci
2 reakcí na tento příspěvek Pepa Sršen radí!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Viki83 píše: Hele já to beru asi to tak je budu jezdit tak jak jezdím.nechci si rozbít hubu to fakt nechci
Jak chceš, je to na tobě.
Je to o rovnováze, tak trochu jako jízda bez rukou na kole. Když jsem to bez rukou na mašině zkoušel, ne že by to nešlo, ale přijde mi to nebezpečný a hlavně neohrabaný. A naopak, rukama to jde samo a mám velkou jistotu v ovládání. Dokonce si díky tomu užívám zatáčky a celou jízdu víc a víc. Vlastně jenom propojením teorie a praxe.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Bez nich to snad ani nejde a jsem přesvědčenej že všichni co se tu hádají jak zatáčí přenesením váhy ve skutečnosti "kontra řízení" používaj a jenom si to neuvědomujou. Když jedeš bez držení tak motorka díky svojí geometrii kontra řízení dává taky, jenom tím že tomu pomůžeš rukama dokážeš tydle pohyby zrychlit a díky tomu jseš schopnej se třeba vyhnout překážce nebo líp projet zatáčku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Krejza píše: Jak chceš, je to na tobě.
Je to o rovnováze, tak trochu jako jízda bez rukou na kole. Když jsem to bez rukou na mašině zkoušel, ne že by to nešlo, ale přijde mi to nebezpečný a hlavně neohrabaný. A naopak, rukama to jde samo a mám velkou jistotu v ovládání. Dokonce si díky tomu užívám zatáčky a celou jízdu víc a víc. Vlastně jenom propojením teorie a praxe.
Jasně v rukou na řidítkách je jistota.Taky jezdím a upravuju se při jízdě bez rukou a jde to po rovince někdy i do zatáčky.Jde to ale není to ono samozřejmě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Viki83 píše: Jasně v rukou na řidítkách je jistota.Taky jezdím a upravuju se při jízdě bez rukou a jde to po rovince někdy i do zatáčky.Jde to ale není to ono samozřejmě.
Vidíš, jeden způsob už znáš. Tak zkus jenom ruce, je to opravdu rozdíl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
stráťa píše: Viki83> Mám pocit že pořád nechápeš jak to funguje. Při jízdě před zatáčkou jenom lehce zatlačíš na řidítko na vnitřní straně tak aby přední kolo uhlo ze své stopy a způsobilo náklon motorky a ve schvíly kdy je motorka v požadovaným náklonu tlak povolíš. Nikdo netvrdí že zatáčku projedeš s řidítkama natočenýma na druhou stranu a ty pohyby jsou fakt maličký.
Bez nich to snad ani nejde a jsem přesvědčenej že všichni co se tu hádají jak zatáčí přenesením váhy ve skutečnosti "kontra řízení" používaj a jenom si to neuvědomujou. Když jedeš bez držení tak motorka díky svojí geometrii kontra řízení dává taky, jenom tím že tomu pomůžeš rukama dokážeš tydle pohyby zrychlit a díky tomu jseš schopnej se třeba vyhnout překážce nebo líp projet zatáčku.
Já to chápu hele.Ale to jsou ani ne mm pohybu v řidítkách.Já zem se smál tomu že zatočíš jak fest a v pohodě projedu ve 150 zatáčkou.Super to bych se asi pěkně proletěl Rozumíš ber to z rezervou.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Viki83 píše: Při rovné jízdě a zatočení řidítky tě to má ale stejně tendenci rovnat.Pokud nejedeš tedy po zadním.
tvl co to je tohle? nedokazu si predstavit jak by mohla jet motorka se zatocenymi riditky rovne to je naopak mozny pouze pri jizde po zadnim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Tak si zajezdi někdy třeba na sportu 1000cc a bude to trošku jiné jak na cestovní motorce si myslím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Maty_Kolin píše: tvl co to je tohle? nedokazu si predstavit jak by mohla jet motorka se zatocenymi riditky rovne to je naopak mozny pouze pri jizde po zadnim.
jsem myslel že se motorka rovná a ne že jde zatočit po zadním.
Viki83 píše: Já to chápu hele.Ale to jsou ani ne mm pohybu v řidítkách.Já zem se smál tomu že zatočíš jak fest a v pohodě projedu ve 150 zatáčkou.Super to bych se asi pěkně proletěl Rozumíš ber to z rezervou.
Hele, ono v téměř nulové rychlosti je potřebná síla velmi malá, ale s narůstající rychlostí potřebuješ sílu větší. Ve 150 už je to dost velká síla, kterou musíš působit.
