Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?
Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.
Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?
Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
Hele, já ti to nezakazuju, urob přestavbu na plyn, a jezdi a přitom piš třeba jednou týdně/měsíčně postřehy sem nebo jinam veřejně, náklady zaznamenej do tabulky a chlub se výsledkama.
Třeba budeš plynoskůtrový průkopník. Takovým já naopak fandím...
To mě taky napadlo, dost kurýrů zde (alespoň v Praze) jezdí. Nerad bych se mýlil, ale tuším, že moc jich zatím na LPG nejezdí.
Třeba jen zatím, ale co když je za tím ještě něco jiného? Cena přestavby, váha, výdrž motoru atd... To se musíš zeptat jich...
Ale souhlasím, že je to nejlepší vzorek pro odzkoušení alternativního paliva...
místo osmi litrů benzínu po 36 jezdím s těžší nohou za 10 plynu za 17 a pětistovku benzínu měsíčně. předtim jsem měl favorita se kterým jsem za necelý tři roky najezdil asi 70 tisíc, taky na plyn, a taky jsem na začátku měnil nádrž. taky maximální spokojenost
dál uvažuju jenom o lpg. traktor bych nechtěl ani za trest a benzín vynde draho takže zachování vlastností benzínu a ceny nafty
ale každopádně když jsem byl v prostějově u fedora, mají tam v hale vystavené skůtr originál jako nové na prodej na lpg. nádrž to mělo jenom nějaký 3 litry co si vzpomínám ale na ježdění po městě stačí.
takže netřeba laborovat
jinak je ještě jedna možnost co se týká nulobéch nákladů na ježdění.... enfield diesel
1,5 litru jakýhokoliv oleje na sto a jede sice jenom 80 ale vyšplhá na strom
Pořizovací cena by byla min. 15 000 tzn. asi 400l benálu musel bys tedy najet minimálně 20 000km při poloviční ceně za km aby se to vyplatilo...a to počítám hodně ve prospěch lpg...
3 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
dva_hrnce píše: to jsi mne moc nepotěšil, plánoval jsem jako další vůz nějakého toho japonce,v naftě to nechci a LPG se mi taky vzdávat nechce..
Hele když tě tu mám, trocho OT snad neuškodí : mou filcku MPI už jsme spolu jednou řešili, mouchy více méně vyřešeny, ale co přetrvává - výjezd z obce, zařazená trojka, v 5Okm/h přidám plyn, začne se to rozmotávat a najednou 1-2 vteřiny jakoby výpadek.V normálním režimu to nedělá, jen pokud je motor v tahu.
Plynař mi řekl, že je blbost aby tam nestíhal dotékat plyn, že to konstrukčně není možný, že se mám zaměřit na zapalování, svíčky apod. A že na benzín to může fungovat, ale LPG je náchylnější na jiskru atd. Má pravdu?
Jinak se chystám vyměnit celej motor a dát novou lambdu, tak teda možná zkusím i jinou lištu zapalování, nový kabely ke svícím a svíce. Víc mě nenapadá.
LPG je skutečně náchylnější na zapalovací jiskru. Potřebuje větší energii jiskry. Moderní auta s plně elekronickým zapalováním už s tímto nemají žádný problém. Mezi ně patří i felicia MPI.
Proč budeš měnit motor? Proč budeš měnit lambdu? Proč budeš měnit zapalovací lištu? A proč budeš měnit kabely je svíčkám, když tam žádné nejsou.
Chtělo by to více diagnostiky, než zkoušet výměným způsobem, kde je problém.
Kdyby skutečně byl špatný snímač kliky, že dojde i k 2s výpadku, tak se to bude projevovat v různých jízdních režimech. Těžko totiž ten snímač pozná, že zrovna teď máš nohu na podlaze a proto má mít výpadek.
Nejlepší by připojit feldu např. před VAG a vyrazit na cestu. Hned budeš vědět, kde je problém.
Naposledy editováno 03.08.2014 13:24:32
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
Vítězslav_Máří píše: Plyn patří do sporáku,nafta do traktoru.Nečetl jsem to celé,ale i servis ti řekne,že plynem v autě se sníží životnost motoru.
A to ti řekne jaký servis? Třeba ten tvůj, pokuď teda nějaký máš.