Dále do toho promlouvá, zda brzdíš nebo přidáváš plyn. Při udržovacím plynu to jde nejlépe, při silné akceleraci/deceleraci se přední kolo zdá jakoby bez odezvy a jde to ztuha.
Naposledy editováno 02.08.2014 20:28:00
Trochu jiné to bude akorát v rozdílné citlivosti ovládacích prvků, ne ve způsobu zatáčení, řízení motorky. Tohle funguje vždy, na čemkoliv.
1 reakcí na tento příspěvek Pepa Sršen radí!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Creck píše: tady se neresi jak motorku dostat do naklonu.
Tady spousty lidi prohlasilo ze ridi motorku otacenim riditek, ze je Srsen kokot kdyz rekl ze ridi motorku prenasenim vahy.
A maji pravdu. Neni mi jasne co vse zahrnujes do drive zmineneho pojmu "gyroskopicky effekt" , ale z hlediska mechaniky zataceni se musi uvazovat minimalne dva gyroskopicke MOMENTY. Prvni zpusobeny rotaci kol (a rotacnich soucasti motoru s osou rotace nerovnobeznou se smerem jizdy) ktery ma stabilizujici efekt tezkeho setrvacniku pro pripadnou precesi sklonu stroje kolem podelne osy. A druhy zpusobeny rotaci predniho kola a precesi riditek kolem osy krku rizeni - ten zpusobi sklopeni stroj do naklonu. To je pricina onoho "counter steeringu". Je zrejme ze tyto dve silova pusobeni si zpusobuji vzajemne sekundarni precese - jejich balanc je to co se ucime kdyz zaciname jezdit na kole.
Mimochodem, toto je latka zakladnich kurzu mechaniky teles, ale vetsina posluchacu ji stejne dobre nepochopi.
Naposledy editováno 02.08.2014 20:50:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Viki83 píše: Nevíš co o čem byla řeč tak se do toho neser.
hele ja to vlakno mam precteny cely a nez zacnes byt sprosty tak bys sis mel alespon precist cos napsal protaze ta citovana veta nad kterou jsem se pozastavil nedava vubec zadny smysl...
Viki83 píše: jsem myslel že se motorka rovná a ne že jde zatočit po zadním.
videls nekdy vystoupeni nejakeho kaskadera jak toci kolecka po zadnim - ti dobri to davaj i bez drzeni riditek :o
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Maty_Kolin píše: videls nekdy vystoupeni nejakeho kaskadera jak toci kolecka po zadnim - ti dobri to davaj i bez drzeni riditek :o
Myslel jsem to jinak člověče.Když se pokusíš zatočit říditky v jízdě motorka se bude automaticky rovnat.Při jízdě rovně třeba 150 to nejde motorka se hned srovná.Rozumíme si?
Asi si to pochopil jinak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Viki83 píše: Myslel jsem to jinak člověče.Když se pokusíš zatočit říditky v jízdě motorka se bude automaticky rovnat.Při jízdě rovně třeba 150 to nejde motorka se hned srovná.Rozumíme si?
Asi si to pochopil jinak
Tak tady máš právě chybu. Při jízdě rovně je motorka stabilní, dáš ji impulz do řidítek, tím ji destabilizuješ a dostaneš do náklonu. Ve chvíli, kdy přestaneš zatáček, motorka je v požadováném náklonu, jemně přidáváš plyn a je opět stabilní. Narovnáš ji potom tak, že ji buď zatočíš zpátky, budeš brzdit předkem nebo silně akcelerovat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Krejza píše: Viki83> Protože se to tu už několikrát řešilo, Twist je v tomto ohledu uznávaný film a knihy. Pro mě osobně jsou důležitá dvě další jména - Nick Ienatsch a Dave Moss. Není to o konstrukci motorek ani profi ježdění, ale o tom, že nevymýšlíme Ameriku a necháváme si poradit od zkušenějších.
jo ale podle naší české mentality jsou stejně všeci paka co nic neumí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Krejza píše: Tak tady máš právě chybu. Při jízdě rovně je motorka stabilní, dáš ji impulz do řidítek, tím ji destabilizuješ a dostaneš do náklonu. Ve chvíli, kdy přestaneš zatáček, motorka je v požadováném náklonu, jemně přidáváš plyn a je opět stabilní. Narovnáš ji potom tak, že ji buď zatočíš zpátky, budeš brzdit předkem nebo silně akcelerovat
Hele super já stejně ve 150 nezatočím řidítky protože to nejde.Zítra se projedu a zatáhnu za řidítko a co jsem mrtvéj.super!Jakto že toho tolik víš?Já si fakt nechám rád poradit ale tady ja fakt každý expert.Ty jseš kapacita přes motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Viki83 píše: jo ale podle naší české mentality jsou stejně všeci paka co nic neumí.