Pokuď je motor dobře navržen a je i postaven z kvalitních materiálů, tak není rozdíl v životnosti jestli jezdí na benzín či plyn. Je jasné, že pokuď už má problémy na benzín, tak mu plyn nepomůže.
Takový motor je pak schopen najet daleko více km, než vydrží zbytek auta a to jak na LPG či benzín. Není to tak dlouho, co tu u mě byla felicie s 680tis km, která většinu najezdila na plyn a to ještě po městě a do motoru se ještě nešáhlo. (rozvoz pizzy)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
dave-lister píše: choze69>
Brácha má plyn od Poláků Elpigaz a tam lze startovat na plyn dlouhým podržením ovládacího tlačítka. Je to vícebodový vstřikování s řídící jednotkou. A pokud ho nezmáčne, na plyn to přeskočí už při teplotě chladící kapaliny 40°C.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
dave-lister píše: Olaf.Peterson> Jasně diagnostikou se dá nastavit jakákoliv teplota.
No, u me jde tusim minimální 5 nebo 10 stupňů, pri těch 10 uz to pry plynuje a nezamrza.. Jo a taky pry snad v malých teplotách mizí tusim ten propan a butan zůstává v nádrží, jestli si to pamatuju dobre a jestli je to pravda..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
Motor mozna časem, zere mi vodu, bud praskla nebo utopena vložka, nahoře je to o.k.
Lambdu mi řekl plynar na jeho diagnostice, pry chodí, ale uz se nedostane do krajních poloh, byl jsem tam ohledne spotřeby, je o litr výš než byla kdyz byl plyn nově zabudovaný..
Ale já uz mu nejak přestávám věřit..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
AndělČK píše: A to ti řekne jaký servis? Třeba ten tvůj, pokuď teda nějaký máš.
Pokuď je motor dobře navržen a je i postaven z kvalitních materiálů, tak není rozdíl v životnosti jestli jezdí na benzín či plyn. Je jasné, že pokuď už má problémy na benzín, tak mu plyn nepomůže.
Takový motor je pak schopen najet daleko více km, než vydrží zbytek auta a to jak na LPG či benzín. Není to tak dlouho, co tu u mě byla felicie s 680tis km, která většinu najezdila na plyn a to ještě po městě a do motoru se ještě nešáhlo. (rozvoz pizzy)
VAG mu u filcky nic neřekne, ta řídící jednotka (myslím že je od Siemensu) je vůbec ráda, že funguje, natož aby byla schopna hlásit a ukládat nějaké chyby...
Na felině jsem měl úplně stejný problém jako hrnec, ale tam docházelo k poklesu výkonu hlavně při rozjíždění - třeba z křižovatky - šlápl jsem na plyn a ono to udělalo eeee, jako bych jel na 3 válce...z prvopočátku pomáhalo sešlápnout spojku a plyn až na podlahu, potom se to hned chytlo a mohl jsem jet...postupně nepomáhalo ani to...
Osobně bych někde z vrakáče zkusil to čidlo otáček sehnat a vyměnit ho...přip. si to čidlo od někoho, kdo filcku má, na chvíli vypůjčit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
dva_hrnce píše: AndělČK> diagnostiku asi plynařovu co? Na normální to bylo ted a nic moc neobjevil.. Jak te tak ctu, mam chut udělat si výlet a svěřit to Tobe :)
Motor mozna časem, zere mi vodu, bud praskla nebo utopena vložka, nahoře je to o.k.
Lambdu mi řekl plynar na jeho diagnostice, pry chodí, ale uz se nedostane do krajních poloh, byl jsem tam ohledne spotřeby, je o litr výš než byla kdyz byl plyn nově zabudovaný..
Ale já uz mu nejak přestávám věřit..
Butan a nebo propan určitě v nádrži nezůstávají. Jdou společně do reduktoru, kde v případě jeho malého zahřátí,se butan úplně neodpaří a mohl by jít kapalný do sání. Což není úplně udeální, pokuď se nejedná o kapalný vstřik. Butan má "vysokou" teplotu varu (-0,5°C) Propan má teplotu varu -42,1°C, takže zde již tento problém nehrozí.
Jinak plyn ti v autě nikdy zamrznout nemůže, vždy ti zamrzne chladící kapalina. (teplota tání je -138,4°C a -187,7°C)
Diagnostiku nemyslím načíst chyby z ECU. A už vůbec nemá smysl diagnostikovat plynovou řídící jednotku plynu, protože asi máš řízený nasávaný systém a tam stejně nic není. Chce to logovat hodnoty za jízdy. Pak lze 100% říci, kde je chyba. Pokuď tohle mechanik nedokáže, tak jdi jinam.
Ohledně lambdy. Ve felicii je obyčejná úzkopásmová sonda. Ta buď funguje a měří dobře a nebo je špatná. Pokuď i při více chudé směsi vykazuje nějaké napětí, tak je KO. Pokuď při stechio směsi ukáže aspoň nějaké napětí, tak je to dostatečné pro funkci plynu.To si můžeš změřit i multimetrem. Zde se totiž narozdíl od benzínu dosahuje nejvyššího výkonu právě při stechiometrické.
Jak dobře měří lambda sonda ti normální autoservis nezměří, jedině že by měli
analyzátor na emise.To znamená, že ti musí měřit výfukové plyny něčím dalším. Pak lze porovnávat.Většinou horko těžko dokážou zjistit, zda vůbec nějak funguje.
Naposledy editováno 03.08.2014 23:57:58
2stroke píše: VAG mu u filcky nic neřekne, ta řídící jednotka (myslím že je od Siemensu) je vůbec ráda, že funguje, natož aby byla schopna hlásit a ukládat nějaké chyby...
Na felině jsem měl úplně stejný problém jako hrnec, ale tam docházelo k poklesu výkonu hlavně při rozjíždění - třeba z křižovatky - šlápl jsem na plyn a ono to udělalo eeee, jako bych jel na 3 válce...z prvopočátku pomáhalo sešlápnout spojku a plyn až na podlahu, potom se to hned chytlo a mohl jsem jet...postupně nepomáhalo ani to...
Osobně bych někde z vrakáče zkusil to čidlo otáček sehnat a vyměnit ho...přip. si to čidlo od někoho, kdo filcku má, na chvíli vypůjčit...
Tak ono na tu samou jednotku jezdí spousta i jiných aut. Např. jí má motor VW 1.6 74kw a další. A dá se z ní stejně normálně logovat, jako z jiných. Tady je to dokonce daleko jednodušší, protože na tohle stačí VAG kabel za 100Kč. A člověk si může v reálném čase sledovat a ukládat log všech hodnot, které potřebuje. Např. čidlo kliky,čidlo klepání, délka vstřikování, teplota vody, teplota vzduchu, tlak vzduchu, lambdu sondu........... atd.
Jasně pro někoho to může být složité a je pro něj jednodušší jít cestou pokusů a omylů.
Naposledy editováno 04.08.2014 00:06:20
2stroke píše: dva_hrnce> já měl na filcce ohnutou hlavu, někdo ten motor trochu uvařil - hlava se ohnula do luku a mezi 3. a 4. válcem začala téct chladící kapalina - shodili jsme hlavu, odvezli ji na magnetku, dali nové těsnění pod hlavu a zase jsem vesele dál jezdil...
Hlava na magnetce byla, těsnění nové, proto pisu ze nahoře je to o.k. a zbývá vložka..
2stroke píše: VAG mu u filcky nic neřekne, ta řídící jednotka (myslím že je od Siemensu) je vůbec ráda, že funguje, natož aby byla schopna hlásit a ukládat nějaké chyby...
Na felině jsem měl úplně stejný problém jako hrnec, ale tam docházelo k poklesu výkonu hlavně při rozjíždění - třeba z křižovatky - šlápl jsem na plyn a ono to udělalo eeee, jako bych jel na 3 válce...z prvopočátku pomáhalo sešlápnout spojku a plyn až na podlahu, potom se to hned chytlo a mohl jsem jet...postupně nepomáhalo ani to...
Osobně bych někde z vrakáče zkusil to čidlo otáček sehnat a vyměnit ho...přip. si to čidlo od někoho, kdo filcku má, na chvíli vypůjčit...
Jo tak to mi dělá taky.. Ale jen nekdy. Zkusim si to čidlo půjčit, jestli je to ono tak těch 7 kil obětuju.
2 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
parádnímagor- nějakou sračku, co jezdí na tužkový fakt nechci a 100km prodlužováku taky nemám