Ne, všeci ne. V tomto případě ale Creck trolluje a Sršeň nepřekousl svoje ego, nehledě na jeho fanclub. S tím se pak těžko pracuje.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Viki83 píše: Myslel jsem to jinak člověče.Když se pokusíš zatočit říditky v jízdě motorka se bude automaticky rovnat.Při jízdě rovně třeba 150 to nejde motorka se hned srovná.Rozumíme si?
Asi si to pochopil jinak
evidentne si nerozumime - samozrejme ze ve 150 v pohode " zatococis " pomoci riditek a motorka ti pude do naklonu, jenom ti pravdepodobne (muj nazor) stale nedochazi ze jakekoli " zataceni " pri rychlostech nad cca 15-20 km/h je prave ten counetrsteering
jinak jak ses ptal kdo tedy vi jak to vlastne je tak na 100% fundovane by nam to vysvetlil prave Dave02 nicmene i kdyby se o to snazil (jako ze to obcas zkusi za coz mu dik) tak ho stejne 99% zdejsich kozomrdu vcetne me nema sanci pochopit protoze nezname odborne pojmy... Nicmene h xx lidi co do tohoto vlakna psali vi o cem je rec a jak se motorka ridi, jak dulezite je rizeni pomoci riditek i pomoci prenaseni vyhy jenom nekteri zabednenci kteri sice jezdi ale ani moc nevnimaji jak vlastne motorku ovladaji budou stale tvrdit ze riditkama se nezataci. I ten pepa moc dobre vi jak funguji riditka - podle me to dela spis ze sportu a ma akorat prdel z toho jak se tu hadame
Maty_Kolin píše: evidentne si nerozumime - samozrejme ze ve 150 v pohode " zatococis " pomoci riditek a motorka ti pude do naklonu, jenom ti pravdepodobne (muj nazor) stale nedochazi ze jakekoli " zataceni " pri rychlostech nad cca 15-20 km/h je prave ten counetrsteering
jinak jak ses ptal kdo tedy vi jak to vlastne je tak na 100% fundovane by nam to vysvetlil prave Dave02 nicmene i kdyby se o to snazil (jako ze to obcas zkusi za coz mu dik) tak ho stejne 99% zdejsich kozomrdu vcetne me nema sanci pochopit protoze nezname odborne pojmy... Nicmene h xx lidi co do tohoto vlakna psali vi o cem je rec a jak se motorka ridi, jak dulezite je rizeni pomoci riditek i pomoci prenaseni vyhy jenom nekteri zabednenci kteri sice jezdi ale ani moc nevnimaji jak vlastne motorku ovladaji budou stale tvrdit ze riditkama se nezataci. I ten pepa moc dobre vi jak funguji riditka - podle me to dela spis ze sportu a ma akorat prdel z toho jak se tu hadame
Asi tak Člověče.Já se nehádám
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Krejza píše: Ne, všeci ne. V tomto případě ale Creck trolluje a Sršeň nepřekousl svoje ego, nehledě na jeho fanclub. S tím se pak těžko pracuje.
Tak je to kapacita.Jak budeš v TV každý víkend taky budeš mít furt paravdu
Kapacita nejsem, jen jsem se na motorce chtěl naučit, tak jsem si výše uvedenou literaturu přečetl a shlédl, několikrát. Angličtina mi v tomto hodně pomohla, uznávám, že dostat se k českým překladům není asi jednoduché. Zkoušel a stále zkouším, to je všechno.
Funguje to jako vše ostatní, když víš, co a jak dělat, jde to levou zadní.
Zpětnou odezvu mám v lidech okole sebe. Walli mi řekl, jak na tom jsem, když jsem byl naposledy v Mýtě. A nedávno byla u Sršně kamarádka, které jsem pár věcí řekl. Odpověď byla taková, že ji nic nového neřekli a ona sama mi napsala, že mě by nic nenaučili.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1229, 1230] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 36874 | Dnes v 04:33 Kamikadze-Ace |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 27, 28] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 839 | 19.9.2024 v 22:30 Ariete |
přední tlumiče gsx-r k7-k8 na gsx-r... [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 | perak89 | 31 | 19.9.2024 v 15:27 assassin |
Rozbitý tachometr - dotaz na servis Suzuki GSX-R 1000 | Baca13 | 5 | 12.9.2024 v 13:18 Baca13 |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |